IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Xienna, ainakin mä sain Taysissa juuri noin lääkkeet toiseen hoitoon eli ostin joulukuun puolella kun piikit alkoi tammikuussa (procren + synerela meni jo vanhan vuoden puolella). Tästä tosin jo joitakin vuosia aikaa, mut eiköhän onnistu!
Meille taas ei viimevuonna samassa tilanteessa annettu lääkkeitä vaikka hoito alkoi tammikuussa ja kyllä tiedettiin mitllä mennään. Perustelu oli että lääkkeet määrätään vasta kun hoito on ajankohtainen :(:mad:
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.# 3.ICSI?
another # 3/2015 # 2. # PCOS #1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#4.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/1.PAS
icsi mamako#2015#1.#siittiöt#2.ICSI
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
marrasmai #2015#1.#siittiöt#3.ICSI

MaiMei#07/14 #2.# alhainen AMH, ikä # 2.IVFI/3.PAS
mishala #2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt # 5.IVF/ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä# 3.IVF
Siida #?#2.# siittiöt 1.ICSI/8.PAS
Talvi82 #-08# 1.#selittämätön#1.IVF/2.PAS
Toiveikas81 #2014 #1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13 #1.#pco#3.IVF/2.PAS
Valois #2013#1.#matala amh, kork.fsh(POF-ep.)#2.IVF
Vilijonkka_ #2012 #1.#monta syytä#2.IVF/ICSI/1.PAS
Xienna #1/14#2.#siittiöt# 1.IVF/2.PAS



Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Siida 2.12 (3pv/12.11)
Vilijonkka_ 30.11 (3pv/16.11)
marrasmai 2.12 (3pv/18.11)
ilo2010 2.12 (4pv/22.11)


Plussat 2016: :love:
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Xienna mulle lääkäri sanoi justiinsa ihan oma-aloitteisesti että kaikki lääkkeet kirjoitetaan jo joulukuulle jotta saan ne kelakatolla ostettua vielä tämän vuoden puolella! Meilläkin vasta tammikuun kierrosta hoito. Olisin tätä kyllä itsekin kysynyt, mutta en ehtinyt kun lääkäri itse sanoi näin :) Aika jännä homma siis jossei jossain muka suostu kirjoittaan edes sitten pyydettäessä! Me ollaan ihan kunnallisella siis hoidossa.

Tästä päästäänkin sopivalla aasinsillalla kuulumisiin: jatkosta käyty juttelemassa ja todennäköisesti tammikuussa 3.ICSI:in, eli munasolujen mikro-injektioon kun sitäkin joku täällä juuri kyseli ;)
Erona aiempiin hoitoihin se, että nyt oikeasti isolla annoksella stimuloidaan jotta saatais paljon kypsiä munasoluja ja alkioita, nämä kun on oikeasti sitten meidän viimeiset sukusolut koskaan kun spermaa ei enempää ole. Myöskään tuoresiirtoa ei ole suunnitteilla, koska se tuskin onnistuisi kuitenkaan mun kohdalla komplikaatioiden takia, mutta mulle myös sanottiin siitä että PAS:eissa tällä hetkellä parempi %. Koska ei tuoresiirtoa suunniteille, saan punktion aikoihin myös Gonapeptyl.-pistoksen joka kuulemma ehkäisee hyperiä tehokkaasti, riski kun hyperiinkin on moninkertainen kun sen on kertaalleen saanut. En ollut tuollaisesta kuullutkaan, että Gonapeptyliä käytetään tommoisessa tarkoituksessa. Mutta tosiaan jos tuota Gonapeptyliä käytetään niin tuoresiirtoa ei voi tehdä. Mutta parempi niin, olen tyytyväinen tähänkin ratkaisuun.

