ISOmpaa pesuetta haaveilevat 25

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haidi kirjautumatta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpas täällä oltu ahkerina. Me ollaan oltu koko päivä liikkeellä. Lapset pääsi ihmettelemään lehmiä. Ja kuinka lypsyrobotti toimii. Oli siinä katselemista. Olisivat olleet siellä vaikka kuinka pitkään.

Vielä siitä prolaktiinista. Niin en nyt ole ihan varma, mutta ei kai sen ihan maitoa tartte olla?! Voi olla, että olen ihan väärässä. Mikäs kiertopäivä sulla on menossa? Voihan se olla plussa, pidän peukkuja. Eikös jotku plussaa vasta kun menkat ties kui paljon myöhässä.
Mäkin kuvittelin itelleni vaikka mitä oireita. Etenkin rinnat oli tosi arat ja se ei tosiaankaan ole mulla ollut ikinä mikään raskausoire.

Huomenna on kuurin viimeinen päivä. Sitten menkkojen pitäisi alkaa muutaman päivän sisällä. Toivon tosiaan niin. Helpottas jos "ongelma" menee ohi noin helpolla. Ja sitten voi taas "tosissaan haaveilla".
Viimeksi sain hyvän äitiyspäivärahan, kuopus täyttää kuitenkin ensi vuonna kolme. Joten enää ei ole kauan aikaa tärppiin. Liekö ihan mahdotonta?! kun nyt tuli tuokin. Paineet kasvaa. No kaipa sitä minimiäitiyspäivärahallakin pärjäisi. Ja menee jo vähän turhan suunnitelmalliseksi. Mutta pakko tuotakin vähän miettiä ku ei se raha puussa kasva.

Valistakaas nyt tyhmää. Mikä on suljettu?

On muuten tosi kiva lukea teidän juttuja. Ootte aika persoonia;-)

Kiertopäivä 6 / 28 - 32 menossa,
siis menkat alkoi maanantaina,kesti n. 2 päivää, 3. päivänä vain 2 tippaa tuhrasi.
Yleensä kestää 4-5 päivää.
Toi rintojen tihkuttelu alkoi ennen menkkoja ( päivän tai pari ennen, en oo varma )
ja nyt on rinnat edelleen kipeet.
Mulla on aina rinnat tosikipeet ennen menkkoja ,
mut loppuu yleensä menkkoihin - vaan ei nyt....
ja myös raskausajan ainoa oire on ollut rintojen kipuilu....tosin
sekin on alkanu sitten joskus viikolla 8 tai 10, ei heti alussa ollenkaan.

Suljettu= osasto, jolta meitä ei päästetä enää pois XD
Eivaan, se on MSN-yhteisö, meidän ihan omia juttuja varten,
jos ei halua että kaikki lukee jotakin....
Aika hiljaista sielläkin on vaan ollu viime ajat.
Kuvia mä koitin taas laittaa, mut eipä ne mee sinne perille.Hö.

Multa ei nyt irtoo tän enempää, lähdetään just ukkeleita hakemaan kotiin
kun olivat mummilassa ja bussilla taas pitkänmatkan tulevat.
Saadaan vähän äksöniä taloon ;o) ihanku sitä ei ois muuten....

Voi harmi Joox... Mikäs se siellä nyt sit oikein oireilee??? Parempi se on sit tohtorisetää jututtaa niin ei jää vaivaamaan.

Mipsa, suljetulla voimme keskustella ihan vain keskenämme, laittaa kuvia ja semmoista.. Jos oikein viihdyt täällä meidän joukossamme niin sinne olet sitten tervetullut!! Tehotyttö taisi niitä hakemuksia vastaanottaa, siihen voimme varmaan sitten palata kun/jos meidät omaksemme huolit!! Ja näyttää sulla ainakin vielä huumori riittävän meidän kanssa, kaikilla ei ole aina riittänyt.. Aika ronskeja juttujakin täällä välillä... ; )

Kävin kattoo jo niitä vaunuja, tumman siniset jossa vähän sit jotain kukkia, ihan hyvin menee pojallekin. Emmaljungat oli, tosi hyvässä kunnossa ja aika uudet. Kaupat tuli, kunhan hinta vielä selviää ensi viikolla. Jee!!

