IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi ei, pahottelut kiuski :(

Domi, mulla lääkäri suositti donafertyä, on tulossa/tullu uutena Suomen markkinoille. Mulla siis ei oo pco:ta mut endo ja ikääkin (39) jo haittana.
Laitoin klinikan yhteistyöapteekin kautta tilaukseen, kuulema 8.6. tullu johonkin tukkuun tms., liekö kuitenkin jotain viivästysongelmaa kun ei oo vieläkään kuulunu ilmotusta että saisin mennä hakeen... tarvii kai soitella sinne tänään. Inofolicia pitäs olla helpommin saatavilla vaikka onkin se kalliimpi, koostumus suunnilleen samaa molemmissa. Sitä otetaan päivässä 4g eli 2 jauhepussia.
http://donaferty.fi/ Tuolla sanotaan nyt että ois eilen tullu apteekkeihin.

(lisäys) Ensviikolle luvattiin ja heti ilmottaa kun sitä tulee...
Niin ja todellakin on melkein puolet halvempi kun inofolic, 37e ja jotakin.. inofolic monessa paikkaa n.70e.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Kiuskille, tosi kurja juttu. :cry:

Domi, mulle lääkäri sanoi että myo-inositoli voisi joidenkin tutkimusten mukaan parantaa munasolujen laatua. Eniten hyötyä siitä varmaan on meille iäkkäille, mutta tuskin se on haitaksi muillekaan. Me tilattiin sitä ulkomailta, mutta en just nyt muista paikkaa. Mä voin kysyä illalla mieheltä ja laittaa sulle vaikka yv:tä. :) Niin ja 4 g päivässä pitäisi ottaa (mä otin kahdessa erässä), kuten lullaby tuossa sanoikin...
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Tuosta Inofoliciasta aamulla just lueskelin kun joku siitä vasta mainitsi, sit katoin sitä hintaa niin meinasin pyörtyä.. jos siinä käytännössä on foolihappoa ja myo-inositolia (on muuten vaikee sana, aina pitää tarkistaa miten se meni :LOL:) niin mie osaan ottaa ne erikseen jos hinta on murto osa.. jos vielä sais jauheena niin ei tulis kapselaista mitään ylimäärästä ..
Kiuskille pahoittelut :cry: on se/tää niin väärin..
 
Hei sanokaas viisammat että oliko se nyt niin, että kela korvaa kolme punktiota jotka johtaa alkionsiirtoon? Eli onko mun tili vielä nollilla? Ja jos punktiosta saadaan vaikka neljä munasolua josta yksi siirretään ja kolme pakastetaan niin nämä kolme pakkasessa olevaa on tavallaan ilmaisia? Ja tämä yksi siirto on sitten onnistunut vaikkei siitä lasta tulisikaan? Miten muistan että jostain oon jotain tollasta lukenut. Että sen kolmen jälkeen nämä hoidot sitten pompsahtaa siihen kymppitonniin per kerta? Terveisin persaukinen ja lapseton.
 
Pariskunnat saa julkisella puolen 3 ivf-hoitoo/punktioo pas:eineen. Pas:eista ei mee kun poliklinikkakäyntimaksut.
Sellasta hoitoo ei lasketa missä ei oo päästy siirtoon. Oisko noita kuitenkin yleisesti ottaen korkeintaan yht. 4 hoitoo?
2 yhteisen lapsen jälkeen ei saa enää hoitoja julkisella. Toki jos pakkaseen on jääny alkioita niin ne saa siirtoon.

Yksityisellä jos jatkaa niin saa pääsääntösesti 3 kelakorvattua hoitoo. Jos jostain niistä alkaa raskaus ja ehditään todeta kliinisesti ultralla, niin laskut nollautuu siitä. Ei ne kelakorvaukset kovin huimia silti oo ja niitä on nyt alennettukin parin vuoden takasesta :/

Jos käy ensin yksityisellä ne 3 korvattua hoitoo, ei saa enää niitä julkisella (jollei sitten salaa yksityisen hoitoja.. en tiä saisko niitä selville mistään?).
 
