IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Elähän Siida aivan vielä toivoasi menetä. Liian aikaista vielä.
Onnea Marrasmai kyytiläisestä ja tsemppiä piinailuun!

(.) Tänään oli ultra ja sen osalta kaikki hyvin. Maanantaina punktioon (y) Lääkäri arveli eilisen verisen vuodon tulleen limakalvolta ja varoitteli, että jos verta alkaa tulla lisää jätetään tuoresiirto suosiolla väliin. Eilinen päivä oli mulla todella raskas, kun miehenkin kanssa meni sukset ristiin :( Eilen oli myös paljon fyysisiä oireita: unettomuutta, päänsärkyä ja lopulta illalla koko päivän ollut etova olo vyöryi yli. Myöhemmin illalla ei pysynyt enää vesikään sisällä :sick: Olo on edelleen etova, joten varovasti saa syömisen kanssa edelleen ottaa, ettei yökkäily pääse taas valloilleen. :sick:Aiemmin oli suunniteltu irrotuspiikiksi Pregnyl, mutta tämän voinnin muutoksen vuoksi lääkäri päätti vaihtaa sen Gonalpeptyliin, koska jos mun vointi romahtaa, saadaan sen vaikutus vasta-aineilla kumottua. Pregnylissä ei ole tätä pelivaraa ollenkaan. Nyt mun tarttee vaan ottaa viikonloppu lunkisti ja keskittyä suola- ja nestetasapainon säilyttämiseen ja toivoa, ettei tule mitään enempää :unsure:
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.# 3.ICSI?
another # 3/2015 # 2. # PCOS #1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#4.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI
icsi mamako#2015#1.#siittiöt#2.ICSI
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
marrasmai #2015#1.#siittiöt#3.ICSI

MaiMei#07/14 #2.# alhainen AMH, ikä # 2.IVFI/3.PAS
mishala #2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt # 5.IVF/ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä# 3.IVF
Siida #?#2.# siittiöt 1.ICSI/8.PAS
Talvi82 #-08# 1.#selittämätön#1.IVF/2.PAS
Toiveikas81 #2014 #1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13 #1.#pco#3.IVF/2.PAS
Valois #2013#1.#matala amh, kork.fsh(POF-ep.)#2.IVF
Vilijonkka_ #2012 #1.#monta syytä#2.IVF/ICSI/1.PAS
Xienna #1/14#2.#siittiöt# 1.IVF/1.PAS



Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
KuuBe 20.11 (3pv/9.11)
Siida 2.12 (3pv/12.11)

Vilijonkka_ 30.11 (3pv/16.11)
marrasmai 2.12 (3pv/18.11)

Plussat 2016: :love:
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Siida, olen tosi pahoillani jos epäilyksesi osuu oikeaan, mutta minäkin muistuttaisin siitä että pp7 on vielä tosi aikaista 3-päiväisellä alkiolla. Eikä ne viivat kai samallakaan ihmisellä vahvistu joka kerta samaan tahtiin. Joten kärsivällisyyttä ja voimia toivotan! <3

Domi, onpas harmi juttu, mutta toivottavasti tuo ei nyt siirtokuvioita sotke kuitenkaan.

Marrasmai, onnea kyytiläisestä! :) Harmi ettei kaikki alkiot olleet niin hyvälaatuisia, mutta kyllä rupualkioistakin on toisinaan vauvoja syntynyt. :love: Varmasti teitte oikean ratkaisun siinä, että vain yksi hyvä alkio siirrettiin nyt ja toinen saatiin talteen pakkaseen.

Jantzu, onpas kurjat oireet siellä, toivottavasti olo helpottaa pian. Nyt vaan rentoutumista, lepoa ja juomista. Onnea tulevaan ounktioon!

Hyvää viikonloppua kaikille meille urheille naisille! :love:
 
Siida mä niiiiin tiedän ton sun fiiliksen kun itse sen justiinsa kävin läpi muutama viikko sitten :cry: Silloin kun alkaa olla jo tälläinen konkari hoidoissa niin kyllä sen vaan valitettavasti tietää... Mutta voihan se toki joskus elämä yllättääkin ja sitä vilpittömästi toivon teille <3
 
Pidän vielä peukkuja sulle Siida, vaikka tiedän kyllä senkin, että jokainen itse nämä jutut parhaiten tietää ja osaa ennustaa <3

Itse jo tuossa pari päivää sitten ajattelin, että testaan tänään sen negan pois kuleksimasta ja niin tein. Huomenna olisi oikea testipäivä, mutta eiköhän tämä kerta ole jo nähty, kun ei tänäänkään testissä mitään näkynyt. Onneksi on viikonloppu, niin voi rauhassa koota itsensä. Miehen kanssa päätettiin, että seuraava siirtoyritys jätetään ensi vuoden puolelle. Ehkä on parempi rauhoittaa tuo joulu näiltä hommilta kokonaan.

