IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mitään tarkempia tutlimuksia ei ole luvassa..kaikenlaisia cocktaileja on kokeiltu ja tosiaan yritystä 11/11 alkaen. Mua alkaa jo risomaan ihan tosissaan, kun lääkäri on niin toiveikas, kun on jo yksi lapsi saman partnerin kanssa ja kun kumminkin raskaudet ovat alkaneet...joo mutta kun SE EI RIITÄ!
 
Hipsunpöpsy - Käsittämätöntä, että ei tutkita lisää. Tai en edes tiedä, miten noita voi tutkia, mutta jos tutkiminen on mahdollista niin kyllä sitä pitäisi noin monen keskenmenon jälkeen jo tarjota.

Kerttu80 - Tervetuloa!

Emmiina85 - Voi ei, noin monta pettymykseksi kääntynyttä plussaa jo. Ovatko lääkärit ottaneet kantaa siihen, miten monta kertaa noin pitää vielä käydä, ennen kuin pääsette lisätutkimuksiin?

Oma napa: Julkiselle pääsen alkionsiirtoon aikaisintaan elokussa. :unsure: Koko viikonloppu on mennyt hoitojen jatkoa pyörittäessä. Jos menen yksityiselle, alkaa koko rumba alusta piikityksineen. Lisäilen itseni listoille sitten, kun tiedän miten homma etenee.
 
Lia_ aikaisemmat olleet kohdunulkoisia, sitä vaivaa alettiin nyt "hoitamaan" ivf:llä ja nyt sitten tämä :( Meillä jäi pakkaseen vaan 2 tyyppiä ja mua pelottaa että niiden siirto menee kans elokuulle kesätauon vuoksi. Kun pääsee "hoitofiilikseen" niin haluais et kaikki tapahtuis nyt heti :S

Hipsunpöpsy Totta. Missä vaiheessa sulla on mennyt kesken?
 
Eka meni kesken 5 viikolla, erittäin vahvojen plussien jälkeen. Seuraava about 6 viikolla, pisimmälle ehtinyt 12 viikolla ja nyt viimeisin 8 vkolla. Tarkkaan ei osata sanoa, koska tuo 8 ja 12 vko on kesken mennyt, sillä 8vko paljastui ultrassa ja koko vastas 6viikkoista, 12 vkon koko vastas 9 viikkoista noin suunnilleen.
 
Mulla taas kommentoinnista tovi vierähtänyt...Olen kyllä käynyt lukemassa tätä palstaa mutta tarkoituksella pitäny taukoa kirjoittelemisesta. Keskenmenosta nyt pari kuukautta aikaa ja elämä jatkuu kaikin puolin. Asia ei ole unohtunut mutta oppii pikku hiljaa elämään sen kanssa. Kroppa on näköjään edelleen sekaisin, aina niin säännöllinen kuukautiskierto on nyt sitten epäsäännöllinen. Mutta toivossa elän että se normalisoituu tässä kesäään mennessä jos/kun yritetään ensimmäistä PAS hoitoa.

Aiempaan keskusteluun kommentoin omalta osaltani että olen tykännyt että olen saanut tältä palstalta vertaistukea ja tsemppiä. Mukava on ollut lukea esim. mandalan tai lullabyn kokemuksia eikä minua haittaa jos raskaana olevat aikaisemmin tällä palstalla olleet tai toista lasta odottavat täällä kommentoivat. Itse liityin tälle palstalle vasta kun ensimmäisen alkion siirron olin käynyt ja visiittini oli silloin lyhyt kun heti plussasin. Ehkä silloin saattoi jotakuta pitempään hoidoissa käynyttä ärsyttää että tulin ja menin mutta kuten jo tiedätte niin maitojunalla tulin takaisin...tämä homma on niin monen asian summa ja onnea ei ainakaan eka kerralla minulle suotu. Mutta silti kokemuksista huolimatta jaksan toivoa plussia muille ja olen onnellinen muiden puolesta vaikka tällä hetkellä itse olen hoitotauolla ja harmittaa oma kohtalo. Meillä kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiin ja kaikkien mielipide on oikea. Siksi tämä palsta onkin hyvä että voi rehellisesti sanoa mitä mieltä on ja purkaa ajatuksia.
 