Sitten jos joskus päästään niihin PAS:eihin asti (ai että ne tuntuu nyt kaukaisille vielä tässä kohtaa :D), niin saan kuulemma ehdottomasti supistuksenestolaastarin, olikohan se Nitroa. Jokatapauksessa samaa kuin mitä osastolla käytetään jos vauva meinaa syntyä liian aikaisin. Tämä mun ns. oma lääkäri oli sitä mieltä että mua olis pitänyt kuunnella jo aiemmin kun tosta sanoin. Niinpä niin. Turhaa jossittelua, mutta kyllä se ketuttaa jos ton takia menetettiin turhaan alkoita kun olis voinu heti vaan hoitaa sitä kohdun supistelua. Mutta nää on just näitä, aina ei voi päästä erikoislääkärille vaa erikoistuvankin lääkärin on kelvattava, ja valitettavasti ammattitaito ei aina osu kohdilleen kun puhutaan oikeasti harvinaisemmista asioista.

Noh, en murehdi sitä enää vaan suunta kohti tulevaa. Tämä 3.hoito -asia käsitellään kuitenkin vielä jossain kokouksessa, kuten aina tehdään kuulemma nykyään kunnallisella. Kuulemma 3.hoitoon pitää olla koko työryhmän suostumus, eikä vain yhden lääkärin mielipide riitä. Lääkäri soittelee kun ratkaisu on selvillä että päästäänkö. Tänään kävin lisäksi verikokeissa vielä varmuuden vuoksi, kilppareita, pitkäaikaissokeria ja AMH siinä oli ainakin. Eli hyvin kyllä nyt otettiin kaikki huomioon tätä vikaa hoitoo suunnitellessa, oon niin kiitollinen ja luottavainen kyllä tätä nimenomaista lääkäriä kohtaan :love:
 
Moikka jälleen. Päädyttiin nyt kuitenkin vielä kerran kokeilemaan onneamma. Kuulin myös tänään puhelimessa et varmaan tehdään icsi koska viime kerralla 9 kypsää munasolua oli päästänyt monta siittiötä sisälleen joten saattaa häikkä johtua siitäkin..
kysyisinkin nyt kaikilta joilla on ollut punkition jälkeen hyperi että onko seuraavan punktion yhteydessä evätty tuoresiirto? Tällä mua pelotteli nimittäin et näin voisi käydä vaikka prgalutran aloitetaankin jo päivää aiemmin kuin viimeksi. Nolla ultran mukaan pieniä rakkuloita näkyi taas paljon... no tästä se nähdään huomenna alkaa piikittely.

Ps oon käyny lukee täällä joka päivä mut nyt ei tuu kyl mieleen mitään ku tätä rustaan. Mut listoille ei vielä tartte lisäillä mie taustailen
 
Voi Siida, olen pahoillani. :( Lämmin halaus! Toivottavasti saat nyt suunnattua ajatukset vähäksi aikaa ihan muihin asioihin ja kerättyä voimia seuraavaa kierrosta varten. Haluatko muuten, että sulle merkataan listoille kemiallinen, kun kiinnittymisyritystä kuitenkin selvästi oli?

Vilijonkalle, marrasmaille ja ilolle on täällä peukut ja varpaat pystyssä! Marrasmain oireet ainakin kuulostaa lupaavilta. (y)

AJ, onpas hienoa että sait noin asiantuntevan lääkärin ja kaikki mahdolliset avut seuraavaan yritykseen. :) Harmi tosiaan, ettei niitä ole ollut tarjolla jo aiemmin, mutta näin se tuntuu useinkin menevän, yrityksen ja erehdyksen kautta... :mad:

ON: Täällä alkoi vihdoin uusi kierto. Nyt letroja nassuun ja kohti ainokaisen alkion PAS:sia. :barefoot:
 
Roxanne: Ihana sinä kun huomioit moisen asian. Kyllä siinä jotain yritystä selkeesti oli, kun pregnylin pikkiriikkisestä annoksesta oli jo kolme päivää ja testi lähes nega, kun pariksi päiväksi ihan punaista viivaa antoi...kunnes....:( Saa sinne lisätä taas yhden merkinnän lisää. En viitti puhelimella päivittää itse. Iso iso kiitos❤
 
Siida pahoittelut :( Voi kun noista kemiallisista päästäisiin, ihan vihonviimeisiä, ilkkuvia suorastaan. Tsempit!!

