IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

vipe1986 peukkuja piinailuun! (y)

Jantzu ja Kesänlapsi123 pahoittelut negoista :(

Naanaa voi vitsit! Onnea! :love::love: mulla oli jotenkin kutina tästä ;) meinasin jo viimeks kysyä ootko testiä tehny :rolleyes:

cherrychoko tervetuloa! (y) vaikka eihän se toisaalta ikinä kiva asia ole että tähän joutuu lähtemään.. o_O en osaa sanoa mitään tuohon että tarkoittaako kaksi keltarauhasta mitä :D mua jännittää piikit kanssa aina vaikka tässä on tullut jo muutama vuosi piikitettyä lähes joka siirron yhteydessä :confused: tsemppiä ja posotiivisia tuloksia matkan varrelle! (y)

Minut saisi heittää piinailijoihin :D siirto 31.1 ja testipäivä 14.1 blasto siis siirrettiin. Hei nyt vasta tajusin et testipäivähän sattu ystävänpäivälle :eek::confused: saa nähdä millanen työpäivä on edessä :unsure: nyt tämän hoidon viimeinen hippunen kyydissä. :love: kaikki usko ja toivo kiinni nyt tässä pallerossa. Pelottaa jo nyt mahdollinen seuraava hoito/punktio.. :censored:
 
Naanaa olipa mahtava yllätys! Ihanaa että joillekkin tällä palstalla oleville osuu kohdalle luomuplussa.

Mä vielä taustailen kun jonossa ollaan. Tänään sain ilokseni puhelun että vihdoin ja viimein meidän lähete oli nytkähtänyt eteenpäin. Me siis siirrymme yksityiseltä kunnalliselle. Siispä nyt kyselenkin et minkäläinen paikka toi naistenklinikka on? Meillä kuitenkin hoito menee varmaan huhtikuulle. Ihan kuitenkin odottavaisin fiiliksin kohti 2.icsi hoitoa.
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Toiveikas en halua millään lailla lannistaa sinua, mutta sanoisin että kannattaa ainakin unohtaa yksityisen tapa tehdä asioita koska naikkari on aika eri maata. Eli joustoa siellä ei saa esim tukilääkkeiden käytössä. Silloin kun me oltiin siellä niin kaikkeen vähänkään ylimääräiseen vastaus oli "ei ole vedenpitävää todistetta sen toimimisesta", ja se oli sillä selvä. Eli mä sain tukemaan ainoastaan luget/lutinukset Asiat tehdään tietyn kaavan mukaan, eikä niistä kauheasti poiketa. Tai näin oli pari vuotta sitten kun siellä 1.IVF kokonaisuudessaan vietettiin asiakkaina. Toivon kyllä, että asiat olisi sen suhteen vähän paremmin.
Nykyään siellä kuulemma tosin ollaan edes vähän myöntyväisempiä blastoksi viljelyä kohtaan, että on sekin kyllä jotain.

Toivon teille todella paljon onnea uuteen hoitoon!
 
Viimeksi muokattu:
Mandala näin minä vähän etukäteen luulinkin...no pitää toivoa parasta. Kyllä varmaan siirrytään jossain vaiheessa yksityiselle takaisin (toivottavasti ei tarvi) mutta tässä vaiheessa mennään julkiselle puolelle. Pitää toivoa että seurasta hoitokierrosta tulee plussa eikä tarvi miettiä rahaa yms. Toivossa täällä eletään ja tovi vielä saa odotella. Pää on kyllä aika hyvin nollaantunut ja ehkä kroppa myöskin kun ollut taukoa hoidoista sitten lokakuun. Toki kaipuu lapsesta on kova mutta viime vuosi oli sen verran rankka kaikkineen pettymyksineen sekä tulehduskierteineen että ehkä tää tauko on vaan hyvästä.

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja olkoot tämä vuosi meille armollinen ja toisi plussa aallon tälle palstalle!
 
Toiveikas81: halusin tulla sua tsemppaamaan :) nimittäin teidän suunnitelmat kuulostaa ihan samoilta kuin meillä. Me oltiin eka ivf yksityisellä ja kun ei siinä passeineen tärpännyt (tai tuli km) niin siirryttiin naikkarille 2.ivf:ään. Muakin jännitti ja mietitytti tuo vaihto mut onneksi kaikki sujui kivasti. Pahinta musta oli tuo hoitoon jonotus. Kun vihdoin "sisään" päästiin kaikki meni nopeasti ja hyvin. Loppuen lopuksi päästiin hoitoonkin kiertoa ennen kuin luultiin. Meillä ainakin mentiin hoito samalla kaavalla kuin yksityisellä..varmaankin se vaikutti kun siinä oli raskaus alkanu. Pikkuisen nostettiin puregon annosta ja saatiin yhtä monta solua kuin yksityisellä mut jakaantuivat paremmin. Myös gonepeptyl jätettiin tukilääkkeistä pois..mut siitä tosiaan on kyseenalaista näyttöä..silloin mietin sen poisjättöä huolissani, mutta loppujen lopuksi olisi ollut meille ainakin turha kun raskaus alkoi tuoresiirrosta<3 pointtini siis se, ettei julkisella välttämättä aina oo kaikki niin huonompaa ja kun teillä on jo yksityisellä tehty hoito alla kuten meilläkin oli niin minusta se otettiin hyvin naikkarillakin huomioon. Tsemppiä odotteluun ja uuteen hoitoon!