Pp 13 ja menkkajomot sekä pms-kireys alkaneet. Vielä ei ole pamahtanut leukaperiin valkoista finniä, tokkopa se tulee, kun lopetan lääkkeet huomenna.
Tänään en ole testannut, säästän ainokaisen PC-liuskan huomisaamuun.
Kai se sit menee vaan niin, että estradotit pois ja luget pois, kaikki kerralla? Kuinka pian voi odotella vuotoa alkavaksi? Maltan tuskin odottaa...
 
Huomenna hakemaan kyytiläinen... Tällä kertaa mies ei lähde mukaan, vaan joudun "selviytymään" noudosta ihan omin voimin. No onneksi se on aina sujunut oikein miellyttävästi.

Meillä on tulossa hautajaiset, saas nähdä miten saan pidettyä itseni siellä kasassa, kun kyse on ystävän lapsesta. Tulee olemaan todella todella hirveä tilaisuus. Mieli on ollut todella musta siitä asti, kun kuulin suru-uutiset...
 
Nempula: jee, ihanaa, lisää piinailijoita <3 varmasti raskas tilanne siellä, tsemppiä ja voimia!
Toiveikas: kumpa kroppa palautuisi pian! Hyvä, jos oot pystynyt jo hiukan nauttimaan muista asioista <3
Hipsunpöpösylle toivon vielä huomiseen testiin parasta!
Kertulle tervetuloa!

Täällä pp3. Aika matelee. Välillä nippaisuja ja ajoittaista menkkajomoa..ei siis mitään kiinnittymistuntoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/15 #1. #matala AMH+ikä # 3. IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 2.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 2.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
epätoivoista yritystä #10/07 #1. # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
#4/14 #1. # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)

Kerttu80 #11/2014# 2. (1 luomu)# selit.#1.IVF
Mamido #n 1,5v #2. #siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
#11/15 #1. # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
pipa84 #04/16 #1.yht #azoospermia #1.ICSI
Pirunpelto # 1/13 #1. # ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF

Pupuska81 # 3/13 #1. # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 #1.# azoospermia+endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/12 # 1. # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI/1.PAS

Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 2.IVF/ICSI

Saaga76
# 7/12 # 1. # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF
Timjami77 # 7/13 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI/3.PAS
Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yhteinen # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt,pco # 1.ICSI/4.PAS
Wawwi # 5/15 # 1. # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # 1. #selittämätön/hormonitasapaino # 1.ICSI

Yrittäjä J # 1/13 # 1. yhteinen # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Hipsunpöpsy 5.4.(3pv/22.3
vipe1986 7.4(2pv/24.3)
Toivo2016 13.4.(3pv/30.3.)
Toive* 15.4 (2x2pv/1.4)

Mamido 12.4 (6pv/2.4)

Plussat 2016: :love:
Tammi:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (2pv)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
Nennalii 1.ICSI/4.PAS (kem)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Nyt en tiedä menikö sinnepäinkään tai tuliko läheskään kaikki päivitettyä, kun niin hitokseen taas kerkis tulla tekstiä ja sieltä seasta poimittava kun tuntuu se värien käyttö unohtuvan :sneaky: Bridgelle erikois kiitos siitä (y) Ymmärrän kyllä et kännytllä ei kai oikeen onnaa.. Mutta eikun vaan huutelua jos meni jotain väärin/jäi puuttumaan!
Uusille tervetuloa! Laitatko revontulet selkeesti seuraavat tiedot jos tahdot listalle Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään
Nyt olen kohta myöhässä töistä niin en kerkiä muuta kommentoimaan, kaikille tsemppiä!!!
 
