Itkuhälytin vs radiopuhelin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vvieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vvieras"

Vieras
Olen lukenut keskusteluja ja ollaan vähän puolesta ja vastaan kaikenlaisten säteilyjen kanssa.

Nyt pitäisi hankkia jonkinlainen hälytin kuitenkin. Moni puhuu radiopuhelimen nimeen, mutta jotkut sanovat sen säteilevän enemmän. Toinen sanoo, ettei säteile.

Asutaan kerrostalossa, joten kotona ei siis tarvitse hälytintä vaan lähinnä kun kesä lähenee ja vietetään vaikka mummolassa aikaa omakotitalossa, jossa siis olisi hyvä, että voisi vauvan laittaa vaunuihin ulos nukkumaan ja itse mennä rauhallisesti vaikka kahville sisälle tai vastaavasti laittaa vauvan sisälle nukkumaan ja mennä itse ulos. En osaa sanoa tarkkaa pihan mituutta, mutta ei kai se nyt yli 100 metriä ainakaan ole. Tuskin edes 50 metriä. Ja kesäksi tarvitaan ja mielellään myös tähän vuodenaikaan varmuudeksi. Ja koska ei käytetä paljon, niin en siitä mitään hirveitä summia haluaisi maksaa.

Philips aventtia katsoin 49 euroa gigantissa, analoginen malli (mitä lie meinaakaan) tai sitten se radiopuhelin, mutta mikä radiopuhelin. Ihan mikä vaan?

Olisiko suositella itkuhälyttimeksi sopivaa edullista radiopuhelinta ja mistä sellaisen löydän? Vai onko itkuhälytin parempi.

Nykyaikaista tietoa haluaisin, en muutaman vuoden vanhoja, siksi en googleta enää. Googletin jo, mutten löytänyt vastausta. :) Eli tutkimuksia saa linkata ja kertoa mitä on kuullut.

Radiopuhelin myös siitä kiva, että lapset voi sitten leikkiä niillä, kun vähän kasvavat.

Anteeksi mahdollinen tietämättömyyteni mutta eikös radiopuhelimessa pidä painaa nappiaettä puhe välittyy toiselle? Vai saako sen asetukselle että linja on koko ajan päällä? Se kuluttaa aika paljon akkua luulisin. Ehkä ei myöskään saa herkkyyttä säädettyä kuten itkuhälyttimessä. Itsellä ei ole kokemusta kuin itkuhälyttimistä

Mitä hiton säteilyä? Ehkä mä olen tyhmä, mutta eikö se radiopuhelin nyt melkolailla samalla periaatteella toimi, kuin itkuhälytin??? Joten mistä se hurja säteily siihen tulee? :D

Meillä on ollut molemmat. Ja Copran radiopuhelimen rinnalla Philipsin itkuhälytin on lähinnä "itkuälytön", eli täysi lelu.

Se kantomatka mikä luvataan on ihan totta...jos välissä ei ole yhtään puuta, saati sitten seinää. Ja suunnilleen heinänkorsikin siinä välissä heikentää sitä itkuhälyttimen kantamaa. Niinpä meillä ei toiminut se, että lapsi nukkui sisällä samalla, kun mä olin pihalla haravoimassa. Ei riittänyt Philipsin itkuhälyttimen kantomatka, vaan hälytin rupesi piipittämään. Ja mulla oli siis suora näköyhteys pihalta siihen ikkunaan, jonka alla lapsi nukkui. Eli välissä oli vain yksi seinä. Mutta se riitti.

Copran radiopuhelin oli sen sijaan ihan loistava. Itkuhälyttimenä täysin yliverto ja niitä sai käytettyä moneen muuhunkin. En keksi mitään pahaa sanottavaa.

[QUOTE="...";29609547]Anteeksi mahdollinen tietämättömyyteni mutta eikös radiopuhelimessa pidä painaa nappiaettä puhe välittyy toiselle? Vai saako sen asetukselle että linja on koko ajan päällä? Se kuluttaa aika paljon akkua luulisin. Ehkä ei myöskään saa herkkyyttä säädettyä kuten itkuhälyttimessä. Itsellä ei ole kokemusta kuin itkuhälyttimistä[/QUOTE]

Ei mitään tietoa, mutta moni suosittelee noita radiopuhelimia. Kai ne saa koko ajan päällekin.

minä liputan kans cobra radiopuhelimen puolesta, siinä on itkyhälytin toiminto eli menee päälle kun vauva ääntelee, eikä vauvalle kuulu rekkamiehen puheet jos samalle kanavalle tulevat. Ja oma cobra on ainakin niin herkkä ettei tarvitse ihan lähelle vauvaa edes laittaa ni ottaa äänen.

