ISOmpaa pesuetta haaveilevat 32

  • Viestiketjun aloittaja Ohdakkeenkukka*
  • Ensimmäinen viesti
Ohdis
^ Ovistikku käväissyt pariinkin kertaan plussan puolella tässä kierrossa, johtunee siitä että siellä oli paljon rakkuloita kypsymässä, ei vaan yhtään sellaista joka olisi kasvanut yhtään isommaksi kuin muut.
Oishan se ylläri kiva, mutta kun totuus on se että luomuna seuraava ovis on kolmen kuukauden päässä...

Hirvee hedari :(
 
Joo Xo(
Ji.pii.
Nyt meillä aloitettiin sitte vatsatauti.... Toinen poikkuli
oksentanu ja löröttäny kokoyön,
ja mulla on tosi huono olo vatsassa, ja kaikki
hommat vielä tekemäti Pinkkiksen syntsien eteen.
Ja naapurin mukulaa piti ilta hoitaa,kun pienempi menee korvien
putkitukseen ja huomena molempia.

Huhhhhuh. Mitähän vielä ??
 
Haidi kirjautumati
Tiistaita
Jooxilassa yökitään...ei kivaa.
Ohdis metuilee...hmm...mitähän ne verikokeet kerto jos niiden perusteella sait metut? Onks sulla rasva/sokeriaineenvaihdunnassa jotain häikkää? Millä annoksella käytät niitä? Saitko sokerimittarin...<---olis hyvä alkuun mitata, ettei sokerit laske niillä liian alas ja pökräät. Diabeteslääkehän tuo oikeesti on, vaikka sitä meille alapäähäiriöisillekin määrätään. Mitään tutkittua tietoa ei kait ole olemassa, mutta moni PCO:sta kärsivä on saanut avun noista napeista ja raskaudetkin on onnistuneet.

Meikäläistä alkaa väsy painaa, huomenna jo 9 päivä putkee töitä ja vain torstai on vapaa, minkä jälkeen pitäs viel 3 päivää jaksaa ennen seuraavaa vapaata. Tallilla olen tuurannut työnohella koko viikonlopun, välillä tuntui et loppuu tunnit kesken vuorokaudesta.
Meillä on taas hiljaista kotona iltaisin...isompi likka sai eilen viimein skootterinsa, joten kotona ei näy ketään kun pöristelevät pitkin kylää. Eilisen ajelutti pikkusiskoaan ja eiköhän tänään ole kaverin vuoro:) Saadaan ihan rauhassa olion kanssa maata sohvalla ja töllöttää telkkua, sillä muutakaan ei voi kun on täti kylässä.

Nyt jos nousisi tästä lastaamaan koneet täyteen niin ehtis jotain saada aikaan ennen kun työt kutsuu.
 
Joo Xo) viä...
kopsasin tuolta lapsettomuusjutuista tällaisen,
josko ois valaisevaa tietoa vaik Ohdikselle ( ja miksei meille muillekin - mulle ainakin ihan uusi tuttavuus tämä =)

Tässä vähän tietoa Pcosta ja siitä miksi Metformin on toimiva lääke sen hoidossa.

MUNASARJOJEN MONIRAKKULATAUTIA (Polycystic Ovary Syndrome, PCOS) tavataan 5–10 prosentilla naisista. Taudin tyypillisiä oireita ovat kuukautiskierron epäsäännöllisyys tai kuukautisten puuttuminen, heikentynyt hedelmällisyys ja jopa lapsettomuus. Myös akne ja liiallinen karvojen kasvu voivat kertoa monirakkulaisista munasarjoista. Jopa yli puolet PCOS-naisista on ylipainoisia; tautiin liittyy myös taipumus keskivartalolihavuuteen.

Monirakkulataudissa kyse ei ole vain gynekologisesta ongelmasta, sillä sairauteen liittyvä insuliiniherkkyyden väheneminen voi merkitä terveysriskien kasautumista – myös normaalipainoisille potilaille. PCOS-potilailla on selvästi suurempi riski sairastua sydän- ja verisuonisairauksiin, kakkostyypin diabetekseen ja verenpainetautiin. PCOS lisää myös aivoverenkiertohäiriöiden riskiä.

Monirakkulaoireyhtymässä aivolisäke tuottaa normaalia enemmän tiettyjä hormoneja, jotka lisäävät mieshormonien eritystä lisämunuaisen kuorikerroksessa. Kun normaalissa munasarjassa on yksi munarakkula, monirakkulaisessa munasarjaoireyhtymässä rakkuloita on kymmenkunta. Terveessä munarakkulassa kehittyy munasolu, joka kerran kuussa irtoaa ja poistuu kuukautisveren mukana. PCOS-potilaalla munasolu saattaa jäädä kehittymättä.

PCOS:n syntymekanismia ei tunneta, mutta sekä geneettisillä että ympäristötekijöillä on merkitystä taudin syntyyn. PCOS alkaa kehittyä jo murrosiässä, 40 ikävuoden tienoilla oireet alkavat helpottua munasarjojen toiminnan heikentyessä.

SELKEÄ RISKI TERVEYDELLE

Pauliina Aukee ”Monirakkulaoireyhtymää sairastavista kolmannes on lihavia, loput ovat normaalipainoisia tai hoikkia. Kaikilla heillä on kuitenkin taipumus kohonneeseen verensokeriin ja myöhemmin myös sydämen ja verisuoniston sairauksiin. Vuotohäiriöistä aiheutuvia kohdunpoistoja tehdään PCOS-potilaille muita enemmän. Ajan mittaan kohtusyövän riski kasvaa, koska kohdun limakalvo ei uusiudu kuten normaalissa kuukautiskierrossa.”


PAINONHALLINTA ENSISIJAINEN HOITO

Laihduttaminen saattaa olla oireyhtymän vuoksi tavallista vaikeampaa. Toisaalta PCOS-potilasta voi lohduttaa se, että jo pieni painonlasku korjaa hormonaalista epätasapainoa ja saa kuukautiskierron säännöllistymään. Raskautta toivovan potilaan laihdutusta voi myös motivoida tieto, että jo viiden prosentin painonlasku parantaa merkittävästi munasarjojen toimintaa ja lisää raskauden mahdollisuutta. Myös raskausdiabeteksen riski pienenee.

Monirakkulaoireyhtymää sairastava nainen on altis monenlaisille riskeille, jos hän tulee raskaaksi: keskenmenon vaara kasvaa, verenpaine pyrkii kohoamaan ja alttius raskaudenaikaiseen diabetekseen lisääntyy. Raskauden aikainen ylipaino merkitsee riskiä sekä äidille että kehittyvälle lapselle.

”Nykyisin teemme sokerirasituskokeen kaikille odottaville äideille, joiden painoindeksi on yli 25. Tarkoitus on löytää mahdollisimman varhain raskaudenaikaista diabetesta sairastavat. Jos sokerit ovat koholla, äiti ohjataan tiukalle dieetille ja ruokavaliokontrolliin. Suositeltavinta on laihduttaa jo ennen raskautta. Painonpudotus edistää raskaaksi tuloa myös siinä tapauksessa, että naisella on piilevä monirakkulatauti”, Aukee muistuttaa.

LÄÄKEHOIDOSTA APUA

Raskaaksituloa voidaan helpottaa metformiini-nimisellä sokeritautilääkkeellä. Se parantaa insuliiniherkkyyttä ja sitä kautta potilaan yleistä terveydentilaa. Metformiini normalisoi myös kuukautiskiertoa ja lisää munasolun irtoamisen todennäköisyyttä. Munasolun irtoamista voidaan edesauttaa myös klomifeenisitraatilla, jota voi käyttää metformiinin rinnalla.
 
Joo Xo) viälkii...
Nyt kun oiekin lukaisin ton, niin ihmettelen kyllä kovasti
miksei mulle koskaan ole tota metua määrätty hoidoksi ??
Siis toi kaikki muu pätee muhun, paitsi ylipaino ...VAI eikö tätä hoitokeinoa ole silloin
vuonna nakki ja keppi vielä tunnettu ? HÖ !
Ois muuten saattanu hyvinkin olla apua tosta, klomien kanssa jos ois saanu sitä...