Nempulalle onnea kyytiläisestä(y)
Mamido milloin alat testejä uittaa? Sullahan oli jo niin valmis blastokysti siirrettäessä että eiköhän ala kohta näkymään testissäkin(y)

Domi meillä taas kaikki alkoi alusta kun ei sinne pakkaseen mitään olla saatu eli vois päivittää seuraavaan listaan 3.icsi
 
  • Tykkää
Reactions: Nempula
No nyt on tähtien asentokin sillä mallilla, kun alkaa uusikuu parin päivän päästä, että jo on ihme jos ei ihmistaimikin ota kasvaakseen ;) Hieman luontoa tukemaan tietty tuikkaan sen gonapeptylin nahkaani perjantaina :D Pitäisköhän tässä vielä kehittää joku hedelmällisyys-tanssi lisäksi niin sais naapurit ihmeteltävää, kun akka heiluu ku heikkopäinen tuolla takamettikössä :ROFLMAO:

Nyt vaan toivoen, että siellä selvitään sulatuksesta... vasta iltapäivällä käyn klinikalla noutoreissulla. Tajusin justiin, että eihän mulla ole yhtään lutinuksia enää kaapissa. Luulin, että niitä oli vielä puoli pakettia :eek: pitää siis niitäkin käydä jostain keksimässä.
 
Nempula: opeta sitten mullekin se tanssi :ROFLMAO:

Täällä mennään pp4:sta ja oon aika hyvin unohtanu miettiä tuntemuksia. Insinööriopintojen loppumetrit pitää sen verran kiireisenä ja hyvä niin (y)
No nyt on tähtien asentokin sillä mallilla, kun alkaa uusikuu parin päivän päästä, että jo on ihme jos ei ihmistaimikin ota kasvaakseen ;) Hieman luontoa tukemaan tietty tuikkaan sen gonapeptylin nahkaani perjantaina :D Pitäisköhän tässä vielä kehittää joku hedelmällisyys-tanssi lisäksi niin sais naapurit ihmeteltävää, kun akka heiluu ku heikkopäinen tuolla takamettikössä :ROFLMAO:

Nyt vaan toivoen, että siellä selvitään sulatuksesta... vasta iltapäivällä käyn klinikalla noutoreissulla. Tajusin justiin, että eihän mulla ole yhtään lutinuksia enää kaapissa. Luulin, että niitä oli vielä puoli pakettia :eek: pitää siis niitäkin käydä jostain keksimässä.
 
Täällä rääyn silmät turvoksiin. On niin paha olla. Tytär kyselee, mikä äitillä on kun niin itkettää. En voi kertoa, kerron vaan ettei johdu hänestä. Kyyneleet ja räkä valuu kilpaa ja olo on niin voimaton.
Joku vuoden turhin hoitaja vastasi polilta kun kerroin negasta, ei osannut vastata kysymykseeni lääkkeiden lopetusta koskien joten puhelun loputtua revin estradotit irti ja lugeja en enää laita.
Millainen hoitaja kysyy, "ootko ajatellut nyt vähän taukoilla?" Vastasin topakasti, että enköhän tee niinkuin hoitava lääkäri sanoo. Ei siinä mun ajattelemiset paljon paina. Vittu että vituttaa niin paljon, ettei sanat riitä.
 
Kiitos. Jokainen vastoinkäyminen ja negatesti vie niin paljon lähemmäs luovuttamista. Koska on aika luovuttaa, koska pystyy sanomaan, että ei enää yhtäkään piikkiä, ei yhtäkään pilleriä? Elämä olisi niin paljon tasaisempaa ja parempaa ilman näitä suruja. Kun lopettamisen aika tulee, haluan kohdunpoiston. En aio vaihdevuosivaivoista kärsiä enää tämän monen vuoden kärsimyksen jälkeen, enkä aio enää ikinä havahtua ajattelemasta, että kokeiltaisko vielä, jos luomuna raskauduttaisiin. En ole päivääkään käyttänyt minkäänlaista ehkäisyä, esikoisen syntymän jälkeen 6/2011 ja tässä ollaan, edelleen ilman raskautta.
 
