IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

0-ultra takana ja kohtu ja munasarjat elelevät levossa kuten pitääkin. Pistoshoito aloitettiin, mulla menee siis Puregon annoksella 225 iu. Millasia annoksia muilla ollut?

Nyt kotona aloin miettimään tuota annostelua. Hain siis apteekista kaksi pakettia tuota Puregonia, 600 iu + 900 iu. Määrä on siis annosteltu maanantaihin asti ja seuraava ultra tiistaina. Tiistaille tuota lääkettä jää siis 150 iu.

Miten mie en tätä nyt ymmärrä, onko teille annettu uusi resepti toisessa ultrassa? Ja jos sitä ei ole juuri silloin apteekissa, niin silloinhan annostelu jää vajaaksi. Eikös se jatkoannostelu riipu ihan siitä millainen tilanne on tuossa toisessa ultrassa?

Ei sen enempää lääkäri kuin hoitajakaan avannu noita lääkehommia käynnillä ja itseä jännitti niin mahdottomasti ettei käynyt moinen mielessäkään.
 
Viimeksi muokattu:
Olen testannut siis ma-ti-ke ja kyllä se viiva vähän vahvistuu joka päivä. Vuotaa edelleen mutta ihan ruskeaa. Seassa on tosin välillä selviä limakalvon riekaleitakin. Mulla oli siirrossa kai aika paksu limakalvo, kaks päivää ennen punktiota jo 13mm ja siirto siitä viikon päästä. Ehkä se vaan pääsi liian paksuksi. Jännittää edelleen ihan kauheasti onko tämä ihan oikea plussa ja kestääkö edes siihen perjantain viralliseen testipäivään asti!

Ivf-hoitaja sanoi että vaikka olis positiivinen sit veritestissäkin JA vuoto jatkuisi niin luget lopetetaan siihen testipäivään koska tämä on käytäntö. Onko tuossa mitään järkeä? Mullahan hajoo pää ahdistukseen. Joku asia limakalvoa selvästi hajottaa nyt ja kestääkö se ilman lugejen apua sit yhtään.. mistä ihmeen katukaupasta minä progesteronini hommaan jos eivät suostu määräämään lisää?

Toivon risukasalle nyt nopeaa ja onnekasta jatkoa hoidoissa!

Oletko jennica saanut jo tietoa hedelmöittyneiden määrästä? Toivottavasti tulos oli hyvä!

Mandalla ihan pian jo alkaa uusi hoito, jännää!

Onneksi Luis selvisit ilman sairaalakeikkaa uhkaavasta hyperistä!

Cassikselle tervetuloa!

Untuvikko: sen lääkkeen kohdalla jossa lääkekatto täyttyy, pitää vielä itse maksaa, mutta ylimenneen saa hakea Kelalta takasin, muista vaan säästää kuitti! Me ostettiin suuri osa lääkkeistä kerralla ja katto tuli heti täyteen. Sit vaan Kelalle lomake jonka saa netistä tulostettua ja kuitti liitteenä. Maksukaton yli menneet tuli tilille viikossa samoin ilmotus että katto täynnä. Toivon tietty kuitenkin että saisit jo plussan tästä siirrosta!

Nenna: mulla ainakin onnistui sopia ystävällisen apteekin kanssa niin että tilasivat lääkkeen valmiiksi ja varasivat mulle vaikken vielä tiennyt annostusta tai edes ollut ihan varma tarvitsenko koko lääkettä.. hain sit vaan kun sain seuraavalla ultrakerralla reseptin.
 
Viimeksi muokattu:
AUkko, hurjasti tsemppiä! Noissa lugejen käyttökäytänteissä on eroja. Meillä polilla ohjeistettiin et jos raskaustesti on positiivinen, käytetään Lugeja alkuraskauden ultraan rv7-9 asti. Et kannattaa vielä kysyä ja vailla eri henkilöltä :) mut ei niitten käytöstä ole kiistatonta hyötyä osoitettu, siksi kela kai ei niitä korvaa..