Parempaa piinailumenestystä Vilijonkka ja Marrasmai! (y)
 
Kuube pahoittelut negasta :cry:. Itse ajattelin tehdä samoin eli jos tästä nega niin tammikuulla vasta jatketaan, muuten menis joulupyhien kanssa jännäksi.

On: tähän asti pysyi suht positiivinen mieli mutta tänään tuli tunne ettei tää onnistu ikinä. Nyt pitäis saada positiivinen, rento fiilis takaisin.
 
Moi kaikille!
Täällä ollu tapahtumia kerrakseen, niin hyviä kuin huonoja tapahtumia ja fiiliksiä. Pahoittelut kaikille vastoinkäymisiä kokeneille ja tsemppiä piinailijoille ja muillekin.
Omaa napaa: Oon yrittänyt toipua kohdun ulkoisesta raskaudesta niin henkisesti kuin fyysisestikin. Tänään kp 1, ja maanantaina soitan klinikalle ja sovin jatkosuunnitelmista. Tauko tekis kyllä hyvää, mutta koska ikää on, niin tahdon jatkaa hoitoja mahdollisimman pian. Toivottavasti pas onnistuu reilun kahden viikon päästä ja ennen joulutaukoa.
Tsemppiä teille kaikille ihanat vahvat naiset ❤
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Sunnuntai-iltaa! Kiitos teille rakkaat kanssaihmiset kannustuksesta. Ei tästä vaan mitään tullu. Kiinnittymis yritystä hiukan oli, mutta se oli lyhyt tarina kerrottavaksi se.. Pp7 oli sitä haaleeta hailakkaa. Pp8 koko päivän selkeästi enemmän väriä ja olin jo hyvin toiveikas, ja onnellisena shoppailin tytön kanssa, mutta nyt pp9 viiva on jo haalistunut reilusti ja tänään siis pc:n liuska antanu vaan haamua, eli radikaalisti on olo, oireet ja viivat haihtunu.
Onneksi oli äsken vieraita monta tuntia, vaikka tosi mustalla mielellä otin heitä vastaan, niin pahin pettymys suli kun kerroin asiasta ääneen ja sain ystävän kanssa hiukan jutella. Oli sen verran paha mieli, että pakko oli saada sanottua ääneen. En tiiä miksi tuntuu niin raskaalta ajatella uutta kierrosta...moni teistä käynyt jo useamman kierroksen, niin tuntuu pahalta edes sanoa näin ja kun aikaa ei oo pitemmän tauonkaan pitämiseen. Tuskinpa osaisin rentoutua kuitenkaan, vaikka taukoa pidettäisiin.
 
Viimeksi muokattu:
KuuBe pahoittelu negasta :(

Siidalle toivottelen kuitenkin vielä tsemppiä, että jospa kumminkin... Ja lämmin halaus jos nega varmistuu.

ON. Pp3 ja sekavat on tunteet. Kaiken maailman nippailuja, möyrimisiä, tuikkimisisa, vihlasuja ja lieviä kramppeja ollu alavatsalla, molemmilla puolilla ja keskellä. Nännit hieman arat mutta johtunee taas Pregnylistä. KOVA väsymys aika lailla koko ajan, johtunee pimeydestä. Nenä alkoi eilen vuotaa ihan kirkasta nestettä, etenkin syödessä tai juodessa jotain, muuten ei yhtään flunssainen olo. Vuorotellen tosin vähän kuuma ja kylmä. Aika nälkä on tavallista useammin. Ylivoimaisesti kummallisin oire on suun limakalvojen "kuoriutuminen", eli limakalvoilta irronnut isoja suikaleita eilen ja tänään. o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Palailen pikkuhiljaa palstalle kuudennen IVF:n merkeissä. Kyllä, kuudennen!

