IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Salama: keskimäärin tullu aina ~15 follia/soluja 8-9, eli aina osa yli ja osa ali, kuten varmaan nytkin ton hiton vkolopun takia. Ja kato käy aina hedelmöittymisessä ja jakautumisessa, eli siirtoon vaan päästy (kun on yritetty loppuja jatkoviljellä siis blastoiksi asti) Kieltäydyin siis pitkästä kaavasta nyt jolla kaks edellisestä tehty koska kroppa eikä pää kestä sitä enää..
 
Heippa, hiljaiseloa pikkusen pidetty kun on ollut vaan odotusta mutta nyt ollaanki jo jännän äärellä. Nyt on kierronpv.11 ja 2 ultraa takana, tänään viimeisin ja keskiviikoksi tuleekin sitten jo punktio! hui, ja heti on vatsa täynnä perhosia kun niin jännittää !!!!

Samalla ehdin harmistua kun näillä lääkkeillä joutuu pelaamaan ,niin hain lauantaina 600iu puregonin ja orgalutran piikkejä ja nyt ne jääkin sitten käyttämättä

Puregonista on otettu 125iu ja orgalutraneita on jäljellä 4 piikkiä…. olisko kellään sellanen tilanne että olis tarvetta?? ja tiedän ettei omia lääkkeitään saa eteenpäin jaella mutta nää on oikeesti niin arvokkaita että harmitus on tosi iso jos joutuu roskiin heittämään….

Ja olinko huomaavinani että mut on poistettu tolta listalta? no täällä vielä kumminkin olen, et saa lisätä jos joku osaa :) kiitos!
 
Kerrotko sun tiedot ilo niin lisään listaan? Kävin aikanaan listaa vähän läpi, kun mukana roikkui todella paljon sellaisia jotka ei aikapäiviin oo kirjoitelleet ja mukaan kun saa helposti lisättyä.
eli ilo2010 # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään :)
Tsemiä punktioon!
Itse ainakin säilyttelisin nyt hoitokierron loppuun noita jäljelle jääviä lääkkeitä, kun ei tiedä josko joutuukin käyttämään vielä joskus.. toki, toivon todella, että tämä hoitokerta teillekin piisaisi ja toisi toivotun tuloksen.(y)

Hienoa Mari, hyvältä kuulostaa rakkulamäärät.(y)

Salama mäkin aina kerään kaikki oireet lääkkeistä, kuten täällä jotkut huomanneet. Mutta ne on menneet niin, että mulle on ilmestynyt jotain ja sit oon lukenut et aa sekin oire johtuu lääkkeestä. Jee.:cautious: Tsemiä!

Itsellä tänään ultra, varmaan selvii siinä onko punktio pe vai seuraava ma. Aika turpeena tuntuu alavatsa olevan ja koko päivän töissä seisoskelu/istuminen kyllä tuntuu epämukavalta, illalla pakko päästä pitkäkseen. Taitaa munasarjat taas reagoida kipuun todella helposti, tälläkin kertaa.
Pieni kuvotus on läsnä myös koko ajan, kiitos menopurin.
Tänään alkoi myös tyypillinen loppupistopäivien limailu, uujeah.:cool:
 
ok, kiitos kun viitsit päivitellä. Eli
ilo2010 # 2012 # 2 # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 1IVF :)

Joo taidan varmuudeks pitää ne vielä, kun eihän tässä tosiaan tiedä kuinka meidän käy. Toivomme parasta ja pelätään pahinta.
Ja muoks, Tsemppii sullekkin Lottainen ultraan ja sitäkautta tulevaan punktioon. aika samoilla aikatauluilla mennään :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Mä sain nyt verikoetulokset koskien sitä b-hepatiitti epäilyä. Hahhah... täysin puhtaat tulokset! Nyt pitää sit selvittää, että millä perustein mulla teetettiin kalliita lisäkokeita omalla kustannuksella :mad:

Mutta vaikka raivostuttaakin tämmönen tyriminen, niin tärkeintä on nyt se, että mä olen terve ja hoitoja voidaan jatkaa. Nyt odottelen niitä menkkoja alkavaksi, kun perjantaista alkaen on ollut "stressitiputtelua" jota on ennenkin tämmösissä hermopaineissa ilmennyt. Todennäköisesti menee loppuviikolle Elonvan pistäminen ja saadaan pikkuhiljaa rattaat pyörimään :D
 
