paha mieli, kun suutuin vauvalle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inhottava äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Inhottava äiti

Vieras
Olen varmaan tulossa kipeäksi, kun päätä ja kurkkua särkee. Olisin hetken halunnut olla rauhassa ja yritin laittaa vauvan ulos unille, kun kärttysi tuossa väsymystään. Vaan eipä asettunutkaan ulos vaunuihin. Monta kertaa kävin hyssyttelemässä, mutta lopulta oli pakko ottaa pois vaunusta.

Ärsyyntyneenä kiskoin vaunut sisälle niin ettö kolisi ja oven pielet möykäröin samalla. Otin vauvan vaunusta sanaakaan sanomatta ja ulkovaatteet riisuttuani laitoin hänet lattialle lelujensa keskelle. Enkä puhunut siis koko aikana hänelle mitään. Istuin itse koneelle ja vauva leikki lattialla. Huomasin vauvan menevän kiellettyyn paikkaan ja menin komentamaan. Silloin vauva vain katsoi minua ja alkoi nauramaan. Sydämestä vihlaisi. Olin ollut hänelle inhottava, kun en puhunut suuttuneena mitään ja menin sitten vaan komentamaan. Ja hän vaan nauroi ihanasti minulle.

Otin syliin ja leikin hänen kanssaan. Vähän ajan kuluttua yritin uudestaan unille ja sinne se nyt jäi nukkumaan...

Että sitä osaa olla välillä inhottava äiti... :(

no me ollaan vain ihmisiä ja meillä äideilläkin on omat tunteemme ja suuttumuksen hetket, elämää se vaan on. Itselläni napsu päässä, kun typerä pyöräni oli laittanut venttiilit tukkoon talven aikana ja kumit tyhjänä ja poika huutaa, kun ei päästä pyörällä ajaan..

Ihiminen olet ja kun et sentäs lyönyt ni ei hätää. Olen minäkin huutanut alle 2kk keskellä yötä väsyneenä että "oo jo s.tana hiljaa" ja siitä vasta kamala olo tuli heti perään...huutaa nyt vauvalle joka ei siitä mitään ymmärrä, pelästyy vaan.

No eiks se ole nimenomaan hyvän äidin merkki, että vaikka on hermot napsumassa, niin ei silti tee mitään. Ethän sä edes huutanut vauvalle. Ei kai sitä äiti-ihmisenkään tarvitse aina olla iloinen. Eipä vauvasi tuosta kärsinyt, ei tee haittaa jos äiti ei aina jaksa leperrellä.