Hipsunpöpsy anna tulla vaan, se helpottaa:cry:
Toi on kyllä vaikeeta kun vielä lapselle täytyy selittää jotain, jos ei selitä niin saattaa pelätä ja just tota että hänestä johtuvaa vaikka ei ole ja jonka jo hänelle oletkin kertonut.
En tiedä minkä ikäinen tytär teillä on, mutta jos sanoisit että iteket ilosta kun sinulla on hänet? Parkumis itku, niin en tiedä meneekö läpi:oops:
Niin paskaa että varmasti sattuu, itsellä viime viikolla sama:(
Ja sitten nää kirsikat kakun päällä(aivottomat tietämättömät hoitsut) ei kyllä helpota yhtään.
 
Kurja olo täälläkin. Nurinaa: PMS-oireita kestänyt jo toista viikkoa. Kymmenen päivää taas tiputellut ja sattunut mahaan. Endo se siellä tekee tuhojaan. Miten edes voisin raskautua, kun laparoskopiasta meni melkein vuosi ensimmäiseen ivf-hoitoon... Tammikuussa näkyi ultrassa uusia kiinnikkeitä. Joka kuukausi tilanne pahenee, enkä todellakaan haluaisi uuteen leikkaukseen.

Sitten työssä sattui yksi ikävä tapaus. Asiakas on aina oikeassa, yeah right! :censored: Ja yrittäjä on jälleen kerran maksaja ja paskimmassa asemassa.
 
Yrittäjä J meinasinkin kysellä mikä tilanne. Mulla kp8 tai jsp. ja jos tulee taas parinkymmenen päivän kierto niin vielä tässä kuussa päästäisiin ainakin yrittämään PASsiin päin jos eivät taas näytä mulle ovea.

Nempula, Toive* ja Mamido tulessa taas. Toivotaan kaikkea parasta.

Ja uusille tervetuloa vaan joukkoon tummaan. Kyllä täällä välillä joillekin valoa näkyy.
 
Yrittäjä J eipä mulla tässä kierrossa vielä mitään tapahdukaan kun ne vaativat multa ne käsittämättömät kaksi välikiertoa sinne PASiin pääsemiseksi. Mutta vuoto ois odotettavissa ehkä 20. päivän nurkilla ja siitä sitten PASiin jos pääsis. Siirto ehkä vapun jälkeen... No, saahan sitä toivoa. Meinasivat vielä luonnolliseen kiertoon mutta epäilen vähän... Ovista vaikea löytää ja limakalvot on mitä on.

Yleensä kevät on kivaa aikaa mutta nyt on kyllä ollut niin ahterista... Luonto puhkeaa kukkaan ja eläinkunta saa poikasia, kuten myös ihmiskunta lähipiirissä ainakin. Ja täällä vaan kohtu kumisee tyhjyyttään kuukausi toisensa jälkeen. Nauti tästä vuodenajasta sitten... (kiroilua).
 
Soitti toinen yhtä kädetön hoitaja polilta, ainoo mitä sanoi, oli että lopeta lääkkeet, johon vastasin että on jo lopetettu. Oma hoitaja on koko viikon pois, eikä nuo rivihoitajat tiedä mistään mitään. Pyysin saada lääkärille soittoajan, että tiedän miten edetään. Taukokin on ihan fine, pitäähän kropan saada levätä. Mutta jos lääkäri on sitä mieltä että piikittelyt aloitetaan heti, en laita vastaan.

Muoks. Samainen hoitaja soitti juuri, oli nykäissyt kiireistä lääkäriä hihasta ja lääkäri oli pyytänyt soittamaan mulle.. taukokierto siis nyt ja toukokuussa soittelen kun uus vuoto alkaa. Sitten uudet kujeet.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä