ison lapsen synnyttäjät!!

  • Viestiketjun aloittaja rv39
  • Ensimmäinen viesti
mulla kans poikaa veikattiin yli 4 kiloiseksi ja oli kauhuissani koska tuntu et ei se minusta pihalle tule,mutta kun synty niin paino 3990g.no olihan siinäkin tekeminen mut kyllä se tuli ihan normaalia kautta ilman apuja eli kyllä normaali äiti aika paljon venyy kun on pakko.olihan se vauva tosi ison olonen kun edellinen oli painanu syntyessään 3075g.
 
Meidänkin esikoinen oli n.4200g vaikka piti olla arvioiden mukaan paljon pienempi...kyllä se silti hyvin mahtui. Sinun kokosi ei vaikuta siihen kuinka lapsi mahtuu syntymään vaan lantion mitat niinkuin joku aiemmin tuolla jo mainitsikin.
Usea tuttuni on saanut yli 4kilosia lapsia ja kyllä ovat mahtuneet syntymään. Eräskin todella pieni kokoinen ystäväni synnytti normaalisti 4,5kilosen lapsen...eli ei kiinni ulkoisista mitoista.

Mutta jos sinua kovasti pelottaa niin vaadi päästä synn.tapa-arvioon...varmasti itse synnytyskin sujuu helpommin jollei sinun pelkosi "häiritse" sitä.
Tsemppiä ja halauksia loppuraskauteen ja tulevaan synnytykseen :hug:
 
Meille painoarviota annettiin MAKS 4kg ja 4,5kg tuli ja 52,5cm, päänymp. 35,5cm! 1 asteen repeämä ja yks tikki, synnytyksen kesto jotakin 11 tuntia kokonaisuudessaan ja pelkällä ilokaasulla hoidettiin homma! ja esikoinen oli! Että minun mielestä se on ihan yksilöllistä tuo synnytys... Hyvät muistot jäi ja toisen mukulan teen varmasti vielä, jos luoja vaan sallii...tuleeko sitten siitä helpompi vai vaikeempi synnytys, tiedä hänt... =)
 
sinnie
minulla myös painoarvioksi tuli yli neljä kiloa, siis neuvolan tätien mukaan ja sainkin aika helposti lähetteen synnytystapa-arvioon. mutta mulla on sellainen käsitys että voit myös itse soittaa ja varata ajan arvioon jos eivät neuvolasta sitä kirjoita, joskus olen ainakin kuullut tälläistä.

mutta siis, kävin siellä arvoissa ja ultran mukaan vauva ei ole neljää kiloa isompi, hyvä kun 3700g, mutta tyttö kun syntyi hän painoi 3940.
Eli mitkään arviot ei anna lopullista varmaa syntymäpainoa joten ei kannata siihenkään tuudittautua.

synnytys oli mulla vaikea ja jouduttiin imukupilla avustamaan, mutta eihän kaikilla tarvitse vaikka ovatkin pienikokoisia, se mikä ratkaisee on ne sisäiset mitat ja kuinka paljon lantion luut antaa joustaa.
 
Aika jännä, sillä mulle ei missään vaiheessa saanottu, että vauva olisi iso, vaan koko ajan puhuttiin "normaalikokoisesta", vaikka painoarvio oli rv 40+2 jo 3800g.

Tyttö syntyi kaksi viikko lasketunajan jälkeen, rv 42+3, eikä kukaan puhunut käynnistämisestä tms. ison koon vuoksi, sillä paino oli kuulemma aivan keskiluokkaa (nykyään keskiarvo kuulemma 3750g). Minä itse lopulta pyysin käynnistystä, koska pelkäsin synnyttää isoa lasta, mutta sanoivat, että vasta kun on raskausviikkoja 42 täynnä.

Lopulta käynnistettiin rv. 42+1. Synnytys oli helppo, vaikka kaksi päivää saimmekin odotella ennen kuin vihdoin alkoi ne "oikeat" supistukset. Ponnistusvaihe kesti 15 min (olin siis ensisynnyttäjä), ja tyttö syntyi 3850g painoiseja, eli arviotkaan ei aivan paikkaansa pitäneet, sillä odotettiin yli neljä kiloista.


 
Muistakaa, että nää kokoarviot voi heittää joskus pahasti myös väärään suuntaan. Mulle sanottiin kakkosesta että yli 4kilonen tulee ja loppuviimein ulos tuli 3.3kilonen ja 49cm 34cm nupin omaava vauva :whistle:
 
Meidän esikoinen oli syntyessään 4265g (syntyi rv 38+5) ja syntyi sektiolla perätilan vuoksi. Olin myöskin ensisynnyttäjä joten suosittelivat sektiota.

