Itku tuli kun käytin meidän 1v3kk ikäistä poitsua hammaslääkärissä..

  • Viestiketjun aloittaja kolmen äiti82
  • Ensimmäinen viesti
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja HeinäHattu:
Niin et teet niintäin näin niin se on aina väärinpäin!
Mennään meidän tissinluttuttajan kans hamppiin joulukuussa ja poika on reilu 1v. Mitähän sanovat ku muilla on hyvät hampaat ja en ole imettäny ku n.puolivuotta niitä.
Ei siinä tissinlutkuttamisessa mitään pahaa ole vuosikkaalla, kunhan hampaistakin huolehditaan eikä vain imetyksen jatkumisesta. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti82:
EN imetä enää yöllä,tosin vasta 4 yötä ollut poitsu ilman yösyöntejä.Olisi pitänyt vieroittaa yösyönneistä jo aiemmin..Anteeksi tyhmyyteni mutta minkälaisia kxylitoli pastille voisi antaa näin pienelle?Tavallisesta kaupasta vai apteekista?ja tämä hammashoitaja sanoi myös että näin pienelle ei saa laittaa hammastahnaa ja minä olen jo sitä pari kk laittanut(erittäin vähän)..
Meijän hammashoitaja suositteli 1v:lle hammastahnaa ja sitä ollaan myös käytetty. Semmonen pikkiriikkinen nökäle on ihan sopiva määrä tahnaa.
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti82:
EN imetä enää yöllä,tosin vasta 4 yötä ollut poitsu ilman yösyöntejä.Olisi pitänyt vieroittaa yösyönneistä jo aiemmin..Anteeksi tyhmyyteni mutta minkälaisia kxylitoli pastille voisi antaa näin pienelle?Tavallisesta kaupasta vai apteekista?ja tämä hammashoitaja sanoi myös että näin pienelle ei saa laittaa hammastahnaa ja minä olen jo sitä pari kk laittanut(erittäin vähän)..
Kaupasta ja apteekista saa, Pirkalla on ja sitten niitä Fennobon- tabletteja. Meillä aloitettiin vuosikkaana kun poskihampaat puhkesi, silloin saa laittaa hammastahnaakin.

Meidän hammashoitaja sanoi, että purkkaa vaan 1,5-vuotiaalle. :D Ja oli ihan tosissaan, siinä se ksylitoli leviäis paremmin syljen mukana, mutta ei tuo osaa pureskella, esikoinen oppi juuri äsken reilut 2,5-vuotiaana.

Niitä ksylitolipastilleja jokaisen suuhun menneen aterian jälkeen ja ruokailut 5-6 kpl päivässä eikä välissä mitään, eiköhän se siitä. :hug:
 
Neslihan
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti82:
EN imetä enää yöllä,tosin vasta 4 yötä ollut poitsu ilman yösyöntejä.Olisi pitänyt vieroittaa yösyönneistä jo aiemmin..Anteeksi tyhmyyteni mutta minkälaisia kxylitoli pastille voisi antaa näin pienelle?Tavallisesta kaupasta vai apteekista?ja tämä hammashoitaja sanoi myös että näin pienelle ei saa laittaa hammastahnaa ja minä olen jo sitä pari kk laittanut(erittäin vähän)..
Voit antaa ihan tavallisia xylitol-pastilleja. Vaikka Katti Matikaista tai Pikku Kakkosen xylitolipastilleja (toinen maistuu vadelmalle ja toinen päärynälle), niitä saa ruokakaupoista, apteekeista ja luontaistuotekaupoista ainakin.
Ja hammastahnaa saa laittaa tuon ikäiselle jo =). Turussa suositus on, että hammastahnan (fluori- ja xylitolipitoisen, elikkä Herra Hakkarainen) käyttö aloitetaan heti kun eka hammas puskee läpi ikenestä.
Taisi olla aika tietämätön hammashoitsu teillä =)
 

Yhteistyössä