Itsepalvelukirpputori Akseli kokemus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asiakas/Myyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Asiakas/Myyjä

Vieras
Hei, minulla tuli todella erikoinen kokemus Itsepalvelukirpputori Akselista. Tässä pääpiirteet. Sovin Akselin kanssa kokonaispalvelusta, jossa he siis hoitavat periaatteessa kaiken, kunhan vain toimitan heille tavarat. Tavaroita saa toimittaa Akseliin lisää viikon ajan sopimuksen allekirjoittamisesta. Näin tein useaan otteeseen. Akseli piti tavaroitamme lähes kuukauden, eikä lopputulos vastannut lähimainkaan omaa arvioitani kokonaismyynnistä. Otin Akseliin yhteyttä asiasta ja he lähettivät minulle kopiot päivän päätteiden tilityksistä, joista ei tosin selvinnyt kuin summa, jolla yhden päivän aikana oli kokonaisuudessaan aina myyty. He myös ilmoittivat, että myynti aloitettiin vasta 10 päivää sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen. Kävin kuitenkin useampaan otteeseen sen ensimmäisen viikon aikana Askelissa tuomassa lisää tavaraa ja itse omilla silmilläni näin tavarani heillä myynnissä. En käynyt kertaakaan enää Akselissa tämän jälkeen, joten on mahdotonta, että olisin nähnyt tavarani Akselin hyllyillä minään muuna ajankohtana. Seuraavan kerran kun siellä kävin, oli päivä, jolloin noudin vain rippeet pois. Mainitsin tästä Askelille useampaan otteeseen, mutta he eivät noteeraa tätä millään lailla. Eivät siis kommentoi sähköposteissaan mitenkään, että miten on mahdollista, että he kuitenkin myivät tavaroitani ennen kuin niitä alkoi näkymään tilityksissään. Tavaroitamme ei myöskään ole vain varastettu, sillä niitä oli Akselin vitriinissä, sekä varashälyttimillä varustettuina. Itsepalvelukirpputorit ovat sitä paitsi velvollisia korvaamaan varastetunkin omaisuuden. Olen nyt lähtenyt selvittämään asiaa, sillä Akselin kanssa yhteistyö ei suju. Haen nyt sitten muita vastaavia kokemuksia tässä muiden selvittelyiden lomassa ja odotellessa vastauksia...

Minulla oli siis Akselin kanssa sopimus kokonaispalvelusta, joten valitettavasti näitä kokemuksia ei välttämättä niin paljon löydy, sillä harvempi allekirjoittaa sopimuksen tästä kokonaispalvelusta. Jos kuitenkin joltain löytyy vastaavaa (vaikkei olisikaan kyse kokonaispalvelusta), niin kerrothan tarinasi. Voit laittaa sähköpostiinkin tulemaan.

Haluan vielä huomauttaa, että olen ollut "tavallisena" myyjänä Akselissa pariinkin otteeseen ennen tätä tapahtumaa. Myynti ei ollut silloinkaan mitään erikoisen hyvää, mutta minkäs sille voi... Ei nyt ollut muuten niistä kerroista sen huonompaakaan sanottavaa, joten uskaltauduin siis sopimaan kokonaispalvelusta. Kokemus nyt siis olikin todellinen pettymys.

Jos sinulla on jotain aiheeseen liittyvää, niin otan mielelläni sähköpostia vastaan osoitteeseen mailia30@yahoo.com

Ei ole tähän aiheeseen suoraan liittyvää, mutta olin itse myyjänä siellä ja hämmästyin kun sain pelkän kuitin jossa oli summia. En siis saanut tietää mitä oli myyty ja mitä kenties varastettu. vekarakirpparilla esimerkiksi saa ne laput tilityksen mukana, niin voi tarkistaa.
Ei tuntunut kivalta saada vaan kassakuitti ilman tietoa siitä, mitä oli myyty ja mitä ei.

Kolme kertaa sieltä soitettiin perään ja kerrottiin mitä on löytynyt sen jälkeen kun olin pöydän tyhjentänyt.

