IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI

Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/4.PAS
Karoliina195# -14# 1#selit.#1.IVF

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

Kiuski#-15#1.#laiskat munas. ja siit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV

Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF/1.PAS
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#4.IVF
Uneksija17#4/15#1#pcos/selit.#1.IVF/1.PAS
Xienna#1/2014# 2.(1.yht)#siittiöt#2.ICSI
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/2. PAS

Piinailijat: :whistle:
Siida
? (5pv?/19.6))
Karoliina195 3.7 (2pv/21.7)

Plussat 2016: :love:
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF




Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Tervetuloa Karoliina ja jos muitakin uusia.
Siida voi harmi kun "vintinkiristys" iskikin. Toivottavasti se menisi ohi. Tiedän niin tunteen sillä itsellä oli toissa iltana aivan kaamea olo myös.. Aivan kauhea "masennuskahtaus" tai sellanen et kaikki on paskaa :poop: ja mistään ei saa mitään nautintoo ja ihan sama ois hypätä sillalta alas, mieli aivan todella maassa ja pelkkää :cry:.. tuli vähän puskista kun yllättävä ok ollut tässä nyt muuten mieli. Mutta sepä kai enteilikin vaan ovista, koska eilen ovis + jäätävää jos tollasen kohtauksen saa ihan luomunakin pelkästä oviksesta.. hmm.. Mutta tosiaan jo yksi ilta meinaa hulluksi tehdä niin en todella voi toivoa kenellekkään useamman päivän tollasta oloa! Tsemppiä jaksamiseen Siida!
Täällä siis tuli ovis + jopa jo kp20!!! Vaikka siis enhän toki tässä kierrossa testaa vaan unohdan nyt nää jutut kokonaan hetkeksi ja täällä en ainakaan notku :whistle::D
 
Domi, kiitos tsempeistä. Saa nähdä onko yhtä kamala päivä tulossa:mad: Liittyykö sulla noi tuskalliset päivät sellaseen, että oot kuullut tai joutunut kohtaamaan raskausuutisia. Itse oon huomannut, ettäensin yritän olla ettei tunnu missään ja hymyilen ja onnittelen.....kunhan pääsen omaan rauhaan, niinsitten se purkautuu. Eikä se ole kovin nättiä seurattavaa. Ja se ahdistus saa välillä tosi syviä mittasuhteita ja ajatuksia. Tämä piinailu on ollu tosi synkkää. En ole kertonut edes parhaille ystäville, kuten yleensä teen. Parempi ku ei kukaan tiedä, parempi kun säästää itsensä siltä, "ei tästä tullut mitään" lauseelta. Ihan riittävän nöyryyttävää on kohdata itse se, että en pysty tähän:cry:
 
Tervetuloa Karoliina ja tsemppiä piinailuun.

Siidalle isojakin isommat tsempit lugejen kanssa. Koita jaksaa. On ihan kamalaa, että joku lääke vaikuttaa mieleen noin voimakkaasti.

ON: Eilen kävin vielä verikokeessa ja hcg oli 306, eli todella hyvin noussut. Ei tarvitse jatko seurantaa. En edes viitsi enää tikkuihin pissiä ja seurata viivan vahvistumista, koska en kuitenkaan saa vahvaa plussaa noihin kotitesteihin. Mua puolestaan pelottaa lopettaa noi luget. Käytän kyllä ton paketin loppuun vaikka voisi kuulemma jo lopettaa. Tiputin annoksen puoleen niin riittää pidemmäksi aikaa... :p.
 
Tiedän myös niin nuo tunteet kun ensin tuntuu että kaikki on aivan hyvin ja kohta huomaa miettivänsä miten voi epäonnistua kaikessa. Itellä liittyy ne epätoivon hetket just toisten (tuttujen) plussauutisiin.. oon kertonut avoimesti lähimmille ystäville tästä taipaleesta mutta turhauttavaa on se, ettei kukaan sivusta seuraaja tätä ymmärrä. Tsemppiä kaikille aallon pohjassa painiville.