Nyt tämän toisen vauvan painoarvio oli rv 37+4 > 3.9kg!! Eli varmasti sellainen samankokoinen tulossa. Alatiesynnytys tiedossa koska on raivotarjonnassa. Mulla vielä yksi ultra rv39 jos ei ole siihen mennessä syntynyt. Lääkäri sanoi, että ei haluaisi tämän menevän yli la:n suuren koonsa vuoksi. Mutta käynnistää ei voi koska sektio takana. Nyt vaan toivotaan et syntyis pian, ettei tulis mitää jätti-isoa! Lantion pitäs olla ok näin suuren synnyttämiseen.. ehkä...

amaria rv38+0
 
2 poikaa
Lantion tilavuus on ratkaiseva tekijä ja vissiin kudosten joustavuus vaikuttaa + se onko ensisynnyttäjä? :eek:

Meillä kakkonen oli ISO: 5310g/ 56cm ja pipokin 39,5cm. (rv.40+6) Esikoinen painoi 3480g ja pituutta oli 37+0 rask. viikoilla syntyneenä 50cm. Esikoisen pää oli 36,5cm, muistaakseni. Esikoisesta tuli tikkejä ja "pikku"kakkosesta ei edes nirhaumaa, poika tuli 9 minuutin ponnistamisella maailmaan. Olin hämmästynyt, mutta helpottunut, että kaikki meni hyvin. Synnytys kesti 7,5h käynnistettynä. Pyysin käynnistystä, koska vaistoni sanoi, että vauva on iso.

Olkoon tapaukseni esimerkkinä siitä, että kaikki voi mennä todella hyvin, vaikka vauva olisi todella iso.Mulla on tilava lantio (olen hoikka ja pitkä) ja kudokset (kätilön sanoja lainatakseni) todella joustavat.

Olen pitkä (181cm), mutta ei se tietenkään automaattisesti tarkoita tilavaa lantiota. :eek: Niin ja ultra-arvio oli 4,4 - 4,5 kg samana aamuna, kun sain käynnistyksen... \|O

 
täällä myös yksi
pelkuri..Olen synnyttänyt useamman lapsen (vko:lla 38 käynnistetty)ja kaikki yli 3900g jääneet juuri hartioistaan kiinni, sillä seurauksella, että erinäisiä komplikaatioita on tullut. Silti nyt lääkärin mielestä tämä jota nyt odotan vko_lla 38 ja painoarvio jälleen iso, ei suostu käynnistämään, koska komplikaatiotkin voidaan hoitaa-kuulemma. Mitä te tekisitte minun asemassani, olen asian vuoksi hermoromahduksen partaalla.
 
manti
MULLA ISOIN VAUVA 4500G JA MENI RV41.
NOPEIN PONNISTAA KUN ISOVAUVA TULEE "OMALLA PAINOLLAAN".
JOS VAIN MAHTUU LANTIOSTA!
HELPOMPI ON OLLUT TEHDÄ ISOIN VAUVA KUIN PIENIN 2545G.
TSEMPPIÄ SULLE! :hug:
 
äiti myös
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2005 klo 22:56 täällä myös yksi kirjoitti:
pelkuri..Olen synnyttänyt useamman lapsen (vko:lla 38 käynnistetty)ja kaikki yli 3900g jääneet juuri hartioistaan kiinni, sillä seurauksella, että erinäisiä komplikaatioita on tullut. Silti nyt lääkärin mielestä tämä jota nyt odotan vko_lla 38 ja painoarvio jälleen iso, ei suostu käynnistämään, koska komplikaatiotkin voidaan hoitaa-kuulemma. Mitä te tekisitte minun asemassani, olen asian vuoksi hermoromahduksen partaalla.
Miksi sanoit, että PELKURI? Mitä tarkoitat? :eek: :eek: :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2005 klo 16:25 äiti myös kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2005 klo 22:56 täällä myös yksi kirjoitti:
pelkuri..Olen synnyttänyt useamman lapsen (vko:lla 38 käynnistetty)ja kaikki yli 3900g jääneet juuri hartioistaan kiinni, sillä seurauksella, että erinäisiä komplikaatioita on tullut. Silti nyt lääkärin mielestä tämä jota nyt odotan vko_lla 38 ja painoarvio jälleen iso, ei suostu käynnistämään, koska komplikaatiotkin voidaan hoitaa-kuulemma. Mitä te tekisitte minun asemassani, olen asian vuoksi hermoromahduksen partaalla.
Miksi sanoit, että PELKURI? Mitä tarkoitat? :eek: :eek: :eek:
Ihmettelin eka samaa mutta kyseinen henkilö näemmä tarkoitti näin: täällä myös yksi pelkuri. Se Täällä myös yksi-litania oli nikki(vai otsake) ja se sana pelkuri tuli perään heti jutun alussa.
Ei siis näemmä hauku ketään vaan sanoo itse olevansa myös sitä koska oli vaikeat synnytykset :( :hug:
 