Njääh.
Emmä jaxa uskoa , että ois plussaa. ei mun tuurilla,
todellakaan en voi uskoo että oliolta ois yksi pikkuinen karannut,
kun niiiiiiiiiiin panttaa tavaraansa, ei tosin kumia käytä,
eikä muutakaan ehkäisyä ole käytössä, mut ei halua lapsia lisää
eikä roiski rojujaan ränniin <-- Kuulostipa toi kivalta ;o) ...ööh...meen nyt.

Mä oon ihan poikki!

Jooxille peukutan kovasti, josko sitteki!
Mipsa tervetuloa!

Meillä pikkuneiti on itkenyt(lue huutanut pää sinisenä) jo monta päivää, välillä ihan äänettömänä huutaa, on niin kipee. Suuta rassaa molemmilla nyrkeillä, hinkaa ja hankaa, kuolaa valuu. Vissiin hampaanalut kiusaa vaikkei mitään näy vielä, ei edes niitä pilkkuja.
Ja mä itken vieressä kun toinen on niin kipee :'o(.

Terkkuja kaikille.

Heipä hei
Se olis alettava lapsia orientoida huomiseksi kouluun:)
Esikko on aamulla lähdettävä viemään kaupunkiin kouluun ja paperiasioissa meneekin aamupäivä...on linja-auto kortin ostoo ja kaikenmaailman tukipapereiden täyttöä ja vientiä...siinä meneekin mammalla koko päivä cityssä, täytyyhän se lapsi odottaa sieltä kyytiin, että pääsee kotiinkin:)
Onneksi itsellä on vielä pari viikkoa lomaa niin saadaan hyvin tämä arki taas käyntiin.
Täytyisi vähän aloitella noita kouluhommia jo itsekin, yksi kirjallinen tehtävä uudelleen kirjoitettava kun opettaja hävitti sen, eikä pysty arvosanaa antamaan:( <--- meikäläisen tuuria!!!

Vesisateet tältäerää ohi, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, mutta silti ei kovin lämmintä ole. Ulos on jossainvaiheessa kyllä suunnattava, kunhan ensin saa tuon pyykkivuoden purettua tuolta pesuhuoneesta.
Likka kotiutui eilen kesäduunista, joten pyykkiä riittää noiden viimeisten sadepäivien jäljiltä...ihana tuoksu pyykkikassissa hikisiä, mutaisia, hevosenpaskaisia märkiä vaatteita...ahh...kyllä elämä on ihanaa:)
Kohta soittelen sen meidän karvapallon perään ja kyselen kuulumisia, mikä siellä on tilanne. Päästäänkö ensiviikonloppuna hakemaan se kotiin, vai viivästyykö hakeminen.

Huooooooooooohhh....
tänään on sitten vimppa päivä lomaa pojilla,
huomenna alkaa koulut...ji.pii.
Eivät tunnu todellakaan yhtään innostuneilta aiheesta !
Toisella vaihtuu taas ope ( jo 4:s kerta ! ) ja kun alkavat 4-luokan,
tahti vaan kiihtyy entiseen verrattuna....
Siis mä en tiedä, miten MUN pää kestää sitä.
Koulujutuista oon taas pihalla kuin lumiukko ja ukot olettaa ettei mitään
tarvii itse tehdä oppimisen eteen. Hiljaista kauhunsekaista iloa on tän päivän fiiliksissä ; iloa siitä, että pääsevät taas normirytmiin ja näkevät koulukavereitaan,
kauhua tosta kaikesta muusta....

Mulla vuotaa , siis tihkuu edelleen, on jotenkin sameampaa nyt toi neste.
TAI sit vaan kuvittelen sameuden...
huomenna soita lääkäriaikaa, jos vaan ehdin suinkin....Sori omaa (,),
koittakaa kestää.

