IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hei kaikille! :) En oo taas käyny kirjottelee, kun jotenkin aina yritän unohtaa nää jutut odotellessa seuraavaa mahdollista siirtoa. Edekkinen kierto meni siis taas mönkään heikon oviksen takia, niin en jaksanut jäädä kotiin murehtiin, vaan lähdin reissuun pariks viikkoo. Nyt oon ollut taas ihan rauhallisin mielin, ja tämä kiertokin vaikuttanut paremmalta! Sehän selviää sitten huomenna, kun meen ultraan, eli toivottavasti vihdoin päästäisiin ekaan PAS: iin. Päivittelen sitten taas tilannetta tännekkin.

Paljon sydämiä kaikille <3 Lueskelin pari tuntia teidän kirjoituksia, ja voin niin samaistua monen fiilikseen! On tämä semmosta vuoristorataa tunteiden kanssa että! Voimia ja uskoa <3 Ja Isosti onnea plussanneille!!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Zoona Lääkkeellisessä ei pitäisi kyllä vuotaa lääkkeiden läpi, ne lääkkeethään sitten ylläpitää raskautta siihen asti, että istukka on kehittynyt tarpeeksi (rv10-12).

Amagara82, pahoittelut negasta :(

love- Tsemppiä seuraaville neljälle alkiolle. Toivottavasti joku niistä on kaunis blasto ensi viikolla :)

Kävin eilen kp 14 ultrassa PASia varten. Siellä oli 10 mm limakalvo valmiina, siirto on ensi viikon maanantaina. Lugesteronit alkaa huomenna.
Sain kuulla lisää meidän ihmeblastoista, niitähän oli tosiaan kuusi pakastettu ja näistä 5 oli todella hyviä. Pareittain ovat ja maanantaina sitten siirretään 1-2 blastoa riippuen miltä sulatus näyttää ja onnistuuko ylipäätään. Hirveän jännää.
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona ja marrasmai
Love eipä tarvinnut pitkään vuodon alkua jännäillä, alkoi sillon ma (y) ja tänään nyt sit alkanut zumet ja suihke tippu 1 aamulla ja 1 illalla.. Hienoa että sulla löyty "johtaja" kyllähän niinstä nyt on siirrettävää tultava! (y)
 
gemmy todella hyvä kuulostaa todella lupaavalta! Ja noin monta!

-love onko tällä viikolla siirto?

Pikkujoulut tulossa. Mitenkäs muut, joilla piinailut/hoidot kriittisesti päällä? Jätettäkö kokonaan koskematta mihinkään missä on prosentteja vai uskallatteko maistaa?

Täällä ollaan ehkä vähän jännän äärellä. Tänään PP7 (ja kp22) ja nyt aamulla pikkuhousunsuojassa lugemömmön seassa vaaleanpunertavaa. Joko menkat tekee tuloaa progynovasta huolimatta tai sitten jotain positiivista (kirjaimellisesti) on tekeillä. Lievä tuntemus nyt ensimmäistä kertaa alavatsassa. Tähän asti ei ole ollut mitään. Toki voihan vuoto olla mitä tahansa hormonitason vaihtelusta johtuvaa. (n)
 
Zoona, testiä pian kehiin❤ kyllä toi lupaavalta kuulostaa

Domille hurjasti onnea tulevaan siirtoon. Ihanaa että vuoto alkoi suunnitellusti!

Mua niin jännittää teiän jokaisen vaiheet ja elän kyllä niin mukana❤, vaikken täällä enää aktiivisesti olekaan!
 