täällä myös yksi
HEI!

Kamalaa, miten meinas tulla todellinen väärinkäsitys! En tosiaan ketään sano pelkuriksi vaan tarkoitin juuri itseäni ja en tajunnut, ennen kuin vasta nyt kun luin uudestaan miten sen voi käsittää. Olen siis tosiaan pahoillani!
 
Tuttavaltani tai siis hänen lapseltaan katkaistiin solisluu synnytyksessä kun jäi hartioista kiinni. Oli kuulemma ainoa tapa saada lapsi pihalle. Siinä ei oltu tehty mitään painoarviota lapsesta. Oli siis yli 4 kg.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 17:47 rv39 kirjoitti:
Hei! Mulle on sanottu nyt neuvolassa että lapsi on iso. Menty yläkäyrillä kokoajan ja nyt viimeiset viikot jo yli käyrän. Nyt painoarvio vähän alle 4kg. Mua pelottaa ihan hirveesti, koska en itse ole mikään iso, ja ennen kuin tätä vauvan "isoutta" edes sanottiin ääneen, pelkäsin jo synnytystä :( Eivät suostu antamaan lähetettä synnytystapa-arvioon vaikka kerroin peloistani jne!! Onko vauva teidän mielestä niin iso että alatiesynnytys olisi normaalia vaikeampi?? Miten yleistä ja rankkaa on synnyttää normaalikokoisena (tai vähän pienempänäkin) äitinä n.4,5 kiloinen vauva alateiste? Mä en kestä näitä ajatuksia! Jos menee la:n yli, saattaahan kasvaa vielä puolisenkin kiloa tai jopa enemmän!! Mutta eipä noita neuvolassa kiinnostanut vaan varattiin ihan normaaliaika ens vkolle eli vkolle 40 \|O

pyydä sektiolla. mä menetin esikoisen 02. ja pojallamme oli 4,100kg painoo. se oli hoitovirhe.poikamme synty rv 40.2. onnea
 
Ensivauva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2005 klo 20:53 FANG-ANN-75 kirjoitti:
En halua pelotella vaan vastaan totuuden mukaisesti jotta saat kaikenlaisia vastauksia. Poikani oli 4430g ja pää todella iso 38.5cm. Ja synnytys oli todella vaike ja pitkä. Paikat meni kunnolla hajalle ja poikaa autettiin ulos imukupilla. Olen itse 172 pitkä ja isoluinen mutta ei tullu helpolla. Syynä kyllä oli varmasti myös se että pojan pää oli vinossa ja häntäluuni oli tiellä ja sekin sitten pamahti rikki.
Toivon että saat asiat hyvin päätökseen :hug:
Kesto melkein 19h josta ponnistus 1h45min.
LOPETA NYT SAA***A JAUHAMASTA NÄITÄ VERI LENTÄÄ JUTTUJASI!!!!!

KAIKKI LUKENEET JO MONTA KERTAA!!!!!

t. Ensivauva
 
Hermione harmaana
Minä synnytin esikoiseni rv40+5 ja koko 4775g ja pituus 55cm ja pipo 38cm. Ihan tavallisesti synnytin alakautte, ponnistusvaihe kesti kylläkin 1½h, mutta oli vaivan väärti! Terve poika syntyi!
 
- Mulla eka tyttö 4000g ja 52 cm, pipo 35 cm. Synnytys 13 h, mahtui ihan hyvin

- Toinen tyttö 4050g ja 52 cm, pipo 38cm. Synnytys 8h, vähän tiukempaa teki.

- Kolmas tyttö 2570g ja 47cm. Synnytys 18 h ja jotenkin tuntuu, että näistä synnytyksistä hankalin.

- Nelonen tulee kanssa olemaan tyttö ja nyt pelotellaan isolla vauvalla. Tänään olin sokerirasituksessa, saa nähdä onko arvoissa häikkää. Sektiota kuitenkin pelkään hirvittävästi, enkä sitä millään haluaisi.