Minul on kp4 peräti. Pitkään joutunut niiskuttamaan Synarelaa. Annostuskin periaatteessa loppuu ennen ens ma ultrausta, unohdin puhelimessa aikaa varatessa pyytää uutta reseptiä plääh. Menkat kesti noin 2 päivää, mulla on hoitojen aikana menny ne ihan olemattomiksi. Onko muilla mitään saman suuntaista? Ennen, siis joskus vuosi sitten on kuitenkin ollut 5 päivää normisti. Lääkäri vielä sanoi, että nyt voikin tulla runsas vuoto, kun limakalvo on noin paksu. Mitä vielä.

Oon kans miettinyt, että saisiko vähintään ens siirtokierron mahdollisen synarelan reseptin ennen vuodenvaihdetta. Jos ei ehdi mahdollista vikaa siirtokiertoa saada tämän vuoden puolelle. IVF-päätöskin pitäis pian tehdä, melko varmasti päätämme lopettaa, mutta aina välillä se uusi toivo nostaa päätään ja yrittää keksiä keinoja saada rahat kasaan ja silti päästä myös kaukomatkalle... Alkaa olla kiintiö täys tätä kituuttelua!
 
Pahoittelut kaikille takaiskuja kokeneille ja tsemppiä ja voimia kaikille!

Mulla oli eilen blastoalkion siirto. Siirto meni hyvin, vaikka mulla oli rakko ihan tyhjä. Noudatin kyllä ohjetta olla kaks tuntia virtsaamatta ennen sitä, mutta ei sitten riittänyt. Ilmeisesti olisi pitänyt juoda enemmän, mutta sitä ei sanottu. No kokeneelta lääkäriltä se sujui silti ja hän vielä erikseen mainitsi, kuinka helppo siirto kuitenkin oli :)

Ny mulla on ilmeisesti pp1. Monella tuntuu olevan virallinen testipäivä 2.12. ja niin on mullakin. 5.12. hoitaja soittaa tuloksesta, viikonloppu välissä.. Aion kyllä varmasti testailla itsekin, tilasin just netistä useamman testin. Onhan tämä aika jännittävää. Tää on mulle eka siirto koskaan. Ei auta kun toivoa parasta ja kehitellä jotain tekemistä.
 
Kiitoksia ihanat tsempeistä! :)

Ja kiitos Roxanne tuesta, itsellä meni alkuun fiilis eestaas sen suhteen että tehtiinkö oikea ratkaisu kun siirrettiin vain yksi alkio, mutta nyt alkaa tuntumaan pikkuhiljaa oikealta ratkaisulta. Jos ei tämä yksi alkio kiinnity, niin tuskin olisi kaksikaan kiinnittynyt sen paremmin kuitenkaan.

Ja Vilijonkka, en ottanut ollenkaan pahalla sun viestiä :) Mulla kans ollu jos jonkinlaista oiretta joka kierrossa, ja tuntuu että aina vähän erilaiset oireet. Vaikea sanoa mikä johtuu lääkkeistä ja mikä mahdollisesti jostain muusta.

Vahvat alavatsatuntemukset jatkuu edelleen, ja kävi tässä mielessä että ei kai enää tässä vaiheessa (PP4) voi hyperi iskeä päälle? Hirveä suolaisen hinku on ollut muutaman päivän, ja yhtäkkiä muistin että hyperistä kärsiessä oli myös kova suolaisen tarve. En kyllä ole erityisen turvoksissa, mutta munasarjat juilii aina vaan. Ihan alavatsa on tosin vähän hassusti pömpöllä. Ja eilen tuli aika mellevä repäisykipu koko alavatsaan kaupassa käydessä kun aivastin. Toki siitä(kin) aloin jo vetämään iloisesti kaikenlaisia johtopäätöksiä... :DMeni myös vatsa sekaisin pariin otteeseen eilen, meinasi tulla vähän kinkkinen tilanne kotimatkalla kun ei ollut vessaa ihan lähellä :whistle:
Ai joo, ja lisäksi mulla on ollut rytmihäiriöitä jo kolmena iltana peräkkäin. On mulla niitä aina silloin tällöin muutenkin, mutta ei nyt ihan näin usein ja toista tuntia kerralla.

