Itsekkäät isoäidit vs. itsekäs äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apyh

Vieras
Tilanne on tämä:
Erosimme lasten isän kanssa muutama vuosi sitten ja lapset (4v ja 6v) ovat isällään joka toinen viikonloppu. Isä käy lasten kanssa oman äitinsä luona joka toinen viikonloppu ja minä käyn oman äitini luona joka toinen viikonloppu. Nyt on alkanut homma hieman ryöstäytyä käsistä, kun sekä miehen äiti, että minun äiti on alkanut hakea lapsia hoidosta, haluaa heitä jatkuvasti yökylään (minun viikonloppuina), ostelee heille lahjoja yms. Miehen äiti valittaa, että kahden viikon tapaamisväli on liian pitkä, koska lapset ehtivät UNOHTAA hänet siinä välissä. :o Ja minun äitini lahjoo lapsia, jotta he pitäisivät hänestä enemmän. Mua on niin alkanut ärsyttää tämä tilanne. Jos mummit hakevat lapsia hoidosta, saan heidät vasta illalla takaisin. Ja toisaalta taas en tykkää että he menevät yökylään minun viikonloppuna, koska haluan itse viettää aikaa omien lasteni kanssa. Tuntuu siltä, ettei meillä ole omaa arkea ollenkaan, vaan se pyörii vaan näiden mummien ympärillä. Huomaa, että lapsetkin ovat levottomampia jos pitää jatkuvasti kyläillä jossain. Onhan se hienoa, että mummit pitävät yhteyttä lapsenlapsiin, mutta liika on liikaa ja mielestäni tuo yhteydenpito tapahtuu mummien itsekkäistä syistä. Ei minullekaan jää paljon aikaa arkisin olla lasten kanssa työpäivän jälkeen. Sanokaas nyt olenko MINÄ itsekäs, kun haluan mielummin itse olla OMIEN lasteni kanssa suurimman osan ajasta? Ja vaikka olenkin yh, ei minulla ole tarvetta päästä lapsistani eroon mahdollisimman usein.

Ymmärrän hyvin että haluat viettää itsekkin aikaa lastesi kanssa. Toisaalta eikö sekin ole rikkaus että lapsilla on hyvät ja lämpimät välit isovanhempiin? Mitäs jos sopisitte jonkun tietyn päivän jolloin vuoroviikoin mummit voisivat hakea lapset illaksi luokseen? Ja selitä tämä sama heille,tuleehan niitä loma-aikoja yms jolloin yö tai päiväapu on varmasti tervetullutta,mutta kiireinen arki syö voimia niin lapsista kuin aikuisistakin ja on ihan kiva vaan olla kotona välillä.

Mun mielestä päiväkotipäivän jälkeen ei mennä enää minnekään, ei ainakaan yökylään, siinä on lapsille ihan tarpeeksi ohjelmaa. Toiseksi: mun mielestä isoäidit ei hae lapsia hoidosta noin vain, vaan asiasta on sovittava etukäteen ja sä sanot viimeisen sanan. Voitteko sopia, että lapset olisivat vaikkapa yhden yön kuukaudessa kummassakin mummolassa? Vaikkapa pe-la välisen yön, jolloin isoäiti hakisi lapset hoidosta? Pyydä mummot palaveriin! Et ole itsekäs, vaan ihan tavallinen huolehtiva äiti :)

Yhteistyössä