Omaa napaa.. tänään ensimmäinen päivä että kävely tuntuu jo lähes normaalilta, kohtu tuntemuksia on vaikka mitä, vaikka tuskin siellä mitään suurempaa edes vielä tapahtuu o_O
 
Karoliina 195 Tervetuloa piinailemaan.

Eipä oo ollu fiilis yhtään parempi ku eilenkään, mutta tiiän kyllä, että niin kauan ku lugeja käytän, niin ei se muuksi muutukkaan. Oireetonta, oireetonta edelleen. Tää taitaa olla taputeltu, kertoo syvä rintaääni. Aina sitä ihmettä toivoo, mutta totuutta ei mikään muuta. Liian monta plussaa mihin verrata ja yhtä monta tyhjää tikkua.

Pp3 ja tämä taputeltu:cautious::notworthy:
 
Hahaa.. noh siis ei.. tai siis ne on aina asia erikseen ne vauvajutut, ne nyt vituttaa ja ärsyttää vaihtelevalla tasolla aina. Nyt esim olin harrastamassa ja se ei luistanut ei sit ollenkaan ja on ollut hankalaa tässä jo monesti, innolla menet ja sit ei vaan tuu mitään, jalat on kun pökkelöt niin vaikea urheilla.. ja sit vaan tuli se synkkä pilvi et vitukaikkionpaskaaaa.. jo ei voi elämässä mistään saada nautintoa, se asia mikä on "intohimo" ja pitäisi olla kivaa, niin onkin aina vaan kamalaa, niin mikä järki tässä elämässä on sit ollenkaan. Kun just niillä pikku asioilla koittaa tsempata jaksamaa ja työntämään tän paskan ees vähän syrjään niin mitä sit jää.. Siitä sit suunnaton ketutus, poljin kotiin pyörällä räkäposkella ja kyyneleet silmissä.. (ja kotona jaktkui pyäääh) :cry:
Mitään et voi ostaa itselle "piristykseksi" (niinkun materiaali pitkään lohduttas) kun heti miettii et ei nyt pitää joka saatanan penni niihin hoitoihin jättää ja lomallekkaan ei raaski jäädä, heti ahistaa jos ei oo täyspäivä asiakkaita.. ja jos ei tosiaan saa harrastuksestakaan iloa, nautintoa niin fuck! Koitappa tässä jaksaa.. Näköjään sit toi ovis ajan hormonimuutos sit laukas kunnon teinikuohahuksen! :unsure: Menkkojen alkua ootellessa :LOL: Lähenpä kokeilee jos se harrastaminen ei ois tänään niin paskaa.. hiukka toki pelottaa lopputulema!!!
 
Domi, noi sun tuntemukset sai mut itkemään, no, tää nyt oli 101:nen poru tälle päivälle:unsure:mutta kun itsellä on niin tuo sama, että ne asiat jotka on ennen tuonut iloa, ne ahdistaa ja mikä kamalinta, niin ystävät ahdistaa. Ei oo voimaa soitella kenellekkään, en oo nyt muutamaan päivään vastannut edes puhelimeen kun ei oo energiaa mihinkään kuulumisten vaihtoon, saatikka kuunnella toisten jussisuunnitelmia....jokseenkin täysin yhdentelkevää mitä kukanenkin tekee :cautious:En ymmärrä miten huomenna jaksan lähteä illaksi ystäville kylään, huh, onneksi ei olla koko viikonloppua reissussa. Tulis jo maanantai ja pääsisi tästä epätietoisuudesta. Lopetan lääkkeet heti jos tikku tyhjä. Domi, mää luulen, että sulla toi fiilis on ihan vaan sitä, että pitkän hoitotaipaleen pettymykset tulee ulos ja ne on ihan oikeutettuja ja sallittuja purkauksia. Keho kyllä kertoo sen, milloin pitää päästää höyryjä. Se eilinen treeni oli varmasti tarpeellinen sulle. Halaus ja paljon voimia. Taipuu taipuu, ei me katketa❤
 
