Itkin tänään matkalla kotiin.

  • Viestiketjun aloittaja Syvälle sydämeen sattuu
  • Ensimmäinen viesti
ugh
[QUOTE="jeps";25537818]Kenen meidän tekoja? Yleistät aika rankasti. Ikään kuin me kaikki muut olisimme empatiakyvyttömiä, rakkaudettomia ja kykenemättömiä myötäelämään. Ikään kuin me kaikki muut paitsi sinä kiusaisimme ja sortaisimme toisiamme.

Kiitos vain, olipa kiva yleistys sinulta.[/QUOTE]

No elä ny helevetti viitti toista kiusata.
 
"niin"
Itse olen vahva, ja rämpinyt ylös vaikka mistä. Olen myös suorasanainen, eikä suuni vaan pysy kiinni, jos näen epäoikeudenmukaisuutta tms. Mutta olen joutunut seuraamaan monenujon, ja aremman ihmisen taivaltamista. Ja se on valitettavasti huomattavasti vaikeampaa, koska he eivät osaa puolustaa itseään.

Vahvojen silmille ei uskalleta pomppia, mutta näiden arkojen kyllä
Niin, ja usein ne vahvat ovat oikeasti vain niin heikkoja että hakevat omaa vahvuutta sortamalla sitä jolla katsovat olevan vähiten tukijoukkoja.

ja ne hiljaiset ovat ne vahvimmat, ne ainoat, jotka itse eivät menisi mukaan haukkumaan ketään. ja koska toiset tämän tietävät, he ovat suuttuneita koska tietävät näiden hiljaisten olevan parempia. ja vahvempia.
 
  • Tykkää
Reactions: Cherry Maua
No eihän ne asiat itkemällä siitä miksikään muutu. Mä oon tullu nyt varsinkin vaalien alla siihen tulokseen, että suvaitsevaisuus on vain illuusio. Kaikki on ok, niin kauan kun homot pysyy kaapeissa ja vähemmistöt ghettoissaan.
Kunhan ei aleta sanomaan julkisesti, olen homo, silloin suvaitsevaisuus särkyy, siitä tulee suuri tabu. Mitä se edes oikein on? lenko rasisti kun en äänestä homoa? olenko rasisti jos sanon että ulkomaalaisten tulisi tehdä töitä? Mun mielestä tabu ei ole erilaisuus vaan juurikin suvaitsevaisuus.

Avarakatseinen ihminen näkee pidemmällä ja leveämmälle ja ehkä siksi enemmän pohtii kaikkea. Itse olen sellainen, mutta ap, tuon voivottelun sijaan sun kannattaisi enemmän miettiä sun omaa suhdettasi noihin juttuihin. Miksi tunnet niin kuin tunnet? Vastaukseksi ei riitä, että siksi koska siitä tulee paha mieli. Sehän on selvä. Mieti syvemmälle, miksi siitä tulee pahamieli juuri sinulle.

Sitten kun keksit sen, luultavasti olet taas yhtä asiaa avarakatseisempi. Kaikki joskus kiusaavat, tietämättäänkin, sellaista ihmistä ei ole joka ei sitä tekisi.
 
"vieras"
Mun täytyy myöntää että mä ehkä sitten olen juuri ap:n kuvaileman kaltainen ihminen. Mä en nimittäin ymmärrä yhtään miten jostain asioista voidaan saada näinkin pahoinvoivia ajatuksia herättäviä.

Mun tuttavapiirissä ei kukaan täysijärkinen ole koskaan sanonut tappavansa jonkun toisen mielipiteiden takia. Kyllä mä olen vuosien saatossa kuullut näitä "mä tapan sut" uhoiluja. Mutta ne kaikki ovat tulleet jollain tapaa sairaalta ihmiseltä.

Me olemme erilaisia. Pitäsi aina yrittää että myös niitä "ääripään" pehmeitä arvoja kunnioittavien pitäsi edes yrittää ymmärtää että joku ajattelee toisin. Se ymmärrys kun ei voi kulkea vain yhteen suuntaan.