Naanaalle lämpimät onnittelut, ihanaa, että noinkin voi käydä meikäläisillä ;)
 
Mamido kylläpä kuulostaa samalta nimittäin meilläkin tuli yksityisellä plussa mutta meni kesken rv14. Passit eivät tuottaneet tulosta. Luultavasti mennään yksityisen kaavalla ja myös mulla puregon annostusta nostetaan. Tulipa nyt hyvät fiilikset kun kerroit että olivat huomioineet hyvin nuo yksityisen kokemukset. Onnellista odotusta sinne!
 
J_S
Hei. Olen vuosia seuraillut keskustelua, mutta vasta nyt osallistun mieltä painavan kysymyksen kanssa.

Meillä on käynnissä 3. ICSI julkisella, yhteensä 5 alkionsiirtoa ja negojen lisäksi "tuloksina" yksi kemiallinen, yksi plussa, josta kkm viikolla 8 ja nyt jälleen plussa, mutta matalahko hcg. En osannut tulkita hoitajan puheista tilanteen toivottomuutta joten luulen, että täältä löytyisi näkemystä, kun en itse oikein tiedä, miten raskauden kestot näissä ICSI-tapauksissa määritellään. Naikkarillahan Helsingissä annetaan aika varhaisultraan ilman kontrolliverikokeita, mikäli arvo >50, mutta hoitaja kehotti kuulostelemaan vuotoja ja kipuja ja olemaan herkästi heihin yhteydessä...

Punktio oli ma 16.1., alkion siirto ke 18.1. ja hcg verestä ma 30.1. n. 78. Tein ke 1.2. digitestin virtsasta ja tulos oli Raskaana viikolla 2-3. Tästä ensin ilahduin mutta sitten lannistuin, kun ajattelin, ettei virtsan pitoisuudet varmaan suoraan ole verrattavissa veren pitoisuuksiin...? Laskujeni mukaan tuo hcg oli siis päivänä pp12, mutta minkä tilanteen hcg-viitteisiin sitä voi verrata? Miksi se oli matala, jos kerran >50 on riittävä? Milloin kannattaa kokeilla digiä uudelleen?

Pahinta näissä hoidoissa on tämä jatkuva kalvava epävarmuus ja odottelu. Kiitos, jos joku osaisi auttaa.

Toiveikas81: Minä olen ollut tyytyväinen naistenklinikalla kaikkeen muuhun paitsi jonotteluun ja odotteluun. Eteneminen on tehokasta mutta samalla jotenkin "kasvotonta". Eli henkilökohtaisia ja lämpimiä kohtaamisia jos ei edes odota, itse asiat ja toimenpiteet sujuvat asiantuntevasti ja sutjakasti :)
 
J_S tuo 78 tosiaan kuulostaa vähän alhaiselta. Mä kävin 4+2 eli pp11 verikokeissa omalla klinikalla ja silloin sanoivat, että arvo sinä päivänä olisi hyvä muistaakseni olla noin 200-500 (en muista tarkkoja kymmenyksiä) välissä.
MUTTA silti sanoisin ettei se hieman alhainen arvo kyllä ole mikään tae, että asiat olisi menossa huonoon suuntaan, koska arvo voi silti tuosta tuplaantua ihan normaalisti ja raskaus siten jatkua hyvin eteenpäin. On tällaisia onnellisia tapauksia täälläkin nähty eli ei todellakaan ole mitenkään harvinaista.
Jos haluat lisätietoa tilanteesta niin ainahan voit mennä uuteen verikokeeseen esim yksityisellä (mun klinikalla maksoi 44eur kvantitatiivinen verikoe) ja laskea tuplaantumisvauhdin? Netistä löytyy laskureita paljonkin. Esim http://www.countdowntopregnancy.com/tools/beta_doubling_calculator.php
 
Siis wautsi naanaa ja supersuuret onnittelut ihanaa että tälläsiä ylläreitäkin täällä satelee :love:

love- mukavaa että sain piinailu seuraa :) nyt alotetaan helmikuun plussailut :)