Voimia ja halauksia Hipsunpöpsylle ja Tammitytölle! Tämä on niin epäreilua välillä. Ja oikeastaan koko ajan. Se että joutuu tällaista läpikäymään kun toiset raskautuu ilman hoitoja ja yrittämättä jne.
Vaikka yritän ajatella ettei onnea tarvitse ansaita, niin toisille sitä toivoo enemmän. Itse huomaan ajattelevani varsinkin tätä palstaa lukiessa että voi kunpa tuo Sais plussan kun on sen jo ansainnut..
Toivottavasti nyt kukaan ei pahoita tästä mieltään. Kaikille plussaa toivon, mutta erityisen paljon niille jotka ovat jo pidemmän aikaa joutuneet tätä kaikkea kestämään.
 
Grey ne tikutkaan ei tummene ikuisesti ja voi alkaa isommilla hCG arvoilla jo käyttäytymään vähän omituisesti lisäten sitä kautta stressiä. Joten suosittelen, että mielen rauhoittamiseksi otat vaikka viikon päästä uuden verikokeen josta näkee sen hormonin tuplaantumisvauhdin. Ja ainahan sä voit aikaistaa sitä ultraa jo rv6:selle niinku mäkin tein kun en kertakaikkiaan pysynyt nahoissani sinne seiskalle asti. Kyllä rv6+ pitäisi syke näkyä ruudulla jo (y)
 
Mä niin ymmärrän Grey sun stressin! Koita jotenkin rauhoittaa tilannetta -ajatella vaikka että oireettomuus on hyvästä :) Eikä oireetkaan oo aina pahasta... Tsemppiä!

Kaikesta sitä voikin ressata -kuten että entäs jos olisinkin luomuraskaana nyt kun aloitan Synarelan? Joo, todennäköisyys erittäin suuri...

Mut jotain hyvääkin, tarkistin lääkekaton Kelan sivuilta ja näköjään täyttyi just ekan Synarela-putelin jälkeen. Eli loput sit sillä 1,50 (paitsi tietty luget) eikä tarvii mitään jälkikäteen hakuja tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
ilo2010, se on harmi kun noi ampullit vanhenee niin nopeesti, jos on se kumiosa jo läpi pistetty, niin oliko se että kuukaudessa pitäs käyttää :/ voihan sitä tietty myöhemminkin vielä käyttää vaikka pikku annoksia esim. ovulaation ja kotiyrityksen tukena, vaikka kai se sitten on ns. omalla vastuulla.. ei niistä luulis tehojen kovin äkkiä katoovan, mutta en tiedä voisko sinne mennä sit jo jotain bakteereja, vai miks se aika "avaamisen" jälkeen on niin rajotettu?
Itelläkin jäi eräästä hoidosta 900iu puregonista yli puolet käyttämättä, siellä se lojuu vieläkin kun mikäkin muinaisjäänne jääkaapissa 5 vuoden jälkeen kun ei tiä mitä sille pitäs tehdä eikä poiskaan oo sikakallista tavaraa raaskinu heittää :D Saatko jo kelan lääkekattoon jotain tältä vuodelta, että korvattas myöhemmin niitä kuluja? Sitten se ei ehkä harmita ihan niin paljoa vaikka osa haaskuun meniskin..
 
Joo Lullaby sehän siinä on kun se puregon nimenomaan on käyttökelpoista sen 30 päivää niin ei se mua enään auta jos seuraavaan kiertoon joudutaan..:( Ne orgalutranithan on yksittäispakattuja et ne kyllä säilyy niin kauan kun paketissa lukee ja ehkä pidempäänkin, ei niistä siis niinkään huolta.
Mietin just tota kelan kattoa kun mulla se nyt tuli just näillä täyteen ja reseptille jäi vaikka mitä, niin haenko mä ne pois nyt "halvalla" vaikken sitten tarviiskaan? tekeekö kukaan näin ? ja tuleeko siitä sanomista sitten lekurilta kun on hakenut etukäteen jos tuleekin tarve, näkeekö ne jostain koneelta ne haetut lääkkeet??:confused:
 