Ja kerran kun menin sinne viemään tavaraa, paikalleni oli ilmestynyt lappu puoleen hintaan tavarat. Oli kuulemma soitettu ja pyydetty laittamaan. Olin aika raivoissani tästä. aikamoinen kuhina paikalla kävikin, mutta onneksi ehdin väliin. Sitä en saanut tietää oliko jotain jo myyty puoleen hintaan vai ei. lappu oli kuulemma juuri laitettu vasta paikoilleen.

Joten ei, ei ole hyviä kokemuksia ko. paikasta.

Kolme kertaa sieltä soitettiin perään ja kerrottiin mitä on löytynyt sen jälkeen kun olin pöydän tyhjentänyt.

Ja kerran kun menin sinne viemään tavaraa, paikalleni oli ilmestynyt lappu puoleen hintaan tavarat. Oli kuulemma soitettu ja pyydetty laittamaan. Olin aika raivoissani tästä. aikamoinen kuhina paikalla kävikin, mutta onneksi ehdin väliin. Sitä en saanut tietää oliko jotain jo myyty puoleen hintaan vai ei. lappu oli kuulemma juuri laitettu vasta paikoilleen.

Joten ei, ei ole hyviä kokemuksia ko. paikasta.

Soittelivatkohan perään vain sen tähden, että olivat mokanneet... Meillä ei ole nimittäin kertaakaan soitelleet perään, vaikka eiköhän jotain ole sieltä löytynytkin!

Tuli muuten mieleen, oisko ne ensin ottanut sen sun pöytävuokran siitä, ja sitten vasta alkaneet tilittää sitä sulle? oisko tämmönen mahdollista, vai oletko maksanut pöydän ennen sitä vuokra-aikaa??

eräs tuttu kehui minulle Akselia, joten vein sinne tavarani. Tuottopa ei sitten vastannutkaan menekkiä. Harmittaa nyt, etten ollut silloin lukenut netistä näitä joidenkin negatiivisiä kokemuksia Akselista. En tosin tiedä, että olisinko edes uskonut silloin vielä niitä...

Etsin kokemuksia eri kirppiksistä netistä ja törmäsin samanlaiseen tarinaan. Kokeilepa ap haulla jos löytyisi.

Mihin pk-seudulla kannatta viedä tavarat jos haluaa itsepalvelukirppikselle, josta saa erittelyn/hintalaput tilityksen mukana eikä varastettaisi puolia? Minulla on nyt varaus pikukirppikselle, josta ei mitään hävinyt edellisellä kerralla mutta hiljaisempana kirppiksenä tavaraa jää siellä turhan paljon myymättäkin.

[QUOTE="vieras";22953238]Etsin kokemuksia eri kirppiksistä netistä ja törmäsin samanlaiseen tarinaan. Kokeilepa ap haulla jos löytyisi.

Mihin pk-seudulla kannatta viedä tavarat jos haluaa itsepalvelukirppikselle, josta saa erittelyn/hintalaput tilityksen mukana eikä varastettaisi puolia? Minulla on nyt varaus pikukirppikselle, josta ei mitään hävinyt edellisellä kerralla mutta hiljaisempana kirppiksenä tavaraa jää siellä turhan paljon myymättäkin.[/QUOTE]

Mikäli kyseessä on lastenvaatteita tai sisustustavaraa niin ainakin ennen on Vantaalla Rekolassa villa lyhdystä saanut laput mukaan enkä ainakaan ite huomannut et ois tavaraa hävinnyt. Tosin, itse olen ollut sielä myyjänä sillon kun oli vielä isommissa tiloissa ja olen aika pettynyt kun muuttivat pienempiin tiloihin sillä nykyään sielä ei enää mahdu rattaiden kanssa kiertämään.
Femmatori tuusulassa vois olla kans yks vaihtoehto... en tiedä miten sielä käy kauppa mutta olen sielä käynyt ostoksilla pari kertaa ja tykkään kun on tilaa kiertää ja pöydät ovat suht isot.

Tuli muuten mieleen, oisko ne ensin ottanut sen sun pöytävuokran siitä, ja sitten vasta alkaneet tilittää sitä sulle? oisko tämmönen mahdollista, vai oletko maksanut pöydän ennen sitä vuokra-aikaa??

