IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Testipäiväksi poli anto tuon 11.4 ja tuo sen vuoksi ku on pregnyl tukilääkkeenä. Oon vaan sen verran jääräpää, että en pistänyt sitä viimeistä piikkiä. Siksi se aine on jo haihtunut mun laskujen mukaan.

Kiitos neuvosta! Jos tuo viiva vahvistuu niin varmaan hu tai ylihuomenna laitan kuvaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli ja Darni73
Moi kaikille! Toivottavasti mahdun uutena mukaanne? Olen lukenut viestiketjuanne muutamia viikkoja ja on ollut kiva saada virtuaalista vertaistukea samassa tilanteessa olevilta. Itse en ole juuri kellekään puhunut lapsettomuushoidoistani. Tuntuu vaan, että ei niistä muut mitään oikein ymmärräkään, jos ei ole aiheesta kokemusta. Täältä onneksi löytyy samassa tilanteessa olevia ja samojen ajatusten kanssa kamppailevia.
Itse olen nelikymppinen lapseton. Yritystä ollut 3/-13 alkaen. Aiemmin elämässäni ennen nykyistä puolisoni ei ollut sellaista parisuhdetta eikä luotettavaa ja turvallista miestä, jonka kanssa olisin uskaltanut suunnitella perheenlisäystä, vaikka vuosikausia muutaman miehen kanssa seurustelinkin. No se lyhyesti siitä, miksi nyt vasta "iäkkäämpänä" hoidoissa olen. Parinkymmenen vuoden ajan olen kyllä jollain tasolla tiedostanut sen, että lapsensaanti ei kohdallani ole todennäköisesti helppoa. Nuoresta asti kuukautiskierto ollut epäsäännöllinen ja pitkittyneitä kiertoja. Kolmekymppisenä todettiin pco tyyppiset munasarjat.
No mutta tähän päivään... Tällä hetkellä menossa 2. IVF hoidon 1. PAS. Viime marraskuussa oli 2. Ivf:n punktio ja perään tuoresiirto, josta silloin nega. Alkuvuoden oli mutkia matkassa ja nyt n. 13 tunnin päästä olisi vihdoin PAS lääkkeelliseen kiertoon. Jänskättää.. toivottavasti saan nukuttua. Aamulla soitto klinikalle jotta saan tiedon, onko alkio selvinnyt sulatuksesta..
 
Darnin pyynnöstä kuva: http://aijaa.com/KRJl8F
En tosin ollenkaan tiedä onnistuuko kun en oo ennen tuota aijaata käyttänyt.

Ei ollut enää kuin tuo yksi one step kaapissa, ja testipäivälle digi, en tiedä onko tänään vielä pakko hakea :).

Toivo2016 tervetuloa mukaan.

On kyllä ihme tuo että lääkärit yksityisellä vaihtuu, mulla on joka käynnillä ollut sama, ja näin kai se yleensä on. Tosin joka hoitokierrossa ollut vaan yksi ultra.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän se siltä vaikuttaa etten ainakaan itse saa tuosta linkistä näkymään mitään :) eli taisi tuo aijaa olla mulle liian monimutkanen käyttää..

Muoks: Hyvä että taitaa kuitenkin näkyä, toivottavasti oli oikea kuva :D. Ei taida kuitenkaan näin puhelimella olla niin helppoa, mutta kun ei omista kuin työkoneen, niin ei sen kautta viitsi kaikkia kuvia latailla..
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä näkyy kuva mar80 ja hieno viiva! (y) Onnea! Miten tään on oikeesti mahdollista et tuntuu et kaikki (okei, ei ihan kaikki mut niiin moni) muut saa sen plussan paitsi itse!!! Tää ei oo nyt mikään katkeruus virsi vaan onnellinen teidän puolesta ja hyvä et voi hoidoillakin onnistua!!!! Mut you know.. kyllä heljuttaa itsellä tollanen menkat on niin ota nyt tollanen nano haamu silti huoh.. noh on jotain kai sekin.. plaah!
Tervetuola ja tsemppiä toivo2016
 
Viimeksi muokattu:
Mar80 onnea!! Ja maaliskuun plussanneiden lista senkun kasvaa, Kiela myös sinne sitten, voikeastihan plussasit maaliskuussa, vaikka virallinen päivä olis huhtikuussa... :love::love::love:

Entä SalamaT, onko viiva vahvistunut? Mitä hipsunhöpsylle kuuluu, oletkos uskaltanut jo testailla?