Mirkku; Toi on karseeta aikaa, kun nuo hampaat tekee tuloaan.
Meillä on Pinkkis ollut ainoa, joka huutaa ja itkee hampaita,
ja sai aina kammottavan korkeen kuumeen joka hampaasta.
Helevetin rankkaa sekä henkisesti että fyysisesti äidillekin,
kun tulee valvottuja öitä enempi kuin laki sallis....
Meillä Pinkkis ei suostunut silloin syömäänkään juuri mitään ( jäätelöä, jugurttia,
kaikkea vaan superkylmää ) oikeeta ruokaa siis ei ollenkaan.

Kauheeta aikaa, pojilla ei ollut mitään tollasia; niillä niitä hampaita vaan tuli,
ja huomasin ne sitten vaan joku päivä ( silloin ajattelin itekseen,
et mitäs hittoa ne muijat kuorossa valittaa pihalla, kun ipanat hampoo,
eihän täs o mid....Litlle did I know =)
Mut Mirkku kaikki sympatiat ja tsemitykset teillepäin nyt *=o} !
Ei oo helppoo, mut onneks on suht pian ohi kuiteskin....

Mitäs muiden sunnuntaipäivään kuuluupi ??

Sori, edellisessä piti olla : sori omia (.)(.) .....koittakaa kestää ! XD

Ja taas Haidin kans samaan aikaan täällä,
terkkuja vaan sinen pyykkivuoren keskelle,
täällä samat hommat !

Ihan vaan pikaiset huiskutukset täältä kun pitää mennä pyykkiä ja ruokaa laittaa... Niinku aina.. ; )

Harjoitus tekee mestarin ja hyviä neuvojakin on saatu, kattokaas tätä... XD

Hienoa, Titti !!
Toi on ihana mittari...mut miks ihmeessä se loppuu 40: n kohilla ?
Joillakinhan voi raskausaika kestää vaik 42 viikkoo...?
Vai onks toi ny sitte yleis-keskiverto-viikkojan mukaan...

Mut hieno se on *=o} ! Eikä ole paljon jäljellä sulla enää...t. kade

Ja Haidillakin viikko karvailsen vauvelin saamiseen !
kylläpä aika rientää.... ;o)

Hienoa, Titti !!
Toi on ihana mittari...mut miks ihmeessä se loppuu 40: n kohilla ?
Joillakinhan voi raskausaika kestää vaik 42 viikkoo...?
Vai onks toi ny sitte yleis-keskiverto-viikkojan mukaan...

Mut hieno se on *=o} ! Eikä ole paljon jäljellä sulla enää...t. kade

Ja Haidillakin viikko karvaisen vauvelin saamiseen !
kylläpä aika rientää.... ;o)

Ihan oli tuo Titin mittari.
Täällä on sitten kp1, mutta ei kyllä harmita kun oli tuo yritys tarkoituskin aloittaa vasta syyskuun loppupuolella (jos leikkaus on sitä ennen).
Mutta minun pitää painua jooxin ja Haidin tavoin pyykkivuoren kimppuun, täällä alkaa koulut vasta tiistaina.
Mutta illalla sitten paremmalla ajalla kirjoittelen.

Luulisin ettei mun huumori ihan heti lopu;-) Niinku sanoin, ootte melkoisia persoonia. Hyvässä mielessä. Piristävää lukea teidän juttuja. Kun eipä tämä arki aina niin ihanaa ja auvoisaa ole. Kakarat huutaa ja tappelee. Saa muuten tappelun aikaiseksi ihan mistä vaan. Välillä meinaa hermot mennä tosissaan, mutta kaipa tuo kuuluu asiaan.

Meillä esikoinen alottaa eskarin. On tosi innoissaan. Onhan tää kesä varmaan ollu "aika pitkä". Ei ole oikein samanikäisiä tyttöjä lähellä tai ei siis tunneta vielä. Mutta nyt varmasti tilanne muuttuu. Tykkää kauheasti kaikesta ohjatusta toiminnasta. Mutta toisaalta on melkoinen täydellisyyden tavoittelija. Toisaalta siis vähän pelottaa tuleva koulu ura (siis äitiä). Kaikki pitäis osata heti.
En muuten ole mikään aamuihminen. Ajatus suorastaan järkyttää, että tarttee herätä aamuisin jo ties mihin aikaan. Tähän asti meillä ollu vähän myöhempi aikataulu. Tosin oli tuo tyttö jo pari vuotta kerhossa. Kerho alko vasta yhdeksältä parina päivänä viikossa ja sekin meinas tehdä tiukkaa.

