IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

On vähän tuo listan päivittäminen kesätauolla tällä hetkellä niinku ihmisetkin :D paitsi tietty minä kuka tahkoan tätä IVF kakkosta tällä hetkellä.

Mutta kaikesta huolimatta WAUUUTSI Läiti :love: ja onnea hirmusti; kyllä se elämä (ja varsinkin lasten teko) on niin ihmeellistä välillä :whistle::LOL: nyt toivottelen entistä enemmän sulle tarrasukkia ja tulehan kertomaan sitten kun olet pidemmälle päässyt ;) minä täällä varmaan vielä silloin huhuilen:p

Sitä ennen pitäis saada punktio pois alta. Maha on kuin perhanan neulatyyny kun kahta lääkettä päivisin pitää piikittää huh.
3+8 löytyi tänään 9-15mm muniksia. Ja nämä on sentään kaikki mun oman kehon tuottamia eikä pitkän kaavan lääkityksen tekemiä mitä naikkarilla (silloin 10+10 kerättiin). Nämä on nimittäin samat munikset mitä löytyi ultrassa ekalla käyntikerralla ennen lääkitystä. Toivon mukaan laatu on siten myös hyvä.
Onnellinen olen myös limiksestä joka oli 6-6.7mm tänään ilman mitään siihen kohdistuvaa lääkettä.
Myöskään en sitten ottanut puheeksi tukilääkkeitä muuten kun kysyin milloin luget aloitetaan, eikä lääkäri ehdottanut itse myöskään mitään.

Hitto sanon vaan, jotenkin liian hyvin menee kaikki taas, voin vain nähdä silmissäni sen pettymyksen sitten jos perselleen menee kaikesta huolimatta niinku tähän mennessä. Toivon vaan niin kovin että pakkaseen saadaan jotain!!

Taas mä lärpätän täällä itsekseni :LOL:
 
Läiti Aivan mahtavaa! Tuo jos jokin osoittaa sen, että ihmeitä tapahtuu. Nyt kaikki sormet ja varpaat pystyyn, jotta kaikki menis hyvin!!!

Mandala Ehkä nyt on vaan teidän aika onnistua! Pidetään peukut pystyssä jotta toi hyvänonnen putki jatkuu seuraavat 9kk ;)

Täällä sumut olleet käytössä jo viime perjantaista lähtien. Aiheuttaa väsymystä ja kärttyisyyttä. Pinna kireellä kokoajan enkä oikein siedä pettymyksiä just nyt. Onneksi ihana mieheni vie mut parin viikon päästä yöksi hotelliin ja hemmoteltavaksi! Saistuoaika vaan mennä vähä nopsempaa. Hokasin tuossa vähän aikaa sitte et jostain kumman syystä mulla on aikalailla yövuoroja ennen punktiota. Saas nähä miten sitä jaksaa. Viimekerralla mulla iski kauhee migreeni/pahoinvointikohtaus pari päivää ennen punktiota ja jouduin oleen saikulla.
 
Mielettömästi onnea Läiti luomuplussasta!! Toivottavasti nyt kaikki sujuu hyvin! Jännä miten ne asiat sitten järjestyy :)

Mandalalle onnea matkaan! Kuulostaa hyvältä kaikki, toivottvasti lopputulos myös hyvä!

Nennalle myös tsemmpiä sumutteluihin!

Taukoa pidetty tässä epäonnistuneen pasin jälkeen ja toivon että menkat alkaisi vielä tällä viikolla niin sitten meillä olis tarkoitus lähteä uuteen pasiin taas, vielä kokeillaan luonnolliseen kiertoon ellei lääkäri toisin määrää.

Ihanaa loppukesää, eikös se kesä ole vasta alkamassa ainakin säiden puolesta jos sääukkoja uskoo;)
 
