IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voiko enää paskempaa perjantaita olla, mulla nimittäin alko aamulla tiputtelee ja vuoto on voimistunut päivän mittaan, tuli käytyä siel ultrassa tänään mut tää kierto on mennyttä. Tän päivän lekuri oli sitä mieltä et nyt unohdetaan kokonaan oi-hoito ja siirrytään kokonaan koeputkeen, ja yrittåä vielä jos saatais se koeputki vielä kevään aikana niin saataisin hyödynnettyä vielä laparaskopian hyödyt ja suurin riski mun kohdalla on hyperstimylaatio, onneks tyksissä on näitä ihania ja empaattisia lääkäreitä..
 
hannuliini voi ei, mutta nyt toisaalta pääsette eteenpäin. Hyvä, että tänään oli kohdalla empaattinen lääkäri. Mä meinasin tänään kirota tyksin maanrakoon, kun se soittoaikasysteemi on ihan mahdoton. No onneksi sain jotenkin sivukautta asiani hoidettua, kun soittoajalla oli turha toivo päästä läpi.

Hienoa Saaga76, onnea :flower:. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

ON: Tänään kp 8 sain vihdoin ja viimein ilmoitauduttua ensimmäiseen PAS-hoitoon. Tiistaina ultra ja sitten katsotaan, että miten jatketaan. Nyt ei varmaan voi tehdä mitään tai olla tekemättä mikä edesauttais tai haittaisi tulevaa siirtoa ja kiinnittymistä... eli nyt yritän parhaani mukaan nauttia viikonlopusta (en kyllä ehtinyt vielä rasittua kahdesta työpäivästä loman jälkeen :)).
 
Onnea Saaga76 <3 Toivottavasti kaikki menee hyvin ! <3

risukasa. tsemppiä punktioon! Toivottavasti siellä on hyvä saalis :) Ja muuten jäin miettiin tuota Lugesteronia, että meneekö se sinulla omavastuun hinnalla? Minulle sitä ei ainakaan korvata, vaikka katto on jo reilusti täynnä (jo ekasta ostosta, kun Pergoveris maksoi 900e).

hannuliini onpas harmi :( Mutta noh, jospa tästä lähtisi hommat etenemään. Tsemppiä!

Viljonkka sinulle myös tsempit passin odotteluun :)Toivottavasti ovis tulee sopivasti :)

ON.
Illalla palelsi ja pientä vatsajomoa. Mut siinä se. Tänään pp2
 
Juu, ei tosiaan saa mitään alennuksia tai korvauksia lugeista eikä gonapeptylistäkään, ei vaikka ois "sairauden hoitoonkin" rastittu.. omituista kyllä. Onneks sentään noi kalleimmat fsh-piikit ym. kuuluu.

Lugeja en nyt viitsiny (taikauskosena?) vielä tässä vaiheessa ostaakaan, katotaan nyt ensin miten punktio menee, hedelmöittyykö jne. tuleeko sitä siirtoo.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Saaga mahtavia uutisia <3

Tässä aloin miettimään sellaista, että kun osa teistä testaa jo PP8 jälkeen ja tietää negat varmaksi, niin mistä sen tietää? Varsinkin kun niin monella osuu plussa vasta virallisena testipäivänä tai voi jopa näyttää negaa, vaikka verestä sitten löytyy tarpeeksi hormonia. Joskus kuukautisvuoto tulee ikäänkuin normaalisti ja silti voi olla raskaana. Onko "kokemus" opettanut siihen kenties? Hätähousu kun olen, niin aloin jo testailemaan herkillä 10 ja 12,5 testeillä ja olen näkevinäni kaikissa "haamujenhaamuja", 25 testeissä selvää negaa vielä. Tänään siis PP9 menossa ja alkaa suuri pelko nostamaan päätä, että mitä sitten. Toki tämä on vasta ensimmäinen kerta ja kaikki on niin uutta ja kummallista, yksi tuttavani on sanonut, että lottovoitto on todennäköisempi (mistä meinasin vetää hänelle litsarin takaraivoon).
 