No joo, tuo tulee tosiaan yleensä aina päivä ennen menkkoja kans, eli jotain hormonaalista on kyllä myös.. mutta totta sekin et pakko kai välillä romahtaakkin tän paskan alla.. minua kans ärsyttää eritoten kun yksi kaveri aina kun nähdään jankuttaa saa tulla käymään.. niin varmaan joo.. mutta kun ei vaan kiinnosta A. joko mennä kattomaan perheonnea, lapsia B. kuuntelemaan valitusta siitä.. C. hän on kerran sanonut niin ymmärtävänsä et lapsia ei tehdä (tietää siis meidän hoidoista) vaan saadaan kun toinen ei ollut tärpännyt 3kk, eka siis ekasta kierrosta.. jep ja kk myöhemmin kävi minun kaa ostaa testin ja plussas.. en vaan pääse siitä jotenkin vieläkään yli vaikka on kulunut yli 3 vuotta.. plus kävin kun eka oli pieni niin lähes joka viikko vaikka tein kahtatyötä ja he ei koskaan meillä.. matka käsittääkseni sama jopa noin 3km..
 
Domi, mää oon kans ennen menkkoja ihan hirvee:unsure:. Ja on todellakin hormooneista myös kiinni tää ärsytys, ennen menkköja täälläkin räiskyy:whistle:. Tosin nykyään tuntuu, että osaanko enää ollakkaan muuta ku hermot riekaleina. Ja kun en aiemmin oo ollu katkera, en todellakaan. Oon ollu hyvinkin positiivinen ihminen ja tuosta syystä oonkin kasannut itselleni ison repullisen syyllisyyttä kaiken muun lisäksi. Kun on paha olla, niin oot kauhea ja kun oot kauhea, niin on entistä kauheampi olo. Ihan kiva kierre:cautious: On munkin lähipiirissä yks raskaus tapahtunut nyt hiljattain, josta en meinaa millään selvitä. Kovasti oon koittanu miettiä, että mistä se hillitön kateus tulee. Heilläkään ei todella oo lapset ollu itsestäänselvyys, mutta hoidot onnistui lähes 100% vaikka ikääkin jo reilusti. Ehkä se on vaan se oma epäonnistuminen ja häpeä, jota ei saa oikeen käsiteltyä.

Mutta, mulla on niin hyvä mieli, kun Domi lähditte vielä yksityiselle. Oon kyllä hyvin toiveikas, että löydätte avun sieltä. Nauti kesästä ja vapaasta, sen minkä suinkin pystyt. Rahaa yksityinen vie, se on karu totuus, mutta ei auta ku luottaa siihen, että muutaman kk päästä sillä asialla ei oo enää mitään väliä❤
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Voi naiset mä niin ymmärrän ❤ Tää on ihan hirveetä kamppailua. Miehelle just yks päivä puhuinkin että tälläistäkö tää olo on pillereiden jälkeen? Olen käyttänyt 10vuotta e-pillereitä jotka on tukehduttanut kaikki ovis ja menkkaoireet. Ensinäkin kun ensin tottu niihin että sun mieli todellakin muuttuu kun tuuliviiri kierron eri vaiheessa ja sitten vielä nämä piikitykset ja kaikki muut hormoonilääkkeet niin voi morjesta. Miten voikaa tuntua niin paskalle ihan pikkujutut? Tietysti kun nää hommat kusee niin kaikki pienetkin jutut tuntuu isommilta.

Mulla on myös lähipiirissä paljon tullut nyt vauvauutisia. Aina ne on jollain tavalla satuttanut, mutta yli olen päässyt pelkällä vitutuksella. Nyt kaksi suht hyvää ystävää ilmoitti että vauva tulee.. Eikai siinä muuten mitään, mutta nämä on aina sanonut ettei edes tahdo lapsia. Ura menee, vyötärö menee ja blaa blaa. Toinenkin sano että "no en mä nyt niin kovin innoissani vielä edes ole tästä, kai tähän tottuu". En ole eläissäni niin nopeesti vetänyt pullaa ja kahvia naamariin ja lähtenyt menee. Haluisin olla onnellinen toisten puolesta, mutta vttu kun ei vaan pysty.

