IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Jos jotain jäi päivittämättä niin laittakaa uusiks niin korjaan. Lyhensin nyt tota plussa listaa alkupääsät, niin nyt mahtuu hyvin lisää loppupäähän! ;)
Miten Darnin piinailut menee? Onko tuntemuksia? Mites testailut, kuulutko ajoissa alottajiin, vai odotatko kiltisti testipäivään?
Mulla on tapana niillä halppis ovistesteillä ensin testailla ja sit kun se alkaa olla sellanen et ehkä plussa, ei ne mulla koskaan tummu ihan yhtä tummaksi ku kontrolli, niin sitten varmistan digillä.. ei tuu ihan niin kalliiks, ku mulla aina kestää se oviksen tulo.. Mutta kun kasvatetaan sit lääkkeillä niin en tiiä et onko sillon vaikutusta sillä miten normisti ovuloi, kun Kielon-kukkako se sitä mietti.
Nyt pongasin sen oviksen viimein kp 25!!! Just kun päätin et on viiminen päivä kun testaan, että sit luovutan, ettei ei tule tässä kierrossa ollenkaan. Mahtaa olla ainakin kypsä tyyppi, ellei jopa läpi mätä :LOL:. Eipä sillä niin väliä, niin kun tässä nyt luomuna raskautus. Ja nyt tulee sit se toinenkin välikierto kun lomalle lähetään just pahaan aikaan! :(
Monella oli nyt jotain meneillään, en muista kaikkien vaiheita, mut tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Miten Darnin piinailut menee? Onko tuntemuksia? Mites testailut, kuulutko ajoissa alottajiin, vai odotatko kiltisti testipäivään?
Piinaa todellakin tää mateleva aika:cautious:
Ei oo ollu mitään oireita. Eilen ja tänään(pp5-6) vähän menkkamaista möyrintää ja muutama vihlasu vatsassa telkkaria katsoessa, mutta niin minimaalista etten varmaan huomais ellei hiljaa sohvalla oireita tunnustelis. Tissit aristaa, on aristanu jo punktion jälkeisestä päivästä eli alko ennen siirtoa lugeista johtuvaa siis.
Testeistä tiedän että varmasti teen jo ens viikolla vaikka oonkin nyt vielä testipäivän kannalla vahvasti. Voisin kans aloittaa o-testeillä, niitä onkin iso läjä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Ovistesti uitettu aamulla ja puhtaan valkoinen tulos. Ei oo kokemusta itellä miten ja milloin noiden pitäs raskaushormoniin reagoida, mutta jatkan testailua.
Oireita ei oo mitään ja tissitkin alkaa olee jo normit:oops:
pp7/dpo10 nyt menossa.
 
Olen Hipsunpöpsyn ja Darnin kanssa aivan samoilla linjoilla tuon läheisille kertomisen kanssa. Ei vaan jaksa ottaa vastaan yltiöpositiivista asennetta ja Se kaikki tietämättömyys asioista aiheuttaa kaikkia kipeitä kommentteja, vaikka ei olisi edes tarkoitus loukata.
Kerroin yhdellä kaverille syksyllä että yritys jatkuu taas aktiivisena. Noh, joulun välipäivinä hän ihmetteli kun en ole Vieläkään raskaana..
Vähän oli hölmö olo.
Ja sitten ne kommentit kun on jo yksi. Kysyn vaan kuinka monelle helposti raskautuvalle pariskunnalle on sanottu, että olkaapa nyt onnellisia tuosta yhdestä ja lopettakaa Se toisesta haaveilu. Ja kääntäen (mitä minulle on sanottu aivan vasta) eikö teidän kannattais käydä siellä klinikalla tekemässä sisarus kun tuo teidän Pertti sitä toivoo..
Olin silloinkin aika huuli pyöreänä ja kiitin vinkistä. (Tosin pääni sisällä ajattelin aivan painokelvotonta tekstiä..)
 