Mitä hiton säteilyä? Ehkä mä olen tyhmä, mutta eikö se radiopuhelin nyt melkolailla samalla periaatteella toimi, kuin itkuhälytin??? Joten mistä se hurja säteily siihen tulee? :D

Meillä on ollut molemmat. Ja Copran radiopuhelimen rinnalla Philipsin itkuhälytin on lähinnä "itkuälytön", eli täysi lelu.

Se kantomatka mikä luvataan on ihan totta...jos välissä ei ole yhtään puuta, saati sitten seinää. Ja suunnilleen heinänkorsikin siinä välissä heikentää sitä itkuhälyttimen kantamaa. Niinpä meillä ei toiminut se, että lapsi nukkui sisällä samalla, kun mä olin pihalla haravoimassa. Ei riittänyt Philipsin itkuhälyttimen kantomatka, vaan hälytin rupesi piipittämään. Ja mulla oli siis suora näköyhteys pihalta siihen ikkunaan, jonka alla lapsi nukkui. Eli välissä oli vain yksi seinä. Mutta se riitti.

Copran radiopuhelin oli sen sijaan ihan loistava. Itkuhälyttimenä täysin yliverto ja niitä sai käytettyä moneen muuhunkin. En keksi mitään pahaa sanottavaa.

No jonkun mukaan itkuhälyttimet olisi suunniteltu, niin etteivät säteilisi niin paljon, mutta ei välttämättä pidä paikkansa.

Tuolla pihalla on kyllä puita ja seiniä sitten. Nyt kallistun kyllä tuon radiopuhelimen puoleen.

[QUOTE="...";29609547]Anteeksi mahdollinen tietämättömyyteni mutta eikös radiopuhelimessa pidä painaa nappiaettä puhe välittyy toiselle? Vai saako sen asetukselle että linja on koko ajan päällä? Se kuluttaa aika paljon akkua luulisin. Ehkä ei myöskään saa herkkyyttä säädettyä kuten itkuhälyttimessä. Itsellä ei ole kokemusta kuin itkuhälyttimistä[/QUOTE]

Ei tarvi painaa nappia, niissä on "itkuhälytinasetus". Eikä kuluta akkua sen enempiä. Tai ainakaan en koskaan huomannut. Ja herkkyyttä saa säädettyä.

Radiopuhelin on tarkoitettu radiopuhelimeksi ja itkuhälytin itkuhälyttimeksi. Jos haluat nykyaikaisen itkuhälyttimen, niin esimerkiksi tämä:

Philips SCD610/00 itkuhälytin. | Itkuhälyttimet | Lastentarvikkeet | Verkkokauppa.com

Se ei rätise ja pauku jos linja ei ole auki, eli lapsi ei itke. Digitaalinen ääniliikenne on kirkas ja selkeä, sekä videokamera antaa kivasti mahdollisuuden kurkata mitä lapselle kuuluu. Toimii myös pilkkopimeässä yöllä talviaikaan.

Ja jos ajattelet, että tuo maksaa turhan paljon, niin muista että tuollaisessa myös jälleenmyyntiarvo on suurempi. Ei siinä sentään niin paljon rahaa mene, kun myyt sen vuoden tai parin päästä.

Mitä cobran malleja teillä on? Äsken kun googletin niin löytyi täysin erihintaisia malleja. Riittääkö edullisin?

Esim. tämä
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/0259/cdtbq/Cobra-MT200-radiopuhelin-pari

Tässä taas ainakin nämä kolme mallia. Mitä teiltä löytyy?

https://www.tekniikkakauppa.fi/category/92/radiopuhelimet

[QUOTE="vieras.";29609570]Radiopuhelin on tarkoitettu radiopuhelimeksi ja itkuhälytin itkuhälyttimeksi. Jos haluat nykyaikaisen itkuhälyttimen, niin esimerkiksi tämä:

Philips SCD610/00 itkuhälytin. | Itkuhälyttimet | Lastentarvikkeet | Verkkokauppa.com

Se ei rätise ja pauku jos linja ei ole auki, eli lapsi ei itke. Digitaalinen ääniliikenne on kirkas ja selkeä, sekä videokamera antaa kivasti mahdollisuuden kurkata mitä lapselle kuuluu. Toimii myös pilkkopimeässä yöllä talviaikaan.