Cassis, Mella83ja muut uudet, tervetuloa joukkoon!

Sarah85, voimia piinailuun! Onneksi kivut sentään hellittäneet. Aika matelee, mut ei auta kun odotella...

Timjami77, nuo ajatukset on niin tuttuja! Itse jätin piinapäivinä aurajuuston ostamatta, ihan kun se muka järjellä ajateltuna muka vaikuttas alkioon, joka ei oo edes kiinnittynyt :eek: en enää edes tajua mitä sillon päässä liikku.

KELAn maksukatto menee just niinku AUkko sanoi. Sun ei vaan tartte ite heti ottaa yhteyttä kelaan jos et jaksa/muista, vaan se ilmoitus maksukaton täyttymisestä tulee postissa. Mukana siinä on jo se hakemus, jolla korvauksia ylimenneestä osasta haetaan:)

Meillä apteekissa Puregon ja Orgalutran oli tilattavia. Kannattaa vaikka soittaa ja kysäistä omasta apteekista niin ei tartte pähkäillä :)
 
Voih miten jännittää Aukko sinun puolesta! Itsellä on kans tosi paksu limakalvo, nyt viimeisessä uä:ssä 3-4 päivää ennen punktiota oli jo 11,7mm, eli on ehtinyt vielä ennen punktiota kasvaa. Osittain pelkäänkin, että meidän lapsettomuuden syy olisikin siinä limakalvossa, jos se on liian paksu, ettei se alkio pääse siihen kaivautumaan. Tiedän, että on varmaan liian kaukaa haettua, mutta epätoivon hetkellä tulee tuollaisiakin mietittyä eikä noin tyhmiä kysymyksiä ilkeä lääkäriltä kysyä. Joka tapauksessa, luulen, että keltarauhashormonin on tarkoitus tukea alkanutta raskautta siihen asti kunnes istukka ottaa sen tehtävän. Eli toisinsanoen keltarauhashormonilla ei sitä raskautta kuitenkaan loppuun asti viedä. Vaikka se pelottavalta tuntuukin, on vain luotettava lääkärin arvioon, vaikka näitä toimintapoja noiden lugen/lutinuksen välillä on laidasta laitaan. Toivon kuitenkin edelleen, että viivanne vain vahvistuisivat!:heart:

Minä sain tänään polilta soiton, jota odotin koko aamun niin kovin jännittyneenä. 5/6 solusta oli hedelmöittynyt! :) Tää oli kyllä enemmän kuin lottovoitto meille tähän mennessä. Nyt vain toivotaan, ettei soittoa tule ennen huomisaamua ja siirtoon päästään.
Juuri kun eilen ehdin hämmästellä ettei vatsaakaan turvota, on se tänään ollut melko turvoksissa. Farkkujen vetskari ja napit piti pitää täysin auki tänään töissä. Vettäkin olen jo juonut lähemmäs 3 litraa, ja aina kun rakko on vähänkin täysi niin on kiire vessaan, kun edelleen nuo munasarjat aika herkät on. Jännittää vähän miten huomenna pystyn pidättelemään, kun olis siihen siirtoon mentävä.

Kysyn tyhmän kysymyksen, mutta monisoluinen meidän solumöykyn pitäisi huomenna olla, jos hedelmöitys on tehty eilen noin puolen päivään aikaan? Hoitaja kun ei tänään sanonut mitään, että onko ne solut vielä lähteneet jakautumaan. Kertoi vain, että hedelmöittyneet ovat kauniisti.

Lääkkeiden ostosta: Meille annettiin polilla ohjeeksi, että saadaan ostaa apteekista vain 1 lääke kerrallaan aina sen mukaan mikä ohje annetaan kullakin polikäynnillä. Vaikka periaatteessa olisin voinut kaikki lääkkeet ostaakin yhdellä kertaa, koska reseptit oli jo valmiiksi tehty, mutta en sitten lääkärin kehotuksesta niin tehnyt. Luulen, että siinä on takana sellainen ajatus, jos hoitosuunnitelma sattuisi muuttumaankin kesken hoidon, menisi sitten kalliit lääkkeet hukkaan.