Ohdis: Otetaanks se muuten pillerinä vai sumutteena vai piikityksellä ?
 
Papu75*
Lämpöiset vilkutukset kaikille, hätäsesti olen työmaalla pyörähtämässä, harvemmin täällä enään olen.
Nyt kaikki mars sinne plussaketjuun! (Siis luonnollisesti he jotka sitä plussaa haluavat ;) )
Täällä ei ihmeempiä, aika lentää tuhatta ja sataa, rippijuhlat lähestyy ja aika menee tallilla.
Oikeen mukavaa, lämmintä ja hedelmällistä kevättä kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Haidi kirjautumati
Pikapikaa jooxille Metut on nappeina naamatauluun. Lääkärit ei mielellään puhu/määrää niitä lapsettomuuden hoitoon kun tieteellinen näyttö puuttuu, mutta kyllä toiset lääkärit on sustuvaisia kokeilemaan. Itselläni kaava meni näin, että gyneltä konsultoivat sisätautilääkäriä ja sain ajan sinne, jossa verikokeet jne otettiin ja vaikka kaikki arvoini olivat ok, mutta pms-oireilu kovaa...sitä oksetusta jne. niin lääkäri tuumi, että vaikka sokeriarvoni ovat ok, voi silti elimistössä olla sellaisia ns. insuliinipiikkejä, et sokerit nousee nopeesti syönnin jälkeen ja laskee kanssa, vaikka ei diabeteksen lailla. Tähän siis määräsi nää napit...ja voihan sillä olla suotuisa vaikutus muniksiin kun mullakin tuota monirakkulaisuutta on kaikkine muine oireineen...ylipainoa, karvaa vaikka muille jakaa jne. eikä ainakaan paino ole noussut enää noiden aloituksen jälkeen. Metuthan estää sokerin muodostumisen maksassa.
 
Joo Xo) viä...
Ei jumankauta oikeesti.....
Anoppi lähetti tytölle oikein ovelle-pakettina syntsälahjan,
ettei hänen korkeutensa tarvitse tulla juhliin kun hänelle ei erikseen suostuttu
juhlia järkkäämään.....!!! Toi paketti tuli just,
ja mulla verenpaine kohoo taivaisiin taas >:eek:/
Myrkky mikä idiootti !! ÄÄääärrHHh!
- no, itsepä on valinnut ja oma on asiansa, ei me olla mitään väärää tehty tai sanottu.
Mutta tytön kannalta kurjaa, kun taas on yksi isovanhempi "poissa pelistä"...
mun mutsihan on taas eurooppaa kiertämässä 7 viikkoa asuntovaunulla,
ne lähtee aina vappuna ja palaa jussin tienoilla reissusta.
Ei siis ole ollu ku Pinkkiksen 1-vuotispäivillä.Höh ja pöh silleki!!

Poika on raatona soffanpohjalla, joi sentäs kaakaota jo 2 mukillista,
mutta ei mitään o syöny koko päivänä,
keksiäkään ei ottanu vaik tarjosin. Mikään ei pysy sisällä.
Sairastaa varmana huomisenkin siis. Toivottavasti ei vaan muihin lapsiin tartu.

Mutta onni onnettomuudessa; eipä tarvii naapurin kakaroita kaitsea,
kummasti löytyi joku muu hoitamaan ku sanoin että on vatsatauti meillä....kjähkjäh.
Noniin, toinen poikkuli palautui koulusta ny. Moi taas !



 
Aurora Vee
Pikaisesti Jooxille:
älä anna maitotuotteita vatsatautiselle! Meille sanoi lääkäri kun oltiin kaikki vatsataudissa, että silloin maha on ikään kuin laktoosi-intolerantissa tilassa, ja maitotuotteet vaan pahentaa. Toivottavasti paranette pian etkä ole saamassa sitä kohtutulehdusta... Miten kaikki taudit aina kasaantuvatkin kerralla?