Rusina80 se taitaa olla sellanen henkinen suojautumismekanismi, joka kertoo, että jos ei näy PP8 niin sitten heitetään kirves kaivoon. Ei se mitään kerro se PP8 nega vielä, mut varmaan me aikaiseen testaajat testataankin sen takia, että saa vähän valmistautua negaan.
Kun jos sitten valmistautuu negaan, niin helpommin selviää sitten siitä,e ttä se muuttuukin plussaksi myöhemmin.
Tai näin minä ajattelen tän asian. Ja itse siis testaan silloin.
Kahdessa raskaudessa olen saanut PP8 jo jotain näkymään, mut toinen haaleni sitten pois ja jäi kemialliseksi raskaudeksi. Mut tooooooosi haaleita viivoja ne oli ja tuli vasta testiajan jälkeen.

ON. Täällä menossa siis PP4. Hitaasti kuluu aika. Tänään olisi ns dpo7 eli kiinnittymisajat alkaa olla käsillä ja toivottavasti jotain tapahtuu. Mitään oireita ei ole. Vähän kuvottaa näin aamusta, kun en ole vielä syönyt. Aamulämpö oli vähän noussut (mut normaalia tässä kohtaa). Mitään loppukierrosta poikkeavaa ei ole tapahtunut.
 
Liityin tähän ketjuun, mutta en ole oikein jaksanut kirjoitella. Päivitän vaan pikaisesti oman tilanteen. Puregonin piikittäminen aloitettu nyt perjantaina 10.4. Samalla synarela annos puolittui. Eilisestä asti ollut vaaleanpunaista tiputtelua, aikaisemmissa hoidoissa ei ole ollut tällaista. Punktio luultavasti viikolla 17.

Tuosta testailusta. Mä taas kuulun siihen "koulukuntaan" joka testaa vasta virallisena testipäivänä. Tosin aina (2× IUI ja 2×IVF) on alkanut menkat testipäivänä ja kivut jo edellisinä päivinä. Mä perustelen sen itselleni niin että koen pettymyksen vasta testipäivänä. Jos aikaisemmin tulisi haamu, ehtisin toivoa liikoja ja pettyisin kuitenkin. Vaikka aina piinapäivinä mielialat vaihtelee toivosta epätoivoon.

Jaksamista kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
RiiMini juuri tuota mietinkin, että ikäänkuin haluaa varautua siihen pahimpaan.

ON: kärsimättömänä olen tässä testaillut moneen otteeseen niin oppien mukaan, kuin jostain lennosta, varhaisiin testeihin on tullut jotain haamujen haamuja. Tänään aikaisin aamulla tein quickstepin testin (herkkyys 10) ja tyhjää näytti, illalla siinä oli pieni haamu. Sitten nukuin vielä lisää muutaman tunnin ja ihan täysin aamun testistä masentuneena lähes itku kurkussa tein apteekin oman testin, johon tuli testiaikana ns. haamujen haamu, joka tosin selväsi näkyy. Samaista testiä olen vuosien aikana tehnyt monesti, joten täysin tyhjä on tuttu näky. En ollut uskoa silmiäni, koskaan ei olla päästy näin "lähelle" jos asian voi näin sanoa. Masu juilii kovasti, eilen myös lähes luovuttaneena maistoin vedestä vahvasti raudat ja perussuolaiset ruoat ovat alkaneet maistumaan tooosi suolaisilta. Tänään siis PP10, veritesti tiistaina.. Niin toivon, että kaikki menisi hyvin, koska en tiedä miten romahdan epäonnistumisen jälkeen. Pelkään siis eniten sitä omaa romahtamistani, koska tähän saakka olen vetänyt todella "ulkopuolisena" ja yrittänyt irrottaa itseni tästä ajattelusta.

Tsemppiä teille ihanat kanssasisaret <3
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini ja Mandala
Tsemppiä viivan vahvistumiseen Rusina!

KYllähän tuo haamujen haamun näkeminen varmasti saisi aikamoisen tunnekuohun itselle aikaiseksi, voi hitsi jos joskus.... Ainoastaan tyhjiä testejä tehnyt aina, paitsi tuoresiirrossa sain roskishaamun. Mutta silloin ei kuohuttanut kun testin tein vain sen takia, että kaikki oireet olivat hävinneet sinä päivänä, ja fiilikset oli aivan hanurista kun oli niin kovasti ekaan hoitoon ladannut toivoa.

