Isot lapset syöttötuoleissa ravintoloissa ja rattaissa kaupoissa

Ärsyttää, kun 3-4-vuotiaita isoja lapsia tungetaan kaupan rattaisiin ja ravintoloiden syöttötuoleihin. Miun lapsi on 75cm pitkä, eikä todellakaan yllä syömään ravintolassa ilman syöttötuolia. Myös kaupassa käynti ilman rattaita tuottaa tuskaa. Ärsyttää kovasti, kun sitten isot lapset vie pikkulapsille tarkoitetut "apuvälineet".

Onks ne isot penskat niissä siks, ettei vanhemmat jaksa vahtia lapsosiaan vai miks ne ei voi istua esim. tavallisella tuolilla?

Kerran joku isä tarjos meille sen syöttötuolin ison muksunsa alta, kun näki, että jouduttiin kääntymään ravintolan ovelta pois. Sillon tuli kyllä hyvä mieli. :flower:
 
apsi
Mä olen nähnyt, että musku itse alkaa väkisin vänkäämään syöttötuoliin. Ihan raivaria välttääkseen vanhemmat sen sitten hakevat. Alkaako ehkä vauvattaa, kun vieras ympäristö jännittää, vai mikä mahtaa olla takana? Jos kotona on jo syöttötuoli laitettu pois, niin tekee ehkä siksi mieli siihen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Joo, meillä itseasiassa 3 ja 1,5 molemmat istuu ihan tuolilla ja IHMETTELEN jos noin "isoja" syöttötuoliin tungetaan...
:) No miun lapsi on just sen 1,5, mutta koska on niin lyhkänen, on pakko laittaa syöttötuoliin. Muuten ei edes näe, mitä pöydällä on.
 
vieras
Joskus on vaan niin, että ne 3-4 vuotiaat haluavat vielä kokeilla, minkälaista on istua syöttötuolissa ;) Tai sitten haluavat sen takia kaupassa kärryihin istumaan, että eivät jaksa kävellä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Joo, meillä itseasiassa 3 ja 1,5 molemmat istuu ihan tuolilla ja IHMETTELEN jos noin "isoja" syöttötuoliin tungetaan...
:) No miun lapsi on just sen 1,5, mutta koska on niin lyhkänen, on pakko laittaa syöttötuoliin. Muuten ei edes näe, mitä pöydällä on.
peesi
 
musta oli aika mautonta kun kerran prismassa kassa sanoi "ai piti oikein kärryt ottaa näin isoille ostoksille" kun meillä oli ihan muutama ostos...eka menin hämilleni,mut tokasin vaan,et ehkä tälle kuitenkin ja osoitin 1,5-vuotiasta lastani. mukana oli mies,minä ja lapset..1,5 v ja 3v.kierreltiin ja kateltiin,niin en todellakaan jaksa kantaa koko reissua tyttöä sylissä...
prismassa ei kuitenkaan tosta noin vain kärryt lopu kesken.......
 
millipilli
Syöttötuoliin en tunge, mutta jos oon yksin lasten kanssa kaupassa (kuten aina olen) niin 3v kyllä istuu kärryissä.

a, mä en viitsi koko kauppareissua karjua kun herra uhmis päättää olla uskomatta yhtään mitään
b, saadaan ostokset tehtyä huomattavasti nopeammin kun ei tarvi kärryn ja vauvan kanssa suhata pojan perässä
 
sh-äiti
meillä tyttö 1.5v ja ei tulisi mieleenkään laittaa syömän tavan tuoliin. Syöttötuoli on aina käytössä olipa sitten koti tai ravintola kyseessä. Eikä meillä ipana edes tavan tuolissa pysyisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
meillä tyttö 1.5v ja ei tulisi mieleenkään laittaa syömän tavan tuoliin. Syöttötuoli on aina käytössä olipa sitten koti tai ravintola kyseessä. Eikä meillä ipana edes tavan tuolissa pysyisi.
Nyt olikin kyse isoista lapsista. 3-4 vee esimerkiks, jotka jo osaa istua tavan tuolilla ja jaksaa kävellä. Ja sillon niitä syöttötuoleja ei jää niille, jotka niitä tarviis, niinku esimerkiks siun lapselle.
 
