isyyspakkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riksu

Vieras
onko kukaan hankkinut tai tehnyt itse isyyspakkausta tulevalle isukille? minusta tuo ajatus on hyvä ja ajattelin panna käytäntöön..

tietääkö kukaan mistä niitä voisi ostaa valmiina pakettina tai jos tekee itse, niin mitä niihin kannattaisi laittaa? mitäkähän isukki haluaisi paketin sisältävän..

en halua itseltään kysyä, kun menisi yllätys sen tien.. :)

Moikka!!!

ite olen ajtellut tekeväni isukille pakkauksen!!!

Pikkuhiljaa kerään siihen kaikenlaista: body isin kulta tarjoustalosta 3,59,kertakäyttöhanskoja,pykkipoikia,viina pullo,sisuja,buranaa paketti,pienimpiä vaippoja paketti,baby blues kirjanen sarjakuva,pikkusen vauvan hoito-ohjeita,isukki t-paita kaverit tekevät sabluunat ja minä tuputan sen tekstin paitaan,hierontaöljy vauvojen saa sitten isukki tehdä vauvalle vauvahierontaa taitaa nimittäin hieronnan tosi hyvin,kivaa eipähän tarvi ite kalliissa hieronnassa kaydä,fazerin sinistä levy, ...tuossa nyt jotain mitä laitan ei täl hetkel muistu muut mieleen,voi puolet puuttuakki,mut voin laittaa lisäideoita jos keksin!!! toivottavasti jotain autto.....tuon kaiken ajattelin laittaa monien muiden tapaan vauvankylpyammeeseen ,vähän vinkiksi et isukki voi kylvettää vauvelia:)

Meillä tein esikoista odottaessa tällaisen.

Vaipanvaihto:
-paketti pieniä vaippoja
-pyykkipoikia isin nenään
-kertakäyttöhanskoja
-roskapusseja kakka vaipoille

Kylpeminen:
-kylpyöljy
-kylpylelu
(meillä jo amme valmiina)

Syöttäminen:
-pari tuttipulloa
-pieniä pullotutteja
-tutteli

Hoito:
-purulelu
-niistäjä (pikku nenän niistämiseen apteekista)
-suppoja

Leikki ja yhdessäolo:
-helistin
-lasten cd
-filmiä kameraan
Lisäksi ensi tutti ja tuttinauha.

Isälle:
-pullo alkoholipitoista ainetta
-sisuaski
-sarjakuvakirja
-panadol
-korvatulpat
-kondoomipakkaus

-vauvanhoito opas
-lasten ensiapu -lehtinen
-1-3kk kehityksestä kertova lehtinen

Kasasin nämä tavarat pahvilaatikkoon ja kirjoitin vielä ohjeen mukaan, missä kerrotaan jokaisen tavaran käyttöohje.

Prismaan oli tullut valikoimiin semmosia ihania mietejuttuja avaimenperää, jääkaapin magneetteja yms. sekä sellainen ihana muki, jossa luki: ""Kuka tahansa voi tulla isäksi, mutta kaikki ei isiksi."" Ei nyt aivan nuin mennyt, mutta jotenkin silleen kivasti! Itse en voinut vastustaa sitä!

Muuten ihan kiva juttu joo, joistakin ehkä hauskakin, mutta jos näkisin tutuillani tuollaisen mukin, saattaisin kyllä katsoa aika ikävästi.

Kaikki ei todellakaan voi tulla isäksi eikä isiksi jne jne. Pidä se ainakin pois näkyviltä kun teille tulee vieraita, sillä lapsettomille tuo toisi vaan turhia kyyneleitä...

Meillä on miehellä nimittäin huonot simpat, ja hänellä on muutenkin vaikeaa, kun tuntuu ettei pysty hoitamaan luonnon hänelle määräämiä hommia. Saatika sitten vielä kun näkee tuollaisin mukin esim. kaverillaan!