Zoona minä oon useimmiten ollut hyvinkin nollalinjalla jo koko siirto kierron ja punktiokierrot toki myös.. mutta nyt ei oikeen enää vaan jaksa, mitään väliä tunnu olevan.. eli aijon tässä muutomia juoda jos siltä tuntuu (en kuitenkaan mitään kännejä) mutta sit siirron jälkeen ei.. tai siis kyllähän joskus harrastin sitä "kiinnittymisviiniä" (lasi punkkua iltasin siirron jälkeen/oletettuun kiinnitttymis aikaan, jos vaikka parantas verenkiertoa ja auttas kiinnittymään, joo ei auttanut), mutta en oo nyt varmaan vuoteen jaksanut sitäkään.. Toivottavasti pieni tuhru on kiinnittymisestä johtuvaa (y)
An1z81 miltäs ultrassa näytti?!
 
Ei taida olla hyvä merkki, kun taas yöllä tullut ruskehtavaa vuotoa ja vähän kirkasta punaista vuotoa :sick: määrällisesti yksi phs kyllä riittää, mutta ei kiinnittymisvuoto tommosta taida olla. Mietin voisko menkat vaan puskea heti läpi, kun yöllä progynovan ottoväliksi tulee 9 h tms
 
Joo ei se plussaks muuttunu. Tiistaina vuotanu jo kunnolla. Uuteen hoitoon ilmottauduin, kiva jonottaa taas 4kk niinku tähän hoitoon. saa poistaa piinalijoista

@gemmy voi vitsi miten monta hyvää blastoo teillä :love:


@Zoona tän ivf:n aikana olin tipattomalla mutta luomuna/letroilla en oo piinapäivinä jaksanu miettiä. Toivottavasti sulla tuo tiputtelu ois harmitonta :unsure:
 
Pahottelut negoista ym. huonoista merkeistä :(

Joo, samoin täällä Domi.. usko niin minuksella tähän hoitoon et ihan sama varmaan vaikka jonku lasin viiniä tai saunakaljan ottas kun ei kuitenkaan tuu mitään.. siinäkin hoidoissa otin yks ilta muutamankin kaljan baarissa piikkivaiheessa, mistä tuli tietenkin morkkis, mutta silti onnistu.. vaikka mistä tietää oisko onnistunu vielä paremmin ilman niitä ja menny toinenkin pakkaseen. No kuitenkin nyt tän vuoden hoidoissa en oo ottanu tippaakaan koko piikkivaiheessa (yleisesti pas-kierroissa kylläkin voinu ennen siirtoo, en muista otinko viimeks), ja heikosti menny.
Nolla-uä ok mutta jotenkin arvaa jo miten tää menee..sinne tulee se 4-5 follia joka tietenkin tän lääkärin mielestä on "aivan loistavaa" tän ikäselle, mut josta mun tapauksessa tietää että tuskin kannattaa ainuttakaan siirtoo edes odottaa, TAASKAAN...ja niitä on "liikaa" että sais koko paskan keskeyttääkkään, tietenkin se pakottaa runnoon koko kalliin paskan läpi. Vois jauhaa taas pidemmästikin mut menee aina vaan niin valivaliks ettei taida enää jaksaa....
Pahaa pelkään että tällä lääkärillä on joku päähänpinttymä että pitkä kaava on se ainoa oikea mulle endon tai minkä lie takia, ja tulee tuputtaan sitä jatkossakin :devil: en tuu haaskaan loppuja yrityksiä sellaseen turhuuteen. No on siellä vielä kolmaskin joku (mies)lääkäri että sinne kai sitte seuraavaks jos siltä näyttää.
 
-dino- täältä hali. Voimia taas uuteen nousuun.

Tein testin 2 h pidätyksellä, tänään iltapäivällä. Selkeä + tuli melkein heti. Mutta vuotoa tulee taas :cry: ei nyt vielä kunnolla. Mutta eilen tuli vähän ja tänään on sitten tullut enemmän.
 
Zoona, mulla tuli plussapäivänä kanssa vuotoa ja myöhemmin toisenkin kerran ja tähän mennessä on kuitenkin mennyt kaikki hyvin. Onko se ihan kirkasta verta vai rusehtavaa? Se voi olla vaan sun alkio, joka runnoo siellä sun limakalvoja uusiksi -> älä vielä menetä toivoa!
 