Viimeksi muokattu:
Darnille tsemppiä piinailuun (y)

Mulla täällä kp2 ja soittelin klinikalle jatko-ohjeita. Nyt siis siirretään luomukiertoon pakkasesta kyytiläinen. Tai siis siirrettäisiin, jos vaan aikataulut osuisi kohdilleen... Nyt sekoittaa työ pakkaa niin hyvin, että vasta viikon päästä tiedän päästäänkö tähän kiertoon edes yrittämään, vai meneekö vuorot niin, ettei ole mitään mahdollisuutta ehtiä klinikalle. Koska työ on niin tuore juttu, niin en voi oikein pyytää vapaatakaan tai olla sairaslomalla :unsure: Ehkä olisi viisainta odottaa sinne koeajan päättymiseen asti, ennenkun jatkaa tätä raskautumisen yrittämistä...

Eli mä en ole tosiaan voinut kertoa työnantajalle... Mun puolen lähisuku tietää jo hoidoista, mutta miehen puolen suvulle ei olla vieläkään kerrottu. Eikä tulla kertomaan, ennenkun ollaan joko paksuna tai luovuttu yrityksestä....

Palailen siis viikon päästä joko kiroomaan sitä, että ei päästy siirtoon tai sit panikoimaan tulevaa siirtoa :D
 
On kyllä kummallista tuo, miten jotkut ihmiset katsovat oikeudekseen läimästä suustaan ihan mitä sattuu. "olkaa nyt onnellisia kun teillä on jo tuo yksi" tai että "teillä SENTÄÄN on jo yksi.." Ja meiltäkin ensin kyseltiin, kun mentiin naimisiin, että "koskas teille lapsi?" ja kun lapsi tuli niin "koskas teille toinen lapsi, eikö nyt pitäisi sisarusta jo hankkia"..
Onneksi mun neljävee ei vielä kysele, sen kaveri kysyi yks päivä, että onko meidän lapselle tulossa joskus sisarusta, sanoin vain etten tiedä. keskustelu oli sillä läpikäyty.

Luin eilen muuten juttua luonnonkosmetiikasta. Ja ylipäänsä siitä, miten paljon kemikaaleja ns. peruskosmetiikka sisältää. Olen jo pitkään ajatellut siirtyä luonnonkosmetiikkaan, mutta ne artikkelit, mitä luin (eikä ollut edes minkään myyjän kirjoittamia!) vakuuttivat mut siitä, että nyt kannattaa toimia. Tavis kosmetiikka sisältää aikasta paljon just kaikkea sellaista, mitä raskaana olevan ja raskaaksi haluavan kannattaa välttää. Niinpä tein päätöksen. Vein lapsen tänään kerhoon ja ajattelin matkalla, että samantien teen tilauksen kun pääsen kotiin. Madaraan päädyin, sillä mulla on sitä pihlajavoidetta ja oon siitä tykännyt. Nyt poka tulee ekosertifioitua kosmetiikkaa tälle muijalle! on dödöt ja silmänympärysvoiteet, kuorinta-aineet ja emulsiot, puhdistusvoide ja yövoide. Saa nähdä. Vähän jännittää, mutta mitäpä sitä ei tässä tilanteessa tekisi.
 
Hipsunpöpsy Minäkin olen siirtynyt osittain luonnonkosmetiikkaan. Mulla on käytössä Laveran ja Santen tuotteita ja olen tykännyt. Käytössä on nyt kasvorasva, kasvovesi, kasvojenpuhdistusvaahto, shamppoo, hoitoaine ja käsitiskiaine. Seuraavaksi siirryn myös deodorantissa luonnonkosmetiikkaan ja pyykinpesuaineen ajattelin myös vaihtaa luontaiseen. Luonnonkosmetiikasta löytyy myös tuotteita vauvoille ja mitä luultavimmin niitäkin tulen jossain vaiheessa kokeilemaan (kunhan tämä raskaus saadaan maaliin, nyt viikkoja kassa 11+4).

Virvatulia tiedän sen tunteen kun joku möläyttää jotakin tosi typerää ja tekis mieli sanoa suorat. Mulla kaikista ihmeellisin tilanne oli postilaatikolla kun täysin tuntematon nainen (tai siis naapuri jonka kanssa en ole missään tekemisissä) tuli mulle sanomaan että odotatko sinä (siinä vaiheessa en odottanut ja hoidot oli päällä). Menin ihan hämilleni että mitä odotan?! Hän vaan naureskeli että niin ajattelin että tuleeko teille vauvoja??? Tokaisin vain että ei tule ja lähdin menemään. Olin niin kuin puulla päähän lyöty että miten tuntemattomat ihmiset kehtaa tulla noin henkilökohtaisia asioita kyselemään. Hän oli varmaan seurannut kun olin jäänyt kotiin (jäin siis työttömäksi) ja olin myös pyöristynyt. Kaippa hän oli sitten ajatellut että olen raskaana...joopa joo.
 