Mullahan esim alkoi heti perään uusi ivf joten mulla ei pistettävät lääkkeet ehtineet olla pullossa odottamassa yli sen 30 päivää ja sain käyttöön. Vanhoilla lääkkeillä sit taas ei tee mitään, ne vien apteekkiin.
Mä katon miten mulla tää ivf menee, jos näyttää et ens vuonna taas edessä, niin sit haen kyllä "ylimääräiset" jo lääkekatolla pois. Tai no, jos niin käy et ens vuonna taas, niin veikkaan et meidän lääkäri kyllä kirjottaa jo tän vuoden puolella reseptit jos tarvii.:)
 
  • Tykkää
Reactions: ilo2010
Meidän klinikalla jopa sanottiin ku aluks mietittiim että otetaanko vielä tälle vuodelle tämä hoito, että tulkaa nyt ainakin suunnitteluun jo tän vuoden puolella että saatte reseptit jo ja lääkkeet haettua kun katto on täynnä(y) eli kyllä aika "ymmärtäviä" tän kustannuspuolen kanssa monessa paikassa ollaan onneksi! Täällä tuli muuten myös matkakattotäyteen eli sentäs tulee halvaksi tää keikaus.. Mullahan siis kävi lääkärillä ilmeisesti joku moka ton respetim kanssa-tai apteekilla eli mulla on nyt 4x1200iu paketit mistä on nyt vasta roinen menossa eli kaks jää korkkaamatta :cautious:
 
Heippahei, vielä on "pakko" tänne palata, jos vielä takaisin joukkoonne huolitte...

Viikko sitten maanantaina oltiin luovuttamassa tämän hoidon osalta koska meidän polin gyne sanoi että huonolta näyttää ja ei tästä taida tulla mitään, kuulemma odotetaan vaan että Naistenklinikka antaa tuomionsa ja pääsen lopettamaan lääkkeet. Lahjamunasoluhoidon otti myös samantien puheeksi ja hyvä ettei oltu jo aikaa varaamassa hänelle lähetettä varten. Olin täysin luovuttanut omien solujen osalta, itkut itkin ja epätoivoisena anopillekkin jo kerrottiin että missä mennään, että ei oo miun rupusoluilla enää mahdollisuuksia.

Naistenklinikalta tuli puhelu maanantaina iltapäivästä ja sieltä ehdotettiin että jatketaan vielä gonalia, kun estradioli oli lähtenyt nousuun. Pistin kaiken kaikkiaan 17 päivää gonalia isolla annoksella.

Tänään oli punktio, 6 follia sain kasvatettua ja saaliina yksi ainokainen munasolu. Jos kaikki menee hyvin, torstaina on siirto. En oikee tiiä että mitä tästä pitäs ajatella, toisaalta oon superiloinen siitä että näin pitkälle ollaan jo päästy monien mutkien kautta ja meillä on pienenpieni mahdollisuus saada masuasukki kyytiin, toisaalta en oikein jaksa uskoa tuohon yhteen ainokaiseen... Ei auta muuta kuin toivoa ja odottaa.
 
Teilläkin wawwi paljon käyty läpi, toivottavasti tämä olisi SE munasolu (y):rolleyes:
Täällä ei olot ole kovin kummoiset, työpäivän jälkeen maha aika kipeä ja tuntuu että munasarjat räjähtää pian kun niin paljon folleja. En osaa muuta ajatellakkaan ja googlettaa kun hyperiä ja siirtoa. Niin paljon toivon että siirto onnistuu, mieskin tulee kohta hulluksi mun kanssa :ROFLMAO: sanoin että odotappa vaan jos pääsen piinapäiviin :rolleyes::D
 
Hei, minäkin tulisin joukkoon piinailemaan kun ensimmäinen ivf kolkuttelee jo oven takana.