Tämä hoitokierros alkoi edellisen kierron 21. päivänä Progynovalla, jatkui kp 2 Letrozolilla ja kp 3 Pergoveriksellä. Ekassa ultrassa näkyi 7+7 tasakokoista follia, mikä mun taustalla on lähestulkoon ällistyttävä tulos. Tai siis eihän se mikään tulos vielä ole, mutta ihan lupaavalta näytti. Huomisessa ultrassa varmistuu punktiopäivä. Olgalutrania oon nyt myös pistellyt muutaman päivän. Hyvät ultranäkymät antoivat taas toivoa tähän projektiin, hoitokierroksen alussa se oli pahasti kadoksissa meillä molemmilla, mutta päätettiin hoitaa tämä nyt ”alta pois” vielä ennen joulua. Seitsemättä IVF:ää tuskin tulee, vaan seuraava askel olisi sitten lahjasoluhoito.

Meillähän on siis tosiaan takana 5 ivf-hoitoa, joista 1 pidemmälle edennyt raskaus (kkm rv12), 2 varhaista keskenmenoa ja aika monta negaa. Mulla vaikea endo ja hiipuneet munasarjat, joten munasoluja tulee todella vähän ja nekin harvat on sekundaa. Nyt olen syönyt DHEAa, ubikinonia, myo-inositolia, D:tä ja B:tä muutaman kuukauden sekä noudattanut vhh-ruokavaliota ja käynyt jopa akupunktiossa. Katotaan miten käy.

Ekaa kertaa muuten koko hoitotaipaleen aikana mulla on nyt ihan selkeitä tuntemuksia tässä stimulaatiovaiheessa. Mahaa turvottaa ja jotain kivistystä ja puristusta ja tuikkimista siellä on tuntunut jo kolmannesta piikittelypäivästä lähtien. Päätä särkee ja etoo. Ekaa kertaa lääkkeistä tuntuu tulevan jotain sivuoireita, vaikka yleensä mulle ei tule mistään mitään. Onneks tää piikittely loppuu kohta, toivotaan että punktiosta saadaan hyvä saalis.

Olen yrittänyt pysytellä tauon aikana palstalta poissa, enkä ole hirveästi seuraillut mitä täällä on sillä aikaa tapahtunut. Pahoittelut siis kaikille pettymyksen/menetyksen kokeneille ja tsemppiä piinailijoille. Ja onnea tietysti plussanneille, niitäkin oli sentään ollut muutama, mikä on aina lohduttavaa. Kommentoin myöhemmin lisää kun olen vähän seuraillut keskustelua.

(Mua ei tartte lisätä mihinkään listoille, se tuntuu itselle vähän vieraalta...)
 
Heippa! Marrasmai: Onnea piinapäiviin, jospa sun tuntemukset olisi niitä just oikeita ja vahvaa plussaa enteileviä oireita! Onnea matkaan❤

Mulla nyt jäi nää hailut viivat kummittelemaan näihin testeihin...eilen jo haalistu ja nyt näyttää ihan samoja hailuja olevan edelleen. En tykkää yhtään kun mistään oikeasta nämä ei kerro. Nyt alkanu pelottaan, että jos onkin kiinni jossain missä ei pitäisi. Repäisykipuja ollu harvakseltaan ja tissit hiukan edelleen kipeät, sekä päätä jomotellut lievästi ja palelee. Oireet jatkunu siis alkua lievempänä. Jospa ne menkat nyt alkais pian, niin sais nollattua tilanteen kunnolla. Toivoa lapseen johtavaan raskauteen tässä ei ole, nyt kuitenkin jo pp10 ja viivat ollu jo kaks päivää haaleita lähes haamuja. Perjantaina alko hiukan vahvistus ja lauantaina oli kyllä ihan jo kunnolla väriä, mutta lyhyt oli se ilo.

Kesäheinä: Hyvältä kuulostaa sulla vaste nyt. Minä uskon kyllä lisäravinteiden ja akupunktion voimaan. Toivottavasti menee yhtä lupaavasti loppuun saakka ja saisitte pakkaseenkin useamman kaverin❤
 
Pahoittelut Siidalle ja KuuBelle :(
Ja tervetuloa takaisin Kesäheinä!