Ohdikselle valoisampaa mieltä, koeta nauttia kesästä! Muillekin terveisiä, en ehdi nyt sen kummemmin kommentoida.

Täällä menee "muuten" hyvin, mutta kävin tänään nuppitohtorilla saamassa masennuslääkereseptin. Homma on päässyt sen verran pahaksi tässä viime viikkoina, huonoja päiviä on liikaa ja se on alkanut vaikuttaa lapsiin. :-/Oli pakko myöntää, ettei selviä ilman ulkopuolista apua. Ikävien asioiden vatvominen tuntuu oudolta tälleen hyvänä päivänä, mutta kun alakulo iskee, on se pelottavan kova. Nyt tätä isoa ongelmavyyhtiä lähdetään purkamaan. Pitkä prosessi alkamassa... Pelkään hieman lääkkeitä, mutta aion kokeilla kuitenkin.

Tarmokasta toukokuuta kaikille!

AaVee ja poika jo kohta 3 kk!



 
marjuli
Huomenia ketjuun,
jooxille voimia ykäilijöiden ja kohtutulehdus epäilyn kanssa, toivottavasti ei uusi kumminkaan. Niin ja anoppiasian suhteen myös tsempityksiä, harmillisisa kun myrkyttävät välit lapsenlapsiin!
Auroralle myöskin paljon voimiaettä saisi solmut aukeamaan.

Täällä on lupa tullut uuteen yritykseen mutta varsinaisesti ei isommin ole yritetty, vähän tjot meiningillä mennään.
Mutta nyt on kiire töihin , aurinkoista kevättä kaikille!!
 
Joo Xo)
Sateiset huomenet !

Aukkis ja Marjulikin piipahtanut täällä, kiva ;o) !!
Terkkuja vaan sinnepäin !
Hyvä, että Aukkis saa ja on hakenut apua kuitenkin, ettei vallan pahaksi mene asiat...
Kerrot sitten meille, kuinka lääkkeet tehosi, jookos ?
Toivottavasti tehoaa, että arki teillä hieman edes helpottuis.

Marjulille onnea ja tsemityksiä tjottailuun ;o) !

Meillä pojalle nousi kuume iltaa kohden,
mutta söi pikku palan pizzaa ja iltapalaksi
kaurapuuroa hieman. Nyt nukkuu taas, varmaan vie voimat ukosta,
tuo on se poika, joka ei muutenkaan syö hyvin ikinä.
Vielä ainakin tänpäivän on kotona, katsotaan nyt, miten tässä käy.

Hei mä sain ruusun eilen oliolta !! ;o)
Oli kuulema radiossa sanottu, että on kirjan ja ruusun päivä,
ja että naisen pitäis antaa miehelle kirja, miehen naiselle ruusu....
mä en edes avannu radioo kokopäivänä, en tosta tienny mitään.
Mutta kiva, jos olio alkaa taas lämpenemään. Viileet on täs välit ollukin,
sekin potuttaa.

Aijuu; ukki soitti eilen, ne ottaa Pinkkiksen yökylään peräti 2:ksi yöksi,
hakee sen tänään ja palauttaa perjantaina.
Ihan kiva, mut mun piti ne syntsävalmistelut ja tarjoomiset tehdä tytön kans kaksin,
ja ois ollu muutenkin ihana kun oisivat ottaneet sellasena hetkenä,
et oltais saatu sitte ihan kaksin olion kans viettää aikaa rauhassa.
Mut eihän se käy.
Ihan kiva se näinkin on. Vinottaa vaan kun ei ikinä olla rauhassa kaksin....hö.
Ehkä sitte, ku lapset on muuttanu pois kotoa.
Sitä odotellessa ........
 
Tehotyttö.
Pikaiset huomenet!

