isot rinnat, imetys ei onnistunut:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja boobs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

boobs

Vieras
Onko muilla samantapaisia kokemuksia?
mulla on siis g-kupin rinnat. imetystä opeteltiin osastolla useaan otteeseen, mutta vauva ei vaan saanut rinnanpäätä suuhunsa kunnolla. rintakumin käyttö auttoi hieman, mutta imetys oli yhtä tuskaa niin minulle kuin vauvallekin. parhaillaan meni kaksi tuntia ja ei mitään muuta tulosta kuin ilmaa vauvan mahassa:( Hyvää imetysasentoa ei löytynyt, vaan asennossa kuin asennossa rinta painoi joko vauvaa tai itsellä oli huono olla.
kotona tein sen päätöksen, etten ala tappelemaan ton imetyksen kanssa vaan pumppaan maitoa. pumpulla maitoa on tullutkin ihan mukavasti ja äidinmaidon lisänä olen antanut nannia. pooika on paljon rauhallisempi ja nukkuu hyvin ja itsekin olen paremmalla mielellä.
sairaalasta jäi huono mieli, kun hoitajat syyllistivät päätökseni ja sanoivat etttä kyse on vain laiskuudesta. onko oikeasti niin väärin pumpata maitoa ja antaa se pullosta, kun vaihtoehtona on itkuinen äiti ja nälkäänsä huutava vauva?

Ihan miten itsestä tuntuu, hatunnosto sulle jos jaksat pumppailla. =) Tilanne saattaa kyllä helpottaa ajan myötä, joten voithan kokeilla uudestaan muutaman viikon päästä, jos vaan jaksat pumppailemalla pitää maidontuotantoa yllä. Vähän ajan päästä se alun turvotus ja kovuus häviää ja rinnat palautuu "entiseen malliin" (no ei ehkä ihan mutta kuitenkin) ja vauvan suu kasvaa koko ajan, muutaman viikon päästä saa jo helpommin otteen isommastakin rinnasta. =)

Täällä isorintainen :wave:

Meillä pojan pää oli alle 1/3 rinnan koosta sillon alkuun, meinasi hukkua alle..
Imetys ei meillä onnistunut ollenkaan niin etten pitänyt kiinni rinnasta kuten sairaalassa neuvoivat. (eli siis pidin ihan siitä nännin juuresta kiinni jotta poika sai otteen)
Mutta omalla tyylillä täys imetin puolvuotiaaks sen jälkein osittais sinne vuoden ikään saakka.

mulla oli esikoisen kanssa sama ongelma. isot rinnat jossa se pyöreys just siellä päässä, nännin kohdalla.

hoitajan tuella opettelin neljä päivää imettämään mutta kotona piti ottaa rintakumit käyttöön.

vauvan hankala saada otetta/otteen saatuaan kasvot kiinni rinnassa =/

voih ei todellakaan ole. teit oikein. Minulla kanssa aika isot rinnat ja olen tosi lihava...vauva ei pääse sylissäni oikein imemis asentoon...makuultaan se onnistui...mutta oli vaikeaa jos oltiin jossain niin annoin pullosta nannia....

mutta muistan sairaalassa kun käski opetella muita asentoja mutta kun ei niitä ollut kun on näin iso ja iso vatsa makkara rintojen alla...imetys tyynystä ei ollut apua.

Mutta hyvin lapsi kasvaa pullomaidollakin....

ne kenellä imetys onnistuu tottakai kehuu sitä helpoksi ja ylistää sitä...mutta jos ei onnistu...niin ei voi tietää miltä tuntuu.

Voimia tsemppiä sinulle

Ei ole väärin, pääasia, että vauva ja äiti ovat tyytyväisiä :) imetysaikana minullakin oli ongelmia suurten rintojen vuoksi, imetys onnistui ainoastaan makuuasennossa. Kateellisena katsoin kavereita, jotka pystyivät imettämään istualtaan ja toinen käsi vapaana (mun piti aina painaa rintaa, jottei se painaisi vauvaa)..

Mä muistan joskus nähneeni jonkun ohjelman, jossa äiti imetti vauvaa selällään. Juuri isojen rintojen takia. Auttaisko se?
Mä mitään tiedä, kunhan mietin... Varmaan ootte kokeilleet senkin.

imetyksestähän ollaan ERITTÄIN montaa mieltä. Ja useat ikävä kyllä syyllistävät niitä, jotka eivät imetä. Mielestäni oma neuvolan tätimme sanoi ennen synnytystä hyvin. "Jokainen perhe löytää heidän perheelleen ja lapselleen parhaan tavan" Mielestäni varsinkin kun vauvasi saa pullosta äidinmaitoa, niin tottakai pumppaat, jos se on itsellesi parempi. Uskon, että vauvakin aistii, jos äiti voi huonosti imetyksen ajan. Itse imetin 3kk joista vain muutaman viikon täys imetystä. Jouduin pitämään taukoa aluksi siksi, että rinnat menivät verille ja sitten lopettamaan, koska jouduin sairauteni takia aloittamaan e-pillerit. Se mitä jäin imetyksessä kaipaamaan, oli ihokontakti, ja siksi käytiinkin vauvan kanssa ahkerasti yhdessä lämpöisessä suihkussa ja päiväunet ja välillä öitäkin poika nukkui kainalossa. Vaikka äidinmaito parasta ravintoa, niin kyllä tuosta pojasta on korvikkeellakin kasvanut tomera 9kk poika, jolla ei ole elämässään ollut kuin kaksi nuhaa, eikä edes kuumetta koskaan. Ja toivottavasti säästytään tulevaisuudessakin. Ota rennosti ja nauti vauva-ajasta. :)

