IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Jasmina itsellä oli viime punktiossa 28 rakkulaa. Olin jo etukäteen kovin kipeä, punktio oli kivulias ja toipumiseen meni kauemmin, toki, mulla menee kaikki aina kivun kautta.
Mut siis mulla viimeksi tuli vähän nestettä vatsaonteloon, mutta meni ihan iisisti kun makoilin kotona puoli-istuvassa asennossa ja join paljon vettä. Aina iso rakkulamäärä ei tarkoita hyperiä, ei kannata mielestäni etukäteen sitä pelätä. Tsemiä sullekin perjantaille, toivottavasti saadaan hyvin kypsiä soluja!(y)
 
http://aijaa.com/NH7hKU
:cry::cry::cry: Tän aamun digitesti.

Flow ja grey, mulla on tänään vasta pp8. Eilinen testi siis oli iltapissasta pp7. Viikon päästä verikoe, aika myöhään kylläkin. En oo yli viiteen vuoteen saanu plussaa, tiiän mutkia on vielä matkassa, mutta tää on jo tieteen riemuvoitto!! Kuvittelin olevani asiallinen, hillitty ja järkevä, mutta täällä mä kimpoilen ku superpallo. :love: Tuli mitä tuli.
 
Lottainen mahtavaa, että asiat etenee näin vauhdilla! Pidän peukkuja, että pääset punktioon ja ens viikolla siirretään "se" tyyppi. (y)

Wawwi, pidän peukkuja! Yksi riittää :love:

Dimou, tervetuloa joukkoon ja toivottavasti tervemenoa myös piakkoin!(y)
 
Onnea epplu :love: moni päiväinen alkio sulla siirrettiin? Hieno viiva nimittäin liuskassakin! (y)

Mamido mä kun hain yksityiseltä lähetteen, he lähettivät sen naikkarille, niin siitä muistaakseni viikon parin päästä mulle soitettiin ja sovittiin puolen vuoden päähän suunnittelukäynti.
Onko siis niin että lähete on teillä lähetetty naikkarille jo 1,5kk sitten eikä soittoa ole kuulunut?? Siellä on sitten varmaan hullu ruuhka :unsure: Mun lähete meni sinne muistaakseni 2013 loppu vuodesta kyllä koska suunnittelukäynti oli aikalailla tasan 6kk päähän toukokuussa 2014. Oli vielä huono aika mun kierron kanssa koska siihen jäi naikkarin kesätauko väliin ennenku päästiin aloittamaan.
Jos saan kysyä niin millä yksityisellä olette? Toivotaan että siellä jo onnistuisi odottaessa!! Meillä ei valitettavasti naikkarin hoidot onnistuneet ollenkaan. Vaihdettiin tänä kesänä sitten Dextralle yksityiselle toista IVF kierros varten jossa sitten tuli eka onnistuminen.
 
Mandala kolmepäiväinen oli pakkasessa, sulatuspäivänä siirrettiin. Huhtikuussa tämä kävi sulatuksessa kerran yön yli, mutta pakastettiin uudestaan. Sitkeä tyyppi, varmaan loukkaantui viimeks kun joutu takas pakkaseen ja nyt koki tilaisuutensa tulleen :LOL: Mä oon niin sekasin :ROFLMAO:

Mamido, meillä alkoi hoidot julkisella muistaakseni noin puolivuotta siitä, kun otettiin asia puheeksi. Muistaakseni yhteydenotossa kesti. Soittele perään ja kysy missä mennään?
 
Dimou laitatko mulle noi tiedot:
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään
niin lisään sut listaan? :)

Mamido, meillä meni niin, että omasta sairaalasta laitettiin lähete elokuun alussa, niin syyskuussa tuli kirje, että lokakuussa olisi ollut ensikäynnille aika. Minkä sitten peruin kun mekin tuonne Dextralle lähdettiin. Syksyisin kuulemma eniten ensikäyntejä ja siksi voi olla ruuhkaa. Toki voit varmaan soitella ja kysellä jonotilannetta?