Auroralle kovasti jaksamisia! Tosi hyvä, että olet apua lähtenyt hakemaan. Onko sulla ollut muiden synnytysten jälkeen masennusta vai onko tämä ihan ensimmäinen kerta? Ja sinun rankat taustat tietysti vaikuttavat tähänkin juttuun ja siinä on varmasti työmaata todellakin.. Nyt en muista, että olitko jo aiemmin käynyt terapiassa vai olitko vain suunnitellut. Toivottavasti mieli kohenee pian <3

Ja Jooxilaan paranemisia vatsatautiselle! Toivotaan, ettei tosiaankaan nyt kohtutulehdus iske :-/ Ja peukkuja, että ne välitkin taas lähentyisi. Ihana tuo ruusujuttu, siitä se lähtee taas :)
Jos yhtään lohduttaa, niin ei olla kaksin mekään oltu missään syksyn -06 jälkeen. Silloin Prahassa muutama päivä. Meidän parisuhteen peruspilari on kotisoffa ILMAN TELKKUA. Joka ilta istutaan hetki rupattelemassa ja viikonloppuisin usein tuntitolkulla, kun muksut saatu nukkumaan tai ainakin omiin huoneisiin hiljaiseloa viettämään. Muksutkin tietää, että vanhemmat tarvitsevat kahdenkeskistä aikaa. Siitä on heille puhuttu ja aina välillä muistutetaan&perustellaan. Ja se on heille ihan selväksi tullutkin. Varsinkin esikoinen joskus niin hellyyttävästi vielä myöhään viikonloppuiltana hipsii huoneestaan keittiöön ja kysyy, että saisko tehdä vielä leivän, voi vaikka omassa huoneessa syödä.. Reppana kunnioittaa liiankin pilkuntarkkaan äipän&iskän kahdenkeskistä hetkeä. Yleensä kyllä sanotaankin, että no kyllä saat ihan täälläkin hassu syödä :)

Marjulille tsempit tjottailuun :)

Jaahas, kakkapöksy täällä. Täytyy mennä, moooooiiiiii!

Tehis
 
Joo Xo)
Jos en ihan väärin muista,
olikin joskus puhetta siitä Aukkiksen masennus- taipumuksesta ja
tosiaan rankasta taustasta.
On kuitenkin tosiaan paljon jo, kun itse osaa ja uskaltaa hakea
apua ( Nostaa hattua sille </=o} ! )
Mä olen tosihuono avunpyytäjä, kun en oo ikinä apua elämässä saanut, niin en jotenkin osaa pyytääkään....pitäis opetella tuo taito vielä.

Tehis ; me on oltu samaan aikaan, samassa paikassa.
Muistaakseni oli lokakuuta kun vietettiin 3 päiväinen viikonloppu Prahassa,
"häämatkalla" ~ iiiiihana paikka ;o) !

Meilläkin on tukikohtana soffa, mutta kun tuo olio on jo kotona opetettu sillai,
että telsu on auki 24/7 ( Helevatan ÄRrrrrSYTTÄVÄ tapa !!! )
niin on ollu jo täysi työ kouluttaa se siihen,
että telsu on kiinni päivisin ja silloin, kun meillä syödään tai on vieraita talossa.
Noh, ehkä vielä joskus saan sen tajuamaan, et illatkin vois ilman telsua viettää....
Meillä on vaan sellainen talo, että kaikki kuulee kaiken,
joten soffannurkassakaan ei isompia hellyyskohtauksia satu,
ihan vaan kun ei kumpikaan osata olla hiirenhiljaa moisissa hommissa
( tunnustaa *nolona*=) ja sitten on pikkuihmiset heti luuraamassa,
et mitäs me hommaillaan.....
niin jää ne aviolliset "velvollisuudet " aikas vähiin,
jos ei kaksin saada ikinä olla.......ja ainakaan mulle ei toi 1-2 kertaa vuodessa
ole mitenkään riittävästi.
Mun pitäis saada nauttia estoitta ukostani sillointällöin,
muuten ei tu mitää mistää ...sama kai tuolla ukko-parallakin on.
JA kun skorpioneja ollaan kumpikin, ei toi "sillointällöin" ole edes
mitenkäänpäin riittävästi.Nih.
Tulipas vuodatus taas, mut kyl te tiedätte.....