Domi mä ymmärrän tuon tunteen. Oon tuntenut ihan samoin. *halaus*. Ehkä ens kerta on teidän kerta? (Tiedän ettei mitkään sanat lohduta ja voi ärsyttääkkin). Onneksi täällä saa purkaa kaikkia tuntoja! Plussanneet ei varmasti loukkaannu, kaikki on ollut noissa samoissa fiiliksissa ja ymmärtää!
 
Hienoa Mar80! Ja Kiela -feel you! Tänä aamuna (kiitos Tupsuli kysymästä) suunnilleen saman vahvuinen viiva kuin toissapäivänä. Ja hirvee kriisi, vaikka tein testin ehkä tunnin pidätyksellä (kun mielestäni aamuyöstä kävin vessassa mut se olikin jo melkein heräämisaika -enkä sillon tietenkään purkittanut). Järki sanoo että siitä se tietysti johtuu, mutta tunne sanoo että paniikki. Illalla pitää ottaa purkit ja testit varalta myös yläkerran vessaan, ettei tuu toista hutia.

Ja nyt voi sanoo että oikeesti viiraa päästä. Eilen saunan jälkeen kävelin ihan päin seiniä, tasapaino heittää jotenkin. Huippaa ja huono olo, edelleen.

Domi, tiedän kans ton tunteen. Olin varma ettei tästä mitään voi tulla ja jotenkin jopa syyllinen fiilis että heti km perään uusi plussa. Vaikkei se mitään takaa...

Hei kiitos 40+veet, toitte jotenkin lohtua. Täytän 36 kesällä ja olen panikoinut pitkään sitä että aika loppuu näiden hoitojen kanssa. On meillä vielä muutama vuosi, tosin mun munasarjat on kyllä jo hyvän matkaa ehtoopuolella.
 
Kiitos. Pakkohan viiva on kai todeksi uskoa. Ja on kyllä vähän huono omatunto plussasta ekasta ivf:stä (mistäköhän se voi tulla, siihenhän tässä kuitenkin on tähdätty.. Toivois vaan jonkun oikeudenmukaisen järjestyksen plussille). Mutta tosiaan kaukanahan tässä vielä siitä ollaan että olis jotenkin voiton puolella.

Mä en pysty keskittymään nyt mihinkään. Ja muutama päivä sitten sain uuden työtarjouksen, olisin tällä hetkellä kyllä huippupalkkaus :D lienee parempi sanoa että katsellaan vaikka vähän myöhemmin..
 
Nyt tulee vähän omanapaa. Mulla tänään kiertopäivä 1. Välikierto siis jäi lyhyeksi, 24 päivää. Kun ilmoitin silloin punktion jälkeisen siirron tuloksen (nega tietysti) niin klinikalta sanottiin että selvä, ilmoittaudu seuraavana kp1 niin tehdään PAS.

No soitin tänään, siellä oli kyllä ihan ystävällinen hoitaja mutta tuli tieto että punktion jälkeen pitää olla kaksi välikiertoa että voidaan tehdä PAS. Siis voiko tämä olla totta? Minun pitää taas odottaa kuukausi? Miksi ihmeessä? Onko teillä muilla näin?

Voi mielettömyys, mulla hajoaa pää ihan oikeasti!!! Auttakaa.
 
Ankkalinna! Punktion jälkeen kaksi välikiertoa kuulostaa hätävarjelun liioittelulta!

Domi! Ymmärrän täysin fiiliksesi! Ne on inhimillisiä tunteita ja niitä on ihan luvallista tuntea!
Meilläkin on eka ICSI vasta menossa, mutta ja alkioita saatiin 8 ja kaksi on vielä pakkasessa. Yksi lapsi ollaan saatu, mutta on ollu myös pettymyksiä! Pienempiä ja suurempia. Voimia Domi ja se pienikin viivanen luo paljon toivoa seuraavaa siirtoa ajatellen!

Mar! Mikä ihana viivanen sun testissä :) Onnea Onnea!! Mikä pp sulla nyt?

