Itsepalvelukirpputori Akseli kokemus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asiakas/Myyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla oli myyntipöytä viikkoa ennen joulua ja kauppa kävi, mutta pöydästä varastettiin PALJON ja hyvää tavaraa. Irrotettuja hintalappuja oli jätetty vielä röyhkeästi pöydän viereen. Kävin päivittäin siistimässä myyntipistettä ja silloin hävikin huomasi tai sitten joku veti välistä. Koska Akselin tilitys ei pitänyt ollenkaan paikkaansa menekkiin nähden. Lisäksi hävisi hälyttimellä merkitty merkkilaukkukin. Jos joskus vielä vien tavaraa myyntiin, niin merkkaan kaikki kamat ja laitan vaikka jeesusteipillä hintalaput kiinni. Reklamointiin Akselin henkilökunta nosteli vain olkapäitään ja suomalaiseen tyyliin ei kommentoinut mitenkään. Onneksi lopullinen tilitys tuli nopeasti. Kirpputorifanitus ja luottamus sai kovan kolauksen.

Minulla oli myyntipöytä viikkoa ennen joulua ja kauppa kävi, mutta pöydästä varastettiin PALJON ja hyvää tavaraa. Irrotettuja hintalappuja oli jätetty vielä röyhkeästi pöydän viereen. Kävin päivittäin siistimässä myyntipistettä ja silloin hävikin huomasi tai sitten joku veti välistä. Koska Akselin tilitys ei pitänyt ollenkaan paikkaansa menekkiin nähden. Lisäksi hävisi hälyttimellä merkitty merkkilaukkukin. Jos joskus vielä vien tavaraa myyntiin, niin merkkaan kaikki kamat ja laitan vaikka jeesusteipillä hintalaput kiinni. Reklamointiin Akselin henkilökunta nosteli vain olkapäitään ja suomalaiseen tyyliin ei kommentoinut mitenkään. Onneksi lopullinen tilitys tuli nopeasti. Kirpputorifanitus ja luottamus sai kovan kolauksen.

En oikein ymmärrä, että miten hinnan merkitseminen jeesusteipillä tai kaikkien tavaroiden merkkaus (=mitä muuten tarkoittaa käytännössä) estäisi varkauksia?!

Mulla on vain hyviä kokemuksia. Käyn kaksi kertaa vuodessa myymässä ja useammin ostamassa Akselissa. En ole huomannut että omasta pöydästäni olisi mitään varastettu. Tai jos onkin, niin kyseessä on ollut joku yksittäinen tapaus jota ei helposti huomaa. Tottakai pöytä on myllätty ja sitä pitää käydä siistimässä mutta myynti on ollut tosi hyvää jokaisella kerralla.

[QUOTE="vieras";22954675]En tiedä mutta itselleni myyjänä on kriteeri nro 1 että hintalaput saa takaisin. En myy kirppiksillä jolla hintalappuja ei saa. Ei ole luottamusta herättävää jos pistetään summa käteen eikä mitään tietoa mihin tavara tai rahat ovat päätyneet. En keksi yhtään hyvä syytä miksi lappuja ei voisi kerätä.[/QUOTE]

No tokihan lappujen irrottelussa ja lajittelussa on melkoinen työ, kun jokaisesta 10 senttiä maksavasta lehdestä pitäisi se lappu saada jyystettyä irti.

Mulla on kerran ollut Akselissa pöytä ja siinä sai todellakin huomata, miten ihmiset ottaa tuotteita mukaansa ja sitten ennen kassaa harkitsevat uudelleen, ottavatko vai eivät. Ja jos eivät, niin jättävät niitä tuotteita minne sattuu. Mun vuokra-aikana löysin pöydästäni vaikka kuinka paljon jonkun muun tuotteita, mutta lapussa oli mun pöydän numero. Ovat siis olleet edellisten myyjien eksyneitä tavaroita ja nyt niiden myynti sitten tuli mulle. Toisaalta löysin omia tuotteitani niin paljon muiden pöydistä, että varmasti se mun jälkeen pöydän vuokrannut tyyppi sai sitten hyvät tulot mun tavaroista.

Niin ja kukaan ei valvo, mitä kaikkea pöytänsä päättäneet ihmiset vievät mukanaan. Pakkaavat vaan laatikot täyteen kamaa ja huikkaavat ovella, että tyhjennän tässä pöytääni. Ei kukaan tarkasta, kenen kaikkien kamppeet siinä lähtee ilmaiseksi mukaan. Miten helppoa onkaan kiertää kirppis läpi, poimia kivat tuotteet ja jättää ne sattumalta omalle pöydälle ja sitten vähän ajan kuluttua tulla pakkaamaan kaikki siitä pöydältä laatikkoon ja viedä pois.

Tosi kiukkuinen olin eilen, kun tarkoitus oli mennä Akseliin. Katsoin niiden kotisivuilta, että liike on auki (ovat siellä aiemmin ilmoittaneet, kesälomista yms) ja sitten siellä ovella olikin lappu, että pulju on kiinni vuoden loppuun!! Jos on kotisivut niin niitä on tarkoitus päivittää, eikä juoksuttaa asiakkaita turhaan.