Kiitos @lullaby ! :)

On tää kyllä melkoista. Kamppailet ensinäkin omien hermojen kanssa ja sitten vielä aikaa sekä rahaa vastaan. Ei ole kyllä helppoa! Siinä kun joku yrittää tsempata ja sanoo että "otat vaan rennosti niin kyllä se vauva tulee" voi vttu kun tekis mieli potkasta naamaa vaan joskus :mad: Ei välillä oikein voi ymmärtää että miten näin yksinkertainen asia voi olla niin hemmetin vaikeeta? Me täällä yritetään vuositolkulla ja toisille se on pelkkä vahinko. Ai kuinka niin ottaa taas päähän? Hei enää kuukaus tai kaks niin pääsen yrittämään jälleen :ROFLMAO: #vittujippii
 
Kiuski, hirvittävä pettymys teillä:( voimia kovasti❤ Toi on niin karu totuus, liian karu, kaiken sen toivomisen ja odottamisen jälkeen, mutta oliko tämä teiän eka hoito? Usein se eka on vähän harjoituskierros. Syksyksi roppakaupalla parempaa onnea!
 
@Siida Joo oli meidän ensimmäinen hoito. Luinkin ennen tätä että yleensä ensimmäisellä kieroksella ei nappaa kun ei vielä tiedetä että miten keho toimii lääkkeiden kanssa. Että en onneksi kuuta tavoitellut taivaalta, mutta tuntuuhan se silti pahalta. Varmaan vielä pahemmalta tuntuu se että joudun odottamaan klinikan kesätaukoa eikä pääse heti uudelle kierokselle. Toisaalta voi tehdä myös mielelle ihan hyvää tämä pieni tauko. Noh kyllä se tästä! On onneksi jo vähän parempi mieli :)
 
Kulutan aikaa ja vastailren vielä ku ollaan tien päällä, mutta tää homma menee just näin, että ainoa lääke pettyksen selättämiseen on se ku kääntää ajtukset uutta yritystä päin. Eniten ittiä pelottaakin, että tää hoitotaival alkaa olemaan iän puolesta loppusuoralla ja mikä sen viimeisen pettyksen yli kantaisi jos lasta ei enää tuu. Sitä en tiiä. Jotkuhan noita lapsia onnistuu vääntämään vielä yli 5-kymppisinä:ROFLMAO:
 
Kiuski nuo vihan ja katkeruuden tuntemukset on niin tuttuja..:cry: välillä pärjää sen kaa paremmin välillä huonommin.. mutta niin väärin se vaan on kun kaiken maailman nistit kyllä sikiää ja ite koittaa niiiiiin terveellisesti elää ja sitä ja tätä ja kun ei niin ei, vaikka kaikki on niiiin hyvin.. jep Samoin tuo raha asia, kun nyt ite vielä sinne yksityiselle joutuu siirtyy ei toki mitään väliä jos sais tulosta.. mutta kun ei oo siihen luottoa yhtään 13 siirron jälkeen. Ois vähän niinkun sama vetää pöntöstä alas ne rahat. Mutta pääseepä pumpaa itteensä niitä lääkkeitä, jihuu.
Lullaby enpä tiennykkään että voidaan vielä saaha kelakorvaus, tosin olin aatellukkin et ihan sama tähän konkurssiin :LOL:
Joo eihän tässä oo vielä kiirekkään 20 vuotta aikaa!!! :ROFLMAO: Enpä tiennyt että suomessa tehdään vielä yli 50 vuotialle hoitoja.. tai mistäs mie tiiän onko suomessa tehty...
 
Yksi kemiallinen joka kuitenkin alkoi vuotaa jo lugejen läpi kp12. Varmistin vaan negaa ni olikin plussa.. se vahvistui kolme päivää vaikka vuodin ja sit alkoi haalistumaan. Toinen ihan hailura silleen et ei ees näkynyt vuodon alkaessa, mut virallisena testipäivänä ihan hailura.. että jepjep..
 