Lyhyesti meistä: Minä olen 26-vuotias, mies 28 ja kummallekin esikoinen tilauksessa. Yritys on aloitettu 7/14 ja aika pian oli selvää että jotain häikkää on, minulla kun on ihan mahdottoman pitkät kierrot, pisimmillään tässä yrityksen aikana lähes 70 päivää. Tutkimuksiin hakeuduttiin siis jo ennen kuin vuosi yritystä tuli täyteen, samalla kävi ilmi että ovuloimattomuuden lisäksi toinen munatorvikin saattaa olla tukossa. Aukkarissa tilanteeseen ei saatu selvyyttä.

Alkusyksystä alkoi OI-hoidot, ensin clomeilla joilla ei ollut vastetta ja seuraavaksi Puregonilla, josta kasvatin noin 30 follia annostuksella 50 iu 7 päivän ajan. Olen siis ilmeisesti vähän vaikea tapaus stimuloinnin annostuksen suunnittelun suhteen, ja tuo munatorvikin kummittelee, joten saimme lähetteen ivf:ään. Olemme siis julkisella, mutta ivf tehdään maksusitoumuksella yksityisellä.

Tällä hetkellä mulla on primolut-kuuri menossa että saadaan uusi kierto käyntiin ja sen jälkeen stimulointi alkaa ensin viiden päivän kuurilla letrozolea, jota seuraa Menopur, 75 yksikköä aluksi viitenä päivänä. Ultralla sitten seurataan että miten nämä mun välillä laiskat ja välillä hyperaktiiviset munikset tähän reagoi :D
 
Voi hipsu ja tammityttö, ei ole reilua tämä ei. Tsemppiä teille <3
Wawwille toivon myös sydämestäni, että nyt onnistuisi!! Punktioon meneville myös peukutukset!

Josko mekin tälle puolelle nyt..lääkärit tais viimein uskoa ettei meidän 1milj. Ja 0,8milj. Siittiömäärillä mitää mahkuja oo muuten kun icsiin kautta. Yksityisellä kaksi inssiä tehtiin..toivotonta oli noilla määrillä, mut tekivät kaksi jottei meitä enää julkisella uudestaan insseihin laitettaisi. Nyt välikierto (kierrot) ja tammikuulla eka icsi. Tehdään se yksityisellä kun yhä odotetaan ensikäynnille julkiselle naikkarilla. Miten pitkään te muut joudutte oottaan lähetteestä? Meillä on nyt lähetteen kuittauksesta 1,5kk. Toivon et ehdittäis se ennen ku on hoidot päällä yksityisellä taas.. Tää odottelu on vaan niin pepusta noiden jonojen kans :(
 
:love:Epplu!!! Ihanaa!

Mulla oli tänään ultra ja munikset sit yllättikin positiivisesti: perjantaina jo punktio!:LOL: Toisessa munasarjassa epätasaista kasvua eri kokoja, mut toisessa tasaisesti paljon isoja. Saas nähdä millasia munasoluja löytyy tällä kertaa, nyt vasta jännittääkin!:ninja: Irrotukseen huomenna sekä pregnyl että gonapeptyl.
Siirto sit ens viikon ke jos kaikki menee hyvin.o_O
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)


Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/Munasolut ei toimi?# 2.IVF
Sphinx#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
SalamaT
#5/2014#eka yhteinen#endo/ikä#2.IVF
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Nenna81
#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 4. PAS
Wawwi
#05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
epplu
#8/2011#toinen#?#1.IVF 2.PAS
Reuna #2013#ensimmäinen#pco,ovuloimattomuus ja simpat?#1.IVF
kiia-s #11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF
Jasmina20
#12/2013#ensimmäinen#siittiöt#1.ICSI 1.PAS
Hilippa #?#?#?#2.ICSI 1.PAS
epätoivoista yritystä#10/07#ensimmäinen#selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä#3.icsi 5.pas (7.siirto)
Nempula
#11/2015#ensimmäinen#steri#1.IVF
Tiituli #2014#ensimmäinen#selittämättömiä/ikä#1.IVF
Toiveikas81#2011#ensimmäinen#endometrioosi+siittiöt#1.ICSI
ilo2010
# 2012 # 2 # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 1IVF

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:

Pussipiru - testipäivä 17.11.
Tiltuli - testipäivä 22.11.
epplu - testipäivä 25.11.
Toiveikas81 - testipäivä 26.11.



Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)
 

Yhteistyössä