Mullahan meni nyt sit viime yö valvoessa, kun lääkärin kanssa oli eilen niin kattavat ja monipuoliset keskustelut. Siis kun puhuttiin, että mitä jos tämäkin hoitokierto menee yhtä huonosti kuin viimeksi. Lääkäri vihjaili, että loputtomasti ei kannata lyödä päätään seinään jos nyt oikeasti munasarjat ovatkin niin huonot kuin miltä alkaa näyttää. Olen samaa mieltä. Kuulemma hyvä vihje on jo se kuinka paljon mulla joudutaan käyttää lääkkeitä että saadaan edes jotain aikaiseksi, siis vihje siihen, että ei ne munasarjat ihan normaalisti toimi. Aloin yöllä prosessoida päätäni siihen, että jos tää ei nyt onnistu niin se olis sit siinä. Aika rankkaa, varmaankin etenkin sit kun se päivä iskee tajuntaan, et jos ei saada mitään siirtoon tai jos siirto ei onnistu. Mutta yllättävällä tavalla myös ajatus, että no, olen tehnyt kaikkeni mihin omat resurssini pystyvät. Katsotaan mihin tää tie nyt siis vie.
 
Lottainen toivotaan ettei tosiaan vielä tarvitse miettiä pitkään aikaan sitä lopullista ratkaisua! Mutta oletko mielessäsi käynyt läpi ajatusta luovutetuista soluista?

Epplu tosi hieno viiva siten noin aikaisilla päivillä, wau! Mullakin oli 5päiväisellä pp5 aivan onneton hailura myös PC:ssä ja one stepistö ei voinut edes kunnolla sanoa onko väriä! On kyllä selvästi ollut sitkeä kaveri siellä :)
 
  • Tykkää
Reactions: epplu
Jasmina, kaikki menee punktioaika varmasti nappiin, tärkeintä on lopputulos(y)

Epplu, mä niin tiedän miltä tuo eka plussa tuntuu, ihan tuoreena mielessä :love:

Lottainen, eikö sulla niitä folleja tullut siis 28 viimeksi, ei se musta kuulosta inaktiivisille munasarjoille? Ja sullahan kävi se plussaisin jo kynnyksellä. Eteenpäin kuin mummo lumessa, mun korvaan kuulostaa hyvinkin mahdolliselta?
 
Kyllähän me käytiin lääkärin kanssa niitäkin ajatuksia pitkään läpi, mut jotenkin tuntuu, että kun meillä on jo yksi lapsi, että henkisesti mulle on helpompaa puhaltaa sit vaan peli kylmästi poikki. Olen työn ja tän asian vuoksi polkenut niin syvissä vesissä niin monta vuotta, että pelkään, että hajoaisin lahjasoluasioissa ihan totaalisesti. Mun henkinen puoli on niin heikoilla kantimilla valmiiksi ja se on iso prosessi.
Katsotaan miten tässä käy ja toivotaan parasta.<3
 
Joo grey oli 28. Niistä oli 14 solua ja vain 5 kypsiä. Niistä yksi jaksoi blastoksi. Ekassa stimulaatiossa ei lähtenyt kuin 2 kasvuun, tokassa vaikka pistosmäärä jopa 275 IU kasvu oli todella hidasta ja nyt tosiaan toisessa tasaisesti isoja ja toisessa munasarjassa heittely 11-20mm.
Että ei ne kuolleet munasarjat oo, mutta eivät toimi normaalistikaan.
Enkä mä tod oo vielä luovuttanut!! Mutta mun on pakko prosessoida jo vähän ennakkoon näitä juttuja, varautua. Muuten romahdus tulee olemaan liian kova.
 
Ei oo otettu arvoja. Reservissähän mulla näkyy ihan luomukierrossa ihan tuhottamasti rakkuloita, lääkäri epäilikin että kyseessä on synnytyksessä olleen infektion aiheuttama muu häiriö, kuin että se olis "tappanut" munasolut niinsanotusti.
 
Joo, infektio silloin oli tosi raju. Sain maata sairaalassa silloin viikon ja sen ajan sain antibioottia ja verta suoneen, koska tulehdusarvot vaan nousivat. Munatorven tukkeutuminen siitä tulikin, mut nyt on ns.uutta tietoa että näyttää siltö että on ollut niin raju infektio, että vaurioittanut munasolujakin. Ja niitähän meillä naisilla ei tule uusia.
Mutta tosiaan, en missään nimessä luovuta etukäteen vaan nyt jännitän ja toivon ihan hulluna että saadaan alkioita sekä siirtoon että pakkaseen, että nyt tässä kierrossa tehdyt pienet muutokset olis se mun kropan juttu!:)(y):love:
 
Mä ymmärrän Lottainen tuon varautumisen, teen sitä itsekin :rolleyes: mutta jos pystyt niin siirrä ne hetkeksi taka-alalle, ja suggeroi itsesi otolliseen plussatilaan pariksi viikoksi :) Mä en muuten ole ihan satavarma, madaltaako se "varautuminen" sitä pudotusta yhtään, kun aivan kauhean korkealta sitä on tuntunut siihen asfalttiin pasahtaminen joka kerta vaikka kuinka realisti ajattelen olevani. Toivo on ihmeellinen salamatkustaja :p
 
Epplu onnittelut!!