Nuo ihmisten kyselyt ja möläyttelyt on kyllä usein ihan omaa luokkaansa. Itse olen ainakin oppinut lapsettomuudesta sen, että en tosiaan keneltäkään kysele asioista. Pidin sitä kaikkein parhaimpana comeback:na pamauttaa suoraan, että ollaan rankimmissa hedelmöityshoidoissa; usein ihmisten naama siinä vaiheessa vääntyi siihen malliin, että tajusivat ettei välttämättä (esim raskausmahalla) kannattaisi tuollaisia "millois teille tulee?" kysellä :D Joten tietyllä tapaa se oli paras palkinto nähdä joillain se vaivaantunut naama :ROFLMAO:

Täällä edelleen luen joka päivä kuulumisianne ja toivon aivan älytöntä megaplussa-aaltoa!
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Moikka naiset, nyt alkaa jännittään pikku hiljaa huominen punktio. Lääkäri soitti tänään ja käski meidät paikalle jo 7.30 :eek: yritän kääntää ajatukset positiiviseksi että kaikki menee hyvin ja soluja saadaan ees yks mutta joku pikku piru mun päässä sanoo että soluja ei tule ja tää kaikki on turhaa, Huoh :( no, huomenna ollaan viisaampia.
Minä olen käyttänyt kohta 10 vuotta Marja Entrich tuotteita, enkä ikinä vaihda enään synteettiseen..olen itse kosmetologi ammatiltani ja ihan hirveitä myrkkyjä ja kakkaa pesuaineet ja kosmetiikka sisältää, mm jäteöljyä. Deodorantti kannattaa ensimmäisenä vaihtaa alumiinittomaan, kainalosta pääsee hikirauhasia pitkin kaikki myrkyt verenkiertoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Tsemppiä jonpa punktioon (y)
Mulla koko illan vääntänyt vatsaa ihan hirveesti, viivästyttääkö luget miten menkkoja jos on alkaakseen? Kyllä alkaa oireet viittaa et kohta koittaa kp1. Odottanut hirveesti jotain oireita ja nyt kun niitä tulee niin on ihan :poop: ja luovuttanut fiilis kun on niin selkeet vuotoo edeltävät olot.
 
Kielon-Kukka
:ROFLMAO:hö.. Osaatteko sanoa kuinka kauan ovistesti näyttää viivaa ovuloinnin jälkeen? Kp 19 sain "huiput" ovis testiin eli 12.1 ja tänään tein muuten vain o-testin ja hailura viiva ilman isompia tihrusteluja ponnahti. Onko mulla nyt sitte 7 päivä menossa. Mite se ilmoitettiin virallisesti, dpo 7 vai pp7? :D
 
Täällä sitä edelleen odotellaan niitä kuukautisia kuin kuuta nousevaa, hermot menee. Jos ei huomenna tule, niin menee ensi kuulle tai mahdollisesti maaliskuulle työmatkan takia. Kp on jo 32! Yleensä kierto on 26 päivää, mutta taisi tm muuttaa kroppaa.
Tekis mieli itkeä.
Mulle voi vaihtaa tämän Brindgen tilalle:
Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 1.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 1. PAS
epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
Hilippa
# 2.ICSI 1.PAS
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Jasmina20
# 12/2013 # ensimmäinen # siittiöt # 1.ICSI 1.PAS
JONPA77
# 2004 # ensimmäinen (2 sijaislasta on) # selittämätön # 1.IVF
Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)

kiia-s # 11/2011 # ensimmäinen # pcos # 1.IVF
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Nappeus
# 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/1.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 1.PAS
Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS

virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI 01/2016


"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:
Darni73
: testipv 25.1 (3 pv siirretty 11.1)
virvatulia: testipv. 31.1 (2 pv siirretty 15.1)


Plussanneet 2015::love:


Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI
Joulukuu 2015
Suvipilvi 1.IVF
Lottainen 2.IVF
Mari32 5.ICSI (km)
Vilijonkka_ 1.IVF 4.PAS(tm)
frankie 1.IVF
Domi 2. IVF/ICSI 1. PAS (kem)
dimou 1.IVF