Nyt painun soffalle kärsimään migreeninpoikasesta.taas on stressattu (turhaan??)
koko yö kiristelty leukoja, niin tää on palkka...höh ja pöh.
 
Ohdis
Heipparallaa, työreissusta takas....raapustelen tässä työn lomassa, joten voipi jokunen ehtiä väliinkin :}

Papuselle ja Tehikselle heipat :} menen sinne plussajonon jatkoksi jahka sieltä oma paikka vapautuu jonain kauniina päivänä.

Auroralle paljon jaksamisia vauva-arkeen!! Ja hienoa että tiedostat itse tilanteen ja saat apua, ei se tilanne loputtomasti kestä, joka ikinen päivä oot lähempänä voittoa, eiks niin? :}

Haidi raapustellut pidempiäkin juttuja......lääkäri tosiaan sanoi silloin jo kun ekaa kertaa siellä kävin, että on olemassa lääke nimeltä metforem, jota voitaisi kokeilla jossain vaiheessa mutta että siitä ei tieteellistä näyttöä ole....joten mä pyysin sen nyt ite kun kesätauko tuli. Ihan kokeeksi, josko sillä tosiaan saisi oloa kohenemaan ja pysyisi kierrot edes jotenkuten kurissa.
Verikokeista en osaa sanoa sen tarkemmin, mitä siellä oli mutta jotain lääkäri sanoi että siellä näytti olevan jotain sen suuntaista (aivolisäkkeessä???) että metformiinista voisi olla mulle ihan oikeasti jotain hyötyä.

En saanut sokerimittaria..mietin kyllä itse että käyn jonkun ajan kuluttua terkkarilla mittauttamassa verensokerin. Metujen päiväannostus on 1500, eka viikko 750.

Olen jo pidempään uskonut että mulla on ongelmaa verensokerin kanssa, siitä on ollut viitteitä jo vuosia mutta ei ole koskaan tutkittu. Suvussakin taipumusta.

Lisäksi mä kävin puntarissa sen lekurin jälkeen..en olekkaan käynyt pitkiin aikoihin ja olen kuvitellut sujuvasti että paino on pysynyt samassa vaan eipä ollutkaan :D mä olen siis myös ylipainoinen =/
Otinkin kesän projektiksi nyt vauvan sijaan laihdutuksen. Sellaset 12 kiloa pitäs raapasta..

Jooxille jaksuja yrppätaudin, anopin ja tulehdusepäilyjen kanssa..se tulehdus onkin p*ska, kun siitä tuppaa tuleen sitten ikuinen vaiva. Kumma kyllä, itellä ei oo ollut nyt vähään aikaan *koputtaa puuta*.
Haidi sulle vastailikin noista metuista :} vaikee sanoa miksi sulle ei ole niitä määrätty, mutta todennäköisesti Haidi on oikeassa.

Marjulille onnea tjottailuun, ois kyl jonkun aika riipasta plussa!
Vai meniköhän sellainen jo Sussukalle kun ei ole näkynyt pitkään aikaan...

Metuilla mennään kolmatta päivää ja mulla on hyvä olo. Itseasiassa mulla on pirun hyvä olo! =}
Tohon kommenttiin ei ole otettu huomioon sitä, että mun munikset on olleet tulessa jo kolme päivää. Kaipa sekin siitä tasoittuu pikkuhiljaa kun ovista ei tuu...tai voihan se periaatteessa varmaan vielä jossain vaiheessa tullakin, myöhässä vaan reippaasti. Toistaseksi en sitä odottele, tikuttelutkin lopetin ja suuntaan ajatukset ihan muualle kesän ajaksi!
 