Mulla muutama ystävä tietää näistä hoidoista. Osa suhtautuu todella hyvin ja osaa olla lohduttava oikealla tavalla, yks taas ei ymmärrä yhtään että millasta tämä on. Aluksi ensimmäiset sanat oli "ota rennosti niin kyllä se siitä", joo sanoo muija joka raskautu kierukasta huolimatta. Äh.

Ainiin, menkat alkamassa. Siks taas vituttaa. Ens kierto menee hukkaa klinikan kesäloman takia, mutta sitä seuraavaa pääsen varmaan aloittamaan jo kotona itekseen ja ultraan heti kun tyypit palaa lomalta.
 
Kiuski, kyllä ystävien suhtautumisessa on eroja. Minä en kyllä juuri kenellekkään tuntemuksistani edes puhu. Tämä on se paikka, mihin suoraan uskaltaa kaiken oksentaa, sekä tietenkin miehelle. Miehellekkään en kaikkea sano, kun hän kokee syyllisyyttä muutenkin, kun siittiöissä on ongelma. Yleensä itken yksinäni(n) Nämä asiat muutenkin tulee pintaan niin yllättävissä tilanteissa (esim laitat pyykkiä:D), että välillä on itekkin niin pihalla, että mistä tämä olo taas tuli. Sitten kun tirauttaa, niin taas porskuttaa hetken.

Mitä oireita teille luget aiheuttaa? Mulla on ollu nyt tänään mieli paljon parempi, mutta illalla alko kutittaan alapäätä, eli hiivaa kai? Nyt särkeny päätä aamusta saakka...tää on lupaava oire, jos on oire, mutta tuleeko noista lugeista teille päänsärkyä? Muuten mahassa kyllä liian rauhallista, että mistään kannattais unelmoida:unsure: Tissit on turvonneet ja kipeet, mutta sen muistan lugeista viime kerrasta.

Hyvää Jussia kaikille❤ Käyn maanantaina kertomassa kuinka kävi.
 
Juhannusta kaikille! Ja Ranaulle isot onnittelut, toivottavasti pitkäaikainen onni! Tiedän kans niin tuon fiiliksen, kun ei uskalla ajatella vielä yhtään mitään...

Siidalle ja Karoliinalle tsemiä piinailuun! Voi Siida tuota sun oloa, kuulostaa tutulta... Mulla se on pms -oire ja varmaan esiintyy muulloinkin... Ja vaikka tiedät mistä se johtuu niin ei se oikein helpota.

Hei kai minäkin olen piinailija, hekoheko :ROFLMAO: En jaksanut lähteä siirtokiertoon, mutta kun siitä yrittämisen ajatuksesta ei pääse, niin napsin omatoimisesti letrot kp2-6 ja ihme kyllä ovistesti hymyili kp8. Sillä siis, laittaiskohn luget vielö peliin... Oviksia ei oo oikein näkynyt viime aikoina, kun koko ajan joku lääkitys tai stimu tai toipumiskierto menossa. Varmaan kroppa aika pihalla.

Iski tajuntaan tässä, että viimeisen keskenmenon jälkeen on saatu 1v 2kk aikana kokonaista 2 siirtoa tehtyä. Kaksi!! Menee ihan totaalisesti usko, kun kaikki menee aika pieleen. Eikä tuossa ole mitään jonotuksia tms. mukana, ei ollut jonoa julkiselle stimuun ja punktioon ja muuten on oltu yksityisellä. Mutta kun ei vaan mikään onnistu. On siinä pään lepuutusta (omaa ja miehen) muutama kierto, mug silti. Ei tästä varmaan ikinä tule mitään. Näin juhlapyhinä se vielä oikein korostuu, kun ihmiset perheineen viettää laatuaikaa. Ja kun on pakko itsekin huilata, ei koko aikaa pysty hukuttamaan murheitaan pitämällä itseään kiireisenä.