Lottainen täälläkin varautumista ilmassa... Olen tutkinut jo DHEAt ja miettinyt yksityiselle siirtymistä vaikkei toka rundi ole vielä edes alkanut. Ekaan hoitoon olin tosi toiveikas ja positiivinen, pudotus olikin sitten taas aikamoinen. Nyt ei edes uskalla toivoa, lähinnä vaan pelottaa kovasti.

Oon miettinyt miten te vuosia hoitoja tahkonneen jaksatte?? Ootte kyllä supersissejä!! Tuo meidän yritysjakso (5/14 lähtien) tosin ei kerro mun taipaleen todellista kestoa -edellisessä suhteessa lapsi olisi jo saanut tulla (3/12 lähtien, tai siis ei siihen suhteeseen, mutta mulle ;) ) ja 2007 endodiagnoosista asti kun on kantanut sitä lapsettomuuden pelkoa, niin näköjään se alkaa selkää taittaa. En rehellisesti sanottuna uskaltanut vuosiin edes antaa itseni lapsesta haaveilla, yrittämisestä puhumattakaan... Ja välillä tuntuu, että olisi vaan pitänyt jatkaa samalla linjalla, niin paljon tämä repii rikki :cry:
 
Oot ihan oikeassa Grey ei se varautuminen millään tavalla madalla putoamista. Mut mun omalle psyykeelle tekee hyvää se, että sitten kun suren ja olen siellä pohjalla, niin mulla on valmiiksi mietitty, että mitä seuravaaksi. Muuten jään siihen harmaaseen kiinni.
Salama nostan sun kanssa hattua pitkään tahkonneille, ihan uskomattomia sisupusseja todella.
Itsellä varmaan vaikeuttais, jos syy olis esim "selittämätön lapsettomuus" niin sit olis vaikeampaa varmaan prosessoida valmiiksi. Nyt kun alkaa löytyä aikalailla oikeita syitä, niin ajatusten lokeroiminen on jotenkin helpompaa. Vaikkakin tiedän, että tulen parkumaan täällä monta päivää jos esim.punktion saldo menee mäkeen.
 
Kollektiivisesti tsemppiä, onnea tai ihan mitä tahansa täällä tarvitaankin.

Minut voi poistaa piinalijoista. Ei voittoa tällä kertaa. Jotain on kuitenkin tapahtunut, koska HcG oli 3,5 eikä alle 1. Pitää mennä kontrolliin jos vuoto on normaalia niukempaa. Nyt se alkoi kolme päivää myöhässä, mutta määrältään normaalina.

Tietenkään täällä ei pääse siirtoon heti, vaan ilmoittautua voin vasta seuraavista kuukautisista. En oikeasti ymmärrä, miksen voi hakea alkiota kyytiin jo seuraavan oviksen aikaan. Alkioita saatiin joka tapauksessa huippumäärä, kaikki 7 on tallessa, 5 blastoina.

Mulla olisi vielä vähän lääkkeitä hakematta ja lääkekatto täynnä. Tarkistetaanko niiden tarve jotenkin, jos haen ne varastoon? tämä on kaikkineen niin sietämätöntä paskaa, että olisi ihan kiva säästää ensi vuonna edes pari sataa lääkekuluissa.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)


Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/Munasolut ei toimi?# 2.IVF
Sphinx#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
SalamaT
#5/2014#eka yhteinen#endo/ikä#2.IVF
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Nenna81
#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 4. PAS
Wawwi
#05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
epplu
#8/2011#toinen#?#1.IVF 2.PAS
Reuna #2013#ensimmäinen#pco,ovuloimattomuus ja simpat?#1.IVF
kiia-s #11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF
Jasmina20
#12/2013#ensimmäinen#siittiöt#1.ICSI 1.PAS
Hilippa #?#?#?#2.ICSI 1.PAS
epätoivoista yritystä#10/07#ensimmäinen#selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä#3.icsi 5.pas (7.siirto)
Nempula
#11/2015#ensimmäinen#steri#1.IVF
Tiituli #2014#ensimmäinen#selittämättömiä/ikä#1.IVF
Toiveikas81#2011#ensimmäinen#endometrioosi+siittiöt#1.ICSI
ilo2010
# 2012 # 2 # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 1IVF
Pussipiru #?#?#?#

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:

Tiltuli - testipäivä 22.11.
epplu - testipäivä 25.11.
Toiveikas81 - testipäivä 26.11.



Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)


Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/Munasolut ei toimi?# 2.IVF
Sphinx#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
SalamaT
#5/2014#eka yhteinen#endo/ikä#2.IVF
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Nenna81
#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 4. PAS
Wawwi
#05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
epplu
#8/2011#toinen#?#1.IVF 2.PAS
Reuna #2013#ensimmäinen#pco,ovuloimattomuus ja simpat?#1.IVF
kiia-s #11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF
Jasmina20
#12/2013#ensimmäinen#siittiöt#1.ICSI 1.PAS
Hilippa #?#?#?#2.ICSI 1.PAS
epätoivoista yritystä#10/07#ensimmäinen#selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä#3.icsi 5.pas (7.siirto)
Nempula
#11/2015#ensimmäinen#steri#1.IVF
Tiituli #2014#ensimmäinen#selittämättömiä/ikä#1.IVF
Toiveikas81#2011#ensimmäinen#endometrioosi+siittiöt#1.ICSI
ilo2010
# 2012 # 2 # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 1IVF
Pussipiru
#2012#ensimmäinen #azoospermia + endo#2.ICSI

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:

Tiltuli - testipäivä 22.11.
epplu - testipäivä 25.11.
Toiveikas81 - testipäivä 26.11.



Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)
 
Epplu onnea, aikasin tuli kyllä vahva viiva!

Mulla aika samanlainen tilanne kun dimou sulla että clomeilla ei mitään vastetta, yhellä letrolla kans ei kahella välillä satiin ja sekin hitaasti ja gonal f ku pistettiin letron lisäksi olikohan 4 päivää 75 annoksella nii heti yli 10 rakkulaa. Mutta meillä piti melkein kaks vuotta kokeilla kaikkea mahollista ennen ku päästiin ivf jonoon joten olen vähän kateellinen että te pääsitte noin nopeasti :D Olihan se kiva yrittää niitä lievempiä hoitokeinoja jos niillä oiskin jotain saatu aikaseksi, mutta joo.. :D

Meillä ei puhuttu jatkosta jos tästä ei tärppiä tule niin vielä pitää jännäillä että päästäänkö heti uuteen siirtoon vai pitääkö odottaa seuraavaan joka meniski varmaan tammikuulle. Aamulla uus kierto alko joten iltapäivän soittoajalla soittelen..
 
^meillä meni kanssa kyllä julkisella (nyt tän hetken tiedon mukaan täysin turhaan) hoitoon aikaa. Tai no, ensin piti laihduttaa valtavasti ja toka vuosi meni clomeilla leikkimiseen joka toiseen kiertoon, vaikka laparoskopiassa gynekologi sanoi suoraan että meillä voi toimia vain ivf. Pikkasen otti pannuun kun silti julkinen tekee "oman kaavan mukaan". Naikkarilla olis varmaan ollut sit vielä pakolliset inssitkin, todettiin että nyt on aika siirtyä yksityiselle.
Ja nyt vasta ottaakin päähän kun tajuaa miten turhaan jotain clomeja vuoden popsinut....
 
Tuo on kyllä turhauttavaa, että pitää kokeilla kaikki höpöhöpökeinot ensin (siis omalla kohdalla höpöt, ei välttämättä muiden). Lisäksi kun ensin jonottaa vaikka inssiin ja odottelee siellä ne välikierrot ja muut turhuudet pettyäkseen joka kerta, saa aloittaa jonottamisen alusta siihen seuraavaan hoitomuotoon.

Me saatiin onneksi skipata kaikki kevyet hoidot siittiöiden puuttumisen takia. Sehän vasta oliskin ollut hulvatonta, kun oltaisi ensin jouduttu inseminaatioon toivomaan, että ne kaikki kolme siittiötä löytävät perille.
 

Yhteistyössä