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Sori Bridge en yhtään kässää mistä se n oli sinne hypännyt ( hupsista saatana) :whistle:
JONPA77:lle tosiiaan tsemppiä punktioon, vaikka taitaakin jo olla polilla..
Darni73, mullahan ei luget viivästytä vuotoa, vaan alan vuotaa/tuhruttaa jo ennen testipäivää.. myös tuossa edellisessä mistä sit yllättäin plussasin pariksi päiväksi, ilmeisesti kemiallisen.. mutta siis se on täysin henk.koht miten ne toimii..ilmeisesti useimmilla vuoto alkaa sit vasta kun ne on lopettanut, se kai niiden "idea" olisi..
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Hei, mä kerkesin jo käydä punktiossa tässä välissä. Se meni ihan hyvin, pelkäsin huomattavasti pahempaa. Jälkeenpäin olo tietty oli vähän huono ja ilta meni sängyn pohjalla. Saaliina oli 13 solua, joista 6:lle ICSI ja lopuille IVF. Yhteensä 6 hedelmöittyi, neljä icsattua ja kaks maljalla, nyt sit jatkotietoja odotan. Hui miten jännää tämä on.

Tsemppiä punktioihin ja piinailuihin! Toivon niin että mäkin pääsisin tästä kohta piinailemaan.
 
Darni mulla luget/lutinukset pitää ns. varsinaisen vuodon pois ja vuoto on alkanut kaksi päivää lääkkeiden lopetuksen jälkeen. Vähän on joskus tullut sellaista värjääntynyttä lutinusvuotoa ennen kuin hanat aukeaa kunnolla.

Onnittelut mar80 hienosta saaliista! Koskas sulla on siirtopäivä? Tuossa tammikuun plussapinossa olisi nyt hyvin tilaa..

ON: Kävin katsomassa mikä olis laskettu aika jos tärppäis ja milloin äippäloma alkais.. Huh huh sitä ihminen on pöljä, tai ainakin minä taidan olla:rolleyes: Ja ei edes ole mitään ihmeempiä oloja, tosin menossa on vasta pp4 joten ei varmaan voi mitään hurjia odottaakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: mar80 ja Darni73
Nyt olis pp8 ja aamulla tein ovis testi joka täysin valkoinen. Tein parin tunnin päästä uuden ja se on lähes tasa vahvoilla viivoilla. Mutta eikös loppu kierrosta ovistestien viivaa tuu vaik ei ois tärpännyt? Milloinhan vois/uskaltais tehdä r-testin, näkyisikö millä ppllä ?
Täs viel kuva o testistä
http://aijaa.com/e0CX4x
 
Mar80 ja jonpa upeat saaliit, nyt paljon tsemppiä ja onnea tulevaan ❣

Vitsit kun mulla on kyllä testejä pari jo hommattuna, ne on raskauskeijun puikkotestejä herkkyys 20. Johan tollasen vois huomenna kokeilla, mulla ei oo r-testeistä kokemusta pitkään aikaan ni en tiedä mikä olis hyvä ja mikä ei. Pitäisköhän hakee se apteekin oma kun siintä lukenut paljon kehuja. Oireita ei oo niinku mitään raskauteen viittaavaa, tissitkin lösähti eikä aristusta edes puristellessa.
Niin ja lämmötkin laski.
 
Ihanaa Jonpa, onnea soluista! Ja onnea myös torstain siirtoa varten!

Toivottavasti Darni ois nyt kuitenkin sitä, vaikka oireettomana! Mä en kyllä ovulaatiotesteistä tiedä mitään, kun en niillä ole tikuttanut kuin ovulaatiota. Muutenkin oon kyllä tosi huono tikuttaja kun pelkään niin paljon sitä tulosta :). Joskus kyllä koitin tikuttaa muutama päivä pregnylin piston jälkeen, että olisin edes siitä nähnyt miltä se plussa yleensäkään näyttää, mutta edes siitä ei tullut mitään muuta kuin joku tosi hailura viivanpaikka..

Väliaikatietoja sain, eli 6 hedelmöittynyt ja niistä 5 jakautunut normaalisti, perjantaina sitten 5-päiväsen siirto, nyt niitä ei sitä ennen vilkuilla.
 

Yhteistyössä