Vipe1986, mulla oli viimeksi hyperi, mutta ei evätty tuoresiirtoa tässä seuraavassa hoidossa. Tosin edellinen oli pitkällä kaavalla ja tämä lyhyellä. Jopa sama Pregnyl-tuki määrättiin tähän hoitoon, ja lisäksi vielä Gonapeptyl.

MaiMei mulla jäi yli Synarelaa pitkästä kaavasta, mahtaisiko se olla vielä käyttökelpoista? Avattu syyskuussa. Ja jos en ihan väärin muista, niin mulla saattaa olla myös reseptillä vielä yksi Synarela, jonka voin tarvittaessa lunastaa ja postittaa.

Maljakolle onnittelut kyytiläisestä ja tsemppiä piinailuun!

Siidalle pahoittelut kemiallisesta ja halaukset <3

EDIT: Mullahan on jo PP5, miten mä nyt moisesta erehdyin!
 
Viimeksi muokattu:
AJ hienoa, että lääkäri on kuunnellut noin hienosti toiveitanne. Toivottavasti tämä kierros olisi sinulle helpompi ettei tulisi komplikaatioita. Mä olen ollut siinä uskossa, että sitä Gonapeptyliä käytetään sen vuoksi että siinä ei ole raskaushormonia. Siis mulla on molemmilla kerroilla tehty irrotus juuri gonapepetylillä suuren follimäärän vuoksi. Viimeksi sain kyllä hyperin, mutta se johtui tuoresiirron yhteydessä laitetusta pregnylistä todennäköisesti...

maljakko onnea kyytiläisestä, toivotaan että tarraa kovin kiinni :)

marrasmai sulla kyllä kuulostaa hyvältä, pitkää pinnaa loppupäiviin. (y)

kalabaliikki multa on mennyt ohi, että minkä vuoksi teille tehdään alkiodiagnostiikka... voitko vielä toistaa? Aika kinkkiseltä tuntuu tilanne, mutta toisaalta munasarjat voi vielä yllättää.

ON: pp7 ja ihan täysin luovuttanut olo. Eilen loppui kaikki 'raskausoireet' ja nyt ei enää mitään. Ei muuta kuin luge-turvotusta... Eilen iltapisusta tein hätähousuna jo testinkin ja negaa näytti. (Juu, tiedän että ei vielä näkyis). Harmittaa jo nyt niin vietävästi... Sori purnaus, nyt vaan huonot fiilikset.
 
Anteeksi, nyt tulee omaa napaa ja isosti... :unsure:

Eilen sain kuin sainkin kyytiläisen :love: Testata saan kahden viikon kuluttua, mutta aikaisintaan 5.12.

Ennen siirtoa lääkäri tutki minut ultralla ja totesi, että hieman on vatsaontelossa nestettä. Väläytti samantien "miltä susta tuntuisi jos ei nyt siirrettäisikään, vaan pakastettaisiin tämäkin?" Se olisi tuntunut aivan kamalalta! :( Lääkäri alkoi empimään siirtoa, koska hyperin riski on olemassa. Kysyi suoraan "kestätkö sinä, jos saat hyperin? Hän kun ei voi tietää, miten tässä käy?!" Sanoi myös samalla, että jos joudun osastolle sitten nämä mun hoidot eivät ainakaan pysy tässä talossa salassa. Niinpä, tiedän kyllä ja on sekin puoli tullut mietittyä ja hermoiltua moneen kertaan. Nyt mennään asenteella, että kaikki otetaan vastaan mitä tulee, kaikki kestetään mitä on pakko! Mutta olisihan se vaan hassua pötkötellä 50 metrin päässä omasta työmaasta. toivottavasti ei tarvitse o_O Lääkäri oli pirun huolissaan mun henkisestä puolesta ja onhan tässä ollutkin sen puolelta rankkaa, kun nuo unet on ollut hukkateillä. Lääkäri oli aivan selvästi käynyt lukemassa nyt punktion jälkeen enemmälti mun mt-historiaa kymmenen vuoden takaa, josta löytyy melko kraavejakin juttuja... Sanoin hälle suoraan, että ne mun tekstit on varmasti aivan karmeeta luettavaa, mutta en mä tähän prosessiin olisi lähtenyt, jos en luottaisi voimavaroihini. Eniten lääkäri pelkää sitä, että jään yksin, sillä klinikan puolelta ei ole nyt mitään kontakteja. Kerroin, että minulla on todella upea ja mahtava ihminen terapeuttina, jonka koen erittäin matalan kynnyksen ihmiseksi. Hän tuntee minut täysin ja minä luotan häneen, mutta avain asemassa on uni. Jos en nuku, mieli on äkkiä musta. Lupasin ottaa työterveydessä maanantaina nämä uniasiat esille, kun on aika muiden asioiden vuoksi. Luultavasti sain lääkärikin mielen rauhoitettua ja hän sai varmuuden, että tilanne on nyt aivan eri mitä niissä papereissa. Nyt noudatan parhaani mukaan lääkärin ankaraa käskyä: lepää, juo paljon ja syö suolasta!
 