Zoona lääkkeellisessä PASissa ja sitä seuranneisaa raskauksissa vuotoa on yleisempää. Ja lääkkeenottoajat tärkeää kun siellä ei ole mitään mikä pitää raskautta yllä. Jos vertaa luonnolliseen kiertoon. Mua ärsyttää kun joudun lääkkeelluseen juuri tämän takia. Onko vuotoa paljon? Jospa se on vaan harmitonta.
 
Vuoto on sekä ruskehtavaa, että ihan kirkkaaan punaista. Määrä vähäinen. Sitä ei oo koko ajan, mutta tosiaan molempiana aamuina ja tänään myös päivällä. Oonkohan mä mokannut noiden lääkkeiden ottamisen kanssa :unsure::notworthy: siis 9 h sisään otan, mutten nyt niin tasan tarkkaan 8 h välein. Nyt kauhee stressi siitä!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#4.IVF/1.PAS
gemmy #9/17#2.#pcos/huonot solut# 3.IVF/1.PAS
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 1.IVF

pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/3. PAS
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 1.IVF


Piinailijat: :whistle:

Zoona
5.12 (3 pv/21.11.)


Plussat 2016: :love:

Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Dino pahoittelut! :unsure: onko se varmaa että joudutte taas 4kk odottomaa? Voimia kovasti!

Voi zoona! Toivottavasti vuoto on harmitonta! :love:

Täällä aika varattu siirtoon ens viikolle, just täydellisen sopivasti sattui ovis+ torstaille, muten siirto olisi skipattu itsenäisyyspäivän takia ens vuodelle. Kerkeen siis ehkä jouluksi piinailemaan. Lääkäri oli jostakin syystä päättänyt vaihtaa luget terolutiin, joten ekaa kertaa nekin "testissä". :)
 
@love- kyllä se vähän siltä kuulosti ku siitä siirrossa jo kyselin. Mut tarkemmin tietää sit ku tulee aika postissa, toivottavasti parin viikon päästä. Jaksais paremmin oottaa ku ois joku tietty päivä/viikko. Onneks tää jonotus ei tullu yllätyksenä, muutn ois voinu olla pääkoppa kovilla.
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Zoona, voi että kun on sulla piinaava tilanne. Toivottavasti tuo vuoto olis vaan jotain harmitonta.

Dino, onpa inhottavaa noin pitkä odotusaika...

Miten tää nyt on näin vaikeaa vähän kaikilla... Gemmyllä sentää näyttää hyvältä!

Itse täällä tavallaan piinailen. Olen vähän yrittänyt pysyä pois palstalta, ja ajatella muita juttuja. Tai en tiedä onko tässä nyt oikeesti mitään piinailtavaa, kun se ivf siis kääntyi inssiksi. Onkai sitä aina pieni toivo takaraivossa. Viime yönä näin unta, että me 500:set. Siis ei kaksoset vaan kokonaiset viisisataa vauvaa kerralla! :) No sellainen viidessadasosa tuosta unen lapsikatraasta kelpais mulle hyvin!

Milloinkohan sitä kehtais alkaa testailemaan? Nyt on inssin jälkeen päivä nro 7. Rintojen turvotuskin alkaa jo hävitä, eli ovitrelle alkaa varmaan vähitellen poistua.
 
Ei kai tämä piina hellitä ennen kuin muutaman päivän päästä :notworthy:. Testasin tänään ja sain torstaista hennomman viivan. En osaa sanoa oliko herkkyyksissä eroja, mutta olishan sen pitänyt vahvistua parissa päivässä. Haamuksi voisi sanoa. Ja ehkä tämä jää kemialliseksi. Harmittaa, että tein testin niin aikaisin. Ja olokin on vahva ei.
 
