ISOmpaa pesuetta haaveilevat 32

  • Viestiketjun aloittaja Ohdakkeenkukka*
  • Ensimmäinen viesti
Joo Xo)
Niin, Tehis ;o)
Varppii just siks mäkin (ainakin yritän ) panostan lapsiin noissa asioissa.
Yhdessäoloa,haleja,yhdessä puuhailua,syliä,haleja, syliä,puhumista,haleja, selityksiä,haleja, hellimistä, haleja...
ja paikalla selvinpäin olevat vanhemmat.
Kaikkea, mistä olen itse paitsi jäänyt.
Vaikkakin joskus tuntuu, että menee ihan överiks omalta kohalta,
olen liikaakin noiden kanssa häärimässä.... oppiikohan ne elämään omillaan ikinä ??

Jahas, 13 vuotta ??? ! ONNEA ISOSTI sinne sankarille ;o) !
ja Mami saakin vuodattaa kyyneliä, se on sallittua :ò}

Että mulla kuulkaa kevätväsypeikko väistyi kummasti eilen tieltä,
kun sellanen ( komeahko =)mies tuli jutskaamaan mulle ja Pinkkikselle
kaupasta tultuamme, siinä kun Pinkkis fillaria otti telineestä
niin ruvettiin puhumaan kypärän käytöstä,
kuinka hassua se oli aikanaan kun sellanen oikein "laki" tuli ja tuntui niiiin naurettavalta.... se mies siinä kaiken jutun ohessa mainitsee vähän väliä,
et "hän kun on niin vanhaa vuosikertaa, että on nekin ajat eläny,jne..." sitten kännyköistä puhuttiin ja siitä ku ne tuli markkinoille ( muistatteko ne TIILISkivet ?)
ja sitten sanoo vihdoin olevansa vuosimallia -75 .... Että mä nauroin,
sen ilme oli sadan taalan arvoinen, ku sanoin,
että oon paaaaaaaaaaaaaaljon sitä vanhempaa vuosikertaa, ihan edelliseltä vusoikymmeneltä peräti....
Kun toipui tästä tiedosta, kehui kauniiksi , sanoi, että ois luullut
joksikin max.25 veeksi ( !!! ) ja sanoi oman vaimon olevan 30 vee,
eikä paini samassa luokassa ollenkaan ;o) ja lähetti vielä terveiset miehelle kotiin, että on onnekas mies kun noin kauniin vaimon on löytänyt *=o}
Hihhiiiiiii !!! Toivotin kauniisti hyvää kevättä ja poistuin hymyillen
Pinkkiksen kans takavasemmalle....
miten hemmetissä piiiitkä kotimatka
painavien kassien ja repun kanssa tuntuikin niin kevyeltä matkata ?? =o)

.... ja illalla oliollekin tosta puhelin, niin se vaan tuijottaa huuli pyöreenä
ja sanoo " HmmmMhh...jaha".
Hetken päästä tulee hellan luo mun selälle kertomaan,
että oothan sä ihana ja kaunis, totta se on.
............Mut fiilis oli jo kadonnut, eikä kyyneleet kaukana.
Näin se heittelee.
( silti täytyy sanoa, että vieläkin lämmittää tuo vieraan kanssa jutustelu niiiiiiiiiiiiin )

Ohdiksella sairastetaan, voi kökkö !
Mutta saatpa nauttia "vapaapäivästä" ainakin, ja aurinkoakin luvattiin.
Tiedossa ihana viikonloppu siis ilmojen suhteen ;o)
Piakista paranemista sinne kuitenkin !
Eiks meillä ois kohta jo tää sairastelukierros täynnä ?? Ois jonku muuuuuun ketjun vuoro saada taudit riesakseen...eikös ??!