Kalabaliikki kiitos vastauksesta. Onpas teillä kurja tilanne. Toivottavasti diagnostiikka auttaa teitä eteenpäin ja toivottuun lopputulokseen.

On: tänään pp8. Eilen heitin hanskat tiskiin mutta tänään pc:n testissä hyvin hento viivanpaikka. Taas toiveet nousi, vaikka kyseessä tod.näk. perinteinen viivanpaikka... Mies ei suostunut aamulla kesken unien katsoa mun kusitikkuja :geek:. Yritin varmistaa että näkiskö hän jotain... pp6 testiin ei kyllä tullut viivanpaikka ja samasta paketista testit, että jotain saattaa olla tapahtumassa :whistle:. Olis nyt vaan ollut selkeä nega, kun tämä turha toivo on niin ärsyttävää!
 
Moikka. Pääsiskö mukaan joukkoon?

Tässä tarinaa lyhykäisyydessään...
Olen 37 vuotias, 8 vuotiaan tytön äiti. Tyttö sai alkunsa 1. IVF hoidosta vuonna 2007 silloisen mieheni kanssa. Mieheni kuoli vuonna 2012. Nyt olemme nykyisen mieheni kanssa käyty läpi uusia hoitoja, pääsimme suoraan IVF hoitoon taustani takia. Eilen tehtiin punktio, saaliina 7 solua. Tänään kuulin 6 hedelmöittyneen. Nyt sitten jännitetään huomista siirtoa, kuinka moni on jatkanut eloaan. Tämän kertainen punktio meni hyvin, eilen illalla tosin meinasi taju lähteä ja oksu tulla. Makasin kipujen kanssa sängyssä. Tänään jo parempi, mitä nyt vatsa todella turvonnut.

En vielä lukenut teidän muiden tarinoita ja tilanteita, mutta jos pikku hiljaa tutustuisin porukkaan. :)
 
@vipe1986 juuri kirjoitin sinua edellisessä kommentissa että minulta "evättiin" jos se nyt on oikea sana niin tuoresiirto tulevaan 3.ICSI:in, juurikin sen takia kun viimeksi hyperi ja riski saada uudestaan se on moninkertainen. Siksi myös lääkkeenä Gonapeptyl eikä Pregnyl. Itsekin olen kyllä saman hoitolinjan kannalla, mielummin odotan sen 1-2kk PAS:ia kuin kärsin hyperistä uudestaan. Eikä se hyperikään tervettä kropalle tee joten parempi jos pääsee ilman komplikaatioita.