Nenna81: Minulla oli myös Puregon käytössä tässä hoidossa. Aloitusannos oli vain 150IU, mutta annos nostettiin sitten 200IU asti. Minulla tämä hoito tehtiin pitkällä kaavalla ja luulen, että seuraavassa mahdollisessa hoidossa joudutaan aloittamaan jo alusta asti isommalla annoksella, koska saatu rakkulamäärä tuolla annoksella oli odotuksiin nähden liian pieni. Lopputuloksena saimme kuitenkin hyviä, kypsiä soluja. Ja huomenna saamme lopullisen tuomion soluistamme/alkioistamme, päästäänkö siihen kauan odotettuun siirtoon.
 
Tänään oli sitten virallinen testipäivä ja plussaa näyttää edelleen. Soitin sitten klinikalle ja kuten viimeksikin, sain ohjeen lopettaa luget pikkuhiljaa. Aukko sanottiinhan sinullekin, että niitä ei saisi lopettaa yhtäkkiä vaan annostusta pitäisi pienentää niin, että kun nyt olen ottanut 3xpvä, seuraavat pari-kolme päivää 2xpvä ja sitten 1xpvä vähän sen mukaan kuulemma mitä paketista on jäljellä.

Prednisolonia jatkan ainakin varhaisultraan vko 7-8 asti. Kyselin vähän sen turvallisuudesta, mutta klinikalta vakuutettiin sen olevan ihan turvallista,joten uskon nyt tässä asiantuntijoita.

Verikoetta en ottanut, uskon nyt siihen vahvistuneeseen viivaan ja viimeistään varhaisultrassa tilanne varmistuu. Ensimmäisellä kerralla kun kävi niin, että verikoe vahvisti raskauden, vaikkakin arvo oli ihan alarajoilla, mutta varhaisultrassa sitten selvisi, että kaikki ei olekaan kunnossa.

Jennica ymmärtääkseni solut ovat seuraavana päivänä jakautuneet kahteen, toisena päivänä neljään ja kolmantena pitäisi olla n. kahdeksansoluisia niin ovat oikeassa vauhdissa. Viisi hedelmöittynyttä kuulostaa hyvältä, onnea matkaan!
 
Jes Fibbis!!! Onnea! Ihanaa!

Mulle sanottiin puhelimessa vaan että lopetetaan siihen testipäivään luget, kävi miten kävi.

Jennicalle myös onnea, tosi hyvä tulos! Kaksipäiväisinä alkiot on tosiaan ideaalitilanteessa 4-soluisia, kolmipäiväisinä 8-soluisia. Näillä arvoilla on saatu parhaiten raskauksia alkuun. Meilläkin tosin oli tämä nyt plussan aikaansaanut blasto ollut toisena päivänä vaan 2-soluinen ja kolmantena taas jo 10-soluinen... luonto on arvoituksellinen! Toivottavasti et ole kipeä pitkään!

Havina ja Timjami: joo kaikenlaisia ajatuksia tulee päähän, ennen kuin ehtii plussamaankaan. Kaikista syömisistä mullakin ollut huono omatunto ja kauhea kyttääminen vaikka eihän ne vielä ennen plussaa vaikuta ja jonkun listerian saaminen aika epätodennäköistä. Eilen maistoin mieheni annoksesta ja siinä oli inkivääriä. Nyt sitten pohdin tapahtuuko jotain kauheaa sen takia... :D naurettavaa.
 
Voi itku Henrietta, olen niin pahoillani. Kyllä sitä välillä mietii, miten toisilla raskaaksi tulo on niin helppoa ja toiset joutuvat kohtaamaan pettymyksiä toisensa perään. Mutta uskon siihen, että jossain kohtaa onnen täytyy olla jo tilastollisestikin myötä. Voimia uuteen yritykseen.
 



Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/1.PAS 10/14...ProgynovaLuget

Retikka...2012...1...siittiöt...1.ICSI, 1.PAS 10/14...estrogeeni. Luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF 10/14...Supercur,Puregon, Pregnyl, Luget

Ricardina 11/2013....1..... PCO........ 1.IVF/1.PAS 09/14...... Clomifen, Puregon, Orgalutran, Luget, Gonapeptyl

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/1PAS 10/14

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina ... 2/2013...esikoinen toiveissa...siittiöt...1.ICSI/1.PAS 10/2014... Luget.

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Stella......7/2012.......1.......endo, hypotyreoosi, siittiöt?......1.IVF/ICSI?......Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl/Pregnyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron


Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 1.pas.....Progynova+lugesteron

Astrea... 11/10... 1. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Gonal-f, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Piinailijat

Sarah85 6.10
Untuvikko80 8.10
Timjami 10.10
-jennica- 16.10

Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA:flower:

Jos mahdollista,ilmoittakaan plussauksen jälkeisistä tapahtumista.
mm.keskenmeno,kohdunulkoinen,milloin laskettuaika,syntyikö poika vai tyttö ja milloin.
Näin saadaan seurattua millaisia tuloksia ryhmässä tulee
 
Viimeksi muokattu:
Henrietta:hug:
AUkkolle viivan vahvistumisia :)

Nenna81 Niissä on ylimääräistä,joten pärjäät vielä keskiviikkoon :)

Täällä tosiaan on niin paljon tätä kirjotusta, ettei muista puoliakaan mitä on lukenu, kun pääsee viimesiin teksteihin :)

UudetTervetuloa mukaan, ja jos listoille haluatte niin tehkää lista valmiiks ja tietenkin punaisella, ettei mene ohi :)

Täällä eilen aamulla vedettiin huiviin vika Tero.Kesällä alko aina 26kp vuoto,joten huomiselle odottelen tätiä.(Tietenkin voi venyä, mutta tulee yleensä kp30 mennessä)
Eli niin vaan PAS lähenee...Jännä nähdä, mitä "mukavia" oireita Progynova sitten aiheuttaa.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Onpa täällä tapahtunut paljon, täytyy illalla kahlata viestit läpi kunnolla :) Minulla kp 77 vaihtui viime viikolla kp 1 ja tuuletukset oli sen mukaiset :) Tänään on kp7 ultra ja jännittää. Olen pistänyt Puregonia 125 iu annoksella nyt neljä päivää. Pelottaa kyllä, ettei mitään ole lähtenyt kasvamaan. Mulla oli Puregon 75 iu jo inseminaatioissa kun yhtä rakkulaa kasvatettiin. Mutta kai se lääkäri tietää mitä tekee.

Näkeekö kp7 jo suunnilleen lopullisten rakkuloiden määrän vai voiko se vielä paljonkin muuttua?
Punktiokin alkoi hirveästi pelottaa.
 
Henrietalle:hug:
Onnea Fibis

ja Aukkolle hirmuisesti tsemppiä edelleen että vuoto olisi vain harmitonta. Kannattaa varmaan pyytää vaikka soittoaika lääkärille noiden lugejen suhteen, kun ohjeistus on niin erilainen kuin Fibiksellä... ja kyllä minäkin olen joskus kuullut että kannattaisi jatkaa varhaisultraan saakka.

Omista oloista... Kamalaa kun ei oo enää mitään oloja. Siis kun miettii kuinka kipeä sitä oli vielä pp5. Vaikka toisaalta eikai ne luomusti raskautuneetkaan kivuissaan vääntelehdi. Raskaustestien luotettavuudesta mietin tässä sellaista, että kun testipäivä on maanantaina, niin kannattaako testata perjantaina pp9? Oltaisiin lähdössä tyttöjen viikonloppua viettämään ystävien kanssa ja jotenkin tuntuu että jotain faktaa haluais jo tietää. Toisaalta tujautin sitä pregnyliä sen 5000 yksikköä eli eikös se voi vielä antaa väärän plussan. Ja toisaalta näkyykö plussa välttämättä edes vielä :confused: Hankala paikka...
 
