Isyyden vahvistamisesta kun isä naimisissa toisen kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Huomasin tuolta toisesta ketjusta että muillakin on ollut tälläinen tilanne. Eli meillä isyyden vahvistaminen tulossa ja isä on naimissa ja myös asuu toisen naisen kanssa. Mikälainen on ollut lastenvalvojan suhtautuminen asiaan? Oletteko menneet yhdessä. Meillä tilanne se että olen menossa sinne vauvan kanssa ja isä ei halua tunnustaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 14:51 Vieras kirjoitti:
Huomasin tuolta toisesta ketjusta että muillakin on ollut tälläinen tilanne. Eli meillä isyyden vahvistaminen tulossa ja isä on naimissa ja myös asuu toisen naisen kanssa. Mikälainen on ollut lastenvalvojan suhtautuminen asiaan? Oletteko menneet yhdessä. Meillä tilanne se että olen menossa sinne vauvan kanssa ja isä ei halua tunnustaa.
Musta kyllä tuntuu että lastenvalvojalla tulisi kertoa että isä naimisissa,ja kai se tulee jotenkin muutoinkin ilmi kun elatuksia ym. lasketaan..??Siis kun tuossa toisessa vastauksessa sanottiin että tarviiko sitä kertoa että on naimisissa...Nyt kysyn sellaista mihin ei ole pakko vastata,mutta haluaisin kuitenkin "uteliaisuuttani" tietää...Eli tietääkö vaimo että miehelle on syntynyt lapsi? Tiesitkö sinä seurustelussasi jo että mies on naimisissa? Meillä niin päin että olemme naimisissa, mutta mies asuu toisen kanssa.Kumpikaan ei toistaiseksi kuitenkaan ole eroakaan hakenut...

Lastenvalvoja kysyy mahdollista isäehdokkaan nimeä, sitten vaan annat nimen ja lastenvalvoja lähettää sinulle, lapselle ja miehelle lähetteet dna-tutkimusta varten. Sinä ja lapsi käytte antamassa verinäytteet, isä käy itse, jos ei käy, sinä et voi siihen vaikuttaa. Mutta jos mies käy niin näytteet lähtee tutkittavaksi. Sitten aikanaan tulee vastaus, kestää muutaman viikon. Sitten jos isä todetaan isäksi niin sitten lastenvalvoja lähettää kutsun isälle tulla tunnustamaan lapsi ja sopimaan elatusmaksuista ja tapaamisista.

Siihen verinäytteen ottoon tulee etukäteen tilata aika koska lääkärin pitää olla paikalla pelkkä hoitaja ei riitä.

No ei mulla kyllä ikinä ole kysytty,et onko isä naimisissa ku ollaan käyty...

Kysytty vaan,et onko mulla ollu muita seksisuhteita ja et onko isä valmis hyväksymään omaksi.

Ja kyllähän se isän siihen testiin saa joko hyvällä tai pahalla...

[/quote]
Musta kyllä tuntuu että lastenvalvojalla tulisi kertoa että isä naimisissa,ja kai se tulee jotenkin muutoinkin ilmi kun elatuksia ym. lasketaan..??Siis kun tuossa toisessa vastauksessa sanottiin että tarviiko sitä kertoa että on naimisissa...Nyt kysyn sellaista mihin ei ole pakko vastata,mutta haluaisin kuitenkin "uteliaisuuttani" tietää...Eli tietääkö vaimo että miehelle on syntynyt lapsi? Tiesitkö sinä seurustelussasi jo että mies on naimisissa? Meillä niin päin että olemme naimisissa, mutta mies asuu toisen kanssa.Kumpikaan ei toistaiseksi kuitenkaan ole eroakaan hakenut...
[/quote]

En kyllä ajatellutkaan heti ensimmäisenä lastenvalvojalle ilmoittaa että isä on muuten naimisssa toisen kanssa, mutta kyllä minäkin sitä mieltä olen että saahan se sen kuitenkin tietää. Sitä lähinnä ajattelin että miten se lastenvalvoja suhtautuu kun tajuaa isän olevan naimisssa toisen kanssa, uskooko se enää minua vai rupeaako tivaamaan että miksi olen ollut naimissa olevan miehen kanssa?