No tota...mä en oikein ymmärtänyt miten kaupan rattaita ei riitä teille?
Kaikissa ostoskärryissähän on se, missä voi istua...

Mutta joo;
joudun välillä laittamaan vilkkaan 3v4kk ostoskärryjen istumapaikalle jos olen yksin isossa kaupassa ja on paljon ostoksia tehtävänä.
Aina hän ei siihen suostu ja silloin olenkin kadottanut hetkellisesti pojan useaan otteeseen.
Ostoksiin keskittyminen on vähän hankalaa tällöin.

Syöttiksistä en sano mitään, koska meidän lapset ei oo niitä juurikaan yli 1vuotiaina suostuneet ravintolassa käyttämään.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Syöttötuoliin en tunge, mutta jos oon yksin lasten kanssa kaupassa (kuten aina olen) niin 3v kyllä istuu kärryissä.

a, mä en viitsi koko kauppareissua karjua kun herra uhmis päättää olla uskomatta yhtään mitään
b, saadaan ostokset tehtyä huomattavasti nopeammin kun ei tarvi kärryn ja vauvan kanssa suhata pojan perässä
sama täällä..mulla siis 1,5 ja 3 vuotiaat lapset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
On teilläki pienet murheet..Ihan sääliksi käy teidän lapsia ku ovat saaneet noin pikkusielusen äidiksi-
Niin no, olis se kiva lapsenkin tottua syömään muuallakin, kuin kotona, ettei sit tarvii valittaa täällä huonosti käyttäytyvistä leikki-ikäsistä. Ja mie en ainakaan tahdo syödä ravintolassa lapsi sylissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Syöttötuoliin en tunge, mutta jos oon yksin lasten kanssa kaupassa (kuten aina olen) niin 3v kyllä istuu kärryissä.

a, mä en viitsi koko kauppareissua karjua kun herra uhmis päättää olla uskomatta yhtään mitään
b, saadaan ostokset tehtyä huomattavasti nopeammin kun ei tarvi kärryn ja vauvan kanssa suhata pojan perässä
sama täällä..mulla siis 1,5 ja 3 vuotiaat lapset.
No kauppakärryjä riittää varmasti kaikille. Kyse oli rattaista ja syöttötuoleista, joita on vaan muutamat.
 
apsi
Ihan siis oikeita rattaitako on jossakin tarjolla? Olen nähnyt vaan tavallisia kärryjä, sitten niitä, joissa on sitterin näköinen istuin ihan pienelle ja semmoisia auton mallisia kärryjä, joissa ostoksille on ihan nau´rettavan vähän tilaa.
 
vierainen
Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
No kauppakärryjä riittää varmasti kaikille. Kyse oli rattaista ja syöttötuoleista, joita on vaan muutamat.
Siis ihan tavalliset rattaat, ei mitään ostoskärrysysteemejä? Meillä ei rattaita ole kaupoissa käytössä, löytyy vain niin kaukalollisia kärryjä, autokärryjä ja tavallisia ostoskärryjä.
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Syöttötuoliin en tunge, mutta jos oon yksin lasten kanssa kaupassa (kuten aina olen) niin 3v kyllä istuu kärryissä.

a, mä en viitsi koko kauppareissua karjua kun herra uhmis päättää olla uskomatta yhtään mitään
b, saadaan ostokset tehtyä huomattavasti nopeammin kun ei tarvi kärryn ja vauvan kanssa suhata pojan perässä
sama täällä..mulla siis 1,5 ja 3 vuotiaat lapset.
No kauppakärryjä riittää varmasti kaikille. Kyse oli rattaista ja syöttötuoleista, joita on vaan muutamat.
Rattaat on sitten taas aina omat mukana jos sellaisiin paikkoihin mennään
 