Pahoittelut kaikille joilla negafiilis on valloillaan, ainakin muistaakseni @marrasmai ja @Vilijonkka_ :( tuo fiilis on niin kurja!! (ps. miksi unohdin kaikki nimimerkit joille mun piti vastata :ROFLMAO:)

Ja yleisesti kaikille tilannettani kommentoineille: jep, on kyllä ihanaa että sain suunnitella jatkoa hyvän ja asiantuntevan lääkärin kanssa. Vaikka muuten ei toivoa uskalla mitään, pystyy silti olemaan edes jotenkin luottavaisin mielin tulevaisuutta ajatellen. Meinaan vaan nyt jo olla malttamaton, tuntuu että tammikuun punktioon on ikuisuus (jos nyt siihen 3.hoitoon lupa tulee, en vielä tiedä), ja sitten kun ei tuoresiirtoa tehdä niin ekaan PAS:iin pääsen ehkä maalis-huhtikuussa?? voi luoja että on pitkä aika ennenkuin oikeasti pääsee mitään yrittämään! Noh, kerkiättepähän toivottavasti kaikki pois täältä keskustelusta ennen mua :D
 
Naanaa, Tervetuloa ja tsemppiä todennäköiseen siirtoon!

Jantzu, Onnittelut kyytiläisestä!

Marrasmai, Sinulla on testipäivä vasta 2.12., joten ei tuo veriläntti välttämättä tarkoita mitään huonoa. Ainakaan, jos sitä ei ole tullu enää lisää. Mullakin tuli eilen illalla muutama tippa ruskeaa vuotoa ja vähän säikähdin tyyliin, että ny se alkio tuli ulos, mutta sitten luin että lugetkin voi aiheuttaa ylimääräisiä pieniä vuotoja. Ja pohdin myös, kun edellisenä päivänä oli siirto, että se saattoi olla mulla toimenpiteestäkin johtuvaa.

Vilijonkka, Harmi että fiilikset on negatiiviset. Mutta onneksi sinullakin on päiviä testipäivään, ja kuten itsekin sanoit, on liian aikaista testailla.

Kalabaliikki, Teillä on kyllä haastava tilanne, mutta jos löytyy yksikin terve alkio niin sillä on jo tilastojen mukaan suurempi mahdollisuus tulla raskaaksi kuin epäonnistua. Ja ennen kaikkea raskauden jatkuminen on tosiaan varmempaa. Meillehän on tehty tässä hoidossa alkiodiagnostiikka. Se tehtiin ensisijaisesti erään 50 % varmuudella periytyvän geenivirheen vuoksi, mutta samalla tutkittiin kromosomit. Meiltä löytyi vain yksi kokonaan terve alkio. Kolme alkiota oli kromosomaalisesti terveitä, mutta geenivirhe löytyi ja yhdessä oli molemmat poikkeavuudet. Mutta olimme tosi kiitollisia tästä yhdestäkin terveestä, kun viime hoidossa ei löytynyt yhtään. Meillä on käyny aika huono tuuri, kun tilastollisesti 50 % alkioista olisi pitäny olla geenivirheen suhteen terveitä, mutta meidän kahdessa hoidossa geenivirheettömien alkioiden prosenttiosuus on ollut vain reilu 10 %. Kromosomaalisesti terveitä on sentään ollut yli puolet. Tsemppiä follien kasvatteluun ja punktioon :)

Tänään töissä mulla tuntui välillä kohdun seudulla sellaista tuikkivaa ja repivää, mutta lievää kipua. Heti toiveikkaasti ajattelin, että jospa siellä tapahtuisi jotain. Mutta sit palasin maan pinnalle ja tajusin, että voihan se johtua esim. lugeista.
 
Marrasmai pieni vuoto voi tosiaan johtua lugeista eli älä vielä luovuta. Tsemppiä (y).

Tervetuloa naanaa :)

Maljakko
niin tuttua että kuuntelee kroppaansa ihan älyttömästi ja ei voi tietää mikä johtuu mistäkin. Normaalisti en edes huomaisi vatsan muljahtelua, mutta piinapäivillä tulkitsen sen heti... kärsivällisyyttä vaan (mä olen paRaskin neuvoo...).

(.) Tänään aamulla testeissä viivanpaikka/alkava haamu. Periaatteessa hienoa, mutta ei kyllä edelleenkään missään normaalissa valossa näy mitään. Nyt jo kuitenkin Pp9 eli dpo 12. Kyllä varmaan pitäis olla selkeämpi viiva.. Miksi pitikin aloittaa testailu näin aikaisin???
Taidan kyllä tänään varmuuden vuoksi autoilla pikkujoulut :).
 