Ei käynyt näin, vaan myynnin loputtua he kertoivat minulle kokonaismyynnin. Tästä kokonaismyynnistä he miinustivat ensin oman osuutensa (eli 60%, josta vielä 50€) ja loppu tuli minulle. Tämä on ihan ok, että näin toimitaan. En silti uskonut, että se alkuperäinen kokonaismyynti on voinut pitää paikkansa, joten pyysin tilityksen tiedot. Ilmoittivat minulle vasta sitten ihan kirjallisena, että olivat muka aloittaneet myynnin vasta 10 sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen, päivänä, jona esiintyivät ensimmäiset lyönnit kassaankin. Olin käynyt Akselissa hyvin useana päivänä ennen tuota ajankohtaa tuomassa lisää tavaraa, ja todistanut tuotteemme olleen myynnissä. Tästä ei ole mitään epäselvyyttä. He menivät myös kertomaan, että suurin osa myynnistä tapahtuu ensimmäiseten 7-10 päivän aikana, johon kyllä uskon, sillä oma arvioni tuotosta oli ollut paljon yli puolet heidän mukaansa olleesta tuotosta. Olivathan he tosiaan kerenneet myymään tavaroitani jo sen 7-10 päivää, ennen kuin asia näkyy tilityksessä.

Kehoitan muitakin kokonaispalvelun käyttäjiä käymään todistajien kanssa kiertelemässä paikkaa ensimmäisten päivien aikana, ja saamaan todisteita, että heidän tuotteita tosiaan on ollut myynnissä aiemmin, sillä saattavat löytää itsensä vastaavasta tilanteesta. Neuvon muitakin pyytämään selvitystä, joilla jää asioista jotain epäselvyyttä. Epäselvyyksissä kannattaa aina pyytää tiedot tilityksistä, josta tosiaan ilmeni tämäkin asia. Tämä ei ole mikään vitsi, vaan asia on nyt selvityksessä.

Olisi kyllä mielenkiintoista selvittää jostain että pitääkö niiden antaa ne laput myyjälle vai ei. Vai onko tämä vaan ihan villiä toimintaa että ei ole selvitysvelvollisuutta siitä mitä on myyty, pelkkä summa vaan. Koska sillä asialla on myyjälle iso merkitys, ainakin itselleni.

Olisi kyllä mielenkiintoista selvittää jostain että pitääkö niiden antaa ne laput myyjälle vai ei. Vai onko tämä vaan ihan villiä toimintaa että ei ole selvitysvelvollisuutta siitä mitä on myyty, pelkkä summa vaan. Koska sillä asialla on myyjälle iso merkitys, ainakin itselleni.

En tiedä mutta itselleni myyjänä on kriteeri nro 1 että hintalaput saa takaisin. En myy kirppiksillä jolla hintalappuja ei saa. Ei ole luottamusta herättävää jos pistetään summa käteen eikä mitään tietoa mihin tavara tai rahat ovat päätyneet. En keksi yhtään hyvä syytä miksi lappuja ei voisi kerätä.

[QUOTE="vieras";22954675]En tiedä mutta itselleni myyjänä on kriteeri nro 1 että hintalaput saa takaisin. En myy kirppiksillä jolla hintalappuja ei saa. Ei ole luottamusta herättävää jos pistetään summa käteen eikä mitään tietoa mihin tavara tai rahat ovat päätyneet. En keksi yhtään hyvä syytä miksi lappuja ei voisi kerätä.[/QUOTE]

Samaa mietin, että mitä se ostaja sillä lapulla tekee, kun kassakuitin saa kumminkin. Se pitäisi kyllä ehdottomasti antaa myyjälle.

Itselläni on ollut siellä pöytä kaksi kertaa, eikä kyllä jäänyt mitään negatiivista sanottavaa. Molemmilla kerroilla myynti yli 300e. Tuotteiden hinnat olivat 0,05e-8e/kpl. (Suurin osa oli 1-2e)

Olisihan se tietysti kiva, jos ne laput tosiaan saisi takaisin. Mutta kyllä siinä tilityskuitissa silti lukee montako tuotetta on myyty. Eli jos tietää myyntiin viemiensä tuotteiden lukumäärän ja siitä vähentää poistuomiensa lukumäärän, niin antaahan se edes vähän osviittaa siitä täsmääkö myynti.