Mandala, meilläkin tuolla vikalla 4.icsillä Eero ja on kyllä ihana innostava mies, selittää insinöörimäisesti juurta jaksaen mitä missäkin vaiheessa tapahtuu ja miten lääkkeet solutasolla vaikuttaa. Pohdiskelen jos jaksaisi 5.icsiin mennä syksyllä, pelkästään Eeron takia haluaisi antaa hänelle toisen mahdollisuuden. Ne 3 ekaa oltiin Gravilla lyhyellä kaavalla. Dextrassakin tehdään vain lyhyttä kaavaa, koska ns. jos elimistö käy muutenkin hitaalla, turha sammuttaa sitä synarelalla yms kokonaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Heippa!
Minä taidan palailla tänne pikkuhiljaa,ensi viikolla startataan 4.icsi. Meillehän kävi siis niin että edellisestä alkoi ensimmäinen raskaus mutta päättyi vkolla 15 gen.keskeytykseen. Lähdettiim nyt vielä sitten kokeilemaan, odotuksia nolla. Nyt mennään taas pitkällä kaavalla, tosin sillä erolla että viimeks simujen kanssa oli sellasta säätöä että nyt procren piikki niiden sijaan. Onko muilla tästä kokemuksia??
Hirmusesti onnea matkaan Mandalalle tähän hoitoon!!:) ja isot onnittelut Läitille :) taitaa suurin osa olla tosiaan lomilla vielä.. Niim ja Henrietta; kurjaa että "tavataan" taas täällä..
 
Onnea Läiti!

Nykysin tuntuu jollain tapaa lohdulliselta kun joku saa luomuplussan näiden rankkojen hoitojen jälkeen. Varmaan siks kun on viime aikoina alkanu olla mielessä yhä enemmän omienkin hoitojen lopetus. Että niinkin periaatteessa vois sittenkin käydä, vaikka tietäähän sen että sellaset ihmeet tapahtuu vaan muille..

On se "kiva" ettei ihan kaikki muut oo vasta 1. tai 2. hoitoon menossa...sitä vaan kokee ittensä niin "nestoriks" jo tässä hommassa.
Mari32, mulla oli 2. hoidossa 3kk lamautus procrenilla, eli 3:lla piikillä. Sitten jatkettiin vielä synarelalla ennen fsh:n alotusta. Mulla siinä häiritti eniten sitkeä päänsärky johon ei oikein mikään lääkekään tuntunu tehoovan.
Timjami77, oon myös aatellu 5. hoidon vielä jaksaa syksyn aikana kuhan saadaan se ainoa pakasteblasto ensin pois alta, mikä toivottavasti tapahtuu enskierrossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Kääk alkoi jännittämään huominen punktio vaikka ei eka kerta olekaan. Hoitsu sanoi että he eivät käytä niin tujuja lääkkeitä kuin naikkari (yyyh miksei, mulla oli tosi rento ja mukava olo niiden kanssa, punktio ei sattunut ollenkaa :p) ja että käyttävät jotain puudutusta mikä laitetaan emättimeen. APUA kuulostaa ainakin siltä että sen laittaminen sattuu :(:confused::eek:
 
Jos toi emättimeen laitettava puudute toimii samalla tavalla kuin synnytyksessä kohdunkaulanpuudute niin ei hätiä mitiä. Itellä toimi synnytyksessä paremmin kuin epiduraali. Parempihan se on että puuduttavat paikallisesti ;) Tsemppiä punktioon! Älä turhaan hermoile!
 
Mä en kyllä ainakaan muista että olisi siitä ollut puhetta naikkarilla. Siellähän tuupataan fentanyyliä (synteettistä heroiinia jota leikkauksissa yms käytetään) suoneen ja jotain köykäsempää kipulääkettä lisäksi. Olin kyllä suhteellisen leppoisissa siinä että olis tuollaiset puudutteet voinut mennä ohikin kaiketi :D
 
Miten meni Mandala?
Mun mielestä toi puudute annetaan kyl aina myös!

Mites muiden tilanteet?
En muista nimimerkin nimeä enää mutta satsks:n hoidoista kyseli.porissa on siis ultrat ja muut toimenpiteet joko Trellä ja turussa yksityisellä. Turussa paikkana on ainakin väestöliitto, voin lämpimästi sitä ainakin suositella, ihana hlökunta siellä. Meillä siis viiminen hoito sillä set-upilla ja samon menee tämä seuraava!
 
Punktio meni hyvin kiitos kysymästä, sattui kyllä selvästi enemmän kuin naikkarilla mutta oli siedettävää. Kysyin mieheltä siitä naikkarin punktiosta ja hän sanoi ettei mulle laitettu mitään piikkejä emättimeen silloin, hän kuitenkin seurasi tilannetta. Nyt hänkin selvästi huomasi puudutteen laiton tuolla dextrassa.
Selvästi naikkari siis luottaa siihen että tujut lääkkeet vaan kanyylista suoneen niin ei tarvi puudutteita tms :D tykkäsin kyl siitä kovemmasta lääkityksestä enemmän :ROFLMAO:

Mutta nyt maha ei ole läheskään niin kipeä kuin viimeksi :eek: turvottaa vähän mutta ei edes koske hirveästi eli jee!

Saalis oli 15 munasolua ja 10 lähti jakautumaan kuulemma. Kuulostaa isolta kadolta, mutta biologi puhelimessa sanoi että hyvin meni, joten en tiedä miten tuon nyt ottaa. Maanantaina seuraava tilannetietopuhelu ennen keskiviikon siirtoa. Pelottaa oikeasti ihan hirveästi että jääkö mitään henkiin 5.pvän kohdalle mutta ei voi kun toivoa parasta! Mutta toisaalta sittenhän tietäisi miksi ei edelliset 7 siirtoa ole toiminut meillä ja voi alkaa etsimään syytä siihen.

Kiva kuulla susta Mari ja toivon todellakin parempaa onnea teidän hoitoon, olet käyny läpi yhden hurjimmista jutuista, pysyvän plussan olet kyllä NIIN ansainnut!

Nennalle tsemppiä myös tsemppiä tulevaan tosi paljon, toivon hyvää saalista ja vielä parempaa lopputulosta!(n)
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
KiitosMandala <3 mutta eikös tuo ole ihan normaali "kato" käsittääkseni? Toivotaan että moni säilyy sinne asti!! Toi odotus on aina yhtä piinaavaa..olen itse tullut jotenki aika skeptiseksi siitä että mikä asia kertoo mitäkin, että onko se malja vai kohtu paras paikka..meillähän ekalla siirrettiin 2 x3päivästä ja tokalla 2xblasto ja ei mitään ja kolmannessa siirrettiin 2x 2päiväst jotka oli niin "huonolaatusia" etteivät lääkärit uskaltaneet odottaa enempää vaan halusivat siirtää ne jo siinä vaiheessa..joten tiedä sitä sitten ikinä!!? Ja noistahan siis kiinnittyi molemmat, toinen vaan tippui matkasta jo ekoilla viikoilla..jotenkin oon ite nyt sitä mieltä että mikäli jotai tästä seuraavasta hoidosta saadaan aikaseksi nii olen aikaisen siirron kannalla..toisaalta taas tiedän ihmisiä joille tehty lukemattomia siirtoja varhasilla alkioilla ja kun eka viljeltiin blastoksi asti niim sit tärppäs..mutta tää koko touhu on niin täyttä arpapeliä vaan!
 
Itsellä on pitkä tauko ollut että täällä on tullut kirjoitettua, mä sain kesäkuun alussa uuden lääkkeen koskien tohon koholla olevaan prolaktiini arvoon, nimi oli parlodel, ja reilun kuukauden päivät kun sitä söin niin se teki mulla arvomottoman väsymyksen ja laitto mahan ihan kovalle, alkuviikosta tein itsenäisen päätöksen ja lopetin sen, elokuun alusta pitäis soittaa tyksiin ja kertoo tää homma.. ens alkuun tulee varmaan haukut kun tän tein mut sen jälkeen mulla on hävinnyt toi ummetus ongelma. Toukokuusta lähtien oon syönyt marvelon nimistä e-pilleriä ja se on laittanut mun pään ihan sekasin mielialan vaihteluja löytyy, sit löytyy finnejä ja kuivia limakalavoja ja kaiken kukkuraksi alkukesä oli aika raskasta aikaa..
 
Hyvä että punktio meni ok vaikkakin sattui enemmän Mandala! Toivotaan että saatte hyviä uutisia huomenna ja siirto onnistuu keskiviikkona, pidän peukkuja pystyssä teille!

Voimia Hannuliini! Ei kiva jos tulee lääkkeistä inhottavia sivuvaikutuksia! Mites teillä jatkuu hoidot, en muista! Sori :unsure:

Marille erikoishalit <3 Mun on pitäny kysyä sulta mutta onko teillä icsin takana syy siittiöissä? Ja millainen?

Jes, täällä alkoi menkat niin se olis ekan ultran varaaminen ensi viikolla ja sitten kun ovis tulee niin päästään siirtoon joka joskus sitten vko 34/35.