Pidän kovasti peukkuja kaikille tasapuolisesti että vielä viivat pärähtäis (y)

Siida, miten sä jakselet? Oletko vielä yhtään miettinyt jatkoja? <3

Mulla nännit superkipeet ollut eilen ja tänään. Joutu eilen suihkussakin suojaan :whistle: mitä opimme tästä? Näköjään voi ihan normikierrossakin, ilman raskaudenalkua ja jopa ilman lugeja olla :ROFLMAO: pitkästä aikaa siis ovuloin tässä kierrossa, ehkäpä tää on siis ihan luonnollista oireilua :) ja ei, luomuraskauden mahdollisuutta ei ole kun joku sitä kuitenkin miettii.
 
Oi, Vilijonkalla on jännät paikat! Ymmärrän epävarmat fiilikset, mutta eikös tuo hcg:n nousu voi olla hyvinkin yksilöllistä, ja kiinnittymisajankohtakin voi vähän vaihdella... Joten mun mielestäni tilanne kuulostaa kaikesta huolimatta lupaavalta! (y)

Marrasmai, voi ei, toivottavasti verta ei ole tullut enempää. Voihan se tulla muualtakin kuin kohdusta, kuten muutkin täällä on jo maininneet, joten toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa!

Naanaa, tervetuloa mukaan pulisemaan! Jos haluat mukaan listoille, niin laittaisitko vielä kootusti omat tietosi, siis yritys aloitettu/monesko lapsi/syy jne. Maljakkokaan ei vielä näytä olevan listoilla, joten samat sanat sinne! :)

Kalabaliikki ja maljakko, onpas kiinnostavaa kuulla kokemuksia alkiodiagnostiikasta. Sehän on tosi hyödyllinen juttu ja varmasti joskus tulevaisuudessa ihan arkipäivää näissä hoidoissa. Itsekin harkitsisin sitä muuten, mutta näillä alkiomäärillä (1-2 blastoa per hoito) se ei vaan kannata. :( Mutta siis seuraan kyllä erityisellä mielenkiinnolla teidän taivaltanne! Maljakon oireet ainakin kuulostaa lupaavilta. (y)

ON: Täällä odotellaan alkionsiirtoa, joka menee varmaan itsenäisyyspäiväviikolle. Itse asiassa on aika mukava ajatus, että voi nyt vielä hetken aikaa elää just niin kuin huvittaa eikä tartte jännittää yhtään mitään. :p

Tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Vilijonkka_
Kiitos tervetulotoivoksista :)
Kiva liittyä mukavaan joukkoon.

Tänään oli sitten siirto. Aamusta jo sain tietää että siirtoon päästään. Lopputulema oli että 1 huippualkio siirrettiin, 3 oli jo pakastettu ja yksi jäi jatkoviljelyyn. Mua helpotti huomattavasti se että saatiin myös pakkaseen jotain. Nyt sitten odottelemaan.

Listoille voi laittaa. Laitan tähän nyt kaikki mahdolliset tiedot :D
Yritystä takana 2 vuotta nykyisen miehen kanssa. Tällä kierroksella 1. ivf ja tuoresiirto. Testipäivä on 9.12 (ei kyllä sinne asti jaksa odotella). Toinen lapsi toiveissa ja syy on selittämätön.

Oiskohan siinä tarvittavat?

Oli muuten hassu tilanne taas tänään. Mullahan on siis ensimmäinen mieheni kuollut 2012 ja hänen kanssaan käytiin hoitoja läpi ja tyttö syntyi niiden seurauksena. En ole mikään himo uskovainen, mutta olen sitä mieltä että yläkerta seuraa meitä. Meidän eka käynti polilla oli mieheni kuoleman vuosipäivänä. Se oli erikoista. Mennä samaan sairaalaan 4 vuotta myöhemmin, aivan eri asiassa. Lisäksi yksi hoitajista oli äitini siunanneen (äiti kuoli vuosi sitten) papin vaimo. Tänään kun alkio oli siirretty, vähän matkaa ajettua alkoi radiosta soimaan kappale joka oli yksi mieheni lempibiiseistä viimeisinä aikoina. Tätä kappaletta myös soitettiin hautajaisissa. Outoja yhteensattumia. Tiedä sitten kannustaako yläkerta vai päinvastoin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Kiitos tsempeistä ja rauhoitteluista Roxanne, Vilijonkka, AdeliinaJosefiina ja maljakko ja olikohan vielä joku muukin <3

