Istutteko autossa takapenkillä vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Nykyään onneksi jo tyttö paremmin sietää autoilua ja nykyään ennen pidempää reissua annankin jo ennalta pahoinvointilääkettä.

Mitä annat matkapahoinvointiin? Minkä ikäinen lapsi? Ei taida sellasta olla, mistä 2-vuotias sais apua. :(

Olen aina istunut takapenkillä lapsen kanssa. Ei ole ikinä tullut mieleenkään, että lasta täytyisi jotenkin karaista olemaan itsekseen autossa(kin). Ei lapsi mitään vihdykettä nyt autosssa kaipaa vaan nauttii matkanteosta muutenkin. Itse nautin lapseni seurasta.

Jos olemme koko (3-henkinen) perhe liikkeellä, istun vauvan seurana takapenkillä. Miksi ihmeessä en istuisi? Vauva viihtyy paremmin, kun näkee minut, ja pystyn siinä helposti laittamaan tuttia, antamaan leluja jne.
Tällä palstalla jaksetaan aina päivitellä muiden toimintatapoja. Joidenkin on näköjään vaikea käsittää, että perheet voivat tehdä asioita eri tavalla. Se, mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella.

:o:o:o

No EN ole istunut :D.

Vauva sammui kuin saunalyhty aina kun auto oli hyrissyt takapuolen alla muutaman minuutin. Niin ja tuttiketju on keksitty. Hyvin pian hereillä ollessaan lapsi osasi itsekin laittaa tutin suuhun, jos se sattui tippumaan.

Olen monesti hiljaa mielessäni äimistellyt tuttavaperheen tuskailua siitä, miten lapsen kanssa matkustaminen on hankalaa ja lapsi huutaa istuimessa ja repii vöitä irti ja sitten jompikumpi vanhemmista antaa periksi, kun ei jaksa kuunnella lapsen huutoa ja lapsi saa matkustaa takapenkillä lähes miten itse tahtoo :o....

Minusta ON olemassa asioita, joista ei vauvan / lapsen kanssa neuvotella. Autossa nyt vaan istutaan istuimessa / kaukalossa vaikka lapsi miten paljon haluaisi riekkua ikkunasta ja morjestella lintuja.

Ei helevetti. :laugh: Käydään nostelemassa tuttia ja kirjaa ja riepua ja mitä nyt lapsi milloinkin keksiii pankinväliin viskoa :D. Hyvät hyssykät. Enää EN ihmettele miten automatkat joissain perheissä ovat yhtöä helvettiä :D. Kun lasta ei edes autossa opeteta olemaan hetkeäkään yksin, KOKO ajan on mamma vieressä pöpöttämässä ja jakelemassa tarvikkeita!

Mä istuin silloin kun esikoinen oli pieni, eikä kuopusta vielä olut, niin aika usein takana. Pidemmillä matkoilla edessä, koska poika yleensä nukkui; jos hätä tuli, niin siirryin taakse. Ja edessä myös siinä vaiheessa kun viimeisilläni ootin kuopusta, oli mukavampaa:) Nykyään kun takana on molempien istuimet reunassa niin vain silloin könyän sinne jos pienempi ei millään rauhoitu. Pääsääntöisesti hyvin viihtyvät, pienempi yleensä nukkuu matkat ja isompi kattelee autoja ja höpisee omiaan:)

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
mä olen aina istunut takana tytön kanssa,mikä siinä niin ärsyttävää on?
mua taas ihmetyttää miksi vauva pitää jättää yksin takapenkille kun vanhemmat istuu kaksin edessä :|
helpompi on vauvaa tai lasta hoitaa ja viihdyttää kun itse istuu takapenkillä

Meillä se on ollu ihan tilakysymyskin, miehen taakse ei mahdu istumaan eikä istuin/kaukalo sopinu keskelle. Kaukalo oli repsikan takana ja todellakaan sinne miehen taakse viitiny ahtautua kun pakon edessä. Ja jos vauva nukkuu niin miksi siinä pitäs nököttää kokoajan?

kun esikoinen oli vauva istuin takana hänen kanssaan. oli ihan tyytyväinen aina et ei mua perjaatteessa olis siel tarvinnu. nyt kun kuopus syntyi ovat lapset kaksin takana ja mä edessä miehen kanssa. tämä vauva ei vaan ole niin tyytyväinen et nyt mua olis tarvittukkin takana, esikoinen matkustaa kanssa vielä selkä menosuuntaan niin ei voi turvatyynyn takia eteen pistää. mut vauva on kuskin takana niin pystyn siitä pelkääjän paikalta laittaa tuttia suuhun, mut ei meillä koskaan kuski ala lapsia ajon aikana hoitaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun on useampia lapsia, ei tarvitse käyttää aikaansa tällaisen miettimiseen :)

Jaa, minulla on yksi, eikä tulisi mieleenkään hössätä lapsen vieressä automatkoja. Sitten ihmetellään, miksei se viihdy yksin, kun äiti leikkii apinaa vieressä kaikki kauppareissut :whistle:

Jaa, minulla on yksi, eikä tulisi mieleenkään hössätä lapsen vieressä automatkoja. Sitten ihmetellään, miksei se viihdy yksin, kun äiti leikkii apinaa vieressä kaikki kauppareissut :whistle:

että yksin vauva sinne takapenkille, ei näe maisemia eikä mitään, vaikka miten pitkä matka olisi? ei teitä ihan kamalasti tunnu kiinnostavan oman lapsenne kehityksen turvaaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

että yksin vauva sinne takapenkille, ei näe maisemia eikä mitään, vaikka miten pitkä matka olisi? ei teitä ihan kamalasti tunnu kiinnostavan oman lapsenne kehityksen turvaaminen.