Domi, vähän epävarma oli ultra, eli ei näkynyt vielä tarpeeksi isoa johtofolliikkelia, toki mun mielestä se katsottiin taas liian aikaisin, 10 päivää menkoista, kun mulla normaalisti aika säännöllisesti ovis on 14-16 päivää menkoista. Uus aika huomiselle Ma: lle, ja oon nyt testaillut ovista tässä Pe asti, mutta negaa näytti edelleen tänäkin aamuna :( Vähän nyt näyttää taas siltä, että ovis on plussa Ti, ja siirto osuis taas viikonlopulle. VITUTTAA! Jos huomenna näyttää siltä ettei päästäis siirtämään, niin pyydän jotain lääkitystä seuraavaan kiertoon että saatais ovis kohdilleen! Eihän tässä ole enää mitään järkeä muuten. 5 Hyvää alkiota siellä vaan odottaa, ja mitään ei päästä niillä tekemään, turhauttaa todella nyt, mutta ei auta kun kohti uusia pettymyksiä!
En yleensä jaksa valittaa ja olla negatiivinen, mutta nyt alkaa loppuun huumori. Toki tiedostan että joillain saattaa olla vielä huonompi tilanne, että periaatteessa olen aika onnekas tavallaan, että turhaa tässä inisen. Toivoisin vaan niin kaikille hyvää, meille ketkä ansaittais oikeesti perhe, ja se täysi onnellisuus! <3
Zoonalle paljon haleja, ja peukut pystyyn! Ei se muu auta kun toivoa toivoa ja toivoa parasta , meille kaikille :)
Aamupala loppuun, ja koiran kans ulos tuulettuun! Paitsi että vituttaa kun lumikin taas sulaa pois :( mikään ei nyt oo hyvä :D Eilen sai nauttia niin ihanasta talvikelistä, mutta joo....Ihanaa Sunnuntaita kaikille silti :)
 
Mut voi lisätä piinailijoihin.
15.12/ (5 pv/4.12) menikö oikein?

Tänään kävin siirrossa. Limakalvo oli kunnossa ja alkio hyvä. Tästä on hyvä lähteä 11 päivän piinailuun. Iiiik.

Zoona voi harmi:( ootko tehnyt uutta testiä? Jos kuitenkin johtui eri merkkisestä testistä?
 
En tiedä tehdäkö testi tänään illalla vai huomenna aamulla. Pelottaa aika todella paljon :(. Olo on muutenkin kurja. Nyt viisi päivää kovassa flunssassa. Yskä pitää hereillä öisin. Lauantaina alkoi silmätulehdus ja ääni on ollut hukassa. Pe-su ei ollut vuotoa, mutta tänään taas aavistus. Ärsyttävää. Olis niin helppo ilman lääkitystä. Vuoto joko alkaisi tai sitten ei. No, huomennapa nuo asiat ehkä selviää.
 
@An1z81 voi ei. Toivottavasti pääsisitte siirtoon, miltä ultra näytti tänää?
Ite kirjottelen paljo puhelimella nii en saa tummennettua noita tekstejä nii tägäilen sitte ton @merkin kans :)

@gemmy tsemppiä piinapäiviin :)

@Zoona voi oispa edelleen plussa vuodoista huolimatta :( mulla kans ollu kamala yskä loppuviikosta, yöt ollu tosi katkonaisia ja töissä justjust jaksanu käydä. Kotona mennykki sitte aika nukkuessa. Nyt ku yskä alkaa helpottaan niin nuha alko. Jee.
 
An1z81 toivottavasti pääsette siirtoon! :)

Joko piikkinen testaili?? :)

Toivottavasti zoonalla olis vaan joku testihärö ja viiva vaan pysyisi ja kaikki olisi ok. ❤ ja pikaista paranemista!

Gemmy onnea ja hermoja piinailuun! (y)

Dinolle myös pikaista paranemista, kipeenä olo on :poop:.

Voi olla vähä uninen yö edessä :unsure: pelottaa, jännittää ja vähän ehkä ahdistaa huominen… oon varma et aamulla soittaavat et ei tartte tulla, yksikään ei oo jatkanu kehitystään.
 

Yhteistyössä