Joo Xo(
Migreeni selätetty jotenkuten, ja nyt on toinen pikku-ukko kipeenä >:eek:(
Oli oksentanut omaan roskikseensa yöllä 4 kertaan,
eikä ollu raatsinu tulla kertomaan aikuisille ja herättämään...
Pinkkis meni ukkilaan yökylään, ja ajatus oli siivota kämppä huomisia kaverisyntsiä
varten tänään, mut ei taida onnistua sittenkään.
Musta alkaa tuntumaan, ettei kohta koko syntsät onnistu...
Alan ite oleen aika loppu, taas on yö leukoja kiristelty eikä ollenkaan hyvin nukuttu.
JA toi migreeni aina verottaa voimia kummasti.

Vielä eilen tunki naapurin ukko kakaroineen meille illaksi,
kun toinen poika pinnersi ja parkui läksyjen kanssa klo 21.30 asti,
ja siinä sitte koitat olla ihmisiks, kun oot raivarin partaalla,
kun yks ei saa tehtyä läksyjään eikä muutakaan huutamatta....huoohhhhh.

Häippään taas.

PeeÄs: oisko Torstai toivoa täynnä ?? sopii toivoa ;o)
 
Haidi kirjautumati
Täällä ollaan ja mennään...ainoo vapaapäivä ja sillehän tietysti sattu tyttöjen korvakontrolli jossa tietty ajat tunnin myöhässä. Auton vienti korjaamolle...remppa jatkuu kun viimeks tehtiin osittain juosten kusten. Kotihommia miljoona, jotka tietysti alottamatta, illalla tyttöjen ratsastustunti jne ja minä kun ajattelin vähän levätä...turha toivo p**kele! Ei auta koira autoon ja korjaamolle...tuleepahan etes se lenkitettyä kun kävellään sieltä kotia...kuulumisiin.
 
Tehotyttö.
Huomenet ja vauhdikas vilkutus näin alkavan äitienpäiväviikonlopun kunniaksi!

Jooxilaan kivoja kemuja :) Jokos siellä on taudit selätetty?

Nyt ei ehdi muuta. On tässä kaikenlaista päivä täynnä.. On taas sukulaismurheitakin ja pitää lähteä tsekkaamaan tilannetta :-(
Koko viikko on ollut aika vauhdikas, kun tässä iski sellainen viime hetken paniikki. Tajusin, että tässähän vietetään vimppoja viikkoja tätä pelkkää pikkulapsiarkea näin kotona.. Kohta alkaa erilainen arki, kun koululaiset jää lomille ja sitten onkin jo muutot&koulut&hoidot&töihinmenot. Ilo irti siis tästä toukokuusta :) Tosin näissä olosuhteissa ei pelkoa pelkästä ilosta..

Tehis
 
Joo Xo)
Paremmalla mielellellä kaikkiaan tänään on aamu aloitettu !
Olion kanssa hiukan suhetta lämmiteltiin eilen,
ja tänään tuli jo pusipusi-txt-viestiä höpöttimeenkin *=0)

Migreeni on ohi kokonaan, ja mun neurokirurgi soitti justiin:
En (ehkä) joudukaan uuteen elikkauskeen, vaan asiaa katsotaan uudelta kantilta
ja kuvataan uudet magneettikuvat ...
Mitäs vielä ...Juu: IHAN itse osasin skypellä soittaa mutsille ja sen miehelle espanjaan
juuri äskön, tosin yhteydet oli huonot, surinaa ja bittitaivaan piipotusta kuului
( mut vähänx mä OON ylpee itsestäni !!=)

Tänään on kiireKIIREkiire laittaa tytön juhlavehkeet ja koristelut
ja pallot ja muu odottamaan,
kun tytsä palaa ukkilasta klo 16.aikoihin...tarhakaverijuhlat alkaa klo 17.30---
Megalomaanista tyttöenergiaa tiedossa kilotolkulla ! Jih-Hu-Huuuu !

Toinen poika ( As ) potee vielä vatsatautia, ja kuumekin nousi illalla.
Nyt just heräsi tuohon lukemaan tuulilasia, mutta ruoka ei maita.
Tuo poika on sellanen rautavatsa yleensä,eikä pienistä hätkähdä ollenkaan.
Kovin rauhallinen ja hiljainen .... nyt se kysyi aamupalaakin jo ;o).
Meen laittamaan, tsau !!