Voi helevetti :laugh:. Se NUKKUU suurimman osan ajasta, ei arvioi ohitse kulkevaa metsää :D.

Kehitys turvaantuu ihan vitusti, kun äiti hössöttää vieressä pulautusrätteineen ja tuttipulloineen :laugh:, se lapsikin voi kaivata omaa rauhaa...

No, mä istuin esikoisen kanssa takana niin kauan kuin oli kaukalossa. Kun siirtyi turvaistuimeen, minäkin siirryin etupenkille. Kun kuopus syntyi, minä siirryin kaukalon kanssa takapenkille ja esikoinen siirtyi turvaistuimella etupenkille. Kuopus oli melkein vuoden, kun vaihdoin esikoisen kanssa paikkaa autossa. Sen jälkeen vielä lapset ovat vaihtaneet takapenkillä keskenään paikka, kun kuopus siirtyi esikoisen penkkiin ja kaukalon paikalle kuskin taakse laitettiin esikoiselle isompien istuin.

Voi helevetti :laugh:. Se NUKKUU suurimman osan ajasta, ei arvioi ohitse kulkevaa metsää :D.

Kehitys turvaantuu ihan vitusti, kun äiti hössöttää vieressä pulautusrätteineen ja tuttipulloineen :laugh:, se lapsikin voi kaivata omaa rauhaa...

Minkäikäisestä lapsesta oikein puhut? Ei minun lapseni ainakaan 3kk ikäisestä eteenpäin ole nukkunut 5 tunnin automatkoja, joita säännöllisesti teemme. Sen ikäinen ei taatusti tarvitse omaa rauhaa montaa tuntia putkeen. Ja toisaalta, mikä pakko sen vanhemman/sisaruksen/muun aikuisen siinä vieressä on HÖSSÖTTÄÄ, kyllä meidän autossa ainakin voi istua ihan normaalisti siinä lapsen kanssa takapenkillä.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Kylläpä se nyt kaivelee jonkun takamusta, jos toiset istuu lapsensa kanssa takana. :xmas:

Joo, kyllä istun, jos en aja, enkä sitä ala kelleen selittelemään. Meidän lapsi, meidän päätös. Meillä pelittää paremmin näin enkä ole samaa mieltä siitä, ettäkö lapsen kehitys siitä häiriintyisi. Jos jotakin, niin päinvastoin. :)

Niin ja hyvässä autossa on hyvät jalkatilat myös takana. Mahtuu takanakin istumaan varsin mukavasti. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja onko tämä oikeasti totta???!:
:o:o:o

No EN ole istunut :D.

Vauva sammui kuin saunalyhty aina kun auto oli hyrissyt takapuolen alla muutaman minuutin. Niin ja tuttiketju on keksitty. Hyvin pian hereillä ollessaan lapsi osasi itsekin laittaa tutin suuhun, jos se sattui tippumaan.

Olen monesti hiljaa mielessäni äimistellyt tuttavaperheen tuskailua siitä, miten lapsen kanssa matkustaminen on hankalaa ja lapsi huutaa istuimessa ja repii vöitä irti ja sitten jompikumpi vanhemmista antaa periksi, kun ei jaksa kuunnella lapsen huutoa ja lapsi saa matkustaa takapenkillä lähes miten itse tahtoo :o....

Minusta ON olemassa asioita, joista ei vauvan / lapsen kanssa neuvotella. Autossa nyt vaan istutaan istuimessa / kaukalossa vaikka lapsi miten paljon haluaisi riekkua ikkunasta ja morjestella lintuja.

Ei helevetti. :laugh: Käydään nostelemassa tuttia ja kirjaa ja riepua ja mitä nyt lapsi milloinkin keksiii pankinväliin viskoa :D. Hyvät hyssykät. Enää EN ihmettele miten automatkat joissain perheissä ovat yhtöä helvettiä :D. Kun lasta ei edes autossa opeteta olemaan hetkeäkään yksin, KOKO ajan on mamma vieressä pöpöttämässä ja jakelemassa tarvikkeita!

No, meillä kumpikaan lapsi ei ole pitänyt autoilusta pienenä, esikoinen on oppinut sietämään sitä kasvaressaan. Johtuu varmaan siitä että ei omisteta autoa ja lapset yipäätä joutuu tosi vähän istumaan kiinni köytettynä montaa tuntia putkeen.
Ja sillin kun joutuvat niin mä voin ihan hyvin istua myös takana. Jo ihan kaikkien viihtyvyyden vuoksi, ennemmin mä takana tiseineni kun vauva huutamassa pitkälle toista tuntia tyytymättömyyttän.

Niin joo, ja nää ei oo sellasta automaattisesti autiin sammuvaa mallia jakuopus ei suostu tuttia oikeastaan edes syömään että voisi sillä itseään viihdyttää.

Meillä on olleet molemmat lapset alusta pitäen takapenkillä, enkä edes esikoisen aikana istunut koskaan vieressä. Varsinkin esikoinen oli hyvä nukkumaan autossa ja vaikka olikin hereillä niin ei hän vieruskaveria niin kaivannut. Riitti, että juteltiin edestä ja esim. lauleskeltiin. Kuopus nukkui vähemmän mutta oli muuten ihan tyytyväinen matkaaja. Ja ovat edelleen helppoja reissukavereita, viihtyvät takapenkillä keskenään pitemmilläkin matkoilla (ovat siis 4v ja 6v).

Yhteistyössä