Juup, no jos sen haluaa ottaa silleen, niin mun puolesta saa katsoa ikävästi, jos siltä tuntuu. Oon ylpeä miehestäni ja tiedän että hänestä tulee hyvä isi. Emme ala mukia esim. piilottelemaan. Sen ei ole tarkoitus loukata ketään, vaan tukea näin alkuun miestäni isäksi tulossa. Mielestäni mukin tekstillä ei tarkoiteta mitään lapsettomuusjuttuja jne.. Olen sitä mieltä että omalla asenteella pystyy käsittelemään mukin tekstin loukkaantumatta. Omista kavereistamme tiedän, etteivät he kyllä moisesta ole moksiskaan, vaan ymmärtävät mukin tekstin tarkoituksena kannustaa isinä olemisessa.
Tottahan se on ettei kaikilla ole mahdollisuutta saada lasta, mutta on se myös niin, että kovin helposti lapsen saa tehtyä tähän maailmaan ja moni tulee esim. yhden yön seurauksena isäksi. Monistakaan ei ole niin usein tälläisessa tilanteessa isiksi.
Ei sitä nyt voi alkaa ajattelemaan mitä omaan kotiin ostaa, jos sattuu että joillekin vieraista lapsen saaminen ei onnistu... Ja eikö tällaisessa tilanteessa pitäisi sitten itse vauvakin piilottaa ja muut tykötarpeet, ettei aiheuttaisi pahaa mieltä jollekin.
Omat kaverit ja sukulaiset onneksi niin läheisiä, että juttelemme avoimesti lapsettomuudesta ja tuemme heitä siinä (miehen veli ja hänen vaimo kärsivät lapsettomuudesta). He uskaltavat sanoa suoraan, että pahalta tuntuu, mutta silti tiedämme heidän toivovan meille parasta ja olevan onnellisia puolestamme. Me puolestamme olemme heidän tukena rankkojen hoitojen aikana jne...
Ja vielä loppuun sen verran, ettei mukia todellakaan ole tarkoitus laittaa kahvipöytään. Luulen, että se päätyy makuuhuoneeseemme yöpöydälle. Siellä harvemmin käy edes vieraita.