Jos Mandala päivität niin mulle saa laittaa 2.icsin 2.pas elokuulle :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Meillä alkaa syys-lokakuun vaihteessa eka kierros ivf hoitoa, ainoa on nyt se kun mun piti mennä elokuussa uusinta labroihin koskien tota prolaktiinia, mut en sit tiiä missä vaiheessa voin sinne mennä ja mitä ne arvot kun menin sen lääkkeen lopettamaan. En tiiä et alkaa nyt sit mitkään hoidot, jos se prolaktiini on vielä koholla. Ja syyskuussa pitäis käydä niissä infektiokokeissa paljon olis vielä hommaa ennen kuin alka taas noi hoidot. Miten on jos hoidot jatkuu syys-lokakuussa niin uskaltaako tässä välissä ottaa korvalehtiin yhdet reijät lisää? Ja mulla kun maksa on reagoinut kauhean helposti lääkkeisiin ja nyt on alkanut taas tulee sitä et mulla on käsissä pientä kutinaa ja samaa oli sillon kun söin pillerietä ehkäisynä niin sillonkin mulla oli sillonkin noussu maksa-arvot. Täytyy näistä kaikista jutella ku tyksiin soittelen.
Kesäkuussa mulla nousi aika korkeelle se pelko et mitä jos jossain vaiheessa käy niin et mä romahdan jossain vaiheessa henkisesti, kun kevät ei mennyt niin kuin oli lääkäreiden taholta suunniteltu. Ja nyt tässä muutama päivä sitten on noussut samanlaiset ajatukset pintaan.
 
Moikka, mahtuuko tänne vielä yksi lokakuussa IVF menijä? Meillä lapsettomuutta takana 10vuotta, nyt ollut viiden vuoden tauko. Yksityisellä tehtiin 5 inseminaatioo ja sitten lopetettiin hoidot. Meillä kaksi sijaislasta ja nyt päätettiin hakeutua kunnalliseen ja kokeilla vielä, josko tärppäis. Huomenna menossa aamulla laparoskopiaan ja tarkoitus olis oikeanpuoleinen munanjohdin poistaa, se on vesitäyteinen ja ihan kun säkki. Jännittää leikkaus ihan pirusti mutta yritän psyykata itseeni, että sitten päästään hoidoissa eteenpäin. Onnea kaikille plussaneille
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään :)

ananias # 2011 # ensimmäinen #
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS # 1.IVF/1.PAS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI
Ellae
# toinen # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
epplu
# 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön # 1.IVF
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä) #
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön #
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen # selittäm./endo? # 3.IVF/ICSI
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo # 1.IVF
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt #
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/2.PAS
Hilippa
# 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt # 2. ICSI/1.PAS
ilo2010
# kesä 2012 # toinen # PCO #
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo #
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön # 2.IVF
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt #
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF
Liljeby
# 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön #
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu # 2.IVF
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa #
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen # 2.IVF
patsuli
# 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt # 5.ICSI
Retikka
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sarah85
# 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön # IVF
Tintti_76
# 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut #
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön # 5.ICSI
Untuvikko80
# 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet # 5.IVF/ICSI
Vilijonkka_
# 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt # 1.IVF/2.PAS
kop kop
# 2009 # toinen # vähäiset/huonot siittiöt # 1.IVF/ICSI/x.PAS
empuska
# ensimmäinen # selittämätön #
Neeeuska # 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF
Hillerihiiru
# 2012 # ensimmäinen # toinen munatorvi poistettu + siittiöt # 4.IVF/ICSI
JONPA77
# 2005 # ensimmäinen #
nans # toinen lapsi # PCO + siittiöt # 1.IVF
kiia-a # 2011 # ensimmäinen # PCO # 1.IVF

Piinailijat: :whistle:

Mandala - 2.IVF tuoresiirto - kotitesti 9.8.

Plussanneet: :love:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti
1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga76 1.IVF 2.PAS (km)
Riimini 5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es- 1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi12 3.ICSI
Heinäkuu 2015
Läiti - luomu


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Jonpa77! teilläkin pitkä tausta takana. Laitoin listaan sinut, että teillä olisi ensimmäinen lapsi kyseessä, korjaa jos on väärin :) onko teillä mikä primäärisyy lapsettomuudelle? jos haluat kertoa niin voin lisätä senkin listaan.

hannuliini eihän tuo korvareikien ottaminen vaikuta mihinkään tässä asiassa. Ja ehtiihän ne reiät parantua jo kauan aikaa ennen kuin hoidot alkaa.

