ISYYSTESTIT!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokuäippä2x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sillähän ei ole mitään väliä onko alko käytössä vai ei.Sillä on väliä että sitä ei käytetä lapsen kanssa ollessa.

Sitähän sinä et tiedä kun ITSEKKÄÄSTI ESTÄT LAPSEN OIKEUDEN TOISEEN VANHEMPAAN!!!!!

yäk. :kieh:

Lapsellasi on jokatapauksessa oikeus tietää isänsä, oletpa sinä mitä mieltä miehestä tahansa. Kannattaa isyys selvityttää ja sitten nuo alko ym. asiat vaikuttaa huoltajuus ja tapaamiskuvioissa

Alkuperäinen kirjoittaja jokuäippä2x:
entäs jos isäehdokkaalla on alkoholi melkein joka päivä käytössä?

No voi siltikin vaatia isyyden selvityksen. Mutta en usko että yhteishuoltoa annetaan sellaiselle.. tai mistäs minä tiedän.
Olen vaan käsittänyt että jos äiti ja isä eivät pysty yhdessä sopimaan asioista ja olemaan väleissä niin silloin ei yhteishuoltajuutta anneta. Ja varsinkin jos äiti on jo valmiiksi yh,niin tuskin sitä helpolla muuttamaan lähdetään.

Kannattaa selvityttää isä. Ei isää lainkaan olemassa on aina huonompi kuin sellainen josta tietää kuka on (vaikka ei pahemmin yhteyttä pitäisikään), olkoon millainen juoppo hyvänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:

No voi siltikin vaatia isyyden selvityksen. Mutta en usko että yhteishuoltoa annetaan sellaiselle.. tai mistäs minä tiedän.
Olen vaan käsittänyt että jos äiti ja isä eivät pysty yhdessä sopimaan asioista ja olemaan väleissä niin silloin ei yhteishuoltajuutta anneta. Ja varsinkin jos äiti on jo valmiiksi yh,niin tuskin sitä helpolla muuttamaan lähdetään.

Mun mies aikanaan eron päätteks tuli siihen tulokseen ettei ole pojan isä, ei tahtonut maksaa elatusmaksuja. Testit tehtiin mutta minun luvalla;) ei muuten... Vastaus oli 99,999999999 varmasti on pojan isä. Ja sen tiesinkin. No ei sit sen jäkeen oo poikaa kuiten ottanu. Pakko ei oo äidin suostua..

ei vaan jaksa tällästä enään...tyttö kohta 2 kk ja isä on tasan 2 kertaa kysyny saako tytärtään nähdä..ja ne pv ei ole sopinut minulle..muuten ei pidä mitään yhteyttä..ja tytön isän siskokin haukkuu mut ihan pystyyn joka kerta kun jutellaan..TYtön täti on ite kanssa alkoholin kanssa tekemisissä todella usein ja käyttää niitten seassa lääkkeitä..on se kumma että isä ei itse sano samoja asioita mulle mitä' siskonsa sanoo..ja tänään se sisko sano että eipä sitä kiinnosta edes nähdä veljentyttöään..ei vaan jaksa...

Alkuperäinen kirjoittaja sui:
Tosi monet tuntuu kuvittelevan että isällä ei oo mitään oikeuksia tuossa kohtaa.
Vaikka ihan samalla tavalla voi kumpivaan kävellä lastenvalvojelle,ja jos äiti ei suostu testeihin,niin mies voi hakea määräyksen niihin oikeudesta. Ja silloin nainen ja lapsi haetaan vaikka poliisivoimin jos ei muuten käy niissä.

No toihan on ihan sairasta. Ei äitiä pitäisi pakottaa tuollaisiin.:o :xmas:

Kummasti tuntuis olevan naisille ok että mahdolliset isät haetaan vaikka väkisin testeihin, mutta uiui kun eihän äitiä sais.... :D

enkä ole kieltämässä isää näkemästä tytärtään....ei siitä ole todellakaan kyse..haluan että lapselani on isä mutta eipä sitä isää kiinnosta nähdä tytärtään...on se viina nimittäin tärkeämpi!!!

ei vaan jaksa tällästä enään...tyttö kohta 2 kk ja isä on tasan 2 kertaa kysyny saako tytärtään nähdä..ja ne pv ei ole sopinut minulle..muuten ei pidä mitään yhteyttä..ja tytön isän siskokin haukkuu mut ihan pystyyn joka kerta kun jutellaan..TYtön täti on ite kanssa alkoholin kanssa tekemisissä todella usein ja käyttää niitten seassa lääkkeitä..on se kumma että isä ei itse sano samoja asioita mulle mitä' siskonsa sanoo..ja tänään se sisko sano että eipä sitä kiinnosta edes nähdä veljentyttöään..ei vaan jaksa...

Eli olet kahden kuukauden sisällä kahdesti kieltänyt tulla katsomasta tyttöään? Mitkä oli ne menot jotka ei ollu soviteltavissa mitenkään?

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hanski:
Pakko ei oo äidin suostua..