Hei lapseton!! Olen erittäin pahoillani puolestanne, mutta ei kai kenenkään tarvitse miettiä, kun kotiinsa jotain hankii, että kun kaveri ei voi saada lapsia. ""Mitä jos kaverille tulee paha mieli, kun minulla on tällainen muki..?"" Kyllähän se asunto näyttää muutenkin lapsiperheen kodilta, vai piilotetaanko vauva ja kaikki sen tarvikkeet, kun menette kylään??
Ei varmasti ole helppoa olla lapseton, kun ympärillä vilistää tuttavien lapset, mutta niin se vaan on, ja on AINA ollut että kaikki eivät voi lisääntyä, siitä eivät lapsia omaavat ystävänne ole vastuussa. Ja on vain valitettavasti paljon asioita, joita kaikkia eivät vaan voi tehdä, silloin täytyy keksiä elämään jotain muuta sisältöä, eikä katkeroitua ja kiukutella ""iskä"" mukin omaaville..

Juup, no jos sen haluaa ottaa silleen, niin mun puolesta saa katsoa ikävästi, jos siltä tuntuu. Oon ylpeä miehestäni ja tiedän että hänestä tulee hyvä isi. Emme ala mukia esim. piilottelemaan. Sen ei ole tarkoitus loukata ketään, vaan tukea näin alkuun miestäni isäksi tulossa. Mielestäni mukin tekstillä ei tarkoiteta mitään lapsettomuusjuttuja jne.. Olen sitä mieltä että omalla asenteella pystyy käsittelemään mukin tekstin loukkaantumatta. Omista kavereistamme tiedän, etteivät he kyllä moisesta ole moksiskaan, vaan ymmärtävät mukin tekstin tarkoituksena kannustaa isinä olemisessa.
Tottahan se on ettei kaikilla ole mahdollisuutta saada lasta, mutta on se myös niin, että kovin helposti lapsen saa tehtyä tähän maailmaan ja moni tulee esim. yhden yön seurauksena isäksi. Monistakaan ei ole niin usein tälläisessa tilanteessa isiksi.
Ei sitä nyt voi alkaa ajattelemaan mitä omaan kotiin ostaa, jos sattuu että joillekin vieraista lapsen saaminen ei onnistu... Ja eikö tällaisessa tilanteessa pitäisi sitten itse vauvakin piilottaa ja muut tykötarpeet, ettei aiheuttaisi pahaa mieltä jollekin.
Omat kaverit ja sukulaiset onneksi niin läheisiä, että juttelemme avoimesti lapsettomuudesta ja tuemme heitä siinä (miehen veli ja hänen vaimo kärsivät lapsettomuudesta). He uskaltavat sanoa suoraan, että pahalta tuntuu, mutta silti tiedämme heidän toivovan meille parasta ja olevan onnellisia puolestamme. Me puolestamme olemme heidän tukena rankkojen hoitojen aikana jne...

Ja vielä loppuun sen verran, ettei mukia todellakaan ole tarkoitus laittaa kahvipöytään. Luulen, että se päätyy makuuhuoneeseemme yöpöydälle. Siellä harvemmin käy edes vieraita.

Vielä siihen isi-mukiin. Ei lapseton varmastikaan tarkoittanut mitään tavallista isi-mukia, jotta se loukkaisi tunteita, mutta lause, joka isi-muki viestissä oli eli KAIKKI voi tulla isäksi... ei tosiaan pidä paikkaansa. Lause tuollaisessa muodossa voi pahoittaa mielen. Se että voi olla biologinen isä/äiti kun todellakaan ei ole mikään itsestäänselvyys! Jos tuollaista lausetta kylvää, voi aiheuttaa mielipahaa toiselle. No joka tapauksessa, mikäli lause oli tuossa muodossa mukissa, niin oli kyllä typerästi muotoiltu mukin tekstin suunnittelijalta.

Ajatus taas on ihana, mutta muoto.

Niin kuin ekaan viestiin mukista kirjoitinkin jo: tarkkaa sananmuotoa/ lausetta en nyt muista, enkä voi tarkistaa asiaa tähän hätään, sillä olen töissä. Juuri mukin ajatuksen yritin tuoda muille vinkiksi, mutta pitihän jonkun päästä vääntämään tästä näin iso asia, vaikka toin esiin etten muista lauseen muotoa! No, tarkistan tekstin töiden jälkeen, niin päästäänpä siitäkin.