Domi mä niin tunnistin itteni tosta sun viime tekstistä. Oli pakko tulla luomaan sulle vähän toivoa, mulla tehtiin 11 siirtoa, 3ivffää, 2 eri miehen kanssa, 5 vuoden aikana ennenkuin onnistu. Tosin me nykyisen miehen kanssa vaihdettiin yksityiselle, ja heti ensimmäisen ivf:n tuoresiirto nappasi sielä ja siitä LA vajaa 4 viikon päästä. Yksityisellä laitettiin lääkkeet uusiksi ja se rennompi ilmapiiri mikä siellä oli versus kunnalliseen, oli varmasti meidän kohdalla avain tähän onneen. Tsemppiä! :love::love:

Tsemppiä teille kaikille, ootte hirmu vahvoja naisia! Kaikista ei tähän olisi, eikä vastoinkäymisiä heikoille annettaiskaan!! :):love:

Mukavaa kesää!
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski
Kiuskis sepäse, kun ei ole mitään syytä.. siis ainakaan julkisella löytynyt.. tokihan ne aika suppeasti kai tutkii.. en ymmärrä miks ei esim. kromosomeja tai sperman fragmentaatiota tutkita vaikka paljon siirtoja ilman tulosta.. Nyt vasta vähän aukee silmät kun lukee tarkemmin noita yksityisten tutkimuksia. On vaan tyhmänä puskenut eteenpäin ja kuvitellut et kaikki mahdollinen tutkittu.. :( oishan sitä varmaan noi testit voinut aijemminkin yksityisellä käydä ottaa vaikka julkisella hoidoissa oli..mutta joo siks just ei kauheita odotuksia tulevaisuudessakaan onnistuisen suhtee, kun ei oo sitä ns. syytä jota voitas korjata..
 
Onhan yksityisellä tosiaan puolensa vaikka se maksaakin niin paljon enemmän! Toivottavasti ne siellä tutkii teidät paremmin. Vaikka mekin ollaan vasta kaks kiertoa(inssi ja ivf) tuolla julkisella käyty niin ollaan jo nähty jokanen lääkäri ja hoitaja sieltä. Ja on kyllä melkonen kirjo! Toisia kiinnostaa aidosti ja toisia ei sitten yhtään. Toiset tsemppaa ja yks sano inssin jälkeen että "soita kun menkat alkaa".

Mutta onneksi nykyään on tälläisiä ryhmiä joista saa vertaistukea ja tietoa siitä että mitä kaikkea voidaankaan tutkia, osaa sitten vaatia itsellekkin niitä! :geek:
 
Minä hötkyilin tänään testaamaan ja plussa sieltä tuli. Keskiviikkona varmistus verikokeessa. :love: Viiva ei ollut testiviivan vahvuinen, mutta ei se mulla koskaan ole ollutkaan. Vahvempi kuitenkin kuin kemiallisissa. Keskenmenot tulleet yleensä plussasta parin viikon sisään, joten eipä tässä uskalla kovin paljon iloita. Kuitenkin mahdollisuus on nyt auki, niin siitä tosi onnellinen.
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski
Onnea hurjastl Ranau! Tiiän ihan 100% tuon odottamisen tuskan ja piinan. Voimia ja kovasti toivotaan parasta❤

Minä kävin siirrossa ja 100% selvinnyt plastokysti on matkassa. Polilla olivat hyvin toiveikkaita. Parempaa ei kuulemma juuri matkaan voi saada.

Uskoa onnistumiseen ei kuitenkaan löydy, yllätys:notworthy:
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Kiuski. :(
Onnea Ranau! (y) Toivottavasti on nyt kaivautunut hyvin kiinni!
Onnea piinailuun Siida! Toivotaan parasta!
Ketähän muita vielä oli...