SalamaT! Ei oo mitään syytä tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että onnistuitte heti! Meillä jokaisella hoitotaival on oman mittaisensa! Toiset pääsee vähemmällä, toiset joutuu kulkemaan pidemmästi! Se ei mee tasapuolisesti, mutta mikä elämässä menee....ei juuri mikään! Ei näihin itse voi vaikuttaa ja siksi ei myöskään tarvitse tuntea ainoatakaan syyllisyyden hippusta! Onnea matkaan!!!

Mun napa! Viiva näkyy mutta haalistunut on eilisestä. Mää en puhelimen kautta osaa tuota aijaata käyttää, joten laitan taas toisella tavalla tuon kuvan ku koneelle en pääse. Nyt on pp 7 ja pregnylin 1/3 apullin pistämisestä 5pvää! Vahvasti eilen ja tänään ollu menkkamainen olo ja pelkään että tää on nyt tässä. Mitä lie pregnyl viivoja varmaankin. No, aika näyttää!!


WP_20160330_001.jpg
 
Ei raskaana sanoo tän aamun digi.
Soitin klinikalle ja tyrkytti uutta aikaa uuteen hoitosuunnitelmaan, ei kiitos.
Purkauduin hieman noista lääkäri rumbasta niin taas sama virsi kuin tokaan hoitoon lähtiessä, yritetään tällä kertaa järjestää asiat toisin, niin hyvin kuin mahdollista ja hoitaja lupasi keskustella asiasta lääkärin kanssa (lääkäreiden kanssa, kun eihän meillä sitä "omaa" ole vaikka nimetty kyllä), mutta sanoin ettei ole tarpeellista jäämme tähän.
Nyt kun taas näkyy plussa testi kuvaa täällä niin tulikin fiilis että kyllä mä vielä haluankin keskustella miehen kanssa josko kuitenkin. Sehän on niin täysillä halukas vielä jatkamaan. Laitoin kuvan sille viestillä aamun digistä niin vastas että onpas surullista mutta ei meidän elämä lopu jatketaan hoitoa tai ei, ollaan yritetty ja mieti jos yritettäisiin kerta vielä (perässä miljoona sydäntä).
Siis kyllähän mä haluaisin yrittää, mutta kun se pettymisen fiilis on jotain niin karseeta sanoin kuvaamatonta hajottavaa paskaa.
Nyt mun on purettava vähän tätäkin "toisten plussa" fiilistä, että en tiedä miksi aikasemmin olin todella katkera toisten plussista mutta nyt kun on kokenut hoidoista noi negat niin voi miten on katkeruus kadonnut tuon puoleiseen. En ikinä halua kenellekään tätä pettymyksen tunnetta näin miten itse sen koen. Joo onhan niitä vitun marisioita kun ei heti pillereiden jälkeen parissa viikossa paksuksi tuu, nää on omaa kastia joo. Tai sit yk1 ja menkat alkaa ja sit pidetään kk taukoo ku ei tietylle kuulle laskettuu aikaa halua tai ei la sovi muuten vaan kalenteriin :mad: ei prkle.
No mut kai mä alan tutkii klinikoiden tarjontaa, jospa kuitenkin. Saa nää tällä puolella tulevat plussat toiveet heräämään itsessäkin. Ja täällä palstalla plussat saa mun silmät kostumaan ja todellakin vain ja ainoastaan ilosta ja lämpimistä tunteista kohtalo tovereita kohtaan:love:
Tulipas taas ON kirjoittelu mutta te ymmärrätte kun on hetkiä ettei tuu mitään järkevää kommentoitavaa.
Mar80 ja salamat IHANAAAAA:love:
Ja olikos vielä muita? Kiela taitaa ainakin tulla teidän perässä. Hurjasti onnea ja pysyvyyttä❣
 
Kiela kiitos että vastasit. En voi uskoa tätä, kuukauden verran pärjäilin ihan sillä ajatuksella että seuraavaan kiertoon voidaan yrittää PASsia. Mutta sitten tulikin tieto että vaaditaan kaksi välikiertoa eikä ole mitään varsinaista syytä siihen... minä ihan oikeasti istun täällä töissä ja tuntuu että pää hajoaa ihan juuri nyt... melkein 4 vuotta, tuhansia euroja, kymmeniä menetettyjä työtunteja, pari sataa hormonipistosta, muutamat kemialliset raskaudet ja keskenmenot...