Juhannusavautuminen:alien: Toivottavasti meidän kenenkään ei tartte ensi juhannuksena murehtia enää näitä...
 
@Siida Mulla noi luget ollut vain yhden kierron, joten en kamalasti oireita ole vielä bongaillut. Tissien arkuus nyt on varmaan ainoa mikä näin tulee mieleen? Vähän toki kutisee alapäässä, mutta luulen että sekin johtuu vaan siitä ylimääräisestä töhnästä ja siteistä joita joutuu pitämään.

@SalamaT No ei ole teilläkään ollut helppoa jos noin vähän ollut vaan siirtoja :eek: On nää pyhät kyllä yhtä paskaa toisinaan. Onneks juhannus on kuiteskin lähinnä "ryyppyjuhla" toisin kuin joku joulu jolloin varmaan vedän ranteeni auki näille "meidän pirkkopekan ensimmäinen joulu" -päivityksille.

Mä tukahdutin eilen suruni makkaralla, siiderillä ja saunalla. Nyt on turvonnut ja huono olo. Mutta ainakin helpotti hetkellisesti:LOL:
 
Tervetuloa uudet ja tsemppiä piinailijoille, Siida vielä pari päivää jäljellä ja peukut täällä pystyssä! :) Oon muutaman päivän välein käynyt täällä lukemassa kun ollaan nyt välikierto- ja kesätauolla sinne elokuulle, mut pakko oli tulla kirjoittamaan tästä ystäväteemasta josta täällä olikin ollut keskustelua. Onneksi edes täällä ymmärretään ja voi puhua! Mä olen kertonut lähimmille ystäville et ei onnistunut tuoresiirto ja pahalta tuntuu. Lapseton sinkkuystävä ei kommentoinut mitään. Ei sanaakaan. Okei, ehkä ei asia tuu niin lähelle et vois tajuta, ja eihän näihin tilanteisiin ole lohdun sanoja. Mut et vois ees jotain?! Mut sit toinen ystävä jolla on saman ikäinen lapsi kuin mun esikoinen, ei kommentoinut myöskään sanallakaan ja lisäksi seuraavana päivänä laitto kuvia parin viikon ikäisestä kaverinsa vauvasta, tulevasta kummilapsestaan josta hänen lapsensa oli kommentoinut että haluaisi pikkusiskon ja nyt hänelläkin on vauvakuume ja blaa blaa blaa.. muuta asiaa ei ollut. Siis mä en ymmärrä miten ajattelemattomia ihmiset voi olla?! Hitto miten suututtaa. Jotenkin kestää ne vauvauutiset, raskausmahat ja suloiset vastasyntyneet joihin törmää väistämättä välillä, mut jotenkin sitä kaipais ees jonkinlaista yritystä ystäviltä et tukisivat vaikka puolikkaalla sanalla ja jättäisivät nuo vauvahehkutukset vähemmälle. Ei tee mieli olla ollenkaan yhteydessä keneenkään.
 
Siidalle hurjasti tsemppiä viimeisiin piinapäiviin! Toivon todella että onnistut!
Mulla oli päänsärkyä ennen joulukuun plussaa, eli voi ollakin hyvä merkki (y)
Lugeista on tullut rinnat kipeäksi, lisäksi mulla on ollut huono olo (itseasiassa jo viikon) ja vatsa sekaisin lugejen aloittamisen jälkeen. Tänään illalla jo vähän parempi. Ja huomaan että myös mieli on herkempi nyt.
 