ON: Tänään oli punktio, joka oli itselle melko rankka kokemus. Niin henkisesti kuin fyysisesti... Mutta minä selvisin... Iso kiitos siitä hoitajille ja toimenpiteen tehneelle lääkärille, jotka olivat kyllä aivan parhaita! Lääkärin näkökulmasta toimenpide meni hyvin ja 15 munasoluja saatiin saaliiksi. Fyysistä estettä siirrolle ei ole, mutta koska punktio otti henkisesti aika lujille, lääkäri päätti kuitenkin kysyä multa, että jaksanko mä nyt siirron?! Päätin jaksaa. Keskiviikkona on siirto, jos vain kaikki menee hyvin... Etovan olon vuoksi syöminen ja juominen ollut heikkoa jo useamman päivän, siksi elimistö oli jo melko kuiva. Mua nesteytettiin koko toimenpiteen ajan ja se entrasi melko reippaasti olotilaa. Toimenpiteen jälkeen lääkäri käski mua melko painavasti juomaan; "ihan sama mitä, kunhan juot". Kaikesta tuli sellainen olo, että ne taitaa olla vähän huolissaan tästä mun tilanteesta. Ite on sen verran typerä ensikertalainen, ettei tajua huolestua liiaksi mistään :unsure: Mutta olen tänään syönyt ensimmäistä kertaa kunnolla ilman ongelmia sitten keskiviikon (y)
 
siida voi, voi. Lämmin halaus sinulle. Harmi, että aluksi näytti lupaavalta ja sitten haalistuu. Ehkäpä siis joku yritys, vaikka ei se tässä kohtaa lämmitä.

toivo2016 toivottavasti pääsette PASsiin vielä ennen joulua. Pidän peukkuja (y).

kesäheinä Onnea tulevaan. Kuulostaa hyvältä tähän astinen hoidon kulku.

marrasmai Ihania nuo sinun 'raskausoireet'. Itselläni on ollut kaikennäköisiä tässä vuosien varrella. Tämän kertaisia en viitsi edes tähän erikseen kirjata. Mutta tänään tuli taas paras vastaan, kun silmään ilmestyi elohiiri (kyllä! olen tämän joskus kaksi vuotta sitten googlettanut alkuraskauden oireeksi :unsure: > tosin en kyllä sitten ollutkaan raskaana). Milloin ajattelit testata ekan kerran?

(.) Pp5. Oireita en luettele... aika matelee. Ja kun ei ole muutakaan miettimistä, niin pohdin kuinka paljon kehtaa kerralla ostaa raskaustestejä.. :geek:?

EDIT jantzulle toipumisia punktiosta. Juo tosiaan paljon ja mulla ainakin toimi hyvin laimennetut hedelmä/marjakeitot. Tsemppiä siitoon.
 
Viimeksi muokattu:
siida en kyllä itse heittäisi hanskoja tiskiin tuollaisen testin edessä! Siis onhan se haamu, mutta voihan se tuosta vahvistua. Sullahan on vielä pitkä aika viralliseen testipäivään. Kyllä vähäisilläkin hcg -tasoilla on raskaus jatkutunut ja mennyt hyvin.
Mun mielestä sun tilantessa on vielä jännättävää.

marrasmai luin uudelleen edellisen kirjoitukseni, toivottavasti et ottanut sitä kettuiluna. Se ei siis ollut tarkoitus :). Hyviä oireita nuo kaikki, kovasti toivon että siirrytään yhdessä tuonne toiselle puolelle.
 
Mutta Vilijonkka, kun vaikka kuinka haluaisin uskoa kaikkea hyvää, niin kokemuksesta tiedän, että oikein alkanut raskaus on antanu mulle pp12 aikalailla jo tasavahvaa viivaa ja tämäkin jo viikonloppuna vahveni ihan kunnon punaisiksi viivoilsi, kunnes ollu taas näitä hailakoita pari päivää. Siksi mun hanskat on heitetty kehään. Suorastaan toivon että menkat alkais nyt pian, ja loppuu tämä epätietoisuus. Oli muuten viimeinen kerta kun pregnylillä aikaistan ovista. Oon ihan varma, ettei mun kohtu ollut vain vastaanottavainen vielä alkiolle. Se ovis ois oikeasti tullu vasta pari päivää myöhemmin, vaikka lääkäri laski, että siinä on vain päivä...mulla se tulee myöhään ja koko ajan oli sellanen olo, että tämä menee nyt sen vuoksi pieleen.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.# 3.ICSI?
another # 3/2015 # 2. # PCOS #1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#4.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI
icsi mamako#2015#1.#siittiöt#2.ICSI
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
marrasmai #2015#1.#siittiöt#3.ICSI