Luin taas kyllä kaikki viestit, mutta johtuuko väsystä vai mistä mutta en muista loppuunpäästyäni oikein mitään mitä luin :D

AUkkolle toivotaan vanhempia viivoja ja tuhruilun loppumista! :heart:

Henriettalle voimia :hug:

Itsellä oli eilen eka ultra, ne menkat onneksi kerkesi tulla vkloppuna ja enin vuotokin oli jo ultraan mennessä loppunut :D Enköhän mä harvapää vaan unohtanut ottaa käynnille mukaan lappuset (hoitosuunitelma) OYSsista, joissa luki mun puregon annostus ja ei voitu pistää sitä sitten käynnillä.. Hoitaja onneks havainnollisti hienosti homman ja vaikka jännitin ihan kauheasti kotona yksin pistosta niin hyvin meni! :) Mulla aloitettiin siis 150iU, jännittää jo valmiiks seuraava ultra..

Muutenkin sain taas yhden asian järjestykseen jota odotellut, harmillisesti vaan kiristää meidän taloudellista tilannetta entisestään..

Mitens noi pp.t oikein tulee?? Siis punktiopäiväkö on pp0? :) Ihan en oo vielä vissiin perillä näistä lyhenteistä..
 
Viimeksi muokattu:
AUkko no onpas jännät paikat!! toivotaan tuhrun loppuvan, varmasti pelottaa kovasti. Viivan vahvistumista ja oikein paljon kaikkea hyvää tilanteeseesi ja limakalvolle myös! :heart:

Onnea myös Fibbikselle!

Sarah tulehan kertomaan jos testaat ;)

Jänniä aikoja kaiken kaikkiaan, monet aloittelemassa hoitoja ja kaikkea muuta jännää! Toivotaan, että saadaan edes yksi onnistunut plussa-aalto tänne ketjuun nyt syksyllä ja sitten lisää lisää! :D

Tässä mun päivitystiedot:
Mandala.... esikoinen toiveissa... johtimet poistettu... 1.IVF.1.PAS.lokakuussa
 
Tänään käyty hakemassa pieni solumöykky kyytiin. Harmi vain, että meidän 2 päiväinen alkio oli vain 3-soluinen, mutta 2lk, eli ei ihan huonointakaan, mikäli nyt jotain noista luokituksista ymmärrän. Meillä oli lähtenyt jakautumaan normaalisti 3/5 ja nämä kaikki 3 ovat nyt 3-soluisia, 2 meni pakkaseen. Lääkäri kyllä sanoi, etteivät pakasta mitään, jos niillä eivät näkisi olevan mitään toivoa. Mutta itselle jäi kyllä hieman harmistus näistä alkioista, kun kaikki olivat vielä yhtä hitaasti jakaantuneet. Vaikka olen kyllä lukenut sellaisistakin, jotka ovat onnistuneet huonommillakin alkioilla. Mutta mieli tekee taas tepposia ja toivo on aikalailla jo alkuunsa mennyt.
Tänään siis pp0 ja testipäivä 16.10



Toivottavasti muilla olisi parempia uutisia!

Sarahille testausonnea! =) Itselläkin näkyi viime syksynä haalea viiva raskaustestissä jo 3-4 päivää ennen menkkojen alkamispäivää, joten kyllähän siinä testissä voi jo ennen virallista testipäivää jotakin näkyäkin, mutta varmuuden vuoksi testaisin vielä testipäivänäkin.
 
Vuoto on loppunut melkein kokonaan, mutta aamusta asti mua on koskenut vasemmalle alavatsaan, aika lailla munasarjan tienoille. Välillä kipu on melko kova. Nyt tietysti huolena että jos onkin kohdunulkoinen.. tuntuisko se jo? Testien viivat vahvistuu vaan ihan minivähän ja on haaleita edelleen. Aaargh! Enää 23 tuntia ja saan verikokeen tuloksen...

