IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kirjoitin tuon edellisen viestin kauhessa kiireessä.. Kiitos tsempeistä kaikille. Yksittäisestä luvusta ei kauheasti voi päätellä, mutta yleensä alhainen hcg kertoo kuitenkin, että iaikki ei ois hyvin. En oikein tiedä mitä tässä ajatella. Sanoin hoitajalle, että viimeksi oli pp14 yli 250 ja silti keskenmeno/kemiallinen. Eli ei välttämättä se hyväkään arvo luo onnea.
Kyllä aika hiljaiseksi vetää... vit***taa.

No onpahan musta maanantai!!!! Toivotaan Vilijonkka, ettei noin pieni vajaus tarkoittaisi pahinta, viiva näyttää kyllä vahvalta.. Ja Marillekkin vielä toivotaan ihmettä, vaikka varmasti toivon rippeetkin on itseltä mennyt.. tsemppiä kaikille!

Vilijonkka ei peli ole vielä menetetty vaikka siihen tuntuisikin helpommalta valmistaa itsensä kuin antaa toivon elää. Olihan tuo hannuliininkin eka tulos aika matala mutta kaikki silti hyvin! Jännitysnäytelmä jatkuu, sormet ja varpaat pysyy ristissä!

Peukut pystyssä Vilijonkka!

Voihan piinapäivät nimenomaan, en kyllä tiedä itsekään miten päin olisi. Tänä vuonna mun toivo ei ole herännyt kuin parissa (luomu)kierrossa, enkä uskalla toivoa nytkään, vaikka vähä erilaiset valmistelut onkin taustalla tällä kertaa ;) Eilen pp10 kuumotti, alaselkään sattui, turvotti, päätä kivisti ja janotti, mutta tänään pp11 ei sit olekaan oikeastaan mitään erikoista. No, oireita en ole osannut ennekään lukea, niin eipä kannata siis nytkään niitä ajatella. :cautious:

Edit. Oli pp:t ihan sekaisin. 4.12. siirto eli pp0, nyt pp11.

Viimeksi muokattu:
Eilinen oli kyllä tosi rankka päivä... jotenkin sitä kävi ihan pohjamudissa ja loppujen lopuksi vaan itkin ihan hysteerisesti ja mies koitti siinä parhaansa mukaan lohduttaa. Sanoi että silläkin alkaa olla rankkaa katsella tätä kärsimistä... mutta kaikki toi eilinen parkuminen kyllä helpotti ja 14h unet viimeyönä... nyt on olo taas sentään ihmismäinen, eikä niinkään zombimainen.

Tänään siis piti alkaa menkat, jos kierto olisi ennallaan, mutta ainakaan vielä ei näy eikä kuulu. Yleensä rinnat on ennen menkkoja kipeet, mutta nyt ei mitään... kaikki aiempi turvotus on hävinnyt, eikä menkkakramppejakaan ole nyt ollut ollenkaan. Nyt on pitkästä aikaa hyvä olo. Jotenkin sitä nyt valmistaa itseään perjantain negatiiviseen testiin, mutta kuitenkin toivoo, josko sieltä se plussa kuitenkin ihmeen kaupalla pärähtäisi. Päätin siis, että testaan vasta perjantaina seuraavaksi sen virallisen testin... ehkä helpompaa niin, kuin spekuloida turhaan viivanpaikkoja tai haamuja ja saada siitä sit turhaa toivoa.

Mä tässä jo oikeestaan suunnittelen helmikuuta, sillon olis sit todennäköisesti PAS. Hieman saa hengähtää ja toivottavasti ton sais sit luomukiertoon, eikä kroppa ja pää menis ihan näin sekasin...:)

pp8 menossa ja pc testi odotetusti negaa. Oireita ei oo minkäänlaisia ja nekin kolotukset ja turvotukset mitän on ollut, ovat kadonneet. Kippee olo, flunssa pukkaaa päälle. Kurkkua kutittaa, on karhee ja aivastuttaa.

Eilen kun raahauduin käymään kaupassa ihan itkeneen näkösenä, niin yksi kaukaisempi tuttu oli siellä kans samaan aikaan. Eiköhän se sitten samantien kysyny, että olenko raskaana, kun olen niin väsyneen näköinen... nii mitä siihen sit vastaa... En-Entiiä-Ehkä-Eikuulusulle-Toivottavasti-Epätodennäköisesti-Vedä**ttupäähäs.... Mä vaan selitin jotain parista huonosti nukutusta yöstä ja kuumeesta :p

Mä änkeen tänne kans. Ensikäynti takana ja reseptit valmiina. Yritystä kolme vuotta takana. Heikot simpat syynä ja icsi edessä. Menkkojen alku olis joulunpyhien aikaan ja siintä alkaa sit piikittely, eli vielä tän vuoden puolella pitää ostaa yksi gonal-f ja loput toivottavasti tammikuun puolella kartuttamaan lääkekattoo. Oon ihan pihalla kaikesta ku tuli hirveesti infoo ja opastusta jo ensikäynnillä. Nopeella kaavalla mennään ja siirto olis ehkä jo viikolla 2 jos kaikki menee siten miten alustavasti sovittiin ja suunniteltiin. Eli listaan Darni # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 1.icsi jäikö puutteelliseksi tiedot vai onko kaikki?
Miten noi pp:t menee? Miten ja mistä aletaan laskee?

• Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Paljon paljon onnea kaikille plussaneille ja halirutistus kaikille joilla meni hoito penkin alle. Kävin tänään klinikalla ja lyhyellä mennään seuraavaks..lääkäri ihmetteli miks oltiin viimeksi päädytty pitkään kaavaan (sitä yritin lääkäriltä minäkin kysyä, mutta en saanu ikinä vastausta) ja liian pienellä annoksella oltiin menty ja kaiken kukkuraks mulla oli tullut ovulaatio päivää ennen punktioo. Nyt alotan sit tammikuun alussa Gonal-f annoksella 350 ja kuudentena päivänä rinnalle orgalutran. Jännittää, viimeksi ei tullut oikein mitään oireita Menopurilla ja nyt mennään sit kuulemma isoilla annoksilla, Huoh..mutta turha sitä kai on etukäteen stressata..mutta kaikki näytti hyvältä ja lääkäri oli toiveikas, vielä kun se toiveikkuus tarttuis muhunkin:cautious:

• Tykkää
Reactions: Nempula
Onpa täällä paljon ikäviä uutisia! Voimia ikävien uutisten kohdanneille ja jaksamista vielä epätietoisuudessa oleville. Tuntuu pahalta ajatellakin, mitä kaikkea täällä on taas jouduttu kestämään..

Ja pp:t lasketaan siten että pp0 on siirto ja siitä eteenpäin pp1, pp2 jne.. Ja punktio on käsittääkseni oletettu ovulaatiopäivä, korjatkaa jos keksin omiani.

Täällä sain tänään päivällä hymynaaman ovistestiin ja siirtopäivä on siis perjantaina. Nyt alkaa jo jännittää. Vielä on monta mutkaa matkassa, mutta jospa nyt pääsis sinne siirtoon kun on mennyt kolme kiertoa jo "hukkaan". Vointi kyllä on siirtoa ajatellen surkea, älytön flunssa ja lämpöilyä. Vaikuttaakohan se siirtoon(n)

Hienoa virvatulia että pääsette vihdoin siirtoon!

Jonpa hyvältä kuulostaa ja varmasti oli huojentavaa kuulla, että oviksen ajankohdassa oli menty pieleen. Nyt tsemii!

Täällä joku dpo 12 meneillään, tänään oli vähän rusehtavaa havaittavissa. Jätin sit luget laittamatta, kun testikin näytti negaa. Endomaisesti sattuu jo mahaan... Testaan vielä huomenna ja jos, ja kun näyttää negaa, niin toivon että se vuoto alkaa pikaisesti.

Darni saanko kysyy missä te ootte hoidoissa kun on noin nopeeta toimintaa?
Minusta tuntuu ihan kauhealta, että kaikki, siis ihan kaikki tietää että milloin hoidot alkaa ja milloin tapahtuu mitäkin, ja me ei tiedetä mitään. Ei mitään.
Mulla oli kauheet odotukset siihen "IVF-suunittelukäyntiin", luulin, että sieltä alkaa saada päivämääriä ja ajatuksia mitä tapahtuu ja milloin, mitä lääkkeitä ja kaikki se info.
Ja kaikki mitä saatiin oli se 20min vittuilu. Ja taas odotetaan. Ja odotetaan ihan siksikin, ettei koko ivf-lähetettä oltu edes tehty :unsure:

Kyllä, valitukset on tästä lääkäristä lähteneet eteenpäin ihan varmasti.

Mä en uskalla listalle siis vielä tulla, vaikka seuraan kuulumisianne joka päivä ja jännään nytkin mm vilijonkan puolesta. Mutta mitä siihen listaan edes laittaisi. "Pirtsi, ensimmäistä yritetään, ikää sata vuotta ja hoidot alkaa vuonna 2050. :(:mad:

Voi Pirtsi <3 Oletteko yrittäneet vaatia jonon nopeuttamista, koska mokasivat noin? Jossain varmaan on joku lausunto missä on maininta, että teidät laitetaan ivf-jonoon silloin ja silloin... Eikös lain mukaan se on myös järjestettävä, 6kk kuluessa!

Nokun minä yritin tulkita noita hoitojonoja, niin en ymmärrä, luetaanko hoitotakuuseen pääsynä jo se, että meillä oli tämä "suunittelukäynti" 6kk:n sisällä?

Ja mä en ole ihan varma minne soittaisin, soitan kaiketi huomenna taas sinne pohjoiseen ja kysyn, joko ne nyt tietää meistä ja mitä siellä lukee?

On niin inhottavaa, (niinkuin tiedätte varmaan) kun ei tiedä meneekö aikaa aloitukseen 3kk vaiko 9kk? Tuleeko kesätauko tähän väliin vielä ja mitä kaikkea tuleekaan?

Milloin, missä te olette saaneet tietää hoitojen alun? Suunittelukäynnilläkö? Soitettiinko teille vai tuli lappuja kotiin vai mistä te tiedätte sanoa nyt, että "helmikuussa" alkaa hoidot ja pistelyt?

Ja YrittäjäJ kiitos myötelämisestä, muistan tarinaasi, ettei teilläkään tosiaan ole ollut helpoin reitti. :unsure:

Tervetuloa Darni, jääköön visiittisi lyhyeksi :)

Kovasti vielä tsemppiä piinailijoille, ainakin Vilijonkalle ja Nennalle ja Nempulalle, että kaikki olisi hyvin.

Mulla on itsellä tosi hyvä fiilis, ollut koko ajan siirrosta lähtien. Viikonloppuna jumputteli kovasti mahaa ja vasenta munista, nyt on sitten muuten ollut vain ihan armoton väsymys mutta siitä huolimatta tosi positiivisella mielellä. Mutta testailla en tosiaan aio, odotan sitä verikoetta.

• Tykkää
Reactions: Nempula

Yhteistyössä