MaiMei#07/14 #2.# alhainen AMH, ikä # 2.IVFI/3.PAS
mishala #2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt # 5.IVF/ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä# 3.IVF
Siida #?#2.# siittiöt 1.ICSI/8.PAS
Talvi82 #-08# 1.#selittämätön#1.IVF/2.PAS
Toiveikas81 #2014 #1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13 #1.#pco#3.IVF/2.PAS
Valois #2013#1.#matala amh, kork.fsh(POF-ep.)#2.IVF
Vilijonkka_ #2012 #1.#monta syytä#2.IVF/ICSI/1.PAS
Xienna #1/14#2.#siittiöt# 1.IVF/2.PAS



Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
KuuBe 20.11 (3pv/9.11)
Siida 2.12 (3pv/12.11)

Vilijonkka_ 30.11 (3pv/16.11)
marrasmai 2.12 (3pv/18.11)

Plussat 2016: :love:
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Onnistuinpa (toivottavasti) päivittämään listan sitä sotkematta (y)
Tikku näytti tänään ovisplussaa, joten siirtoaika varattu lauantaiaamulle. Vähän oli jännä odotella, meneekö plussa huomiselle, vaan onneksi ei. Kävin kp 8 ultrassa ja johtofolli oli silloin samankokoinen kuin viimeksi kp 11 eli vajaat 14 mm. Onko teillä muilla ollut isoja heittoja? Kertoneeko siitä, että toisen puolen toiminta on jo hiipumassa...

Pahoittelut Kuube ja Siida! Aina yhtä kurjalta tuntuu täällä palstalla jokaisen puolesta. Vaan ihania oireita Marrasmailla, olkoot ne juuri sitä mitä lupailevat :)

Vielä kysymys loppuun, jos joku on tai on ollut samassa tilanteessa: Jos meille tulee tästä hoidosta nega, on vuorossa kokonaan uusi hoitokierros. Ja jos osuu huonosti joulun aikaan, pitäisi tehdä vasta tammikuussa. Mutta voiko lääkkeet hankkia valmiiksi jo tämän vuoden puolella, jotta ne saisi lääkekaton puitteissa? Suostuvatko lääkärit kirjoittamaan Gonal-F-reseptit jo etukäteen haettavaksi? Ihan kiva olisi säästää nekin sataset hoitoon.
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
on. eli meillä tilanne se että viime perjantaina oli punktio jossa kerättiin loppujenlopuksi 26 follia, 14 sisälsi munasolun ja nyt maanataina oli alkionsiirto ja silloin oli enää 4 kpl jakautumista jatkanutta jäljellä. 1 siirrettiin kyytiin ja verikoe pv. on tälle onnekkaalle 2.12 perjantai. SAA LISÄTÄ LISTOILLE:love: loput 3 jäi vielä viljelyyn ja mahdollisesti siirtyvät sitten pakkaseen jos selviävät.
Erona edellisiin ivf hoitoihon meillä tehtiin nyt munasoluille mikrohedelmöitys, onko tästä jtn. parempia tuloksia vai mitä?? (n)(n)
Kappas, Marrasmai ja Siida, teillähän onkin sama piinapäivä kun mulla (y)(y)
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Ilo: Meille tehty Icsi, eli mikrohedelmöitys. Meillä ei oo muuta vaihtoehtoa, kun siittiöillä niin kehno liikkuvuus, mutta en sitä tiedä, kumpi parempi. Ehkä kuitenkin se, että tapahtuisi luonnollinen hedelmöittyminen...tai itse olen usein harmitellut sitä, että meillä luonnollista valintaa ei tapahdu ja valinnan on tehny ihminen, mikä merkitys tällä on, vai onko mitään...kaikkea pohtii, näin monen siirron ja epäonnistumisen jälkeen, yrittää epätoivoisesti löytää jonkin syyn. On meillä yksi lapsi, eli ainakin yksi alkio on hyvinkin täydellisesti hedelmöittynyt ja valinta osunut nappiin laborantilla :)

Mulla tikku nyt tyhjä ja menkkoja oottelen alkavaksi. Tuntuu kyllä että on jotenkin taas ihan tyhjän päällä :( Seuraava punktio pelottaa jo nyt, että kuinka se menee. Kaikki varmasti selkeytyy taas kun pääsee keskusteleen ja suunnitteleen seuraavaa hoitoa.

