Isot lapset syöttötuoleissa ravintoloissa ja rattaissa kaupoissa

jaahas
Anoppi ihmetteli myös meillä, miksi iso lapsi on syöttötuolissa, tai miksi meillä on vielä syöttötuoli esillä. Kuopus oli 3v ja neuvolakortin mukaan on ollut lapsi silloin 90, 2cm pitkä ja paino 10, 9 kg. Siis 10 -kiloinen alle metrin mttainen pitäisi syödä meidän lähes kaksimetristen kanssa samassa pöydässä samoilla tuoleilla istuen?

miksi se haittaa ihmisiä jos heidän mielestä "yli-ikäiset " istuvat syöttötuolissa tai rattaissa?

Miksi lapsen pitäisiistua oikealla tuolilla ja ylettyä huonosti, kun on laiha ja mahtuu hyvi n syöttötuoliin, jossa on helppo syödä?

Luumu
No mä jo ihmettelinkin, miksi yksi mamma mulkoili mua TOSI pahasti eilen Prismassa. Mamma oli liikkeellä miehensä kanssa, ja heillä oli n.1-vuotias lapsi omissa rattaissaan mukana. Mamma oli maha pystyssä aika viimeisillään.

Minä olin kaupasssa yksin, 1-vuotias lapseni istui ostoskärryssä, ja 2,5 ja 3,5 -vuotiaat kävelivät.
(mieskin mulla on, en ole yh).
Ileisesti tämä herätti tuossa mammassa niin suurta pahennusta, että piti moneen kertaan tuijottaa todella murhaavati. -siis nimenomaan minua, ei lapsiani.

Kai sitten olen huono äiti, kun lapseni jaksavat kävellä, eikä minua huvita työntää painvia ja hankalia autokärryjä.

(Syöttötuolissa meillä istuu vain 1-vuotias.)

no jut joo
Meillä melkein 4-vee kovasti haluis syöttikseen ravintolassa, mutta ei tietenkään laiteta.
En kuitenkaan ehkä jaksaisi kehitellä jostain tälläisestä ongelmaa ja apeen kannattaisi nyt ehkä löysätä sitä nutturaa ja seuravaksi odottaa vuoroaan, että tuoleja ja rattaita vapautuu.
Sitä nyt sattuu olemaan maailmassa muitakin lapsia kun teisän lapset.

mia
Jos syöttötuoleja on vapaana, survon kyllä tuon 2,5 vuotiaan siihen, koska siitä ei pääse karkaamaan niin helposti. On niin vilkas tapaus ettei tosikaan...harvoin tosin edes käydään ulkona syömässä. Sit jos nään, että tulee vauvaperhe, oon käyny viemässä syöttötuolin heille.

Käyttäkööt ostoskärryjä ne jotka haluaa, MUTTA:

jos teillä on vain 1 lapsi niihin kaupan kärryihin istumaan, niin ÄLKÄÄ OTTAKO TUPLAKÄRRYJÄ :kieh:
Ja jos ei ole sitä kolikkoa siihen kärryyn, ottakaa KORI, älkää ottako pantittomia tuplakärryjä :kieh:

Monesti näkee, että on tuplakärry ja istuinosassa käsilaukku, tai sitten ei yhtään mitään (tosin tässä tapauksessa menen kyllä päin naamaa sanomaan, että mulla olis tässä 2 pientä lasta jotka tarttis sitä kärryä ). Ihmiset käyttää niitä erikoiskärryjä, koska ne on pantittomia.
On aika vaikea käydä kaupassa yksin 1- ja 2-vuotiaan kanssa, jos ei niitä saa samaan kärryyn..

ei meillä 3v syöttötuolissa oo mutta kyllä mä sen kärryihin tungen kaupassa ostosten teko käy todella hyvin kun toinen kattelee kärrystä ja säästyn monelta hepulilta ja huoksemiselta..
samoin kun meen isoon kauppaan esim ukon kanssa niin sillon laitamme myös 5v kärryyn. mutta mä en laita kun 3v noilla lähireissuilla

äiti
Meidän neljävuotias on pitkä. Hän on juuri nyt vaiheessa, jossa on rakastunut kaikkeen, mikä liittyy vauvoihin. Tutkii kaupoissa vauvantarvikkeet ja -vaipat.

