No eihän ne asiat itkemällä siitä miksikään muutu. Mä oon tullu nyt varsinkin vaalien alla siihen tulokseen, että suvaitsevaisuus on vain illuusio. Kaikki on ok, niin kauan kun homot pysyy kaapeissa ja vähemmistöt ghettoissaan.
Kunhan ei aleta sanomaan julkisesti, olen homo, silloin suvaitsevaisuus särkyy, siitä tulee suuri tabu. Mitä se edes oikein on? lenko rasisti kun en äänestä homoa? olenko rasisti jos sanon että ulkomaalaisten tulisi tehdä töitä? Mun mielestä tabu ei ole erilaisuus vaan juurikin suvaitsevaisuus.
Avarakatseinen ihminen näkee pidemmällä ja leveämmälle ja ehkä siksi enemmän pohtii kaikkea. Itse olen sellainen, mutta ap, tuon voivottelun sijaan sun kannattaisi enemmän miettiä sun omaa suhdettasi noihin juttuihin. Miksi tunnet niin kuin tunnet? Vastaukseksi ei riitä, että siksi koska siitä tulee paha mieli. Sehän on selvä. Mieti syvemmälle, miksi siitä tulee pahamieli juuri sinulle.
Sitten kun keksit sen, luultavasti olet taas yhtä asiaa avarakatseisempi. Kaikki joskus kiusaavat, tietämättäänkin, sellaista ihmistä ei ole joka ei sitä tekisi.