Mustakin on jotenkin outoa, jos isot lapset istuu syöttötuolissa.. :/ Kerran olin ravintolassa omien tyttärien kanssa, nuorempi oli silloin alle 2v ja isompi melkein 3v. Nuorempi istui syöttötuolissa. Viereiseen pöytään tuli äiti lapsen kanssa, joka mielestäni oli noin 4v, ainakin selvästi pidempi kuin meidän 3-vuotiaamme ja alkoi kiukkuisesti manata kun missään ei ollut syöttötuolia. Lapsi oli siis sen pituinen, että ihan selvästi olisi yltänyt tuoliltakin syömään, ja käveli paikalle, eli en usko minkääm vammankaan olleen kyseessä. Hetken sitä kuunneltuani sanoin sitten, että no te saatte meiltä, kyllä tämä pikkuinen osaa istua tavallisessakin tuolissa.. :D Ja osasihan se, otsa justiinsa ylsi pöydän reunaan mutta ihan hyvin meni syöminen. Huvitti vaan kun naapuripöydässä jouduttiin miltei väkisin tunkemaan se 4-vuotias syöttötuoliin kun ei se siihen meinannut mahtua... :whistle:
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja nemoja:
ja jos ne 3-4-vuotiaat juoksentelee kaupassa tai saa raivarin kun eivät jaksa kävellä,niin täällä ihmetellään miks otetaan väsyneet lapset kauppaan mukaan tms...
Aivan, siks mun 2v8kk poika istuu kaupassa kärryissä. Ei kävele kiltisti vierellä vaan juoksee päättömänä ympäri kauppaa.
 
Tiedätkö että kaupassa käynti 3-4 vuotiaan kanssa voi myös olla täyttä tuskaa kun se uhmaikäinen sille päälle sattuu ;)
Ja vallankin jos meinais ihan rauhassa siellä kaupassa käydä, siis ajan kanssa ettei tarviis juosta kauppaa läpi, niin ehdottomasti tarvii rattaat sillon myös tollaselle isommalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Ihan siis oikeita rattaitako on jossakin tarjolla? Olen nähnyt vaan tavallisia kärryjä, sitten niitä, joissa on sitterin näköinen istuin ihan pienelle ja semmoisia auton mallisia kärryjä, joissa ostoksille on ihan nau´rettavan vähän tilaa.
Jossain huonekaluliikkeissä,
Stockalla ja varmaan jossain muuallakin on ihan normeja rattaita tarjolla.

Mutta mä oon nimenomaan aatellut,
että Stockalla ( jossa on paljon väkeä )
niitä vois käyttää isommanakin lapsen kanssa ja jättää omat, ehkä tilaa vievemmät vaunut jonnekin siksi aikaa.

Meidän 3v nimittäin istuu stadissa kärryissä, koska se on turvallisempaa.
Ja meidän kärryt on isommat kun esim. Stockan kärryt.

Mutta näköjään joku valopää vetää tästäkin herneet nokkaan kun HÄNELLE ei sit niitä kärryjä ole :snotty:

Ja joku toinen vetää herneet siitä, että luovit isojen kärryjen kanssa tavaratalossa |O

 
Alkuperäinen kirjoittaja nemoja:
ja jos ne 3-4-vuotiaat juoksentelee kaupassa tai saa raivarin kun eivät jaksa kävellä,niin täällä ihmetellään miks otetaan väsyneet lapset kauppaan mukaan tms...
Pitäskö tuoda sulle hoitoon? Ei kuule kaikilla ole kaverit, mummot, kummit ja kaimat sitä varten että niille lapset tyrkättäis sillon kun itse niin haluaa ;)
 

Yhteistyössä