itse tehty joulukalenteri...

  • Viestiketjun aloittaja anni
  • Ensimmäinen viesti
-
Minä laitan sellaiset pienet kirjat ( myydään usein kaupoissa kassan vieressä, on prinsessaa, muumia, franklinia jne. ). Lisäksi piparimuotit, suklaapukit, pinnit ( 2 tyttöä ), joulukoristeita, kynttilöitä, helmiä, hammasharjat, hammastahnat...
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Oi, tollanen pitää pojalle hommata. Tosin mun askartelupaskartelu menee ihan takuulla pieleen, saiskohan tuollaisia "itse-tehtyjä" ostettua jostain?
Minä liityin viime vuonna johonkin kirjakerhoon ja sieltä tuli liittymislahjana sellainen kankainen lumiukko missä on taskut jokaiselle joulukuun päivälle :)
 
Varmaan riippuu myös taskujen koosta.

Pipari, suklaakonvehti kääreessä, samoja tavaroita kuin tavarakalentereissa (legoja, niitä elukkaystäviä, pikkuautoja), hiuspinnejä ja muuta krääsää, tehtäväkortteja (tänään leivotaan pipareita, askarrellaan kuusenkoristeita, koristellaan kuusi, askarrellaan joulukortteja).

Aika hauska idea oli jollain, että palapeli oli siroteltu tuonne joulukalenteriin. Esim iso lattiapalapeli voisi sopia tähän hyvin. http://peliko.fi/paivakodissa_lattiapalapeli.php

Mä itse olen ostanut legoja kirpparilta, jotka päätyvät joulukalenteriin. Ainakin jossain kombinaatiossa.
 
ap
kiitos vinkeistä ja lisää vastaanotetaan.Tiimarissä myytiin pieniä pyykkipoikia jotka oli numeroitu 1-24.Ajattelin tehdä huovasta lapsille joulusukat joihin kirjoitan kangastussilla lapsen nimen.Laitan punaisesta nauhasta"pyykkinarun"seinälle ja siihen pyykkipojat ja sukat.Ihan kiva koristeena samalla :)
 
siiri
Voi, vitsi. Toimiskohan jo 2- vuotiaalle itsetehty joulukalenteri? Viime vuonna meillä oli kuvakalenteri josta kyllä tykäsi katsella kuvia, mutta ei kyllä oikein ymmärtänyt sen päälle yhtään.
 
annah
Voihan laatikkoihin kirjoittaa pienet laput, vaikka että yllätys löytyy eteisen maton alta, keittiön tuolilta, hiusharjan vierestä jne. Pienikin lapsi oppii samalla käsitteitä-( päällä, alla, vieressä) eikä yllätyksen silloin tarvitse olla laatikkoon sopiva. Meillä ainakin poika oli innoissaan etsimässä uutta ylläriä aamuisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja annah:
Voihan laatikkoihin kirjoittaa pienet laput, vaikka että yllätys löytyy eteisen maton alta, keittiön tuolilta, hiusharjan vierestä jne. Pienikin lapsi oppii samalla käsitteitä-( päällä, alla, vieressä) eikä yllätyksen silloin tarvitse olla laatikkoon sopiva. Meillä ainakin poika oli innoissaan etsimässä uutta ylläriä aamuisin.
:flower: Hyvä idéa!
 
Meillä taitaa olla juuri 3 vuotta täyttäneelle kaikki kalenterin lahjat valmiina. Meillä namipäviä lauantaisin joten niille päiville on suklaata ja lakua. Muuten kalenteriin tulee purkkaa, kynttilä, imukuppi tonttuja ikkunaan, huulirasva, pari rannekorua, nalle joulukoriste, arpa (tykkää raaputella), tarroja ym. Aattona saa kirjeen pukilta:) Ai ju pitää kertoa että vielä parille päivälle on Pete Parkkosen kuva ja toisessa Lauri Tähkä:) Siis neiti on suurin Tähkä fani...juu ja tosiaan ikää oli 3v :heart: . Lauria musiikin takia ja Peteä tukan:)
 
mona
Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Alkuperäinen kirjoittaja annah:
Voihan laatikkoihin kirjoittaa pienet laput, vaikka että yllätys löytyy eteisen maton alta, keittiön tuolilta, hiusharjan vierestä jne. Pienikin lapsi oppii samalla käsitteitä-( päällä, alla, vieressä) eikä yllätyksen silloin tarvitse olla laatikkoon sopiva. Meillä ainakin poika oli innoissaan etsimässä uutta ylläriä aamuisin.
:flower: Hyvä idéa!
Meillä oli just pienenä näin eli "aarrekartta" välillä. Tyyliiin kolma askelta oikealle ja kala(eli lattialla).
 

Yhteistyössä