En tajua miten kasaan itseni, tuntuu että nämä hoidot on musta aukko koko elämässä. Miehestä ei ole tukea, hän vain ärjyy että ei voi vaikuttaa asiaan ja sättii siitä kun tämä vaikuttaa minuun niin kovasti.

Anteeksi tilitys mutta juuri nyt tuntuu ettei vaan jaksa :cry:
 
Joku kyseli, olenko testaillut.. en ole. Testit odottavat apteekissa, ajattelin viikonloppuna ehkä hakea. Ekaa kertaa koskaan, (raskauden yritystä elämässäni takana kaikkiaan 4,5v), on tunne, ettei ole kiire testata. Tää koko asia on jäänyt mulla vähän taka-alalle, enkä usko, että on ollenkaan huono asia. Munasarjoja juilii, varsinkin vasenta puolta, ja tissit ovat oudot. Väsyttää ja on vetelä olo, mutta voi hyvinkin johtua sekä lugeista, että estradoteista. Olen muuten joutunut nyt kaksi kertaa vaihtamaan laastarin nopeammin kuin mitä on vaihtoaikataulu. Eilen aamupäivällä laitoin uudet ja yöllä nukkumaan mennessä toinen oli ihan rypyssä ja vettä täynnä se laastarin alapuoli, ettei enää pysynyt kiinni. Jouduin laittamaan uuden. Joku viikko sitten sama homma.
 
Darni ja Kiela, kiitos! Kiela sulla on vaan laihaa pissaa! Mar80, mulla on ihan sama juttu, mitään ei liiku päässä. Mulle soitti kans headhunter reilu vko sitten, esitin kiinnostunutta (no oikeesti olikin, kovan luokan pesti -mutta ei musta nyt oo mihinkään sellaseen) ja onnistuin kieltäytymään lokaatiosyillä...

Ankkalinna meillä piti kans olla kaks kiertoo punktioiden välissä. Ja sit ne antoi suunnitteluajan niin, että mun kierrolla siihen tuli itse asiassa neljä kiertoo, vaikka kuinka tinkasin sitä aiemmaksi. Joten tiedän miten tuo syö naista, syksy oli ihan helvetillistä odotusta ja ahdistusta. Tsemppiä <3
 
  • Tykkää
Reactions: mar80 ja Darni73
Nyt tulee vähän omanapaa. Mulla tänään kiertopäivä 1. Välikierto siis jäi lyhyeksi, 24 päivää. Kun ilmoitin silloin punktion jälkeisen siirron tuloksen (nega tietysti) niin klinikalta sanottiin että selvä, ilmoittaudu seuraavana kp1 niin tehdään PAS.

No soitin tänään, siellä oli kyllä ihan ystävällinen hoitaja mutta tuli tieto että punktion jälkeen pitää olla kaksi välikiertoa että voidaan tehdä PAS. Siis voiko tämä olla totta? Minun pitää taas odottaa kuukausi? Miksi ihmeessä? Onko teillä muilla näin?

Voi mielettömyys, mulla hajoaa pää ihan oikeasti!!! Auttakaa.
Voi ei, mikä uutinen.. itse en osaa auttaa, kun mulla kävi niin että raskauduin tuoresiirrosta ja se meni kesken varhaisultraan mennessä. Sit meidän klinikka muutti ja lähdettiin itse ulkomaille, eli oli pakollinen taukokierto ja sitten alkaskin kropan temppuilut välivuotoineen..Tosin kun mulla alkas välivuoto kesken zumenonien käytön, lääkäri ehdotti että käyttäisin kaksi kiertoa primoja ennen uutta paslääkitystä, en suostunut.
 
kiela nyt se Pregnyl haalistuu puolittumalla joka päivä ja mahdollinen istukan tuottama hcg tuplaantuu siellä taustalla joka toinen tai kolmas päivä, eli voihan se olla, että nyt pari päivää on haalistuvaa/yhtä vahvaa viivaa ja lähtee sitten uudelleen tummeneen. Pidän sulle peukkuja (y):love:
 
Ymmärrän kyllä ihan täysin sun mustan hetken! Odottaminen kaiken odottamisen jälkeen saa pään hajoamaan. On kyllä todella outo sääntö että kahet menkat pitää odottaa!? Se on ikuisuus meille, jotka on jo odottamisella loppuun ajettu!! Se paha olo ei helpota ku purkamalla se pois! Anna itkun tulla!