Tahtoo istumaan syöttötuoleihin. Toisinaan kun olemme jossain syömässä ja syöttötuolit ovat riittävän isoja, nostan neidin siihen. Mutta vain silloin kun näen että syöttötuoleja on paljon vapaana.

jaa
Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
en nyt jajsa ketjua lukea, mutta kaiken huippo on ollut n. 3v ikäinen kaukalokärryissä, siinä kaukalossa, tutti suussa..

jäi mulla ja miehellä suu auki siinä vaiheessa...
tuokin on kulttuurisidonnainen juttu. vaikka muualla esim. koulut alkavat usein 4-vuotiaana, nii ihan hyvin muualla voi silti olla tutteja 3-4v-vuotiaalla tai voi juoda vielä rintamaitoa.

suomessa ihaillaan jos kehittyy aikaisin ja menee aikaisin tienaamaan omaa palkkaa. Nämä ovat mittapuut joilla ihmisiä arvotetaan.

kukka
meillä on 3,5 vuotias poika, ja esim hampurilaispaikoissa käydessämme laitan pojan usein syöttötuoliin niin että yltää hyvin syömään. Usein lattiaan kiinni pultatut pöydät sijaitsevat liian kaukana tuoleista. Tuo nyt on varmaan aika tilannekohtaista, aika omituista että ap yleensä jaksaa tehdä ongelman aiheesta..

Tosin en minäkään ymmärrä näitä 4 vuotiaita jotka istuvat rattaissa tutti suussa, se on jo hieman noloa.. Meillä poika käyttää rattaita pidemmillä reissuilla, ei jaksa vielä kovin pitkiä matkoja kävellä, ainakaan kitisemättä ;)

niin no mä taatusti käytän kaupan ostos kärryjä kohta 2v tytölleni ...varsinkin prismoissa yms... |O sano kuka mitä hyvänsä et iästä...:) ja ravintoloissa syöttötuolia,kun ei pöytään ylettys muuten . Mut kai noissakin järki käteen et ei taatusti oo tarkotettu et paino raja ylitetään ku kärryissä 15kg..

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
en nyt jajsa ketjua lukea, mutta kaiken huippo on ollut n. 3v ikäinen kaukalokärryissä, siinä kaukalossa, tutti suussa..

jäi mulla ja miehellä suu auki siinä vaiheessa...
tuokin on kulttuurisidonnainen juttu. vaikka muualla esim. koulut alkavat usein 4-vuotiaana, nii ihan hyvin muualla voi silti olla tutteja 3-4v-vuotiaalla tai voi juoda vielä rintamaitoa.

suomessa ihaillaan jos kehittyy aikaisin ja menee aikaisin tienaamaan omaa palkkaa. Nämä ovat mittapuut joilla ihmisiä arvotetaan.
no mutta meidän mielest oli todella outoa, ja en kyl tajua miksi sitä tuttia pitää vielä puhumaan oppineen syödä?

Niin kaikki rattaissa istuvat kersat ku ei välttämättä vanhempien laiskuudesta istu ..esim : meil poika istu sen takia isona rattaissa sairautensa takia ..ja sairaus ei näy ..taatusti useampikin mamma mulkoillu ku kuljettu... :|

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Onko tää ap se uskis,jonka uskoa ei saa kyseenalaistaa,mutta itse jaksaa arvostella muita??
No on kyllä joo.

Eikös me kaikki olla Jumalan lapsia ja siten ystäviä keskenämme?
Jos joku ottaa rattaat edestäsi; hymyile ja toivota hyvää päivänjatkoa.
Mä luulin et se menee jotenkin tälleen :LOL:

:kieh:

eiköhän
En mä oo ikinä ajatellut että ne syöttötuolit tai rattaat olis niissä kaupoissa vaan jotain tiettyä ikäryhmää varten sinänsä, jos vanhemmat kokee et tarvitsevat syöttötuolia/rattaita, niin sitten he niitä käyttävät. Jos mä ja mun 11kk poika jäädään ilman niin sitten jäädään ja odotellaan että vapautuu tai asioidaan jossain toisaalla (ei ole näin kyllä vielä koskaan missään käynyt).

Ärsyttää
Ne jotka isossa kaupassa ottavat sisaruskärryt joihin saa kaksi lasta istumaan vierekkäin. Näillä ihmisillä ei yleensä ole lapsia (tai ei ainakaan mukana) vaan ottavat ne kärryt koska ne ovat tilavemmant. Minä sitten joudun hakemaan kahdet kärryt autolle ja laittamaan kaksoset eri kärryihin(9kk) ja kuljettamaan niitä. ON MUUTEN AIKA HAASTAVAA!
S.joen sittaris kun ei ole kuin yhdet sellaiset kärryt.

Ja vituttaa myös ne jokka varaa lapsiparkkiruudut vaikka lapset ovat jo teini-iässä tai niitä ei ole mukana ollenkaan...

Yhteistyössä