Mulla olis nyt keskiviikkona tavallaan tämän kierroksen aloitus kun pitää käydä gynellä tarkistukses ettei mitään epämääräistä löydy. Sit vain odotellaan elokuun menkkoja. Jännä juttu mut mulla ei oo liioin hirvee usko tähän hoitoon, vaikkei olla vielä edes aloitettu. Oon yrittäny ettiä netistä onnistumis juttuja, kävin laskemas onnistumisprosentinkin 40,4% mutta kun se on tuoresiirtoon, käsittääkseni. Huoh, ja silti tajusin eilen että mietin jo mikä lapselle nimeksi.:alien: Näkis nyt sen päivän ensin että yksi alkio selviäis sulatuksesta...
 
Onko täällä ketään muuta piinaamassa ku minä :rolleyes:

Luget ei oo ainakaan vielä parin päivän käytöllä aiheuttaneet mitään suurempaa oiretta. Mulla siis silloin ekan icsin siirroissa käytettiin lugeja viimeksi ja meinasin kyllä ihan kirjaimellisesti vetää itteni jojoon. Hui, se oli kamalaa:eek:

Nyt on jo niin monta siirtoa tehty pregnylillä.ja niin monta epäonnistumista, että luotto pregnylin tehoon horjuu. Aiemmin luulin sen olevan mulle parempi raskautumisen kannalta, mutta ainakin nyt kun on ollu tätä ihottumaa, niin pahentanut sitä. Nyt ei näytä vielä riehaantuvan. Ja ihanaa ku ei tarvi pistellä, ja noi lugetkin valuu yllättävän vähän. Tänään pistin gonapeptylin ja kieli pitkällä oottanu jotain kiinnittymiseen viittaavia tuntemuksia, mutta ei oo ollu mitään :sick: no, ihan vielä en aatellu luovuttaa, onhan nyt jo peräti pp1:ROFLMAO: testaan vasta ensiviikon maanantaina, eli pp7. Sillon kyllä jo näkyy jos on näkyäkseen.
 
Kiuski: voihan :poop: monesko ivf tämä oli?

Onnittelut Ranaulle!

Siidalle tsemppiä piinailuun, ei ole enään montaa päivää! :)

Tiedättekö miltä kuulostaa lapsettoman korviin, kun jollekin niitä lapsia putkahtelee niin helposti, ettei tarvi kuin vähän toista kivestä vilauttaa ja saman tien taas on plussa kehissä? Tässä tapauksessa kiveksen vilauttaja menee nyt vasektomiaan, ettei näin enää kävisi. Mutta se osuus asiassa, että tämä naisosapuoli kerää huikeat sympatiat, tsempit ja osonotot ja voima-kannustukset :confused:...No, tiedättehän te. Jos olisi pokkaa, niin ehdottaisin, että näin hedelmälliset henkilöt luovuttaisivat sukusolujaan niiden käyttöön, jotka ei pelkästä ajatuksesta sikiä.

Odottelen josko kierto alkaisi tänään, niin voisi vielä soittaa ja kysyä pääsisikö ennen kesätaukoa siirtoon. On siinä ja tässä. Jos tänään alkaisivat ehtisin melko varmasti, huomenna heikosti ja sitten ei enää toiveita.
 
Eilen ku kirjoitin, ettei noi luget oo tehny sitä samaa oloa ku siemmin, niin tää päivä on ollu ihan kauhea. Itken ihan koko ajan ja valtava ahdistus päällä. Oon ihan varma, ettei näillä oloilla saa ainakaan lasta aikaiseksi. Järkyttävä syyllisyys, raivo ja itku päällimmäisenä. Tekis niin mieli lopettaa noi luget.
 
Moi, täällä uusi piinailija. Tänään siirretty 1 top alkio (2päiväinen), meillä ensimmäinen ivf, yritystä takana 3v ja syy selittämätön.. oon saanut yhden varhaisen km / kemiallisen luomukierrossa viime vuonna mutta muuten ei raskauksia.. keskustelua oon seurannut nyt pidempään sivusta mutta nyt ajattelin rohkaistua mukaan :)
Testipäivä 3.7.. jos maltan sinne asti..
 

Yhteistyössä