Sitä en tiedä tietääkö vaimo tulevasta lapsesta (laskettuaika minulla vasta parin viikon sisällä). Luulen että ei tiedä. Minä tiesin kyllä miehen olevan naimissa. Hänellä on ollut useita avioliiton ulkopuolisia suhteita ainakin viimeisen kymmenen vuoden aikana. Luultavasti näistä vaimo kuitenkin tietää, koska sen verran näkyvää miehen touhu on ollut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 16:24 Fabulous Patsy Stone kirjoitti:
Lastenvalvoja kysyy mahdollista isäehdokkaan nimeä, sitten vaan annat nimen ja lastenvalvoja lähettää sinulle, lapselle ja miehelle lähetteet dna-tutkimusta varten. Sinä ja lapsi käytte antamassa verinäytteet, isä käy itse, jos ei käy, sinä et voi siihen vaikuttaa. Mutta jos mies käy niin näytteet lähtee tutkittavaksi. Sitten aikanaan tulee vastaus, kestää muutaman viikon. Sitten jos isä todetaan isäksi niin sitten lastenvalvoja lähettää kutsun isälle tulla tunnustamaan lapsi ja sopimaan elatusmaksuista ja tapaamisista.

Siihen verinäytteen ottoon tulee etukäteen tilata aika koska lääkärin pitää olla paikalla pelkkä hoitaja ei riitä.

Miten tarkat tiedot ne haluaa isästä. Nimi nyt tietenkin, mutta entä syntymäaika tai henkilötunnus tai osoite? Tiedän kyllämyös hänen syntymäaikansa ja osoitteensakin, mutta että tietäisi vähän varautua mitä kaikkea siitä isästä pitää tietää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 16:27 annukka83 kirjoitti:
No ei mulla kyllä ikinä ole kysytty,et onko isä naimisissa ku ollaan käyty...

Kysytty vaan,et onko mulla ollu muita seksisuhteita ja et onko isä valmis hyväksymään omaksi.

Ja kyllähän se isän siihen testiin saa joko hyvällä tai pahalla...

Niin en mä uskokaan että se kysyy että onko isä naimisissa, mutta varmaan ne etsii sen tiedot koneelta ja se selviää jo heti siinä. En tiedä mutta jotenkin luulisin että niillä on siellä kaikkien ihmisten perustiedot, sivilisääty mukaanlukien.

Joo, sen tiedänkin että testiin se isä joutuu joka tapauksesssa joko vapaaehtoisesti tai pakosta. Sitä ei voi välttää käsittääkseni.

Otetaanko se testi ihan terveysaseman labrassa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 17:13 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 16:24 Fabulous Patsy Stone kirjoitti:

Miten tarkat tiedot ne haluaa isästä. Nimi nyt tietenkin, mutta entä syntymäaika tai henkilötunnus tai osoite? Tiedän kyllämyös hänen syntymäaikansa ja osoitteensakin, mutta että tietäisi vähän varautua mitä kaikkea siitä isästä pitää tietää.

Meillä ainakin minulta kysyttiin isän syntymäaika ja siviilisäädyn ne näkevät suoraan koneelta ja isyystesti otettiin keskussairaalan labrassa siis verikokeet.Sain lähetteet suoraan lastenvalvojalta ja isä myös.Jos haluat viedä kokeet loppuun asti niin kannattaa kaikki tiedot isästä antaa koska se vain helpottaa eteenpäin menemistä

Kiitos vastauksesta. Kaikkeen mahdolliseen mä ajattelinkin vastata mitä tiedän. Kiinnostaa vaan etukäteen tietää mitä kaikkea ne kysyy että osaa olla sitten valmistaunut, eikä ihan hämillään että mikäs sen syntymäaika tms. olikaan.

Meillä näillä näkyminen isä ei suostu tilaisuuteen tulemaan. Soittaako se lastenvalvoja silloin heti siinä samalla isälle (joku kirjoitti niin jossain ketjussa) vai lähettääkkö kirjeen kotiin?