Veljeni vaimo on aika isokokoinen ja päällepäin näyttää, että helposti synnyttää, mutta röntgenissä ilmeni, ettei pysty synnyttämään yli 3200g vauvaa. Toimikaa omien tuntemusten mukaan ja osatkaa vaatia!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2005 klo 16:30 Ensivauva kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2005 klo 20:53 FANG-ANN-75 kirjoitti:
En halua pelotella vaan vastaan totuuden mukaisesti jotta saat kaikenlaisia vastauksia. Poikani oli 4430g ja pää todella iso 38.5cm. Ja synnytys oli todella vaike ja pitkä. Paikat meni kunnolla hajalle ja poikaa autettiin ulos imukupilla. Olen itse 172 pitkä ja isoluinen mutta ei tullu helpolla. Syynä kyllä oli varmasti myös se että pojan pää oli vinossa ja häntäluuni oli tiellä ja sekin sitten pamahti rikki.
Toivon että saat asiat hyvin päätökseen :hug:
Kesto melkein 19h josta ponnistus 1h45min.
LOPETA NYT SAA***A JAUHAMASTA NÄITÄ VERI LENTÄÄ JUTTUJASI!!!!!

KAIKKI LUKENEET JO MONTA KERTAA!!!!!

t. Ensivauva
Ensinnäkin: jos on kysely/gallub ym niin niihinhän yleensä vastataan. Monesti ihmiset(kuten minä) vastataan moniin samankaltaisiinkin koska osa niistä katoaa maan alle ja silloin vastaus menee hukkaan.
Tottakai kerron oman osani. Jos mun synnytys oli sitä mitä oli niin ei se tarkoita että mun pitää olla hiljaa yksin!
Ei tämä palsta ole "liidellään pilvilinnoissa-palsta" vaan SYNNYTYSpalsta. Kokemuksia on erilaisia!!! JOS et ole huomannut. Jos pelottaa lukea huonoja kokemuksia, ei tarvitse tulla mihinkään synnytyspalstoille, niin yksinkertaista, koska juuri näissä törmää väkisinkin myös "ei niin kauniisiin" tarinoihin.
Jos sinua vaivaa mun vaikea synnytys, mieti hetki. Jos itse olet kokenut tai tulet kokemaan vastaavaa(mitä kyllä epäilen...sinun onneksesi) varmasti tulet tänne siitä puhumaan niin kuin me muutkin. Huono kokemus ei tarkoita sitä että pitää olla hiljaa. Minulla on oikeus vastata kyselyihin siinä kuin muillakin! Mikä oikeus sulla on tulla sanomaan mihin saan vastata ja mihin en? \|O :eek:
 
yökkö
Enpä ole kovin luottavainen ainakaan Jorvin sairaalan synnytystapa arvioon saatika lapsen koko arvioon. Nimittäin kävin näissä siellä vuonna 2002 ja kerrottiin lapsen olevan syntymäpainoltaan about 3kg400g ja hyvin tulee kuulemma alakauttakin eli ei mitään esteitä alatie synnytykseen. Tulos oli kolme päivää synnyttämässä ja lopuksi kiireellinen sektio (jossa siinäkin komplikaatioita) lisäksi vauvan syntymämitat oli 55 cm ja painoi 4 kg 390g.
 
yökkö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2005 klo 16:30 Ensivauva kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2005 klo 20:53 FANG-ANN-75 kirjoitti:
En halua pelotella vaan vastaan totuuden mukaisesti jotta saat kaikenlaisia vastauksia. Poikani oli 4430g ja pää todella iso 38.5cm. Ja synnytys oli todella vaike ja pitkä. Paikat meni kunnolla hajalle ja poikaa autettiin ulos imukupilla. Olen itse 172 pitkä ja isoluinen mutta ei tullu helpolla. Syynä kyllä oli varmasti myös se että pojan pää oli vinossa ja häntäluuni oli tiellä ja sekin sitten pamahti rikki.
Toivon että saat asiat hyvin päätökseen :hug:
Kesto melkein 19h josta ponnistus 1h45min.
"LOPETA NYT SAA***A JAUHAMASTA NÄITÄ VERI LENTÄÄ JUTTUJASI!!!!!

KAIKKI LUKENEET JO MONTA KERTAA!!!!!

t. Ensivauva"

Joo-o tätä se on kun sana on vapaa ja voi anonyyminä heittää mitä vain...
 

Yhteistyössä