Ja jos ajattelet, että tuo maksaa turhan paljon, niin muista että tuollaisessa myös jälleenmyyntiarvo on suurempi. Ei siinä sentään niin paljon rahaa mene, kun myyt sen vuoden tai parin päästä.[/QUOTE]

Kamalan kallis, kun ei siis tarvita kun max viikoittain, eikä välttämättä sillonkaan. Siksi haluan edullisen. Vaikka onhan tuo jälleenmyynti ihan hyvä juttu.

Jossain myös väitettiin noiden kamerallisten olevan eniten säteileviä.

Mutta täytyy miettiä. Toki tuo kamerallinen olisi paras, mutta voi olla, että meille ihan turha.

Itse en halunnut noita tavallisia itkuhälyttimiä koska tuskin kestävät pakkasta, oma radiopuhelin on tainnu olla -15 asteessa ja hyvin on pelittänyt, ajattelin myös et kestää kosteutta paremmin kun on kevät ja syys sateet.

Oma on cobra mt 975. Pikkasen vaati keskittymistä ja ohjeiden lukua et osasi laittaa itkuhälytin kanavan päälle, mut sitten kun sen tajuaa ni nopee ja muutamia painalluksia tarvii vaan tehdä.

Meillä oli Cobran radiopuhelimet ja hyvät olivat. Esikoisen aikaan oli Philipsin hälyttimet, ja niistä oli joskus patterit loppuneet kesken (söi paljon pattereita) tai nappi pompannut ylös kun vauvan laittoi vaunuihin, ja hälytin mennyt pois päältä. Radiopuhelimen laitoin rannelenkistä pyykkipojalla roikkumaan vaunujen kuomuun ja hyvin toimi, ei pettänyt ikinä.

Niii no sekin ehkä sit kannattaa ottaa huomioon mihin sen itkuhälyttimen/radiopuhelimen saa tai joutuu laittaa. Esim meidän Philipsiä ei saa pitää metriä lähempänä, ja silti ei kuulu ylimääräisiä kohinoita eikä rätinöitä. Se turvaraja voi olla ehkä sen säteilynkin vuoks, mutta myös paloturvallisuuden vuoks. Mitää akullisia, paristollisia, virrallisiahan ei saisi laittaa vauvan / kankaiden lähelle.

Suosittelen tuollaista kameralla varustettua mallia. Siitä on iloa pidemmäksikin aikaa. Sen voi laittaa lasten huoneeseen valvomaan leikkejä vähän isompienkin lasten osalta. Erityisen kätsä se on jos on vaikka vieraita ja aikuiset istuu kaffepöydässä ja lapset häärää siinä lastenhuoneen ja olohuoneen välissä.

Mutta toisaalta jos te ette sitä tarvii muuten, nii ottakaa känny jossa on pakettiliittymä. Vaikka joku sellanen missä saa soittaa tiettyihin "kaverinumeroihin" ilmasiks, tai rajattomasti vakkka 5000min asti. Kännykkälinja auki vaunun viereen, ja itelle toinenpää ja opetella käyttää puhelimen pito-toimintoa, nii kyllä sillökin pärjää eikä varmasti tule kantavuusongelmia. Saa tarvittaessa videopuheluakin, joka mulla ainakin kuuluu tuohon 5000minuuttiin.

[QUOTE="vieras.";29609619]Suosittelen tuollaista kameralla varustettua mallia. Siitä on iloa pidemmäksikin aikaa. Sen voi laittaa lasten huoneeseen valvomaan leikkejä vähän isompienkin lasten osalta. Erityisen kätsä se on jos on vaikka vieraita ja aikuiset istuu kaffepöydässä ja lapset häärää siinä lastenhuoneen ja olohuoneen välissä.[/QUOTE]

No tämä kyllä kuulostaa hyvältä, kun vauva siirtyy jossain vaiheessa esikoisen kanssa leikkimään ja toivoisin samalla voivani vaikka siivota ilman, että tapahtuu mitään.