Sitten mulla on taas kysymyskin tähän. Eli ku mulla on jatkuvasti käytössä zumenon 1+2 tbl ja sehän estää ovulaation aikaansaannin jos oikein ymmärsin että on vaan tuki limakalvolle. niin vaikuttaakohan noiden syönti ovulaatiotestin tulokseen. eilen tuli vaan pp4 tunne et pakko joku testi tehä ja tein sitten ovis testin ja se oli melekee plussa.

väsyttää,janottaa,vessassa saa ravata ja kipeitä tuikkailuja jossain tuolla syvyksissä ja lugetki tulee pois vetisenä siinäpä miun oirehdintaa :D
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/2.PAS
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI/1.PAS
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF/2.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

MaiMei#07/14 #2.#alhainen AMH, ikä#2.IVFI/3.PAS
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #5.ICSI/1.PAS
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS

Piinailijat::whistle:
vipe1986 11.2 (2x3pv/28.1)
love- 14.2 (5pv/31.1)




Plussat 2016: :love:
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:

Bridge 5.ICSI (3.pv)
Naanaa (luomu)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Onnea Naanaa kaikkea hyvää raskauteen.
Love viitikö laittaa tuon sun tietorimpsun Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään kun kerkisin sillon kun sulla se kemiallinen oli ni ottaa jo pois tuolta listalta ja ei oo näköjään tullut laitettua takas, olis helpompaa kun minun rueta selaa sivuja taaksepäin mistä löytäsin :) kiitos
J_s minä en osaa noista arvoista muuta sanoa kun mitä täällä lukenut, mutta Bridgellähän juuri kk sitten oli matalahko 4+1 (oliko jotain 65) arvo ja käsittääkseni kaikki yhä hyvin..
 
Domi love-# 2014# enaimmäinen# siittiöt# 1.ICSI/6.Pas tuossapa olisi :)


vipe1986 se on aina mukavamåi kun on seuraa (y) missäs asti sie oot jo menossa? Pp5? :) en osaa sanoa vaikuttaako tuo lääke miten siihen testiin... itsekin jo vähän kuumeilen testien kanssa.. :D testejä ei ole joten ei ainakan tule turhaan uitettua.. ovistestejä kyllä löytyis muutama ;)

J_S en osaa auttaa lukujen suhteen, mutta toivotan sinulle hurjasti onnea ja toivon että kaikki on hyvin! :)

ON. Pp2. Ei sen suurempia oireita. Eilen "isohko" mahakramppi kesken työpäivän. Eipä oikein muuta :D
 
  • Tykkää
Reactions: vipe1986
Toiveikas: Julkisen touhu on varmaan aika samanlaista joka puolella....siis toi, lääkäri-potilas suhde. Tayssissa on muutama ihana lääkäri, jotka hiukan empaattisempia kuin moni muu heistä. Hoitajat on ollu tosi mukavia oikeastaan kaikki. Jonottamisessa ja odottelussa on varmasti suurimmat erot. Tayssissa ei tarvitse odottaa kuin suunnittelukäyntiä. Siis ekaa suunnittelukäyntiä me odotettiin 3kk nyt ku käytiin toisessa, odotettiin kaks viikkoa ja päästiin suunnittelemaan uutta icsiä. Nyt ihan meidän omasta toiveesta pidetään muutama kierto taukoa.

Piinailijoille rutkasti onnea!

J.S Tuo hcg:n nousu on niin yksilöllinen juttu, että ei kyllä kannata toivoa heittää, vaikka on alhainen. Alkion ikä vaikuttaa suuresti siihen, että minkälainen se arvo alkupäivinä on. Jos on nuori alkio, niin kiinnittyminen on ollut myöhemmin kuin pidemmälle ehtineellä. Alkiohan kiinnittyy mun ymmärryksen mukaan noin kuudentena päivänä hedelmöittymisestä. Eli plastot 1-2päivää siirron jälkeen ja nuoremmat alkiot vähän myöhemmin, mutta näissä on eroja kuinka se sitte käytännössä meneekään. Teoriassa näin. Uskoisin, että kaikki on ookoo. Hyvältähän tuo kuulostaa, että pp15 on mun laskujen mukaan sulla digi näyttänyt 2-3......arvo on nousussa ollut kuitenkin ja noilla päivillä oon itte saanut digiin ihan saman ja lapsi siitä syntyi. 3+ tuli digiin vasta 3viikkoa siirron jälkeen. Onnea ja toivotaan parasta❤
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillää

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/2.PAS
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI/1.PAS
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF/2.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

love-# 2014# ensimmäinen# siittiöt# 1.ICSI/6.Pas
MaiMei#07/14 #2.#alhainen AMH, ikä#2.IVFI/3.PAS
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #5.ICSI/1.PAS
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS

Piinailijat::whistle:
vipe1986 11.2 (2x3pv/28.1)
love- 14.2 (5pv/31.1)
Domi 17.2 (3pv/3.2)




Plussat 2016: :love:
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:

Bridge 5.ICSI (3.pv)
Naanaa (luomu)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Hmm.. minä olen ilmeisesti kuitenkin päättänyt luottaa positiiviseen ajatteluun vaikka viikko sitten se perseelle potkun(2) antoikin! Huomasin nimittäin aamulla kun en meinannut enää saada unta miettiväni miten talostamme tehdään vauvan asuttava! Siis meillä on lääkalaatikko vessassa alakaapissa, niin pohdin sille uutta sijoitus paikkaa kun eihän se nyt siellä voi olla sit kun vauva lähtee liikkeelle ja räpeltää joka paikassa (ja siis tää jatku pidemmällekkin et ja pesuaineet kaikki pitää ylemmäksi ja..)!!! :ROFLMAO::D Siis tuohan on todella läheinen asia just nyt :whistle:
Sitä paitsi eilen meinasin terästää mehuni parantumisen kunniaksi, kunnes pari sekunttia ajatuksen saatuani tajuan et ai joo, kävin aamulla siellä siirrossa, ei siis ehkä kannata!!!! :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Hei! Olin tällaisessa ketjussa v 2015 ja liittyisin pinoon, nyt kun hoitojen alku taas lähestyy. Meillä on toisen IVF:n tuoresiirrosta poika 11/15. Nyt tarkoitus on kokeilla, josko joku huurunenistä selviytyisi ja saisimme toisenkin lapsen (ja tästä toiveesta koen välillä huonoa omaatuntoa. Jotenkin välillä pidän itseäni epäeettisenä, että kehtaankin haaveilla toisesta, enkä keskity siihen mitä jo on. Ja se on paljon mitä on). Olemme ensi viikolla menossa hoitojen suunnittelukäynnille nkl: lle eli pas on aikaisintaan kk päästä.

Menkat palasivat heinäkuussa ja lopetin imetyksen kk sitten. Nyt siis eka luonnollinen kierto. Luomuraskaus on kuitenkin epätodennäköinen, koska ainoa plussa on ollut se, josta lapsi syntyi ja sitä edelsi 3 vuoden yritys ja läjä hoitoja.
 
Viimeksi muokattu:
Toiveikas81 ja mamido me olitiin kans eka IVF yksityisellä ja siirryttiin sen jälkeen naikkarin jonoon. Yksityisen IVF oli totaalinen floppi. Alkiot punktoitiin raakoina. Siinä kun on jo maksanut kolmesta inseminaatiosta ja aika paljon siitä IVF:stäkin alkaa huumorintaju olla vähissä :mad: Luulen kyllä, että meillä oli lääkeyhdistelmästä kiinni.
 
Onnea domi kyytiläistä ja tiiätkö mulla on ollu vähän sanoja ajatuksia et oon miettinyt mitenkä yhdestä huoneesta teen lapselle huoneen kaikki on suunniteltu lapsi vaan puuttuu. Jospa nyt molempia onnistaisi.ja nähtäs saikulla la ois aikasamoissa ;)


love- kuinkas menee? Oireita,testiä :)
Täällä nippailut on hävinneet tilalle tullu jotenki jännän oloinen alamaha ku vaikka kumarrun kenkiä laittaa nii tuntuu ikävältä.
 
Kiitos vipe1986. Miten onnistun aina unohtaa että oot kanssa täältä päin :) kun et kirjottele tonne "alueen" ketjuun! Mulla oli yhdellä tutulla (ainut "oikean elämän ihminen" jonka tiedän hoidoissa olevan) myös ihan samana päivänä siirto kun minulla, hekin käyvät tosi toisessa kaupungissa yksityisellä. Ja samaa hänelle sanoin et nyt kyllä synnärille treffit! :D Ja tossa paikallisellakin sattunut useempi siirto tälle ens viikolle et ihan ruuhkaa on sit meistä hoitoalkuisista sitten 9kk päästä (y) Minä oon itseasiassa viimeaikoina "vauvanhuoneen" sisutanut ihan muulla :) Tähän asti se onkin ollut sen yli viis vuotta ilman sistusta odottamassa, no jos tällänen "käänteis psykologia" toimisi! Vieläkö sun testit muuten on kaupassa? :sneaky:;)
Zoona tervetuola mukaan keskusteluun.. listalle jos haluat niin ainakin vielä lapsettomuuden syy puuttui toista rimpsusta Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillää
 
  • Tykkää
Reactions: vipe1986

Yhteistyössä