Kokonaispalvelusta minulla ei ole kokemuksia. Sen hinta tuntuu niin hurjalta, ettei oikein houkuttele. Ja kun muutenkin tykkään käydä paljon kirppiksillä, niin samahan se on sitten käydä itse siistimässä se pöytä, sekä kysyä tilitystiedot siinä samalla.

ja kyllä minullekin on soitettu perään kun tavaraa on löytynyt vielä myyntiajan jälkeen. Mielestäni hyvää palvelua :)
Sieltä on myös myyntiaikan soitettu niin, että pöydästäni on löytynyt hintalaputon tuote, ja joku on halunnut sen ostaa. Kysyivät puhelimitse paljonko tuotteen hinta on.

Olisihan se tietysti kiva, jos ne laput tosiaan saisi takaisin. Mutta kyllä siinä tilityskuitissa silti lukee montako tuotetta on myyty. Eli jos tietää myyntiin viemiensä tuotteiden lukumäärän ja siitä vähentää poistuomiensa lukumäärän, niin antaahan se edes vähän osviittaa siitä täsmääkö myynti.

Joo, mutta mites todistat kirpputorin pitäjälle, että tuotteita oli kyllä enemmän tai että myynti ei täsmännyt? Ei se auta sinua, että huomaat, että myynti ei täsmännyt, sillä ei se luultavasti tuo sinulle menetettyä rahaa takaisin. Ainoa mitä voit tuosta oppia, on se, että et vie enää kyseiselle kirpparille juttuja. Kirppareilla tosiaan pitäisi olla viivakooditetut hintalaput, kuten toisella sivustolla oli kirjoitettu. Kirpputorin pitäjä saa vanhemmalla systeemillä pestyä kätensä, jotta sen ei tarvitsisi todistella mitään. Reilua?

Espoon Akseli oy kirpputori??? - Kirpputorit - Suomi24

Minulle ei ole kertaakaan soitettu perään, vaikka itse olen siellä myynnin jälkeen kierrellyt ja itse kyllä löytänyt omia juttujani muualta. Luulisi, että hekin saattaisivat löytää...

Joo, mutta mites todistat kirpputorin pitäjälle, että tuotteita oli kyllä enemmän tai että myynti ei täsmännyt? Ei se auta sinua, että huomaat, että myynti ei täsmännyt, sillä ei se luultavasti tuo sinulle menetettyä rahaa takaisin. Ainoa mitä voit tuosta oppia, on se, että et vie enää kyseiselle kirpparille juttuja. Kirppareilla tosiaan pitäisi olla viivakooditetut hintalaput, kuten toisella sivustolla oli kirjoitettu (joissain siis ilmeisesti on). Kirpputorin pitäjä saa vanhemmalla systeemillä pestyä kätensä, jotta sen ei tarvitsisi todistella mitään. Reilua?

http://keskustelu.suomi24.fi/node/4177455

Kirppareilla tosiaan pitäisi olla viivakooditetut hintalaput, kuten toisella sivustolla oli kirjoitettu (joissain siis ilmeisesti on). Kirpputorin pitäjä saa vanhemmalla systeemillä pestyä kätensä, jotta sen ei tarvitsisi todistella mitään.

Ihan siihen riittää minusta se että ottaa ne laput irti tuotteista ja antaa myyjälle tilityksen yhteydessä. Vekarakirppiksellä pyysivät jopa takistamaan että oli laskettu oikein se tilitys. Nuo kaksi paikkaa ovat kyllä täysin eri maailmoista.

Ihan siihen riittää minusta se että ottaa ne laput irti tuotteista ja antaa myyjälle tilityksen yhteydessä. Vekarakirppiksellä pyysivät jopa takistamaan että oli laskettu oikein se tilitys. Nuo kaksi paikkaa ovat kyllä täysin eri maailmoista.

Joo, mutta silloin jos on viivakoodatut tuotteet, niin sen kirppiksen pitäjä antaa ne laput, jolloin sen kirppiksen pitäjän koneelle jää ilmeisesti tieto, että mitä sillä pitäisi olla siellä. Tällöin paikan vuokraajalle on todistus valmiina, että joku varastettu tuote on todellakin ollut siellä myynissä.

Minä en nyt Akselissa tai varmaan enää muuallakaan asioi, sillä minun luottamukseni on mennyt niin pahasti.

Yhteistyössä