Miehet! Kyllä meilläkin on tapeltu siitä, että mielestäni mua ei oo ymmärretty, mutta nyt kun pystyn lapsen myötä asioita laittamaan mittasuhteisiin, niin oon ollu omassa toivottomuudessani varmasti hankala ymmärrettävä! Mutta se ei oo meidän hoidoissa käyvien naisten syy, vaan syy on siinä, että hoitojen tuoma toivo/toivottomuus yhdistettynä karttuvaan ikään ja pelkoon loppuiän lapsettomuudesta on semmonen koktail, että miesten on mahdotonta sitä ymmärtää. Ja se on just pahinta ettei ne ymmärrä, koska siinä tilanteessa sitä olkapäätä eniten tarvis. Ei ainakaan jaksa yhtään rippusta syyllistämistä, mutta valitettavasti sitä on meidänkin suhteessa ollut. Mutta on se miesten osalta myös sitäkin, että he purkavat omaa pettymystään käänteisesti, kun ovat niin loistavia käsittelemään hankalia asioita :( Halaus ja voimaa sulle Ankkalinna!!
 
Kiitos Tupsuli! Noin minä sitä suuressa optimistisuudessani/epätoivossani myös ajattelin, että voisko olla noin. Lääke lähtee pois niin jää vaan elimistön oma hcg, jota ei oo vielä niin paljon!?! Eilen ja tänään on kyllä niin menkkamaisia tuntemuksia ollut, sekä oksettava olo. Mulla tahtoo olla aina ennen menkkoja oksettava olo, mutta nyt on kyllä vahvempana ku aamupalaa ei saa alas :(
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Darni :love:

Ankkalinna ei helevetti!!! Toi on täyttä sontaa! :( Et kyllä suostu. Pitääkö mun soittaa heille? :censored:

Täällä menkkafiilarit jatkuu ja pyyhittäessä tulee rusehtavaa verta. Alkais nyt sit kunnolla, että pääsis hommassa eteenpäin.
 
Tämä on tosiaan mustin hetki pitkään aikaan, ehkä vuosiin. En uskalla edes teille palstalaisille kertoa miten voi olla mieli mustana ja ajatukset pelottavan synkkiä. Saan jotenkin oltua tällä hetkellä itkemättä töissä vain siksi että asiakkaita ja työkavereita pyörii ympärillä.

Miehestäkään ei ole lohtua, oikeastaan viime aikoina hänelle puhuminen on vain pahentanut oloani koska tulee tosiaan sitä sättimistä.

Kaiken lisäksi lähipiirissä on vastasyntyneitä ja pian synnyttäviä useita... Mies painostaa että minun pitäisi osata iloita syntyneistä vauvoista omasta olostani huolimatta. Kysymys teille kaikille: onko minun pakko jaksaa mennä katsomaan vastasyntyneitä? Kuinka selviän asiasta? Itkukohtaus tulee varmasti ja se on kaikille kiusallista. Mitä tässä voi tehdä kun tuntuu että sydäntä revitään palasiksi.
 
Voi Ankkalinna <3 tuskasi tuntuu tänne saakka. Ei todellakaan sun tarvi mennä katsomaan vauvaa, vaan vasta sitten kun olet siihen valmis.

Onko asia nyt niin, ettei siirrolle voi enää mitään? Soittaisin vielä klinikalle uudemman kerran ja antaisin palaa. Vaadi selitystä miksi muuttavat käytäntöä.
 
Ankkalinna! Samoilla linjoilla täälläkin, että ei todellakaan sun tarvitse mennä vauvoja katsomaan! Menet sitten kun olet siihen valmis! Eikä ole väärin hakea sairaslomaa!! Hakisit! Voi sun miestä jos hän ei yhtään ymmärrä! Tiedän mitä se sättiminen tuon kaiken lisäksi aiheuttaa!!!
 

Yhteistyössä