Henrietta tuossa kun viimeksi siivosin listaa, poistin ne osiot missä listattiin tulevia hoitoja, joten jäljelle jäi vaan nimilista, piinailijat ja plussanneet. Joten sitten kun sullakin on siirto tehty niin lisään piinailijoihin :)

Ja just tuli labrasta taas tilannepäivitystä: kaikista niistä kymmenestä mitkä oli hedelmöittynyt niin kaikki on vielä näin kolmantena päivänä menossa mukana ja jakautunut normitahtiin. Kyllä tässä kaiketi siirtoon päästään, mutta kun ei näistä hommista ikinä tiedä niin katotaan meneekö mitään pakastimeen. Ihan hyvä mieli nyt vielä kuitenkin.

Ja tuosta mitä Mari:kin puhui, eli minkä ikäisinä kannattaa siirtää. Mä vaan niiiiiin toivoisin, että se siirtoikä ois meillä sen homman ratkaisija blaston hyväksi. Tähän mennessä on 6kpl 2päiväisiä ja 1kpl 3päiväinen siirretty ilman tulosta, joten ei voi kun toivoa! Mutta tosiaan siitähän ei voi kun spekuloida mikä oikeasti olisi se paras siihen viiteen päivään mennessä: kohtu vai malja. Kyllä nämä jotain henkimaailman juttuja tuntuu olevan :D
 
Viimeksi muokattu:
Hetkeen ei olla nähty, ja elämä on juossut hurjasti eteenpäin meillä monilla.

mitä pikaisesti luin, niin Mandalalle onnea hyvästä saaliista! Toivottavasti kaikki jatkavat yhtä hienosti!

Muille voimahaleja ja plussanneille tarrasukkia!

Pieni oma napapäivitys, toukokuinen 1.PAS (lääkkeellisesti tuettu) tuotti tulosta, aina rv 9+0 saakka jolloin todettiin kkm ja alkio joka vastasi rv 7+3. Tästä seurauksena Cytotec tuplatyhjennys ja kutsun sitä kyllä helvetintyhjennykseksi, koska ketään naista ei pitäisi päästää kotiin kokemaan sitä vaikka olisi kuinka monta tukihenkilöä rinnalla. Nyt on kova tahtotila nousta näistä pohjamudista ja yrittää uusiksi. Olen ihan rikki, mutta onnellinen faktasta, että olin sen muutaman viikon raskaana, näin hyvät sydämenlyönnit, koin helvetillistä pahoinvointia vuorokauden ympäri ja ylipäätään, että raskautuminen vuosien nollatulosten jälkeen on mahdollista! Tiedättekö mitä ensimmäiseksi sanoin kuin alkushokilta selvisin, sanoin että näinkö helppoa se oli! Siis vuosien yrittämisen jälkeen, hirviöpiikitysten ja horrorpunkteerauksen jälkeen tämä nainen sanoo passista, että näinkö helppoa se oli! Hyvin unohdin kaiken sen tuskan, kun lounaalla kävin hakemassa sen alkion hytisemästä lämpöön suojaan! Ja nyt olen ihan varma ettei tätä suoda enää uudestaan. Miksi tämä on vain niin hankalaa.. Miksemme kaikki täällä vaan voisi tulla äidiksi pelkästä tahdonvoimasta vaikka. Jokainen täällä mietitty pieni on niin kaivattu ja odotettu. Olen ehkä vähän kyynistynyt matkalla, ei siitä sen enempää tällä kertaa. On muutenkin tarpeeksi vaikeaa.

❤
 
Voi Rusina miten kauheaa :unsure: ei tuota kyllä kellekään soisi, eikä varsinkaan kellekään ketä tänne meidän ketjuun asti eksyy! Mutta vahvoja naisia täältä löytyy sentäytyy sanoa!
Eikös teilläkin ollut pakkasessa vaikka kuinka paljon alkioita vielä? Voi kunpa niistä alkaisi seuraava raskaus oikein pian uudestaan <3
Mutta tosiaan niin.. Ymmärrän ja jaan kyllä mietteesi tuosta, että ei koskaan varmaan onnistu. Se varmaan vaivaa kaikkia jossain vaiheessa, mutta se ei näiden hoitojen läpikäymistä ainakaan helpota. Joka kerta kun mietin miten helposti jotku parit (tai esim yhden yön jutuista) raskautuu suunnittelematta niin kyllä mä sitä pidän ainakin lottovoittoa ihmeellisempänä asiana! Se pieni hetki kuussa ja jotku ihmiset tsägällä tuosta noin vaan. Sitten kun itsellä ajoitetaan millin tarkasti kaikki eikä siltikään onnistu niin mitäs siihen sanomaan.