Aijuu;
me keksittiin Pinkkiksen kans nimikin hänen toivomalleen pikkusiskolle :
siskosta tulee Kerttu !
....... Tilaus vaan vähän tökkii, ei otettu eilen vastaan kuulema mitään tilauksia,
ja jatkossakin on hiukan epävarmaa, toimiiko tilausjärjestelmä ollenkaan...
eikä siitä edes saa valittaa mihinkään, näin ilmoitettiin tylysti.
( Eiks täs kohin joku kuluttajansuoja-asiamies vois toimia ??! =)
 
Haidi kirjautumati
Huomenia täältäkin...vihdoinkin sain hetken nukkua...kun ensin heräsin 6 herättämään pojan kouluun ja käytin koiran ulkona. Menin takas sänkyyn ja heräsin herättämään tytön kouluun 7.15, menin takas nukkuu ja heräsin siivoomaan koiran ripulit lattialta 7.45 menin takas nukkuu ja heräsin kelloon 9.00 vielä olis nukuttanu mut päätin luovuttaa. Johan oli taas aamu...vapaat alko töihin taas tiistaina. Ovisjomotuksia ja öklötyksiä havaittavissa kp17 tänään...mutta ei voi tietää onko mitään irtoavaa tuolla sisuksissa kun clomit tauolla.
Täytys tästä mennä vähän kurkistamaan peiliin ja sutasta letti kiinni, kohta lähettävä viemään tyttö työharjoitteluun viimeistä päivää.
 
Titti*
Moro!!

Onpas upea kauppareissu ollu Jooxilla!!!!!!!!! Onneksi tommosia on olemassa kun noi omat oliot on niin mänttejä välillä... Täytyy kyllä sanoa että vaikka mun oliossa paljon vikaa onkin niin tuossa asiassa on ihan ykkönen, muistaa ja jaksaa kehua jatkuvasti. Vaikka ei olis aihettakaan... ; )

Tehiksen esikolle onnittelut!! Se muakin herkistää eniten, esikoisen syntymä, niin ihanaa ja uutta ja ihmeellistä kun se olikaan!! Niisk...

Haidilla kiireinen vapaa-aamu ollu. No jos vkl sais vähän nukkua... Onkos helpompi olo ilman mömmöjä??

Tuosta tuli mieleeni, oonko mä ihan surkee ja paska äiti kun meillä kyllä tytöt saa suoriutua ihan itekseen kouluun... Jos joskus oonki herännyt siihen aikaan niin ei ne silti ole tarvinneet apua mihinkään. Hmmm, hyvin opetettu vai pelkkää välinpitämättömyyttä?? =)

Jahas, sellaisia pohdintoja tänään... Kiire ilta tulee, tytöt pitää viedä kampaajalle ja illalla sit pikkuserkun synttäreille. Ja tosiaan koko vkl korista, argh... Mutta hyvää viikkistä kaikille!!!
 
Joo Xo)
Pinkkis piirtää pöydän ääressä hetken ja sanoo sitten:
" kato Äiti kuinka nää jauhot RRRRrrräjähti ja nyt ne palaa ,
eikä edes Spiderman voi niitä sammuttaa! Tää oli just oikee kynävalinta tähän - nää ihaaanat keijukynät on parhaita räjäytysjauhopussin piirtämiseen , jihuuuuuu !!!! "

Mä siihen "Hä ?? Räjähtäviä jauhopusseja ? mitennii keijukynät on parhaita ????"

P. vastaa " älä kuule vaivaa pikku päätäs tällä, et sä tajuuuuuu ... mut
ei sit hei ainakaan leivota viikonloppuna, eihän ??
- koska meillä saattaa olla JUST näitä jauhoja, ja tää sininen tuli
joka niistä tulee on tosi karseeta !!
..... ja sitäpaitsi niistä jää kämppä täyteen jotain harmaata töhkää,
eikä se ainakaan oo kiva.
Sua ottaa sit pattiin, ku joudut ne siivoon...." X`D

Hmmmm ... ei selvinny ihaaanien keijukynien osuus,
mut totuus paljastui tässä(kin) tarinassa lopunviimein ....
 
Joo Xo) viä...
Titti ; No ET oo surkee mutsi todellakaan !!

Saisinpa itekin aikaseksi tuon, että pojat oppis itse vääntää aamuhommelot,
nyt hösään ja kaitsen oikeestaan ihan turhaan siinä jaloissa vaan.
Osaa ne itsekin, ja parempi lapsienkin on oppia itsenäisesti toimimaan,
eipähän tarvii sen takia puoliskoa(palvelijaa ) ainakaan sitte isona.