Viimeksi muokattu:
Minulla oli marraskuussa 3 viikkoa pöytä Akselissa. Tavara meni hyvin kaupaksi ja henkilökunta saa minulta vain ruusuja. MUT siellä kiertelevät ihmiset törkeitä:jättävät tavarat minne sattuu, dumppaavat kaikki sovittamansa tavarat vääriin hyllyihin. Tornadot tuhoavt 2-sekunnissa pöydän siisteyden. Ja kirpparilta varastavat ovat alhaista matoluokkaa.

Olen myynyt akselissa tuolla palvelu systeemilla, tosi hyva tuotto. Ja itse olen myynyt varmaan 5krt, ja koska mulla on aina hirveasti tavaraa ( lasten vaatteet ja lelut) niin en osaa sanoa katoaako, hinnat kun on 0,10c-5e niin uskomaton tuotto on aina ollut ( yli 300e...), ei siihen maaraan paljon mahdu varastelua mukaan. Mitaan arvokasta en edes ajattele vievani, sellaiset myyn netissa.

Munkin täytyy Akselia kehua, viimeksi mulla oli siellä pöytä lokakuussa kahden viikon ajan. Vaikka viikkovuokra on korkea tavarat kuitenkin kiertävät ja myyntiä tulee. Tykkään myös siitä, että paikka on valoisa ja siisti.

Mitään isompaa en ole huomannut itseltäni varastetun, toki sekin on mahdollista. Omia tavaroitani ollen myynyt hintahaitarilla 0,10 senttiä - 8 euroa.

Ja ihan varmasti vuokraan paikasta pöydän uudestaan, samoin asiakkan vierailen Akselissa vähintään kerran kuussa.

Aika erikoista toimintaa täytyy sanoa. Myyjänä ei Akselista oo kokemuksia (asiakkaana siellä olen käynyt joskus, kun vielä sillä suunnalla asuimme), mutta toisesta saman tyylisestä itsepalvelukirppiksestä ja siellä saa viivakoodillisia (tarrallisia) hintalappuja itselleen seurantalistojen kera hinnoittelua varten. Myynnin aikana on helppo sitten välillä käydä kyselemässä myyntejä ja seurata listoista mitä on mennyt milloinkin ja vuokra-ajan päättyessä listoilta on myös helppo katsoa tuotteet, mitkä on palautuneet ja mitkä mahdollisesti hävinneet. Juuri laskin tuoton tuossa ja yksi ainoa tuote hävyksissä itseltä. Pari tuotetta tosin oli edelliseltä myyjältä sattunut mun listoille, mutta niiden arvo ei onneksi ollut 1e:kaan. En kyllä itse uskaltaisi varmaan edes viedä tuollaiselle kirpparille mitään myyntiin, kun ei ole mitään mustaa valkoisella. En mä itse ainakaan aivan kaikkea muista, että mitä kaikkea sinne kirpparille tulikaan vietyä. Jos sitä tavaraa on ollut paljon. :P Toivottavasti tuo asia selviäisi.

Ajatella, miten helppoa on perheellisen olla Akselissa töissä ja aamuisin/iltaisin napsia kaikki kivat tuotteet ilmaiseksi itselleen. Akseli kun ei ole varkauksista vastuussa, joten olkia kohauttamalla saa toppahaalarit yms lapsilleen.

Ajatella, miten helppoa on perheellisen olla Akselissa töissä ja aamuisin/iltaisin napsia kaikki kivat tuotteet ilmaiseksi itselleen. Akseli kun ei ole varkauksista vastuussa, joten olkia kohauttamalla saa toppahaalarit yms lapsilleen.

Tämä on kyllä todella ihmeellinen kommentti. Olen alueella asuvana siinä uskossa, että Akselilla on todella tyytyväisiä asiakkaita, sekä myyjinä, että ostajina. Näin ei varmasti olisi, jos henkilökunta ottaisi asiakkeen varastaa sieltä tavaroita itselleen. Hälyttimiä on vuokrattavana, ja niitä voi laittaa arvokkaampiin tavaroihin.

[QUOTE="poikia3";27336244]Tämä on kyllä todella ihmeellinen kommentti. Olen alueella asuvana siinä uskossa, että Akselilla on todella tyytyväisiä asiakkaita, sekä myyjinä, että ostajina. Näin ei varmasti olisi, jos henkilökunta ottaisi asiakkeen varastaa sieltä tavaroita itselleen. Hälyttimiä on vuokrattavana, ja niitä voi laittaa arvokkaampiin tavaroihin.[/QUOTE]

Tuo ajatukseni tuli mieleen, kun luin näitä ketjun viestejä. Itse kuulun niihin tyytyväisiin asiakkaisiin ja pöytäkin on taas jo varattu. Harmittaa vaan tuo varastelu ja tavaroiden siirtely vääriin paikkoihin.

Hei vaan,

olen Akselissa asioinut vasta pari kertaa. Fiilis on ihan hyvä. Tavaraa menee, kun osaa hinnoitella ne sopiviksi. Varastettua tavaraa on toki, mm. arabian astia. Asiasta mainitsin ja jätin yhteystiedot, koska asia olisi ollut helppo selvittää, mutta eivät vaivautuneet edes pahoittelemaan. No. Tavarasta pääsee eroon niin hyvä niin.

Yhteistyössä