PeeÄs: Kivasti näkyy aurinkoa tähän risukasaankin jo pikkuhiljaa :eek:))

 
ÄssÄ!
Terppa emot taas pitkästä aikaa!

Jooxilaan paranemisia sairasteleville, toivottavasti tauti on selätetty.

Mä olen tautikammonen sen verran etten vieny tällä viikolla eskarilaista pk:iin ollenkaan, oli 1 eskarikaveri maanantaina koulussa tutustumassa ja muut perheenjäsenet kotona ykätaudissa... Tieto lisää tuskaa, kun tiedän kuin helposti ja kuin pitkään vielä tarttuu. Se on meinaan ihan saletti että tää muksu tuotiin pk:iin vaikka kotona sairastetaan.

Tehiksellä tosiaan muuttuu arki sitten melkoisesti! Oletko millä mielellä? odotatko innolla muutosta, vai...? =O)

Haidilla visiin duunia riittäny?

Mä en oikein osaa Ohdiksen tilanteeseen sanoa mitään, kun en tiedä noista koukeroista yhikäs mitään..Kaikki ulokkeet on tanassa vahvasti ohdis!

Oon varmaan joskus serkustani jotain kirjotellukkin, heillä ivf hoitona. Siirtoja tehty 5 alkiot ollu priimaa, muttei vaan kiinnity... Aika rankkaa kun lääkärit hehkuttaa kuin hyvältä näyttää ja aina tulee nega. Mitä siinä toiselle sanoo, kun niin toivois heille sitä omaa lasta??

HÖ, arvakkaa onko tyrkätty sekä päiväkodin että koulun kevätjuhlat samalle illalle... Hemmetti! Ei kyllä eskarin viimestä kevätjuhlaa VOI jättää väliin, siellä on bändikin esiintymässä.
Toisaalta olis kiva mennä koulunkin k.juhlaan MUTTA niitähän sit tulee joka kevät

Nyt tarvii mennä hommiin, moikkelis koikkelis keikille ÄSsÄ +kuopus 18+1 (se rupee puoliväli lähestyyn :O )

 
Joo Xo) viä...
Poika söi jo 2 vaaleeta leipää juustolla ja 2 mukillista kaakaota ;o)
... Kyllä se tästä vielä iloks muuttuu !

Terkut ÄssÄläänkin ( Huih ! Puoliväli kohta...kylläpä aika kiitää =)
 
Ohdis
Pikana nyt kun muut on toimistolta pois xD

Kai se Haidi selvisi eilisestä kunnialla? :} Ne on noi vapaapäivät..rasittavampia kun työpäivät yleensä.

Tehikselle onnea vaan toukokuusta iloitsemiseen :D ei varmaan oo kovin kiire sielläkään revetä joka suuntaan, eihän? ;}

Joox, hienoa jos et joudu uuteen elikkauskeen (vähänkö mietin et mikä toi sana on :D ) ja annahan Pinkkikselle iso onnittelurutistus, joohan?

Ässä jo puolessavälissä piakkoin, niin se taas aika kiitää, kohta on taas joulu xD
Niin....ymmärrän mitä tarkoitat tuolla "mitä siinä toiselle sanoo"..onhan se tietysti arka aihe ja jos esikoistaan vielä yrittävät niin ei kai siinä oikein muuta voi kuin kysyä toiselta, miten voi ja miten jakselee.

Tuosta tuli taas mieleen se kaverini, joka uuden miekkosensa kanssa aloittivat yrityksen. Heillä oli nyt toinen yrityskierto ja sain eilen puhelun taas, miten on kauheen vakava ongelma kun kierto on venynyt 4 päivää ja miten hirveää on odotella aina se pari päivää, tuleeko testiin plussaa....niih, elämä on.
Mitäpä siinä sitten ite tuumailee kun juuri saanut itse tietää että nyt on yritystaukoa 3kk? Ja loppupelistä minäkään kun en ole kovin pitkään tässä odotellut..mutta oma napahan se on joka kaikkia kaivelee. Minuakin :}
 

Yhteistyössä