Tsemppiä Riiminille myös sinne piinailuun, toivottavasti tulee sulle pysyvä plussa tällä kertaa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Mandala kiitos <3

En nyt tiedä kuuluuko tämä "avautuminen" tänne vai oliko jossain se syvällisempi ketju näitä varten?

PP11, huomenna verikoe. Tunnelmat aika maansa myyneet, jostain syystä en usko "voittoon" vaikka tänään alkoi huimaanaan ja päätä särkee, etoo ja ruoka ei maistu. Painokin on tippunut viime päivinä pari kiloa. Aamun testissä haamujen haamuja etsimällä hakien, ostin iltapäivään saman apteekin testin josta sain aikaisemmin selvän haamun testiajan sisällä. Lisäksi kaapista löytyi Sofie ovistestejä, niitäkin piti kokeilla ja niihin tulee selvät haamut. Koskaan en ole ovulaatiota saanut tikutettua paitsi kun kokeilin puregonin piikityksen aikaan ja silloin tuli samanlaiset viivat.
 
Viimeksi muokattu:
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
ilo2010 # kesä 2012 # toinen # PCO
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Huhtikuu
Piikit ja punktiot:
Liljeby 1. IVF (lyhyt kaava)
Haave79 3.IVF/ICSI Synarela, Puregon, Pregnyl, Lugesteron (siirto vko 17)

PAS:
Retikka 2. ICSI:n 1.PAS Luonnolliseen kiertoon
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon
Mandala 1.IVF/5.PAS - lääkkeelliseen kiertoon - progynova + lugestron

Toukokuu
Piikit ja punktiot:
Hilippa 2. ICSI touko-kesäkuussa. Suprecur, Menopur, Pregnyl
PAS:
Jännää 1.IVF 1.PAS lääkkeellinen kierto

Piinailijat: :snotty:

L@ura82 4. ICSIN 1. PAS testipv. 10.4
Rusina80 1. IVF/ICSI verikoe 14.4
RiiMini 5.ICSI 1.PAS (lääkkeellinen kierto) 22.4

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015

Saga76 1.IVF 2.PAS

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Rusina kyllä täällä saa avautua kaikesta mahdollisesta, sen takia tämä onkin niin arvokas vertaistuki. Ei ne omat miehetkään aina välttämättä ymmärrä sitä kaikkea mitä käy läpi eri vaiheissa niin hyvä saada purettua johonkin missä on varmasti joku kuka tietää minkälaisessa tilanteessa olet.

Itsellä mennään kyllä niin matalaliitoa, en edes muistaisi koko tulevaa rundia jos ei pitäisi Progynovaa popsia päivittäin. Hyvin mielenkiintoista tulee olemaan miten se mun ohut limis tähän suhtautuu kun ensi maanantaina meen sitä kurkkimaan.
 
Onnea Rusina, viivalle vahvistumisia.

Kävin tänään ultrassa ja limakalvo vielä liian ohut (tais olla jotain 5,6). Nyt tuplattiin laastarit eli tästä illasta lähtien kaksi laastaria ja vaihto kolmen päivän välein. Onko jollain muulla ollut samaa ongelmaa, että limis ei kasva riittävästi lääkkeellisessä kierrossa? Mulla on siis koko ajan ollut ohuehko limis eli ei sinänsä yllätä. Jätin kaikki vippaskonstit pois, foolihappoa ja raskausvitamiinia vain. Ehkä vielä pitää aloittaa viikon e-vitamiinikuuri ja greippimehu. Onko jollain jotain muita vinkkejä limiksen kasvatteluun? Viikon päästä uus ultra ja sen jälkeen päätetään jatkosta. Eli taas kerran odotellaan...
 
Rusina80 :hug:
Mulla testailun kans juuri noin miten RiiMini kuvailee, eli haluaa mahdollisimman ajoissa valmistautua siihen tulokseen mikä se yleensä on, ja tiputtautua suurimmista luuloista. Ekoissa hoidoissa en tehny ennakkotestejä, en tosin kummassakaan tuoresiirrossa päässy edes viralliseen testipäivään kun alkoi vuotaa lugen läpi.

Vilijonkka_ Mulla sama homma zumenonin kans, ei meinaa kasvaa ja annosta jouduttiin lisään. Vuos sitten oli viimesin siirto lääkekiertoon ja sen jälkeen tehtykin pas:eek:t vaan luomukiertoihin.