Sarah: testatahan voi jo vaikka kuinka aikaisin, mullakin neljä päivää ennen testipäivää näkyi jo hyvin haalea plussa. Silloin sit vaan varsinkin herkällä testillä saattaa huonolla tsägällä onnistua bongaamaan kemiallisen joka sit turhia toiveita herättää.. itse en olis just sen takia halunnut testata ennen testipäivää, mutta tuo vuoto sotki suunnitelmat. Toisaalta hyvähän se voi olla olla tietoinen noista kemiallisistakin.
 
AUkko: hienoa että vuoto laantui ja viiva vahvistuu! Hyviä merkkejä =) Paljon peukkuja huomiselle! En usko että kohdunulkoinen vois tuntua tuossa vaiheessa vielä.

Jennicalle onnea kyytiläisestä ja onnea matkaan myös!

Viiva84: hienoa, että pääsitte vihdoin aloittamaan hoitoa!

Henriettalle pahoittelut täältäkin :hug:
 
Koska muuten Sarah pistit sen pregnylin? Googlailin vähän ja se 5000 yksikköä periaatteessa kai näkyis 10 päivää. Testasin itse 8,5 vrk pregnylin pistämisen jälkeen ihan vaan huvikseen että tiedän kuinka kauan lääkettä elimistössä on ja aivan puhdas nega oli kyllä siinä vaiheessa.

Älä Jennica vielä toivoa heitä, noihin solumääriin niinkun vähän kaikkeen näissä hoidoissa voi suhtautua sellasena tilastollisena todennäköisyytenä. Ymmärrän kyllä epätoivon tunteen!

Kiva että viivalla ja Eukolla lähteneet hoidot käyntiin!
 
Sarahilleja Aukolle testaus onnea :) ja tsempit kyytiäläisen saaneille ja pahoittelut useista huonoista uutisista :(

Kauheasti tekstiä tulee koko ajan, käyn kyllä lukemassa mutta kommentoinnit jääneet vähemmällä kun niin kauhia kiirus ollut..

peukut kaikille! Täällä kl 2 eli sumut alkaa 22.10...
 
Pikapäivitys... nega testattu aamulla pp9 eli pregnyl ei ainakaan enää näy :kieh: Ihan normi apteekin testillä eli ei niillä herkimmillä. Todistettavasti siis ei ainakaan kovin raskaana vielä. Täytynee kai testata vielä ens viikolla. Varmaan vasta keskiviikkona testaan niin ei tartte enää pissiä tikkuun kovin montaa kertaa...huoh
 
Just päätin puhelun ivf-hoitajan kanssa ja hcg 219 eli tosi hyvä! Mut voi siis siirtää plussanneisiin. Miten ihmeessä onnistuin eilisestä aamupissasta testaamaan rfsu:n testillä vaan juuri ja juuri erottuvan haamun? Voiko testit oikeesti olla viallisia?

Seuraava jännitettävä on tietysti eka ultra 22.10. Aika iso riskihän tässä vielä on keskenmenolle.

Oletko Sarah jo tehnyt testin?

Ja jennicalle mun piti vielä lohdutuksena kertoa että täältä http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/729118-millaisilla-alkioilla-plussasit/
löytyy ihmisten tarinoita siitä ettei plussaamiseen tarvita täydellistä alkiota (sori en saa kännykällä tehtyä toimivaa linkkiä).

Haluan kiittää kaikki hyvästä seurasta ja tuesta ja toivon todella että te kaikki saatte saman tuloksen mahdollisimman pian!!

Mulla on jo huono omatunto:miksi tämä onnistui meillä eka kerralla ja monet muut joutuu yrittämään paljon kauemmin. Tuntuu ettei tämä onni voi kuulua meille!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja sisko36

Yhteistyössä