Mutta toisaalta jos te ette sitä tarvii muuten, nii ottakaa känny jossa on pakettiliittymä. Vaikka joku sellanen missä saa soittaa tiettyihin "kaverinumeroihin" ilmasiks, tai rajattomasti vakkka 5000min asti. Kännykkälinja auki vaunun viereen, ja itelle toinenpää ja opetella käyttää puhelimen pito-toimintoa, nii kyllä sillökin pärjää eikä varmasti tule kantavuusongelmia. Saa tarvittaessa videopuheluakin, joka mulla ainakin kuuluu tuohon 5000minuuttiin.

On mulla kyllä ihan sellainen puhelin, mutta mistä se toinen :D. Miehellä on myös ,mutta ei se ole mukana välttämättä siellä, missä minä olen.

[QUOTE="vvieras";29609646]No tämä kyllä kuulostaa hyvältä, kun vauva siirtyy jossain vaiheessa esikoisen kanssa leikkimään ja toivoisin samalla voivani vaikka siivota ilman, että tapahtuu mitään.[/QUOTE]

Meinaat, että katsot koko ajan ruudulta mitä lastenhuoneessa tapahtuu ja siivoat siinä samalla? Voin sanoo et ei tuu onnistuu :)

"Tuotteen ensivaikutelma hyvä, laadukkaan oloinen. Aiempaan vastaavaan Philipsin videoitkuhälyttimeen verraten parempi kuva ja pienempi koko. Pian kuitenkin selviää muutama perustavaa laatua oleva ongelma:
- kamerassa ei ole akkua, eikä mahdollisuutta käyttää paristoja, kuten aikaisemmassa mallissa. Tämä toimii ainoastaan muuntajaan kytkettynä, rajoittaa käyttöä huomattavasti.
- kameran/itkuhälyttimen kautta ei voi soittaa nukutuksen aikana musiikkia, kuten aikaisemmassa mallissa pystyi.
Tuotteen käyttö rajoittuu siis vain sisätiloihin ja virtapistokkeen läheisyyteen. Ominaisuudet varsin rajalliset ja karsitut, muutaman kympin perus itkuhälyttimistäkin löytyvät unimusiikit ym. puuttuvat tästä, kuitenkin hintaa 170 euroa. Tuote ei kyllä anna tuolle rahalle juurikaan vastinetta."

philips scd610/00 digitaalinen itkuhälytin.

Tosiaanko noin. En tuolla sitten mitään tee, jos ei sitä ulos voi laittaa.

Meinaat, että katsot koko ajan ruudulta mitä lastenhuoneessa tapahtuu ja siivoat siinä samalla? Voin sanoo et ei tuu onnistuu :)

Itse olen kans alkanu haaveilee kunnollisesta kamerallisesta hälyttimestä, juuri tuon lastenhuoneen vuoksi. Meillä lastenhuone alakerrassa, keittiö olohuone yläkerrassa, nii olis kiva antaa lasten leikkiä kaikessa rauhassa alhaalla ilman että tarvii ite kokoajan rampata portaissa kattomassa onko kaikki ok.
Toisaalta kotioloissa ajattelin et toimis myös webbikameran avulla..mut jos yhdesdä laitteessa ln kakkki tarvittava.. :)
Ajattelin että kamerallista vois käyttää myös niin päin, et jos lasta joskus pelottaa nukahtaa omassa huoneessa, nii lapselle voisi antaa sen näytöllisen pään, nii näkis iskän ja äidin siitä.

Meillä on ollut Philips Avent (SCD470/00), ja vaikka ei ole mikään uusin malli niin hyvin on toiminut. Ei ole ottanut häriötä tai kadonnut kuuluvuus kun vauva on ollut ulkona ja itse sisällä tai toisin päin.

Tuttavaperheellä oli tuollaiset cobran radiopuhelimet, en tiedä mallia, mutta niissä oli aika huono herkkyys. Aika paljon saa vauva äännellä ennen kuin kuuluu mitään.

Oma itkuhälytin oli huomattavan paljon herkempi, siis nappaamaan kaikki äänet. Toki sitten tulee turhiakin kohinoita välillä.
Meillä padwico 903 jotka ostettiin tarjouksesta.

Yhteistyössä