Mulla kans tuota kokoluokkaa ja imetys onnistunut hyvin. On pitänyt tosin painaa sormella rintaa vauvan nenää tukkimasta ja muutenkin vähän katsoa, miten se rinta on. Ja vauvan asennollakin on väliä.

mä oonkin miettinyt usein että miksi suurin osa (siis ainakin niiden jota itse tiedän) lihavien äitien lapsista on pulloruokinnassa. eipä oo tullut mieleen että se imettäminen voi tosiaan olla aika haasteellista jos on tooooosi isot tissit ja muutenkin laardia päällä.

No mä oon TOSI läski, valtava maha, rinnat f-kuppia ja imetys onnistui. Nuo rinnat kun on melkein kainalossa muutenkin niin imetin "väärinpäin". Siis tuin lapsen tyynyillä kainaloon/ sivulle. Hyvin onnistui, sit kun kasvoi niin oli polvillaan mun vieressä. Mut vieläkin joudun tukemaan/ pitämään rintaa kun imee.

Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
mä oonkin miettinyt usein että miksi suurin osa (siis ainakin niiden jota itse tiedän) lihavien äitien lapsista on pulloruokinnassa. eipä oo tullut mieleen että se imettäminen voi tosiaan olla aika haasteellista jos on tooooosi isot tissit ja muutenkin laardia päällä.

Mä sit taas urheilen paino indeksi on 22 ja rinnat tolkuttomat :/

Ja on varmasti ihmisiä joilla ylipainoa imettävät ja myös niitä jotka ovat hoikkia eivätkä imetä.

Joten tälläinen yleistäminen ei kovin fiksua :)

:wave: Mulla kan isot rinnat ja ekan synnytyksen jälkeen ,kun maito nousi rintoihin,ne olivat 2 kertaa vauvan pään kokoiset.Aluksi imetin rintakumin avulla,mutta vähitellen siittä päästiin eroon.Poika oli täysimetyksellä ja imetys onnistui loistavasti.Rinnat tahtoivat pakkautua ja niitä piti imettäessä aina käännellä.Imettää pystyin ainoastaan makuulta ja rinta piti aina sormella pitää poissa vauvan naamanpäältä.Imetys onnistumisestaan huolimatta oli aika vaivalloista,vaikka onnistuikin hyvin.Istualtaan imettämistä ei olisi voinut kuvitellakkaan.

Tokaa ja kolmatta imetin osittain,koska imetys ei yksinkertaisesti onnistunut tuon vilkkaan lapsen takia.Jos olin makaamassa ja imettämässä,niin poika ehti saada koko kämpän sekaisin.Ei minkäänlaista imetysrauhaa ollut ,joten maitokin sitten väheni tosi äkkiä.Lisäksi tokalla todettiin maitoallergia,että imetys loppuikin sitten siihen.

Nyt olisis numero 4 tulossa ja viimeinen lapsi meille,joten jännityksellä odotan miten tulee käymään.Haluaisin vielä kokea kerran onnistuneen imetykse,ja muut pojat ovatkin jo niin isoja,että uskon saavan rauhan imetykselle.
Mulla taas oli se ongelma,että maitoa tuli kun vauva imi,mutta pumpulla en saanut rinnoista mitään irti.Ja viimesimmän synnytyksen jälkeen sain sitä nenä suihketta,joka alkoi heruttamaan maitoa,kun tissit oli ihan täynnä,mutta mitään ei ulos tullut ja vauva ei jaksanut heti kunnolla imeä ja pumpulla ei rinnoista saatu mitään irti.Osittain sitten imetin tätä viimeistä,kun pojan kouluasia terapiat ja osastojaksot veivät aikaa,niin taaskaan sitä rauhaa imettämiselle ei ollut.Tietty jos olisi ollut tavis rinnat siis normaali kokoiset,niin olisi kätevästi istuallaan voinut imettää missä vaan.

Monet naurut olen saanut,kun olen lukenut noista julkisilla paikoilla imettämisistä,kun niin sievästi monikin imettää paidan alla vauvaa,ettei sitä edes juuri huomaa.Meikälinen kun vetäsisi hirveen limpun ulos paidasta ja vauvan suuhun,niin saattaisi monella ihmisellä monttu loksahtaa auki :laugh: .

Onko sulla ollut hartia vaivoja?Meinaan hakea pienennys leikkaukseen tämän viimeisen vauvan jälkeen ihan terveydellisistä syistä.Niskat ja hartiat jatkuvasti jumissa,ja liikunnasta saaa vaan haaveilla,kun mitään hyppimistä' ja juoksemista ei voi kuvitellakkaan ilman ilmastointiteippiä.
Tohtoo normaalit rinnat :headwall:

Mä sanoinkin että suurin osa lihavista ihmisistä jotka mä tiiän. Enkä mä mitenkään arvostellut sitä että imettääkö vai ei, sanoin vain etten ole tullut ajatelleeksi että se on varmaan aika vaikeaa jos on iso, eli hatunnosto heille jotka pystyy :) Ei pidä ymmärtää väärin