Itkettää niin kovasti :( ei v*ttuilua tähän kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Hei ap! mene seurakunan diakonin luokse,ja pyydä raha avustus ruokaan!!! en tiedä paljonko antavat mutta varmasti tyhjää parempi summa!! koska voivat myös myöntää sen raha avustuksen.
 
Kyllä mä ymmärrän, ettei välttämättä halua apua vierailta ihmisiltä. Kertomastasi päätellen olet hyvä ja viisas äiti. Lapsesi ovat onnekkaita. Teillä on nyt tämä tilanne, joka joskus muuttuu paremmaksi. Lapset luultavasti pieniä vielä, joten varsinaisesti rahan vähyys ei niin haittaa. Omat pikkuiseni yh-aikoina osasi kouluiässä pukea sanoiksi meidän elämän: " Meillä ei ole paljon rahaa, mutta meillä on paljon rakkautta." Voimia ja mukavia hetkiä muksujesi kanssa! :hug:
 
vieras
meille tuli kiva ylläri, avasin miehelle tulleen perintätoimistolaskun; melkeen 2000e. öljyt pitää maksaa rahana, ku eivät enää myy laskuun ku mies venyttänyt niitten maksamista, öljyt loppu :( Ennen joulua kyselin mikä rahatilanne että voinko ostaa veronpalautusrahoilla kauan haaveilemiani ja lasten toivomia juttuja lapsille. Ja kuulemma rahatilanne ok, ja sit laitoin veronpalautukset meneen. EIpä rahatilanne olekkaan ok :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meille tuli kiva ylläri, avasin miehelle tulleen perintätoimistolaskun; melkeen 2000e. öljyt pitää maksaa rahana, ku eivät enää myy laskuun ku mies venyttänyt niitten maksamista, öljyt loppu :( Ennen joulua kyselin mikä rahatilanne että voinko ostaa veronpalautusrahoilla kauan haaveilemiani ja lasten toivomia juttuja lapsille. Ja kuulemma rahatilanne ok, ja sit laitoin veronpalautukset meneen. EIpä rahatilanne olekkaan ok :(
Tästä syystä meillä on yhteinen kulutili johon molemmat siirtävät aina kuukausittain ennalta sovitus summan ja sieltä maksetaan kaikki laskut, ruoat sun muut. Tosin tällä hetkellä kun olen kotihoidontuella, mun ei kuulemma tarvitse vähistäni sinne mitään laittaa kun pakerran kun eläin kotona :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Carla:
Alkuperäinen kirjoittaja Häpsisväpsiäinen:
Miten tonne Pidetään huolta kerhoon pääsee mukaan?
Ois kiva jos pystyis joskus auttamaan apua tarvitsevia.

Mua kiinnostaa kanssa tämä ja samalla asialla =)
salasanan saapi keittiönoidalta, cabi777:lta, jätkältä, kookostalta ja meduustalta nyt ainaki. heille vaan yyveetä jos haluaa liittyä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja HäMäTä:
Siihen lahjaan. Osaatko neuloa ja onko sulla lankaa (esim. siis) Missä asut?
mie yyveetä jo hälle laittelin myös tuosta lahjasta mutta eipä oo tullu vastausta... epäilen ettei tuu vastausta ollenkaan :whistle:
Tulee vastaus kun ehdin rustaamaan, on mulla muutakin elämää, esimerkiksi lapset :D

Jos joku laittaisi ohjeet miten sinne kerhoon haetaan/pääsee, niin voisin illemmalla kokeilla.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
salasanan saapi keittiönoidalta, cabi777:lta, jätkältä, kookostalta ja meduustalta nyt ainaki. heille vaan yyveetä jos haluaa liittyä =)
Mielellään ei mulle, koska mun yy-lootani tuntuu olevan joka ainoa ilta 100% täynnä. Mutta nikille välitetään toisistamme voi laittaa, koska "hän" on se, joka hyväksyy hakemukset. Nikille pääsee laittamaan yytä mm tästä ketjusta

http://keskustelu.kaksplus.fi/t959008

 
Alkuperäinen kirjoittaja tiitukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja HäMäTä:
Siihen lahjaan. Osaatko neuloa ja onko sulla lankaa (esim. siis) Missä asut?
mie yyveetä jo hälle laittelin myös tuosta lahjasta mutta eipä oo tullu vastausta... epäilen ettei tuu vastausta ollenkaan :whistle:
Tulee vastaus kun ehdin rustaamaan, on mulla muutakin elämää, esimerkiksi lapset :D