Noh huomenna sitten näen edes miten meillä blastoudutaan, jos blastoudutaan. Ja näen myös dextran kolmannen lääkärin tässä hoitokierrossa (kesälomien takia). Itse asiassa ihan kiva sillai että on helpompi valita sitten kellä jatkaa PAS:ien parissa kun heihin on tutustunut :)
 
Pahottelut Rusina80 :'( itellä oli sama homma viime kesänä, 3.IVF/ICSI:n PASsista +, sykkeen ehti nähdä rv7+5 ja sitten jäin tyhmänä vaan odotteleen np-ultraa 12+3 missä se todellisuus sitten iski päin naamaa...kaksoset (toista ei aiemmin havaittu) oli kuollu noin viikko sen uä:n jälkeen. Tyhjennys, joka ei täysin onnistunu ja monen kuukauden viivytys kohdun huuhteluineen sen jälkeen ennenkun pääsi edes yrittään uudestaan. 2 pas-blastoa ja 2x 3-päivästä tuoreena siirretty sen jälkeen. Blastot puhtaita negoja ja viime siirrosta joku outo ovistestiplussa pp5.. joka hävis sitten samantien seuraavana päivänä.
Ei tota varmaan koskaan unohda eikä ehkä toivukaan kun nyt näyttää siltä ettei uutta enää saada alkuunkaan. Jonkin aikaa ton raskauden jälkeen oli tosiaan toiveikkaampi olo mutta nyt se on vajonnu taas jonnekin takasin samoihin pohjamutiin mitä se oli ennen sitä.
Mut toivottavasi sulla on tyhjennys onnistunu ja pääset pian eteenpäin! Ja eiköhän monelle se uuskin plussa tuu pian, jos ei heti seuraavasta niin ainakin viimestään sitä seuraavasta siirrosta :) jaksamisia tulevaan!

Mandala, kiitos ahkerasta listan päivityksestä, vaikken itse siellä olekaan :) ois kiva nähdä siellä syyn jälkeen vielä tiedot tulevista hoidoista niilläkin jotka ei juuri nyt oo hoidossa..? Näkis vähän miten pitkällä kukakin näissä on, eli monenteenko hoitoon on menossa.

).( Kp2 ja ensviikolla o-testit ja uä.. jos folli näyttäs olevan hyvässä vaiheessa, lauantaina tarvittaessa pregnyl ja siirtoo yritettäs sit seuraavana perjantaina.
Otan nyt taas ubikinonit ja gelee royalet käyttöön, jo sitä 5. hoitoo silmälläpitäen.. mitäpäs tässä muutakaan.
 
Moi! Liityn joukon jatkoksi. Takana on kolme epäonnekasta inssiä, ja on aika siirtyä kovempiin keinoihin 2. lapsen saamiseksi. Syynä pcos ja siittiöt.

Nyt jo pelottaa, etteivät hoidot auta, vaikka turhahan sitä on etukäteen stressata. Suunnitelmissa 1-2 IVFää ja siihen pakastesiirrot päälle. Sitten toivon mukaan malttaisi lopettaa, ja sopeutua siihen ettei lapsi saa sisarusta.
 
Tervetuloa nans! onhan tuo onnistumisprosentti IVF hoidoissa paljon kovempi kun insseissä, joten tsemppiä hirveästi!

risukasa olet kyllä oikeassa, en edes ole varma missä itse mennään omalla kohdalla, tai no silloin en kun niitä PAS:seja vilisi jo silmissä :D Voin mä yrittää päivittää niitä hoitoja ja PAS:seja sinne perään, mutta tietysti en pistä pahaksi jos ihmiset niitä itsekin sinne päivittäisi.

Omassa navassa on nyt kysymys mikä just tuli mieleen. Siis naikkarilla kun sanotaan ettei saa laittaa hajusteita/parfyymiä alkionsiirtoon (siitä ei mun mielestä mainittu dextralla) niin aloin miettimään, että mullahan on joku kevyt hajuste pikkuhousunsuojissa, että onkohan se nyt sitten ihan kauhean haitallista? :eek: o_O

Hei kaikki ihanaiset naiset, laitatteko mulle punaisella päivityksen mones hoito tulossa (esim 1.IVF / 2.PAS) niin pistetään tuohon nimilistaan perään.

Kiitos! :)
 

Yhteistyössä