Ihana tuo Titin mittari. Täälläkin yksi hieman kade. Sitä tämä ikuinen vauvakuume teettää.

Minkäslainen karvainen vauveli Haidi teille on tulossa? Hauvakuumekin vaivaa täällä.

Sori, jos kyselen vanhoja juttuja, jotka kaikki muut jo tietää! Laiskuuttani en ole vieläkään ehtinyt lukea vanhoja viestejä.

No en minä sinne pihalle ole vielä ehtinyt...siivouskärpänen puras ja oon tässä huiskanu hiki päässä. Imuroitus tuli koko huusholli ja makkaria vähän kohentelin, saa puhtaat matot sinne lattialle jne.

Mipsa...berninpaimenkoira on meille tulossa...ensviikonloppuna olis luovutus jos pieni paranee viimeviikolla vaivanneesta ripulista ja sen aiheuttamasta painonlaskusta.

Ruoka alkaa tuoksua nenään uunista...kiusausta kirjolohesta...nam. Hetkeksi vielä puunaamaan paikkoja ja sitten syömään.
Huomenna tänne tuskin ehtiikään, joten hyvää alkavaa viikkoa vaan koko porukalle.

Tosta Titin mittarista pääsee klikkamalla muuten tonne lilypien sivulle....
ihana.
Mä tahon kans !

HAidi; voisixä tulla meillekin siivoomaan ?
Tuntuu, et kaaos vaan leviää vaikka kuinka yritän estää rojuja
vyörymästä nurkasta toiseen...ääks!
Oma vika ; mitäs vietettiin siivouspäivä sängyssä ;o) .Hö.
Mut joskus täytyy, eiks ni ??!
Titti ei vaan saa sit pökertyy tän kaaoksen keskelle....oon ainaski varottanu !

Ah...Kirjolohikiusaus...njamskis !!
JA sitte sitä mustikkapiirasta jälkkäriks....jees pliis, Haidi !
Mä hyppään kohta johonkii kulkupeliin ja tuun teille.
Ois ruokaa valmiina ja siivottukin ;o) heh. Mikäs sen ihanampaa.

Huomenta!
Lukaisin teidän kuulumiset aamuteen lomassa ja nyt pitää kiitää.
Kiva kun Mipsa löysit meidät :}
Harmi Jooxin testin kanssa ja Marjulille peukkuja.
5 yötä häihin. Argh!

*vilkutuksia*

Ohdis, sää marssit avioliiton satamaan tismalleen samana päivänä ku mun nuorempi pikkuveli. Heidät vihitään kans ens lauantaina... Meikäläiset suuntaaki perjantaina Rovaniemen kautta (koukataan vanhempi pikkuveljeni mukaan) Muonioon, josta tuleva kälyni on kotoisin. Häät siis siellä.

Voi. Voivoi....Ohdiksella
vielä 5 ( unetonta ? ) yötä edessä ennen "papin aamenta"...
kääks. Vähiin käy aika, ennenku loppuu...tai siis alkaa.
Rouvas-aika, nimittäin ;o)

Ja Safiirin pikkubroidi kanssa menossa naimisiin, onnea vaan sinnekin !

meillä on sadepäivä ; siis täällä sataa niin, ettei akkunasta nää ku
harmaan seinämän, ja meteli on kaoottinen ( peltikatto :o( !! )
Äh. Mä ajattelin ulkohommia tänään, mut kai se on pakko puuhata sisähommia.

Kyynel vierähti levottomana pyöriskellyn yön jälkeen
silmäkulmasta, kun pikku ukkelit lähti koulutielle pitkästä aikaa,
eikä Äippä voi millään tajuta, että ovat jo niin isoja.....
vastahan nuo kävelemään oppi, ja nyt menevät jo nelosluokalle ;ò)
...nyyhkis.