Yhteiskunta kehittyy, valitettavasti välillä väärin ja viallisilla arvoilla. Mutta kaikki yhteiskunnan kehitys ei kuitenkaan ole pahasta joten on pysähdyttävä pohtimaan mikä on tässä muuttuneessa yhteiskunnassa hyvin, eikä vain haettava niitä pahoinvointia tuovia ajatuksia.

Kiusaaminen on hyvin vaikea asia. On olemassa todellista kiusaamista mutta on olemassa myös tahatonta kiusaamista. Sellaista jossa vastakkain ovat ns. vahvan mielipiteen omaava henkilö ja toinen, hieman epävarma omasta itsestään.
Toisinaan yksinkertaisesti ei aina ehdi pysähtyä miettimään kuinka vastaa esim. nettikirjoitukseen kun ei todellakaan voi ymmärtää kuinka tuntematon voi jostakin itselle täysin yksinkertaisesta asiasta saada ongelman. Tällöin tulee helposti vastanneeksi "kärkkäästi" ja toinen kokeekin sen kiusauksena vaikkei sitä missään tapauksessa sellaiseksi ole tarkoitettu.

Jos sanon jollekin "pöllö, herää nyt tuosta maailmastasi" niin joku kokee sen kiusauksena, joku toinen kokee sen herätyksenä ja minulle se on luonteeseeni sopiva sanonta. Se ei tarkoita aliarvioimista, se tarkoittaa vain omaa mielipidettäni.

Seuraavaksi minulle sanotaan että pitäisi ottaa huomioon ettei saa lyödä lyötyä ja pitää yrittää ymmärtää. Eli MINÄ en saa olla oma itseni vaan minun täytyy ymmärtää että jollekin tulee pahaolo. Ja kuitenkin esim. nyt ap on juuri peräänkuuluttanut sitä omana itsenään oloa. Tässä on se suuri ristiriita.

Ei aina pidä pohtia niin suuresti toisen motiiveja, eikä ajatella sitä että toinen mollaa minua itseäni. Vaan pyrkiä pohtimaan vain omia motiivejaan ja myös sitä omaa hyväksyntäänsä sille että me oikeasti olemme erilaisia. Ja tämä ei suinkaan ole helppoa, kenellekään.
 
kiusattu
Alkuperäinen kirjoittaja Välillä meren ja maan;25541390:
No eihän ne asiat itkemällä siitä miksikään muutu. Mä oon tullu nyt varsinkin vaalien alla siihen tulokseen, että suvaitsevaisuus on vain illuusio. Kaikki on ok, niin kauan kun homot pysyy kaapeissa ja vähemmistöt ghettoissaan.
Niin, itse vähemmistöön, kuuluvana olen joutunut lapsena rajusti kiusatuksi pienellä paikkakunnalla. Luulen, että usko antoi minulle siivet, ja nousin hakkaamisen jälkeen ylös entistä vahvempana. Kamalinta oli se, että lapset tekivät sitä, mitä aikuiset edellä.

Mutta sitä mieltä olen, että kaapista voi tulla ulos tyylikkäästi, mikä ei läheskään aina toteudu homojen eikä uskovaistenkaan ulostuloissa.
 
Niin, itse vähemmistöön, kuuluvana olen joutunut lapsena rajusti kiusatuksi pienellä paikkakunnalla. Luulen, että usko antoi minulle siivet, ja nousin hakkaamisen jälkeen ylös entistä vahvempana. Kamalinta oli se, että lapset tekivät sitä, mitä aikuiset edellä.

Mutta sitä mieltä olen, että kaapista voi tulla ulos tyylikkäästi, mikä ei läheskään aina toteudu homojen eikä uskovaistenkaan ulostuloissa.

Toisaalta kuitenkin se ulostulo on se pointti, ei se miten sieltä kaapista astelee, koska toisinaan, ainakin luulen, se on aika sponttaania ja tunneperäistä, että nyt on se heti. Tyylikkyys voi siinä kohtaa olla aika kaukana kun vaan tullaan ja ryminällä.

Ei sullakaan varmasti helppoa ole ollut :(
 

Yhteistyössä