Äidin on suostuttava testeihin, joko vapaaehtoisesti tai oikeuden määräyksellä..

No niin minulle oikeusavustaja lakikirjastaan luki..... Ei mulle mistään oikeudesta kukaan sanonu edes lastenvalvoja. Noi testit tuli kustantaan usean satasen jonka isä makso kiltisti omasta pussistaan

Alkuperäinen kirjoittaja hanski:

Äidin on suostuttava testeihin, joko vapaaehtoisesti tai oikeuden määräyksellä..

No niin minulle oikeusavustaja lakikirjastaan luki..... Ei mulle mistään oikeudesta kukaan sanonu edes lastenvalvoja. Noi testit tuli kustantaan usean satasen jonka isä makso kiltisti omasta pussistaan

No siinä tapauksessa sun oikeusavustaja oli väärässä. Voit itse todeta asian lukemalla kyseiset lait netistä.

Enkä ymmärrä miks tingata asiasta, mulla nyt vaan sattu käymään tällä tavalla.... Ja anteeks ku mua ei pakotettu kenenkään takia sinne teteihin. Jonne myös äiti menee luovuttamaan verta!

toinen tais olla jonkun juhlat ja toinen oli kun olin mieheni äidillä viikon...

Alle 2 kk vauvan kanssa "jotkun juhlat jotka tais olla" oli tärkeämpää kuin se että isä näkee lapsensa? Ja miksei mies voinut äidilleen tulla?

No ehkä tuo teidän tilanteenne nyt ei ihan tavanomainen olekaan :laugh:

Kyllä isukki oikeutensa saa, tarkista faktat.

Mun mies aikanaan eron päätteks tuli siihen tulokseen ettei ole pojan isä, ei tahtonut maksaa elatusmaksuja. Testit tehtiin mutta minun luvalla;) ei muuten... Vastaus oli 99,999999999 varmasti on pojan isä. Ja sen tiesinkin. No ei sit sen jäkeen oo poikaa kuiten ottanu. Pakko ei oo äidin suostua..

On pakko suostua. Ihan 100% varma asiasta. Aikaa siinä kyllä menee jos oikeuden kautta lähetää hakemaan mutta isä ne testit varmasti saa.

Ja juu,eipä tapaa munkaan lasten isät lapsiaan,että ymmärrän kyllä hyvin miltä se tuntuu. mutta silti olen sitä mieltä että se on hyvä että isä on lapsella tiedossa ja varsinkin noin päin että isä tahtois lapsen elämään kuulua kerran isyyden selvitystä vaatii. Ellei sitten ole jotain muita syitä taustalla.. mutta miksi alkais kiusallaan tuollaista vaatia,kun kuitenkin se sitten tarkottaa että elatusmaksut on maksettava kun isyys selvitetty.

Toi ei oo yhtään sama tilanne, kun on JO VAHVISTETTU isäksi ja haluaa perua sen. Sillon ei oo pakko suostua, koska lapsen etu ei sitä vaadi koska hänellä on isä.

Jos lapsella EI OLE isää on äidin pakko suostua testiin, paitsi jos on naimisissa jonkun muun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
toinen tais olla jonkun juhlat ja toinen oli kun olin mieheni äidillä viikon...

Alle 2 kk vauvan kanssa "jotkun juhlat jotka tais olla" oli tärkeämpää kuin se että isä näkee lapsensa? Ja miksei mies voinut äidilleen tulla?

No niinpä!:o Olet siis kahdesti torjunut miehen kyläily-yritykset ja odotat ilmeisesti, että hän loputtomasti jaksaa olla oma-aloitteinen ja yrittää tavata omaa lastaan..?

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Toi ei oo yhtään sama tilanne, kun on JO VAHVISTETTU isäksi ja haluaa perua sen. Sillon ei oo pakko suostua, koska lapsen etu ei sitä vaadi koska hänellä on isä.

Jos lapsella EI OLE isää on äidin pakko suostua testiin, paitsi jos on naimisissa jonkun muun kanssa.

Eli pähkinänkuoressa, jos mies on isyytensä tunnustanut ei äidillä ole velvollisuutta suostua selvittelemään asiaa. Ennen kun on tunnustettu on pakko.

No ehkä tuo teidän tilanteenne nyt ei ihan tavanomainen olekaan :laugh:

Kyllä isukki oikeutensa saa, tarkista faktat.

No millanen se mun tilanne sitte on ku Tiedät ja voitko sanoa koska sitte nää asiat on tapahtunu ku tilanne ei vieläkään sinun mielestä meidän perheessä oo tavanomainen????????

Enkä ymmärrä miks tingata asiasta, mulla nyt vaan sattu käymään tällä tavalla.... Ja anteeks ku mua ei pakotettu kenenkään takia sinne teteihin. Jonne myös äiti menee luovuttamaan verta!

No ei se kyllä tasan mene luovuttamaan verta, ei siellä mikään SPR:n veripalvelu oo vastassa. :D Kyllä sinne mennään ihan verikokeisiin.

Ja kyllä on pakko jos isyyttä ei ole tunnustettu.

Yhteistyössä