Tänään oli punktio ja ite operaatio meni ihan hyvin, muistin että puudutteet on ollu se kivuliain hommassa, mut tällä kertaa sattu eniten se eka punktioneulan lävistys mutta onneks vaan hetken. Oikeeta munasarjaa joutu toinen lääkäri tuleen paineleen että tuli paremmin esiin. Siinä vaiheessa en tuntenu enää mitään ja meinasin jopa nukahtaa niissä lääkepöllyissä..!
Pienehkö pettymys oli se, kun molemmat lääkärit ihasteli ensin kilpaa kuinka yllättävän paljo ja hienon näkösiä folleja, noin 20 mutta vain 12 solua eli lähes puolet oli tyhjiä! :( No kai tohonkin kokonaismääränä ihan tyytyväinen pitäs olla kun ei enempää alunperin odottanukaan mut vähän toi tyhjien määrä hirvitti...onko muilla ollu vastaavaa ja onko sanottu mistä se vois johtua? Ehkä se ikä sitten, kun en muista että aiemmin tollasta ongelmaa ois ollu. Tosta määrästä nyt ei vaan hirveesti oo karsintavaraa, huomenna kuulee lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen on itkut itketty, kiitos RiiMini & Risukasa ja nyt sitten mennään lääkkeellisellä PAS:lla, lääkesetti sama kuin Mandalalla. Pitääkin tutustua näihin tarkemmin, että mitä jo tässä vaiheessa pitäisi ottaa huomioon. Mitään vuotoja ei näy vieläkään, olen aiemminkin ollut hyvä "pihtaamaan" niissä.

Tuntuuko minusta vain siltä, vai onko foorumi hiljentynyt taas hetkeksi? Ainakin kun historiaa selaa, niin vastaavaa on näkynyt. Täällä kuitenkin on niin paljon teitä ihania naisia jakamassa tunteita ylä ja alamäistä <3
 
Rusina voi harmi :hug: kyllähän täällä aina välillä saattaa hiljentyä. Itselläkään ei juurikaan ole luontaisesti jotenkin intoa päivittäin kommentoida silloin kun on välikiertoa yms, kun ei halua asian pyörivän päässä joka päivä. Sitten aina tulee kuin automaattisesti aktivoitua kun hommat alkaa rullaamaan taas :D

Viljonkka tuota limistä minäkin nyt sitte pelkään. Ohuehkolla limiksellä olen aina varustettuna ja nyt ottivat lääkkeellisen PAS:in ekaa kertaa, jotta saatais se tukevammaksi. En kylläkään käsitä perustelua jos kerran pääsääntöisesti kaikki keskustelupalstoilla sanoo että limis jäi ohuemmaksi lääkkeellisessä...

Mutta toisaalta kyllä yhden lääkärin kanssa naikkarilla lugeista puhuttaessa hän väitti mua vastaan kun sanoin, että melkein kaikki ovat sanoneet lugeista tulevan eniten sivuoireita (verrattuna lutinuksiin mitä olen itse käyttänyt). Onkohan edes itse niitä koskaan molempia syöny vai lukeeko vain paketin kyljestä ohjeista :D Että kyllä aina saa välillä suodattaa näitä juttuja molemmista suunnista - forumit vs. lääkärit.

risukasa toivotaan, ettei montaa tipu pois matkan varrella enää, mutta onhan tuo kuitenkin ihan hyvä tulos loppujen lopuksi!
 
Rusina80 kyllä nyt on foorumi selvästi hiljentynyt! Johtunee siitä, että hoitoruuhka varmaan alkaa olla alkuvuodesta ohi. TOSI PALJON on tullut minun mielestäni plussia ja sitten sen lisäksi tietysti ne, jotka tippuivat kelkasta jonottavat nyt sitten jonnekin kesälle tai jopa syksylle tai loppuvuodelle seuraavaa.
Mut alkuvuonna oli kyllä jotenkin huomattavan paljon hoitoja käynnissä.

