Itsetuntoni on musertunut parisuhteessa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen pikku hiljaa herännyt siihen että olen muuttunut, on minä ennen suhdetta ja suhteessa. Puoliso oli alkuun ihana, kehui ja oli hellä, lämmin ja teki pieniä romanttisia yllätyksiä. Pikku hiljaa aloin saada kommenttia siitä kuinka luuli että liikun niin ja niin paljon ja se ei pidä paikkaansa. Yritin liikkua myös hänen kanssaan mutta lenkillä ollessa sain kuulla kuinka tekniikkani on väärä ja huono, siitä kuinka hidas olen ja kuinka heikko. Lopulta en enään jaksanut käydä hänen kanssaan lenkillä ja huomaan kuinka hän nauttii siitä etten liiku enään niin paljon kuin aiemmin. Ja huomauttelee kehostani esim. näkyikö tuolla reisilihas kaiken möllin seasta? Lisäksi ennen olin pirteä, naurava ja iloinen ja tein ex-tempore reissuja yms. Nyt olen erilainen, itsetunto on laskenut, en enään kehtaa mennä käymään edes sukulaisilla koska häpeän itseäni niin valtavasti. Silloin kun hän ei ole paikalla niin olen vapautuneempi, rennompi ja iloisempi. Mutta kaikesta huolimatta hän on minulle tärkeä.

Tässä ei ollut sinällään mitään kysyttävää, halusin vain purkaa sitä pahaa oloa miltä musta tuntuu.
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
Vaikuttaapa kurjalta.

Oletko kertonut kumppanillesi, että nuo kommentit eivät tunnu hyvälle?
Tai oletteko edes jotenkin avanneet asiaa jutellen?
 
vierailija
Valtava, miten tuli paha mieli sun puolesta! Ei parisuhde saa olla tuollainen negatiivinen suo, minne uppoaa ja hävittää itsensä. Tietääkö, ymmärtääkö miehesi, että hän loukkaa sinua? Miten hän suhtautuu siihen, kun kerrot miltä susta tuntuu? Parisuhteessa pitää tulla nähdyksi ja kuulluksi, hyväksytyksi sellaisena kuin on. Ei niin, että tuntee itsensä arvottomaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
On aika tehdä itsensä näkyväksi jälleen ja lopettaa eteisen mattona oleminen. Mieti mitä haluaisit tehdä ja toteuta haaveesi. Kukaan muu ei pysty nostamaan sinua kuin sinä itse.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Jos olisin sinä aloittaisin sellaisen treenin, että puolen vuoden kuluttua miehesi huolestuisi. Tekisi sinulle hyvää ja loisi uskoa ettet ole vielä vanhalla päivämäärällä oleva.
 
Mulle kävi avioliitossa jotakuinkin sama juttu. Ennen naimisiin menoa pidin itsestäni, mutta sitten avioliitossa akka näytti mulle paikkani ja kokoni. Nyt kaikki turhat luulot itsestäni ovat karisseet pois.
 
Kuulostaa narsissihäiriöiseltä.
Mun helppo sanoa että lähde suhteesta. Taitaa ne narsistit olla piinaajia sen jälkeenkin.

Mutta älä hyväne aika ole kynnysmatto kellekkään. Miten sellasta miestä voi edes rakastaa joka ei arvosta sua ?????
 
vierailija
Kuulostaa narsissihäiriöiseltä.
Mun helppo sanoa että lähde suhteesta. Taitaa ne narsistit olla piinaajia sen jälkeenkin.

Mutta älä hyväne aika ole kynnysmatto kellekkään. Miten sellasta miestä voi edes rakastaa joka ei arvosta sua ?????
arsisteista, kunnon, on tosi vaikea päästä eroon. Vainoavat ja kiusaavat, uhkailevat.kyl se sit viimein saadaan kuriin.
N
 

Yhteistyössä