Huoooooooooohhhh... Osaispa nää muutkin suomi-jöröt olla hiukan kohteliaampia ihan arkiasioissa, pieni etelänpojista tuttu flirttailukaan ei ois pahitteeks.
Sais ainakin naisimmeiset piristystä ihan ilman ziljoonan maksavia kampaajiakin.

 
ÄSsÄ!
Nääs että väsyttää... mut hengissä ollaan ;O)

Olin tänään keikan heittämässä, ja tietenki valvoin ekan veskireissun jälkeen eli n. 12.30-5.00. Kello herätti 5.45

En tiiä voiko valvomisesta tulla närästystä?! tai sitte läppä on vaan löysä... eniway ihan KAAAAAAAAAAMEEEEEEE närästys. Ihan kiva työpäivä oli kuiteski.

Ainiin! tällä viikolla on tuntunu kuopuksen myllerrystä alavattalla =O)

terkkuja kaikille ja toivottavasti kaikki saavat nauttia aurinkoisesta viikonlopusta hyvillä mielin!

ÄssÄ +kuopus 16+0
 
Joo Xo) viä...
Päiväkirjaan merkintä :
Myös ekat oluet nautittu ulkosalla, eli naapurien kesken pihalla juorutessa
yksi naapurinukko toipi oluset kaikille...sitten toinen toi..ja nyt menossa kolmas
kierros, meiän olusilla, mut mä jäin kotiin ipanoiden kans kun kylmä tuli jo....

Oikein suloisen ihanan aurinkoista viikonloppua ihan jokaiselle !
 
Tehotyttö.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Aivan mieletön keli.. Koululaisilla oli koulupäivä ja avoimet ovet. Onneksi paljon oltiin ulkosalla. Nyt tukka putkella leipomassa synttärivieraille.
Vois tossa terassilla jonkun juoman kyllä ottaa. Taidan lähettää isännän hakemaan jotain ihanaa pirskahtelevaa kuivaa juomaa...

Tehis
 
Ohdis
Maanantaiaamuja pesueisiin.
Täällä edelleen nuorimmaisella kuumetta ja nyt myös vanhemmalla pojalla. Hauskaa tässä on se että nuorimmainen oli la ja su ihan terve, mutta aamulla taas lähemmäs 38...no enhän mä tietysti töihin ois mennykkään, niih.
 
Haidi kirjautumati
Huomenet täältäkin...niin ne vaan vapaat hujahti taas et ei kerenny tajuta, viimestä päivää vietellään. Aurinkokin pilvessä:(
Ohdiksen vuoro pitää sairastupaa...ei ne työt karkaa silläaikaa:)
Olen sopinut koiralle painitreffit klo 10 kaverin koiran kanssa, joten pitää tästä alkaa valmistautua lähtöön. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja vappuja jos en ehdi pyörähtää, mun vappu meneekin töissä, ei tarvii miettiä mitä vappuna tekis ja olio lähtee hakemaan tytön skootteria Kuopiosta.
 
Joo Xo)
Kesäistä maaaaaaaaanantaita !

"Kesäkauden avaus"-bileet on naapurusten kanssa vietetty lauantaina,
ihan ex tempore, grillattiin ja syötiin hyvin yhdessä kaikki 6 aikuista, 6 lasta
meidän terassilla ja siirryttiin sisätiloihin juhlimaan kun aurinko
häipyi näkyvistä. Ihana ilma oli !
kaikilla oli hauskaa, ja ajoissa jopa lopetettiinkin, ennen puoltayötä mentiin unille
jokainen, kun lapset jo väsyi juoksentelemaan pihalta toiselle.

Arvaatte kyllä varmaan, mikä sotku meillä on ?? >:eek:(
Eilinen meni pähkäillessä nousenko sängystä ollenkaan,
mutta nousin senverran, että pesue sai ruokaa ja jopa pystyin suihkussa käymään....
siinäpä päivän puuhat. Vanhemmiten nuo kankkuset tulee vaan pahemmix,
ja vappukin on edessä vielä.... nuo toisen puolen naapurit kutsui meidät
vappua juhlimaan heille, eikä varmaan kieltäydytä,
kun ei koskaan olla heillä vielä oltu. Ainakin siis käymään mennään (-sattuu jo valmiiks päähän...) - seuraava viikonloppu meneekin sitten Pinkkiksen
synttäreitä ja Mamienpäivää juhliessa----- hittohemmetti ; elämähän on yhtä juhlaa .... vaimitenseoli ??