Minä luulen, että pidän nyt taukoa aktiivisesta kirjoittelusta ja keskityn enemmän lähestyvään jouluun ja yritän unohtaa koko tämän rumban joksikin aikaa. Toivon teille jokaiselle, jotka vielä ennen joulua siirtoon tai punktioon olette menossa, sitä parhainta ja onnistuneinta lopputulosta. Kaikille mukavaa lähestyvää joulunaikaa. Tehkää asioita, jotka tuo paljon hyvää mieltä ja hyvää oloa itselle, asioita, jotka auttavat edes hetkeksi saamaan mielestä pois nämä kipeät kysymykset ja vuoden aikana koetut rankatkin asiat. Yritetään imeä itseemme jostain voimaa, että jaksamme taas alkuvuonna jatkaa taistelua. Tämä pimeys ei kyllä helpota asiaa, eikä lumettomuus, mutta kyllä meillä jokaisella on ne omat juttumme, minkä avulla jaksetaan. Läheiset ihmiset ja ystävät on varmasti niitä tärkeimpiä, heistä saa elämänvoimaa❤

Käyn varmasti lukemassa välillä täältä kuulumisia.
 
Ilo: Meille tehty Icsi, eli mikrohedelmöitys. Meillä ei oo muuta vaihtoehtoa, kun siittiöillä niin kehno liikkuvuus, mutta en sitä tiedä, kumpi parempi. Ehkä kuitenkin se, että tapahtuisi luonnollinen hedelmöittyminen...tai itse olen usein harmitellut sitä, että meillä luonnollista valintaa ei tapahdu ja valinnan on tehny ihminen, mikä merkitys tällä on, vai onko mitään...kaikkea pohtii, näin monen siirron ja epäonnistumisen jälkeen, yrittää epätoivoisesti löytää jonkin syyn. On meillä yksi lapsi, eli ainakin yksi alkio on hyvinkin täydellisesti hedelmöittynyt ja valinta osunut nappiin laborantilla :)

Mulla tikku nyt tyhjä ja menkkoja oottelen alkavaksi. Tuntuu kyllä että on jotenkin taas ihan tyhjän päällä :( Seuraava punktio pelottaa jo nyt, että kuinka se menee. Kaikki varmasti selkeytyy taas kun pääsee keskusteleen ja suunnitteleen seuraavaa hoitoa.

Minä luulen, että pidän nyt taukoa aktiivisesta kirjoittelusta ja keskityn enemmän lähestyvään jouluun ja yritän unohtaa koko tämän rumban joksikin aikaa. Toivon teille jokaiselle, jotka vielä ennen joulua siirtoon tai punktioon olette menossa, sitä parhainta ja onnistuneinta lopputulosta. Kaikille mukavaa lähestyvää joulunaikaa. Tehkää asioita, jotka tuo paljon hyvää mieltä ja hyvää oloa itselle, asioita, jotka auttavat edes hetkeksi saamaan mielestä pois nämä kipeät kysymykset ja vuoden aikana koetut rankatkin asiat. Yritetään imeä itseemme jostain voimaa, että jaksamme taas alkuvuonna jatkaa taistelua. Tämä pimeys ei kyllä helpota asiaa, eikä lumettomuus, mutta kyllä meillä jokaisella on ne omat juttumme, minkä avulla jaksetaan. Läheiset ihmiset ja ystävät on varmasti niitä tärkeimpiä, heistä saa elämänvoimaa❤

Käyn varmasti lukemassa välillä täältä kuulumisia.
Tsemppiä ja voimia jatkoon ja kiitos vastauksesta.<3
 
Elohiiri edelleen tai tuli uudelleen silmään... raskaana siis :D:p

Siida tunnelmallista joulun aikaa kaikesta huolimatta. Toivottavasti seuraava kerta onnistuu teillä :love:

Ilo ekan punktion jälkeen tehtiin puolille ivf ja puolille icsi. Nyt kaikille tehtiin icsi koska hedelmöittyminen oli kuulemma näin parempaa. Tiedä sitten, onko lopputulos kuitenkaan parempi. Pitkää pinnaa piinailuun.

Xienna onnea ovisplussasta ja tsemppiä siirtoon. Mä en tiedä miten herkästi suostuu kirjoittamaan lääkkeitä etukäteen. Yksityisellä kai onnistuu mutta julkisesta en tiedä...
 
Viimeksi muokattu:
Xienna, ainakin mä sain Taysissa juuri noin lääkkeet toiseen hoitoon eli ostin joulukuun puolella kun piikit alkoi tammikuussa (procren + synerela meni jo vanhan vuoden puolella). Tästä tosin jo joitakin vuosia aikaa, mut eiköhän onnistu!
 

Yhteistyössä