Istukan jääminen kohtuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Hei laitoin kysymyksen synnytys-palstalle. Suonette anteeksi, että laitan tännekin, koska olen saanut niin vähän vastauksia. Olenko siis harvinainen tapaus. (Toivottavasti, koska kokemus erittäin epämiellyttävä )

Kuinka monelta on jäänyt istukka kohtuun synnytyksen jälkeen kahdesti tai useammin? Minulla jäi ensimmäisessä synnytyksessä. Piti irrottaa leikkaussalissa ja menetin verta 2 litraa. Olin pitkän aikaa todella heikossa kunnossa. Lisäksi episitomiahaava tulehtui. Nyt kauhistuttaa seuraava synnytys, kun ensimmäisestä jäi pelottavat muistot. Silloin näin lapseni seuraavaksi illalla, kun hän oli syntynyt aamulla. Synnytyksen jälkeen en saanut häntä viereeni hetkeksikään vaan kärrättiin heti leikkuriin. En jaksanut häntä juurikaan hoitaa sairaalassa, kun olin niin heikossa kunnossa. Paraneminen kesti tosi kauan.

Nyt olen pohtinut sektiota vaihtoehtona. Eipä sekään juurikaan houkuta kaikille tiedoksi. Kunpa ensimmäinen synnytys olisi mennyt hyvin, niin en olisi nyt niin kauhuissani, kun tiedän mitä voi mennä vikaan. Minua itkettää, kun vain muistelenkin asiaa ja nyt se on mielessä päivittäin, kun synnytys lähenee. Apua, jos tämä toistuu taas

:/

Vähän myöhään tässä sinulle vastailen..Mulla syntyi tyttö 1.8.2006 ja istukka jouduttiin irrottamaan leikkaussalissa..Tyttö syntyi klo 19:09 ja lekuri odotti klo 21 asti, jokso istukka irtoisi..ja sen jälkeen mut kärrättiin leikkaussaliin..Pääsin osastolle klo 24 ja sain samantien tytön imetettäväksi..Oli ollut kyllä jo mun lähellä synnytyksen jälkeenkin..mutta loppuen lopuksi tyttö pestiin..käärästiin kapaloon ja annettiin isälle..
Verta en menettänyt mitenkään erityisen paljon ja olo oli muuten ihan suht ok..paitsi elokuun lämmöissä alko ahdistamaan jatkuva sisällä oleskelu..Tyttö syntyi TI iltana ja päästiin pois LA..ja siitä lähtien sitten olinkin koko ajan ulkona :)

Mulla jäi kans kakku sisälle (synnytyin 21.11. 06) ja se vuosi tosi pahasti, en saanut vauvaa kuin nähä vilaukselta kun mua kiidätettiin jo leikkuriin käsin irroitukseen. Vasta osastolla sain vauvan syliin.

Sain toimenpiteen jälkeen punasoluja yhden pussin ja seuraavana päivänä vielä kaksi pussia kun hb oli vain 77. Eli olin huonossa kunnossa.

Yhteistyössä