(.)(.)-raportti; nyt tihkuu taas vaan toisesta,
en saanut ketään kiinni arvauskeskuksesta...
täytynee iltapv. koitella uudestaan, niillä on niiiiiiiiin älyttömät ajanvarausajatkin.HÖ.

Huh, miten paljon kirjoituksia, miten noita kaikkia pitäisi ehtiä kommentoimaan... Joo siis heipähei kaikille.

Ohdiksella ainakin tunnelma tiivistyy, ihanaa! Ja Jooxin lähettäisin lekuriin, minäkin. Pitäisiköhän mennä ihan gynelle, onko se ujo virolainen ihan yleislääkäri? Muakin harmittaa se odotusajan laskurin loppu rv 40:een - esikoista melkein rv 42 asti odottanutta vähän kyrsii jos odottajia kannustetaan väärillä luvuilla (vain yksi päivä jäljellä, joopa joo). :-D

Mipsalle tervetuloa! Milläs ikäerolla sulla on lapset ja minkäikäisiä nuoremmat ovat? Minä siis olen oikeasti täällä vähän "väärällä" palstalla, kun plussasin jo. Esikoinen on 3v 4kk ja toinen 1v9kk ja kolmas pulla paisuu uunissa rv 11 (ikäeroa tulee siis esikoiseen tasan 4v ja kakkoseen 2v 4kk).

Olen elänyt hiljaiseloa sen jälkeen kun tuli ne vasta-ainetulokset. Olen hieman huolestunut siitä, miten tässä käy, ja tuntuu että verikokeet neljän viikon välein on aivan liian harvoin. Ylihuomenna on np-ultra, jolloin näemme kokkikolmosen ensimmäistä kertaa. Ekaa kertaa np-ultra jännittää! Maha kyllä kasvaa, eikä vaan suklaansyönnistä, kuvittelen.

Ultran jälkeen heitän nämä jättikaavut nurkkaan ja alan vihdoin esittelemään mahaani töissä, ihanaa! Kaikki sen kuitenkin jo aavistavat. Viikonloppuisin annan mahan röhnöttää ja pukeudun makkarankuoriin, kun ei tarvitse piilotella. Tyylikästä.

Olen tuntenut jo ensimmäiset harjoitussupistukset, en tiedä pitäisikö niitä olla jo näin varhain? Miten teillä joilla on biologisia lapsia kolme tai enemmän, onko teillä alkaneet supistukset ja vatsan painaminen aikaisemmin? Musta tuntuu että kohtu painaa jo rakkoa.

Täälläkin palattiin tänä aamuna lomatunnelmista arkeen, kun miehen ja lasten loma loppui. Lapsillahan oli meidän huushollissa pisin loma (4 viikkoa), kun vanhemmat saivat pärjätä viikolla. Tarhaan menivät ihan tyytyväisinä, onneksi. Kostavat sitten iltapäivällä.

Sateisissa merkeissä,
AaVee

Moikka, AaVee !!
Kiva, kun pistäydyit sinäkin.
Onnea ultraan, hyvin siellä kaikki sujuu, turhaan jännität !
( Joo-joo, helppoo se on sanoa täältä... ;o)

Meillä ei arvauskeskuksessa ol erikseen vissiin gyneä,
luulisin. Täytyy tarkistaa.
Mutta yksityiseen gyneen ei ole varaa, nyt lomien takia menee tilit
miinuksen puolella kokoajan...
Koitan mennä sitä aika anyt soitteleen taas. Heipat !!

Joox, myös täällä ollaan oltu kyynel silmässä. Mun kakkonen meni eskariin tänään. Juuri se muksu, jonka kanssa on eniten vääntöä kaikesta ja joka kuitenkin on niin lähellä mun sydäntä, että ihan pahaa tekee :'o(. isi vei pojan, ku mä en voinu..
Esikoinen lähti reippaasti pyörällä vintaan ison tien varteen josta taksi sitten ottaa kyytiin. No, piti mun mennä tänä aamuna mukaan ku käytiin pyörän lukitsemis-rituaalit sun muut teiden ylityksineen läpi. On se ihana nappula, kokoajan puhuä pälätti, siitä tiijän että sitä(kin) jännitti kauheesti :o).
Harmi toi sun nega...mä olisin niin kernaasti sua tohon plussalaiste jatkeeksi toivonu..