Oliskohan kenelläkään kokemusta myös siitä että miten se lastenvalvoja on suhtaunut siihen että kun etsii ne isän tiedot koneelta ja siellä lukeekin että naimisissa?

naimisissa kenen kanssa onkaan, niin eikäs sinne pidä se virkatodistus viedä josta asiat ilmenee. Eikä lastenvalvoja varmaan ala moralisoimaan tms jos sitä pelätään, neuvoo vaan varmaan tekemään sopimukset lapsen edun mukaisesti

Siis mies on naimisissa, harrastaa seksiä toisen naisen kanssa, eli pettää vaimoaan ja suhteesta / tapahtuneesta syntyy lapsi, jota kyseinen mies ei halua tunnustaa - vaaranahan on sekä pettämisen paljastuminen että elatusmaksujen maksaminen lapselle, jota ei itse halua, ihmiselle, jonka kanssa ei halua tulevaisuutta jakaa.

Toinen vaihtoehto olisi ollut, että ilmoittaa lastenvalvojalle että isä tuntematon, jolloin kunta olisi käsittääkseni sen minimielarin maksanut??

Isyyden tunnistamisen jälkeen lapsella on perintöoikeus isään.
Elatussopimus pitää sisällään myös tapaamisoikeus-sopimuksen, eli "joudut" antamaan lapsen isälleen tapaamiselle. Melko todennäköisesti siis lapsesi menee isän kotiin, jossa isän nykyinen vaimo kenties inhoaa koko lasta aivan mielettömästi.. :\| Tai ei ainakaan hyväksy. SIIS jos mies haluaa tavata tai ottaa tapaamiselle.

Elatusmaksu- ja tapaamisoikeussopimuikset voisi tehdä myös MÄÄRÄAIKAISESTI, jolloin se tarkistettaisi tietyin välein, että onko isän elämäntilanne muuttunut, pystyykö maksamaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 10:44 siis niinku näinkö kirjoitti:
Siis mies on naimisissa, harrastaa seksiä toisen naisen kanssa, eli pettää vaimoaan ja suhteesta / tapahtuneesta syntyy lapsi, jota kyseinen mies ei halua tunnustaa - vaaranahan on sekä pettämisen paljastuminen että elatusmaksujen maksaminen lapselle, jota ei itse halua, ihmiselle, jonka kanssa ei halua tulevaisuutta jakaa.

Toinen vaihtoehto olisi ollut, että ilmoittaa lastenvalvojalle että isä tuntematon, jolloin kunta olisi käsittääkseni sen minimielarin maksanut??

Isyyden tunnistamisen jälkeen lapsella on perintöoikeus isään.
Elatussopimus pitää sisällään myös tapaamisoikeus-sopimuksen, eli "joudut" antamaan lapsen isälleen tapaamiselle. Melko todennäköisesti siis lapsesi menee isän kotiin, jossa isän nykyinen vaimo kenties inhoaa koko lasta aivan mielettömästi.. :\| Tai ei ainakaan hyväksy. SIIS jos mies haluaa tavata tai ottaa tapaamiselle.

Elatusmaksu- ja tapaamisoikeussopimuikset voisi tehdä myös MÄÄRÄAIKAISESTI, jolloin se tarkistettaisi tietyin välein, että onko isän elämäntilanne muuttunut, pystyykö maksamaan.

Ymmärrän kyllä että isällä on myös tapaamisoikeus. Minusta se onkin ihan reilua että lapsi saa isäänsä tavata. Mielestäni lapsella on myös oikeus virallisesti isäänsä, joten isyyttä en jätä selvittämättä.

Jos mies ei lapsia halua, hän kyllä silloin pystyy sen estämään. Ainakin olematta harrastamatta seksi muiden kuin vaimonsa kanssa.