Senverran tuuli viikonlopuna, että mulla on kurkku kipee ja niska on vielä enemmän jumissa, jos mahdollistakaan... ei kestä enää yhtään vetoa näköjään.

Titti meidän on taas siirrettävä kyläilyä...mulle tulee
nuo naapurin mukulat hoitoon pariks iltapäiväks (ja illaks-MuRrrrrr ) ja sitten onki pantava hihat heilumaan,
rappusremppa ois saatava valmiiks ennen äitienpäiväviikonloppua,
kun tulee sukulaiset syntsille... ja ehkä vielä tää yks seinä ja kattoa pätkä
pitäis kunnostaa tästä , ainakin MUN mielestä....
mut sitte äippisviikonlopun jälkeen, jooko ? sitte kyllä varmana sovitaan.

Terkkuja kaikille, mä meen ny pyykinlaittoon --- olio just soitti, tulee jonku
työkaverin kans käymään...iik!
Moips.
 
Mipsa
Täällähän minä vielä yhdessä koossa.
Viikonloppu tuli melkein asuttua ulkona. Ja muuteskin olen käyttänyt hyväkseni jonkun ihme energiapuuskan. Eipä täällä kukaan muuten siivoa. Kuuntelin kaupassa, kun yksi tuleva äiti (ilmeisesti esikoinen tulossa) naureskeli miehensä kanssa tutulleen, että hän on varmaan viikon sairaalassa. Ja sitten kun tulee kotiin, koko talo on puunattu lattiasta kattoon. Joopa joo. En ole kateellinen. Vihjasin tuosta oliolle. Hänpä siihen vastasi, että taitaa mammaa odottaa kauhea kaaos eli heti saa ruveta siivoamaan. Näin meillä.

Nyt siis on kai otettu nämä s-keinot käyttöön. Eipä tosin vauvalla nyt sinänsä mikään kiire vielä ole (nyt rv 36+1).
Oliollakin kevättä rinnassa vai meinaako ottaa varastoon, kun seuraavasta kerrasta ei tietoa. Eli peittoja on heiluteltu oikein tooosi ahkerasti. En sitten tiedä onko tuo itselle enää kovin suuri nautinto. Melkoista taiteilua ainakin.

Ässällä ihania hetkiä! Ensi liikkeet, niisk

Titti: mäkin toivon, että lapset on joskus niin omatoimisia, että selviävät itsekseen kouluun.
Ihan muuten odotin, että joku itse täydellisyys olisi tullut jo haukkumaan tuosta aiheesta.
 
ÄssÄ!
Moronta vaan emot!

Heh, hyvin tuli kesäkausi avattua joox. Toi on niin totta toi kankkusjuttu... nuarena sitä riitti kun hampaat ja naaman pesi...


Ohdiksella sairastellaan,pikaisia paranemisia sinne päin!!

Mitenköhän Tehiksen sakin muutto sujui? Vilkutuksia, jos taustailet =O)


Närästyksestä ei ollu tietoakaan enää seuraavana päivänä, tiedä sitten mikä sen aiheutti.. Ai juuh joox, en pysty syömään "normaalitilassakaan" kurkkua, juu en mene lähellekkään...

Ihan mieletön viikonloppu kyllä oli!!!!! Ihanaa!

Me saatiin portti vihdoin asennettua (ei karkaa ÄrrÄ enää pihasta ) loput halot saatiin pinottua kuivumaan,uusi paviljonki kasattiin ja ukko alotti terassin paikan kaivuun. Minä sain mullitettua kukkapenkit. Likkojen ja olion uhdessä kasaama linnunpönttöki pääs vihdoin puuhun, arvakkaa oliko likat polleina kun sinitintti otti pöntön omakseen vielä samaisena päivänä :O)

Mitäs muuten meinaatte vappuna syödä? Mietiskelen vaan tässä vapun menyytä... josko teiltä tulis jotain uutta vinkkiä. Jotta laitetaa ny galluppia: -Vappu menu-


ihanaista päivää kaikille! ÄssÄ +kuopus 16+3
 
ÄssÄ!
Kah, Mipsa kerkes väliin! Vilkutukset sinnepäin =O)

Oon todennu että parhaat ässät on sellasia mitkä ei rasita itseä... eli fazerin SINKKU ja SOFFAN nurkka Ja SHOPPAILU on kans ihan varteenotettava vaihtis. Meinaan vaikka riehuis ja riekkuis kuin siivoten ja saunoen niin se vauva ei tule ennenkun on siihen valmis..