Soitin eilen klinikalle vuodosta, ja taas sain niin maan ihaninta kohtelua, ei ole todellakaan kyllä kaduttanut tämän klinikan valinta! Kertaakaan huolia ei ole vähätelty, eikä nytkään, vaan olivat siellä ihan porukalla miettineet heti samantien mitä kannattaisi tehdä, ja tulleet siihen tulokseen että nostetaan Crinone-annosta kolmeen kertaan päivässä kahden sijaan, että hormonitaso pysyisi tasaisempana, ja että käyn tarkistuttamassa paikat tänään tulehdusten poissulkemiseksi.

Ainakin puolet Tukholman gynegologeista sainkin soitella läpi ennen kuin löytyi yksi jolle oli vapaa aika tänään, mutta olikin sitten oikein kiva lääkäri. Rauhoitteli että ei näy mitään vuotoja eikä pisaraakaan verta missään, ja että limakalvo on "oikein hieno ja paksu" :D :love:. Kohdussa ei sitten mitään muuta toki näkynytkään, kuten ei pitäisikään vielä näin varhaisessa vaiheessa. Jännää oli se, että vatsaontelossa oli taas jonkin verran nestettä, vaikka omasta mielestä mulla ei ole juuri mitään hyperin oireita ollut, ihan parina iltana turvottanut jossain määrin mutta ei mitään sen ihmeempää. Ei kuitenkaan ollut kuin lievä hyperi, eli ei vaadi toimenpiteitä muuta kuin että itse vaan tarkkailla vähän oloja.

Tervetuloa mukaan naanaa ja onnittelut kyytiläisestä! :love:

Kävin kurkkaamassa Vilijonkkan testikuvia tuolta toiselta palstalta ja lupaavalta näyttää! (y)
 
Naanaa, Mielenkiintoisia yhteensattumia ja onnittelut kyytiläisestä!

Vilijonkka, Onpa jännittävää :) Toivottavasti alkio on tarrannu lujaa kiinni.

Marrasmai, Hyvä, että kohdussa kaikki hyvin. Osasivatko he sanoa mitään syytä, mistä veren tulo olisi voinut johtua, paitsi tulehduksesta? Mua rupesi mietityttämään, otinko mun keskiviikkoisen ruskean tuhrun liian kepeästi.

Mutkin voi lisätä listoille. Meillä ensimmäinen lapsi ja menossa 2.ICSI ja 1.PAS. Syynä siittiöt. Yritys on aloitettu 12/2013. Tämän siirron testipäivä on 2.12.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.# 3.ICSI?
another # 3/15 # 2. # PCOS #1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#4.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/1.PAS
icsi mamako#2015#1.#siittiöt#2.ICSI
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
marrasmai #2015#1.#siittiöt#3.ICSI

MaiMei#07/14 #2.# alhainen AMH, ikä # 2.IVFI/3.PAS
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
mishala #2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Naanaa #2014#2.#selitt.# 1.IVF

Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt # 5.ICSI/1.PAS
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä# 3.IVF
Siida #?#2.# siittiöt 1.ICSI/8.PAS
Talvi82 #-08# 1.#selittämätön#1.IVF/2.PAS
Toiveikas81 #2014 #1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13 #1.#pco#3.IVF/2.PAS
Vilijonkka_ #2012 #1.#monta syytä#2.IVF/ICSI/1.PAS
Xienna #1/14#2.#siittiöt# 1.IVF/2.PAS



Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Vilijonkka_ 30.11 (3pv/16.11)
marrasmai 2.12 (3pv/18.11)
ilo2010 2.12 (3pv/21.11)

maljakko 2.12 (5pv/22.11)
Naanaa 9.12 (2pv/25.11)


Plussat 2016: :love:
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 

Yhteistyössä