Vaimon käytöstä lasta kohtaan en edes lähde arvailemaan. Tuskin (kulissi-) avioliitotkaan pystyssä pysyy tälläisissä tilanteissa. Loppujen lopuksi varmasti myös lastenvalvoja auttaa asiassa, jos vaimolla olisi suhtautumista ongelmia, niin kuin asian esitit.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 10:03 äiti 40plusplus kirjoitti:
naimisissa kenen kanssa onkaan, niin eikäs sinne pidä se virkatodistus viedä josta asiat ilmenee. Eikä lastenvalvoja varmaan ala moralisoimaan tms jos sitä pelätään, neuvoo vaan varmaan tekemään sopimukset lapsen edun mukaisesti

En mä sitä moralisoimista oikeastaan pelkään vaan ajattelin lähinnä sitä että ei kai se lastenvalvoja sano minulle että "että tämä mieshän on naimisssa. Oletko nyt ihan varma että on lapsesi isä? Todista se." Niin milläs minä siinä sen todistan. Lapsen isän työkavereista osa kyllä tiesi meillä olleen suhteen. Pitääkö minun näitä pyytää todistajiksi, ei kai.

Milloin se virkatoidistus pitää viedä? Jo ekalla kerrallako?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 14:31 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 10:03 äiti 40plusplus kirjoitti:

En mä sitä moralisoimista oikeastaan pelkään vaan ajattelin lähinnä sitä että ei kai se lastenvalvoja sano minulle että "että tämä mieshän on naimisssa. Oletko nyt ihan varma että on lapsesi isä? Todista se." Niin milläs minä siinä sen todistan. Lapsen isän työkavereista osa kyllä tiesi meillä olleen suhteen. Pitääkö minun näitä pyytää todistajiksi, ei kai.

Milloin se virkatoidistus pitää viedä? Jo ekalla kerrallako?

en tiedä mikä lie käytäntö nykyään, näkeekö ne jo jostakin tietokoneelta nuo tiedot vai kuinka.
Mutta kyllä aikanaan siinä tunnustushommassa, toki riippui virkailijasta, saatettiin kysäistä että oletkos kenen muun kanssa maannut ja oletko varma että tämä on isä (vaikka olisitkin seurustellut kyseisen tyypin kanssa) jne. Ja mieheltä kait sitten kysyttiin että hyväksyykö vai haluaako kiistää tämän jolloin olisi lähdetty sitten selvittämään asiaa verikokein tms. tosiaan en tämän päivän käytäntöjä tiedä, tuo oli aikanaan viime vuosituhannen toiseksiviimeisellä vuosikymmenellä.

Joo tokiahan ne varmaa sen varmistaa kysymällä että ei ole muita seksikumppaneita äidillä siihen aikaan ollut. Että ei ole useita vaihtoehtoja isäksi. Varmaan mä jännitän sitä jo ihan turhaan. Ehkä se lastenvalvoja on ihan kiva ja kysyy vaan ne pakolliset kysymyksen eikä rupea väittämään mitään vastaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 16:59 Vieras kirjoitti:
Joo tokiahan ne varmaa sen varmistaa kysymällä että ei ole muita seksikumppaneita äidillä siihen aikaan ollut. Että ei ole useita vaihtoehtoja isäksi. Varmaan mä jännitän sitä jo ihan turhaan. Ehkä se lastenvalvoja on ihan kiva ja kysyy vaan ne pakolliset kysymyksen eikä rupea väittämään mitään vastaan.

Minä kävin yksin lastenvalvojan luona.Isä kävi erikseen.Lastenvalvoja soitti ollessani siellä isälle ja he sopivat isälle ajan puhelimitse.Hän kyseli miten suhde alkanut ja kuinka kauan on kestänyt.Nimen ja syntymäajan.Ja että olinko varma isästä.Ja syitä miksi emme asuneet yhdessä.Meillä sama tilanne kuin sinulla,tosin en tiennyt isän olevan naimisissa koska oli sanonut minulle olevansa eronnut.Totuus selvisi vasta siellä lastenvalvojan luona.
Ei sitä tapaamista kannata jännittää,minä ainakin sain lv:ta hyviä neuvoja miten olisi hyvä toimia.Ja niillä on tosiaan ne pakolliset kysymykset joita pitää esittää

Yhteistyössä