Mut jos Sekstailu tekee kutaa niin tottakai!! ;O)

Onhan teidän vaavilla tosiaan vielä hyvä olla kehittymässä, kaverin poika syntyi vaan 3 viikkoa etusessa ja vaikka kokonsa puolesta oli ok. niin keuhkot ei ollu kerenny viimesiä kehityksiään kehittymään, vauva oli muutaman viikon sairaalassa sen takia.
 
Mipsa
Toden totta, kiitos Ässä kun muistutit. Ihan turhaan sitä hosuu vauvan tuloa. Oliskin aika kamalaa, jos vauva joutuisi jäämään sairaalaan muutamaksi viikoksi.
Luulen muuten, että tuo shoppailu taitaa olla se paras keino. Ainakin se toimi esikoisen kohdalla.
Vaikka sitä olisi jo itse aika valmis vauvan tuloon, niin varaa vielä on. Siis tarkoitan, että en ihan täysin kyllästynyt ole vielä tähän mahaan. No ehdin vielä kyllästymään moneen kertaan, joten ihan hyvä, että ei vielä tässä vaiheessa.
 
Haidi kirjautumati
Ehdin taas tässä siivouksen välissä:)
Te ketä närästää kurkku niin ottakaa siitä kuoret pois, loppuu närästys. Mulle tuorekurku on kanssa myrkkyä, mutta tuo taika auttaa kun kurkun kuorii, voin syödä vaikka koko kurkun eikä yhtään sisuksia korvenna.
Jaa, että vappu menyy...ranskalaisia perunoita ja nakkeja, peruunasalaatia ja salaatteja ylipäätään erilaisia...näin meillä. Kuten jo mainitsinkin olen vapun töissä, joten siellä sitten jotain vappusafkaa värkkään...nopeeta ja helppoa:)
Nyt meen sekoittelee pesuvettä ja jatkan taas ikkunan pesua joka jäi keittiön ikkunaan viimekerralla. Aurinko sopivasti pilvessä niin ei jää raitoja lasiin.
 
Tehotyttö.
Jälleen pikaisesti kääntyy hän... :)

Vai kesäkautta on aloiteltu. Kelit kyllä on suosineet, mutta meillä ainakin tuuli pitänyt tuon ilman vähän petollisenakin.. Jos viimein laittais nuo orvokit, kävin just aamulla hakemassa. Samalla kävin vähän kiviainesten hintoja kyselemässä, jos tuota loppusilausta pihaan laittais ennen myyntiä. Tosin meillä saattaa nyt olla yksi ostajaehdokas ihan vähän niinku itsekseen, ilman mitään välittäjiä. Perhe, jota on kaduttanut suunnattomasti, etteivät ostaneet meidän ekaa taloa. Nythän tuon asian voisi korjata :-D Ovat laittamassa omaa myyntiin ja etsivät monihuoneisempaa taloa. Palikat paikallaan aikas kivasti, joten saapas nähdä...

Me ei olla siis vielä mihinkään muutettu, loppukesällä vasta.
Vähitellen pientä pakkailua ja tavaran viemistä odottelemaan.

Mipsalle lähetellään kohta jo suppareita, mutta ei ihan vielä :)

Wappu... Eiks se oo työn juhla?!:-D Sitä ainakin meillä luvassa, kun on pitkä vapaa. Isäntä pitää aatonkin lomaa, niin on neljän päivän ahkerointiputki. Nosturia pihaan ja toivottavasti mulle vähän kiviä jne.