Jokainen saa olla ylpeä omasta nyytistään ja näyttää sen uloskin päin mutta jos teksti tosiaan meni noin: ""Kuka tahansa voi tulla isäksi"", niin mielestäni silloin muki on ""huono"" ja VOI tosiaan joitakin loukata.

On muuten paljon sellaisia tunteita, joita ei näytetä edes niille jotka lapsettomuudesta tietävätkin, ja siinä ""kannustavatkin""/ovat mukana... ;o) eli kaikki mitä lapsettomissa tutuissasi näät ei ole välttämättä totuus, vaikka tuntisi kuinka hyvin toisensa. Suhtautumisia on tietty erilaisia...

Emme missään mielessä ole katkeria, mutta jos joisimme samassa kahvipöydässä kahvit ja miehelläsi olisi tuo muki tuolla tekstillä, saattaisi se kyllä minun miestäni loukata, ja syystäkin. Emmekä kyllä sitä teille ehkä näyttäisi. Saattaisimme vaan keskustella keskenämme kotona, että eipä ollut mukin keksijällä biologia kovinkaan hanskassa, saati sitten ostajalla ;o) Kaikella hyvällä tarkoitan tämän.

Nauttikaa nyyteistänne, ne ovat elämääkin suurempia lahjoja!

T:""Liisa the toistaiseksi lapseton""

Minä laitoin mukaan vielä

- korvatulpat
- hengityssuojan (vaipanvaihtoa varten)
- hierontalahjakortteja (jotka äiti saa käyttää tarvittaessa, eli isä hieroo...)
- siideri, jossa etiketti ""lääkepullo isälle""
- hoito-ohjeita vauvalle + äidille
- tulitikut romantiikan sytyttämiselle + stringit (äidille annettavaksi, kun romantiikkaa sytytellään...)

Olen kanssasi samaa mieltä,ettei syvimpiä tuntoja kerrota eikä pysty edes kertomaan sillä tunteet ovat niin suuria ettei niitä riitä sanat kuvaamaan.Omasta kokemuksesta tiedän,että niitä tuntoja on vaikea kuvailla edes omalle kumppanille.Mies ja nainen kun kokee kyseisen asiankin kovin erilaisesti.Ja ainut joka voi edes jollain tavalla ymmärtää mitä ihminen käy läpi,kun kaivattua lasta ei kuulu,on toinen joka on saman kokenut.Ja mielestäni hölmösti sanottu,että laitetaanko koko vauva piiloon.Ei tietenkään,mutta useimmiten sattuu eniten ne pienet asiat joita ei tule edes ajatelleeksi esim. no,millonkas teille tulee vauva?-tiedustelu ihmiseltä joka ei perillä tilanteesta. Tälläkin tarkoitetaan vaan hyvää ja silti se viiltää syvältä.Vaikeita asioita joista ei pidä puhua kuin tietäisi miltä tuntuu ja miten pitäisi toimia,ellei omaa kokemusta.Mukiin en ota kantaa sillä toivon,että teksti ei tosiaan mennyt ihan noin.Hyvää kevättä kuitenkin kaikille:)

Minä annoin miehelle tämmöisen pakkauksen kun eikoista odotettiin:

- kertakäyttö hanskoja
- korvatulppia
- maailman paras isä- muki
- i love daddy- daddy loves me body
- vauvanhoito- opas ( tsoukilla tehty)
- mini shampanja pullo
- käsirasvaa
- talkkia
- samanlaiset paidat isille ja vauvalle
- katselukirja isän äidinkielellä
- suklaapatukoita (synnytykseen)
- energiajuomaa ( synnytykseen)

pakkasin ihan tavalliseen laatikkoon ja päällystin sen.
Isä tykkäsi hirmuisesti ja meinasi ottaa koko paketin synnärille mukaan jos vaikka tarttis kaikkia heti =)

Yhteistyössä