Eipä tarvinnut huomiseen odotella. Tikku tyhjä. Pitäis kyllä blaston jälkeen jo pp6 näkyä jotain. Ja keho kertoo, että tyhjää on, ei oireita, ei mitään. Taitaa olla minussakin jotain pahasti vialla ku ei edes yritä tarttua. Jotain vialla muutakin ku päänuppi:cry:
 
Mä oon ystävien puolelta kohdannut sellaista, että ei keskustelu/tuntojen tilitys lapsettomuudesta katkastaan mahdollisimman lyhyeen, jollain tylyllä kommentilla. Ei siis haluta puhua tai kuulla. En tiedä onko ymmärtämättömyyttä vai jotain pelkoa, ettei halua kuulla kun itsellä ei vielä ole lapsia. Mutta joo, tämä paska ulottuu pahimmillaan kaikille elämän osa-alueille. Tunnen itse syyllisyyttä myös siitä, että koen niin voimakkaita tunteita lapsettomuuden vuoksi, KOSKA mulla on 1. lapsi. 2. IVF:n tuoresiirrosta. Mullahan pitäisi siis olla kaikki hyvin, eikä ole syytä tuntea viallisuutta, katkeruutta, pelätä raskausuutisia jne. Syytän myös itseäni, ettenkö siis osaa iloita siitä mitä itsellä on ja enkö rakasta lasta riittävästi, kun tunnen näitä samoja katkeruuksia silti. Mutta kun on yksi lapsi, niin sittenhän ei enää ole edes oikeutta puhua lapsettomuuden tuskasta. Ja lähipiirin ymmärrys asialle lähestyy nollaa.

Siida onko sulla testiä verestä? Eihän se välttämättä vielä näy.

ON: Kp 1 piti olla ke-to. Nyt menossa kp 34. Ei vuotoa eikä raskautta. Kahuissani luin ovuloimattomista kierroista, miten ne voi venyä kuukausien mittaisiksi. Mulla hävis menkat, kun lähdin ulkomaille vaihtoon yli 10 v sitten. Olin elo-joulukuun ilman kuukautisia, kunnes joululomalla Suomessa sain kuurin ja kierto palasi. Ei ollenkaan hyvä ajankohta sellaiselle nyt. Kun keho on muutenkin kykenemätön yhteistyöhön, niin olisiko kohtuullista ettei se vaikeuttaisi hoitoja :mad:
 
:cry::cry: Zoona, puit kyllä hyvin sanoiksi noita tuntemuksia, ihan samoja syyllisyyden tuntemuksia on itelläkin. Miten se sun kierto noin heittelee, voi itkujen itku(n) Mää kyllä suosittelisin vyöhyketerapiaa noihin kiertohäiriöihin tai sitten akupunktiota. Noista on hyviä tuloksia. Kovasti tsemppiä!!

Eilinen oli ihan kunnon vollotus päivä. Oli vielä ihan pakko olla ostoksilla ja eiköhän ensimmäiseksi tullut vastaan miehen vanha tuttu perheineen ja kun hänen rouvan kanssa juttelin, niin hän katsoi meiän tyttöä ja kysyi, että minkälainen perhe teillä on?(heillä itsellä oli useampi lapsi) mitäpä siihen sanoa...tässä tämä on ja nopeasti vaihtaa aihetta. Oli kyllä Ihan pahin hetki ikinä tulla kyseleen tyhmiä:cautious:

Tayssissa ei oteta veritestiä automaattisesti. Herkästi kyllä sen saa, jos viivoissa on jotain häikkää tai vuotoa.

Mää sain kuin sainkin illalla testiin ihan selvän haamulaisen. Yhtäkkiä tuli sen shoppailureissun jälkeen kotona maha kipeäksi ja kaikenmaailman tuikkimiset alapäähän, ihan selkeät oireet ku salama kirkkaalta taivaalta ja tein sitte testin:eek: Tänään heräsin kunnon jysäriin eikä se oo hellitänyt. Zoona, oot ihan oikeassa, että pp6 on hyvin aikainen päivä testaamiseen, mutta kun aiemminkin on silloin jo näkynyt kun vanhempi alkio siirretty ja jos on ollut tyhjä tikku, se on tyhjänä yös pysynyt. Tänään en oo testannut. Tuntuu ettei halua särkeä tätä illuusiota. Jos ei mitään enää näykkään, niin pudotus on taas ihan kauhea:cry:
 