Itsekin käyn nyt vähemmän täällä selvästi kuin mitä silloin piikittelyn ollessa menossa. Mut käyn kuitenkin.
Ja nyt tekstiä tulee vain ihan muutama päivässä.

risukasa minulla on kokemusta siitä, että suurin osa on tyhjiä noista folleista. Parhaimmillaan on kerätty reilu 30 ja niistä löytyi vaan 6 solua. Eli varsin huonosti.
Nyt kerättiin joku ... 24? ja sieltä löytyi 10 solua, joka oli meidän ennätys ja joka sai minut lähes itkemään ilosta.
En tiedä miksi niin on, mutta.. niin vaan tuntuu olevan minun ja joidenkin muiden kohdalla.
Muistan punktiossa, että jollekin pariskunnalle tultiin sanomaan, että heille ei tullut yhtään munasolua :( En tiedä montako follia oli ollut, mutta aika kamala paikka tuokin :(

Meidän tapauksessa niistä 10 oli kypsiä 6kpl ja niistä hedelmöittyi 4kpl. Se oli myös ennätys. (nyt jäljellä pakkasessa vielä 2 alkiota <3)

Meillä aiemmissa:
1. icsi 6 solua- 0 hedelmöittyi
2. icsi 7 solua- 0 hedelmöittyi
3. icsi 6 solua- 1 hedelmöittyi - raskaus ja elävä lapsi.

Niin ja täällä tosiaan PP7 - aaarrrggghhh...
Huomenna varmaan on testattava. Kaapista löytyy kaksi apteekin omaa ja kolme digitestiä. Tosi aikaista on vielä, joten harkitsen, josko sittenkin sinnittelen ja haen halpistestiä kaupasta ja testaan niillä eikä noilla kalliilla..

Tsemppiä kaikille!
 
Mulla ollu aiemmissa
1. 13 solua (follimäärää ei oo merkitty mihkään), 12 kypsää, 10 hedelmöitty, 9 alkioo, 1 x 2 alkion siirto. Loput kuoli jatkoviljelyssä.
2. 17 follia, 12 solua, 11 kypsää, 7 hed., 6 alkioo, 2 x 2 alkion siirtoo, eli 1 pas.
3. 31 solua joista 26 kypsää (pakastettiin), 18 hedelmöitty, 14 alkioo, 1 varhasempi tuoresiirtoon ja 3 blastoks asti viljeltyä ja yksitellen siirrettyä. Yhdestä raskaus jossa alkio jakautu kahdeks ja kkm.

Tänään soitettiin että kaikki oli kypsiä eli pregnylin ajotus osu nappiin, mutta 2 karsiutunu kun ei hedelmöittyny. Toivottavasti huomenna ei kuulu mitään....
niin ja tossa lyhyessä lääkärin tekemässä tiivistelmässä on että "n. 15 hyvänkokoista follia", eli oliko ne muut jotain selkeesti pienempiä? Vois tonkin ottaa vielä puheeks, vaikka toisaalta onko sillä tiedolla enää niin väliä.
Pientä vuotoo ollu vielä tänäänkin, en muista että aiemmin ois punktion jälkeen näin pitkään kestäny. Mistä senkään nyt tietää tuleeko vielä niistä punktiohaavoista vai kohdusta.. pitää varmaan kysyä vielä haittaisko siirtoo.
Huomenna lugen alotus, saa nähdä auttaako yhtään.
 
Kiva kuulla Risukasa että punktio sujui ok ja solujakin tuli mukavasti! Millon sulla on siirto?

Riiminille tsemppiä viimeisiin piiniksiin!! :) Nyt ei muita piinailijoita taida ollakkaan.

Vähän on ketju hiljentynyt mutta eiköhän se taas herää eloon kun alkaa hoidot monella lähestyä :) Ite käyn lukemassa mutta näin välikiertona yritän vähän ottaa takapakkia ja saada muita asioita mieleen, vaikka eihän se helppoa ole.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Huomenna ois siirto. Loppujen tavotteena ois 5 päivän viljely. Mitä nyt laskeskelin että karsitumisprosentti aiemman perusteella sellanen 90-100% eli 1 tai ihan maksimissaan 2 kymmenestä voi olla parhaalla tuurilla hengissä ja siirtokelponen 4 päivän jälkeen :( masentavia lukuja kyllä. 2 blastoa tästä määrästä ois jo todella hyvin. Kiinnittymisprosentti kokonaissolumäärään (imetty siis yhteensä joitakin kymmeniä) nähden onkin jo niin surkee ettei viitti edes laskeekaan.
 

Yhteistyössä