Ny kaffetta kitaan. Moiks.
Tehis
 
Ohdis
Sairastupaa juu pidellään, tosin tuolla ne kaksi kuumepotilasta painii keskenään sohvalla eikä säryistä tunnu olevan enää tietoakaan. Vanhempi kolautti jo polvensakin nuoremman nenään ja verta tuli kunnolla.
Sitten tuo katseli verenvuotoaan pää lavuaarissa ja tuumasi että "kauheet aivot" =D

Vappumenyy....jaa-a. Pahasti näyttää siltä että me olemme taas anoppilassa. Joten menyy on sitä samaa niinkuin joka ikinen päivä muulloinkin:
- Paistettu ylisuolainen liha joka ui rasvassa
- Ylikeitettyjä kuoriperunoita
- Tomaatti-kurkku-jäävuorisalaatti
Jälkiruoaksi:
- Aivan kamalan ylimakeeta rahkaa johon on kaadettu kuivattuja hedelmiä
Palanpainikkeeksi:
- Halvinta pahvilaatikkoviiniä kuohuviinilaseista

En mä mitenkään arvostele ;D totuus vaan on se että toi on joka ikinen kerta samaa, oli sitten arki taikka pyhä.

Ostin jopa anopille ensin punaviinilasit lahjaksi, sitten pääsiäisenä vein pullon hyvää punaviiniä....mutta ostamani lasit olivat edelleen pakkauksessaan eteisen nurkassa ja nautimme siis tuomani viinin jälleen skumppa- ja juomalaseista :}

Mipsa, mullahan keskimmäinen syntyi noilla viikoilla ja keuhkot olivat vielä kehittymättä, lisäksi sydämessä oli reikä (duktusvirtaus). Joten tosiaan, ne pari viimeistä piinaviikkoa on kuitenkin vaaville tärkeät :}
Mä kuitenkin muistan senkin fiiliksen, että "mä vedän ton vauvan kohta ite pihalle, jos ei se kohta tuu ulos" ;D

Meillä on Jooxin kanssa ollut samankaltaset fiilikset sunnuntaina, päätin jo että jätän bilettämisen nuoremmille, kun en enää näköjään ite kykene :} mutta kyllä olin hieman huppelissakin, voi luoja...ja aamuviideltä kotiuduttuani väkisinmakasin Olion. Kahdesti ;}

Makaamisesta puheen ollen, eikai mun ovis voi vielä olla tulollaan? On meinaan viimeset pari päivää ollut sellainen hyrräys, että voisin pupuilla koko ajan =O
Nyt siis koopee 6, menkat kesti päivän.

Haidi voisi tulla meillekin peseen ikkunat kun on kerran vauhtiin päässyt..eikösjookos? Mä voin siitä hyvästä kuoria sulle kurkkuja.

 
Joo Xo)
Tilaan mäkin meille Haidin akkunain pesuun, kiitosjuu ;o)
Ja Tehikseltä vois sen nosturin lainata niin sais
pestyä myös yläkerran akkunat....jooko ??
Olen tänään pessy sata6 kiloa pyykkiä ja pessyt vessat, jotain sekin on.
Jatkan huomenna. Tää käsi ei anna paljon tehdä,
mutta päätin ny siivota kevätsiivon alta pois, kun kerran kesäkin on jo alotettu.

Täällä koopee 6 vai 7, mutta minkäänlaisista pupuiluhimoista ei voi edes puhua....hö.
Kaikki sentapasetkin fiilarit katosi jonnekin jo pari kuuta sitte.
Toi vappu ois ollu oivaa aikaa hoitaa prisuhetta siinämielessä,
pojat on isällään ja meillä se hääpäivä....mutta tyttöä ei saatu
sitte mihkään edes yhdeksi yöksi, joten... eikaisitte.silloinkaan.

Nyt olio just soitti ja pyysi jätskitreffeille, meen vaihtaa siivouskuteet pois
ja tukkaa siivoomaan ennen treffejä... moiks!
 
ÄssÄ!
Laskuja makselen... eiks sen huomaakki? XD

Putoilen täällä olion kotiutumista =O) tuskimpa se huonoa tykkäs olio.. Ei voi ainakaan syyttää kaavoihin kangistumisesta ;O)

Haidi: ei auta kurkun kuorien poistaminenkaan mulle.. samoten tomaattia pitää syödä erittäin maltilla, vaikka poistaisin sulamattomat osat eli kuoren ja siemenet... sökö maha mikä sökö maha.

Tehis: mitenköhän mä kuvittelin että te muutitte jo... oon vissiin unia nähny tms.
 

Yhteistyössä