Otanpa kantaa tuohon ystävä/tuttava tilanteeseen. Mehän ei olla kerrottu juuri kellekään, ei varsinkaan kenellekään lähiomaiselle, hoidoista koska se on arka paikka miehelle. Mies on sinut oman "lapsettomuutensa" kanssa koska hänellä niitä on nyt kolme, ite olen se lapsellinen lapseton. 5 vuoden yritys-pettymys-itku-viha kierre on tehnyt tehtävänsä. Vaikka ihana oma lapsi nyt onkin niin en silti voi rehellisesti olla iloinen näiden "oho, tulin raskaaksi" tai "me ollaan päätetty tehdä lapset ennen 35ttä" raskausuutisten kohdalla. Mieli tekis aina sanoa "haista sinäkin kuule @&&~^" Oon nyt seurannut 6kk hehkutusta "juhannuksena meitä on 4"... masukuvia jne. Ja niin paskamainen akka mä oon että tunsin ilkeää mielihyvää kun ei se tensku syntynytkään ajallaan vaan meni yliajalle ja lopulta tänään käynnistyksen kautta syntyi. Eihän se sen lapsen vika ole, toivon todella, ihan oikeasti että on terve mutta se ettei se mennyt ihan niin hehkutuksellisesti nappiin niin tunnen siitä mielihyvää.
Toinen näkökanta näihin lapsettomuuskeskusteluihin on kun sain toukokuussa tietää erään tuttuni kulkevan myös hoidoissa ja heillä ei ole onnistumista vaikka hoitoja on tahkottu. Itse tässä suossa tarponeena en silti osannut sanoa mitään mikä ei olisi kuulostanut kliseeltä. Kun en halua kuuluttaa hänelle sitäkään että käytiin hoidoissa ja napsahti kerrasta. Se tuntuisi varmasti iskulta vyön alle.

Tunnen itseni jotenkin ulkopuoliseksi joka suunnassa kun raskaus ei oo mikään itsestäänselvyys meille mutta silti onnistuimme ekalla yrityksellä hoidoilla. Olen siis lapsettomuudesta kärsivä mutta en oikein sitäkään kun hoitokierroksia ei oo tarvittu yhtä enempää. En tiedä tavoitatteko mun ajatusta tästä.

ON. Kävin viime viikolla gynellä tarkistukses ja sain puhtaat paperit, pe alkoi vuoto joka sinetöi että heinäkuun vuodosta ei voida aloittaa lääkkeitä vaan mennään elokuulle.

Tsempit Siidalle, ehkä kuitenkin! (y)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä noi tikut käytännössä tyhjiä on. Palelu loppunut ja tämänpäiväinen päänsärky varmasti vain enteilee menkkoja. Mies on reissussa ja pitäis jotenkin jaksaa koossa pysyä. En tiiä millä tämän tuska nyt helpottaisi. Ei oikein vois lapsen nähden itkeäkkään. Itken kuitenkin...ei oo voimia muuhun.
 
http://i10.aijaa.com/b/00404/14407107.jpg

toikin hailura on niin olematon viiva, että taitaa antaa vaan turhaa toivoa. Joku kiinnittymisyritys, ehkä.....

Lisäänpä tähän samaan viestiin. Tänään pp8 ja ei viivoja. Ei myöskään oloja, muuta kuin ääretön toivottomuus ja epäusko onnistua enää ikinä. Kolmas Icsi syksyllä.

Astrea, ymmärrän sun ajatukset ihan täysin. Meilläkin eka hoito toi tytön, mutta sen jälkeen onkin ollut ihan tosi vaikeaa. Onkohan mun amh laskenut jo niin alas, ettei silti onnistu.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä tilanne Siida?

Tietääkö kukaan kuinka kauan tulee odotella, ennen kuin raahautuu lääkäriin kuukautisten katoamisen takia? Ja kehtaisikohan tämän asian tiimoilta soitella naikkarille vai onko tämä enemmän tk juttuja?Nyt toki vasta viikon myöhässä ja ei varmaan ainakaan viikkoon ole mitään syytä soitella mihinkään.
 

Yhteistyössä