Jos joku laittaisi ohjeet miten sinne kerhoon haetaan/pääsee, niin voisin illemmalla kokeilla.
oolrait. :ashamed: sitä ku ei uskalla tässäkään päässä kovin luottaa että onko joku ihan oikeella mielellä toimimassa vai ei...


ja sinne kerhoon haetaan siis niin että laitat sille hyväksyjälle (keittis tuossa jo ketjunki laitto mistä se palstailija löytyy) yyveetä ja kysyt salasanan. sitte meet tuonne kerhot-osioon joka on kaksplus.fi etusivulla vasemmassa reunassa siellä keskustelu-osion alapuolella. siellä sitte kirjaudut sillä salasanalla siihen kerhoon ja muista painaa sitä hae jäsenyyttä - painiketta, muuten se hakemus ei rekisteröidy. sitte perustaja hyväksyy siun hakemuksen ja sen jälkeen pääset sinne keskustelemaan samalla salasanalla. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Ap nyt on puhunut kyllä itsensä pussiin, oiskelija tosiaan saa lainaa ja häntä VELVOITETAAN ottamaan lainaa, ilman lainaa ei sossusta edes saa toimeentulotukea.
Saa. Opiskelija saa toimeentulotukea ilman opintolainan nostamistakin, vaikka sossun tädit yleensä toista väittää. Laki toimeentulosta kun (kuulemma) sanoo, ettei ketään voi velvoittaa elämään lainarahalla...
Mm.. paitsi että ellei nosta lainaa, se katsotaan kuitenkin tuloksi.
Ei katsota, jos osaa liittää hakemuksensa mukaan oikeanlaisen pykälän johon vetoaa :whistle: . Tämä on varma tieto.
Kerro tuo mullekin :D Ihan vakavissani kysyn.
Mun ystävä siis teki niin. On opiskelija, opintolainaa ei ole koskaan nostanut. Sossu ensin jäkätti että täytyy nostaa lainaa, sitten hän sai jostain (yliopistolta joltain tutorilta tms) lappusen missä oli joku pykälä toimeentuloon liittyen, liitti sen valitukseen ja sai toimeentulotukea :).
Itseäkin kiinnostaisi näin opiskelijana. Korkeimman hallinto-oikeuden päätös kun kertoo muuta. Onko asia muuttunut sitten vuoden 2001?

http://www.ylioppilaslehti.fi/2005/04/08/toimeentulotukea-ei-saa-ilman-opintolainaa/
 
AEMO
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkavalle kuulle ruokaan rahaa 0e. Tasan pyöreä nolla. Rv menossa 26, äitiyshousut saan ehkä huhtikuussa ostettua, vanhoja ei ole eikä kavereillakaan ole sopivia. Lapsella ensimmäisille kaverisynttäreille meno ensi viikolla, eikä mulla ole varaa edes siihen 5 e lahjaan - eikä rehellisesti sanottuna edes halvempaankaan. Kaikki tämä rakkaan ex-mieheni ansiota, jonka vanhat puhelinlaskut olivat minun nimissäni ja nyt perinnässä. Sosku ja srk eivät voi auttaa, soskusta saan ensi kuulle 70e, jolla lyhennän vuokraa.

Arvatkaa mitä, en jaksa :( En jaksa miettiä, miten saisin kaikesta kaapissa olevasta ruoasta ruoat koko kuukaudelle. Vanhemmat tai sukulaiset eivät voi avustaa. Vakuutus- ja muita laskuja tulee, enkä jaksa edes avata niitä enää, kaikki tulevat rahat on jo laskettu johonkin (ja ennen kuin joku väläyttää, niin ei, niitä ei voi siirtää).

Juuri täämllaisten takia pitäisi vanhemmuutteen olla joku pääsykoe.
Ei perkele. Ensin tehdään kersat ilman mitään takeita taloudellisesta tai muusta kyvystä hoitaa hommat, ja sitten kun tulee arki, niin äkistään nettiin. Ammu ittes
Tuli itku silloin, kun lapsi meni synttärikutsun kanssa nukkumaan ja mietti, saisiko Prismasta NN:lle lahjan.

Joo, ei tarvitse v*ttuilla. Piti vaan johonkin purkaa.
 

Yhteistyössä