Titti, kylläpä aika kuluu tosi noeeta, sä oot jo pitkällä!! Ihana vauvamasu!!!

haidi; tiiäksää mitä mun kakkonen kerran tokas, kun tein kalakeittoa (kirkasta) ja käytin siihen seitiä? "Mitäs tää on, eikö tässä olekaan kalaa? Mä siihen - kuin niin, onhan sitä ja paljo. Poika sitte - no ei tää on vaaleeta tää liemi eikä kala vaaleenpunaista!!"
Sen jälkeen meillä ei koskaan ole muuta kalaa YRITETTYKÄÄN syöttää ku lohta XoDD!!

AaVeelle tsemityksiä, kaikki on ihan kondiksessa, usko pois!! Mahaa näytille ja koreesti!!

Ohdis, mä olisin varmaan jo maha kuralla XoDD!!!!

pakko jatkaa töitä!

Njää-Äh!
Mä soitin arvauskeskuxeen; ei oo gyneä,
eikä senpuoleen muitakaan "erikoislääkäreitä" - ja omalääkäri on taas vaihtunut,
nykyinen käy KERRAN VIIKOSSA(!!!!!) paikalla,
ajat varattu lokakuulle asti jo ! Ou Shit, etten sanois.
Kyllon hulluks toikin touhu mennyt !!
Nyt mä sitten vaan odottelen........
tihkumisen loppumista,
uuden (+)testin tekoa tai muuten vaan hullux tuloa ;o)

jee...aina on jotain "kivaa" mitä odottaa XD !

Mirkulle(kin) terkut ! Kiva kuulla teistä
muistakin välillä - etten mä
vaan täällä yssiksein raaku...njoo, käyhän Haidi sentäs
ja Tittikin ahkerana täällä.
Munkin täytyis tää täällä roikkuminen jättää vissiin vähemmälle jo.....

Öyks, maha täynnä grillipihviä täällä istuksin kun en pysty edes liikkuu... ; )

Elkää suotta kadehtiko, olo on lihava ja turvonnu, ummetus vaivaa, finnejä pukkaa, tissit on jär-jet-tö-män isot, vaatteet ei mahu jne jne.. Mitä kadehdittavaa tässä... ; )

Neuvolassa kaikki hyvin aamulla, hemppakin 131!! Kräuterblutsaft on tehonnut!! Kuusi kiloa painoa tullut, jee... Jäbä veti kauhet rumbat kun sydänääniä kuunneltiin, terkkaakin ihan nauratti! Kohdunpohja vähän yli keskikäyrän mut niin mulla aina tässä vaiheessa, seuraavalla kerralla yleensä asettunut keskikäyrälle. Mut kelapaperit sain, niitä pitäis ruveta täyttelee.

Aurora, mulla jo edellisellä kerralla oli kohtu tosi alhaalla kuin tietty nytkin, on alusta asti painanut alavatsaan enemmän kuin kolmella ekalla kerralla, kyl ne paikat vaan venyy ja paukkuu iän ja lasten myötä. Supisteluja ei kauheasti ole ollut millään kerralla, ainakaan kovin aikaisin. Nyt ehkä pari viikkoa tuntenut noin kerran kahdessa päivässä ja melkein aina silloin kun menee selälleen tulee aina. Mut yksilöllistä sekin niinkuin moni muukin asia. Tsemppiä np-ultraan!!!

Marjulille pahoittelut kuitenkin mutta hyvä toisaalta että saat itsesi kuntoon ennen uutta raskautta!!

Joox, sinne Lilypieen voi laittaa vaikka sen ovulaatiokalenterin mikä Safiirillakin oli!! Ja meillä on kotona aina sellainen kaaos ettei teidän voi meitä mitenkään järkyttää!! ; )

Haidi, tyttö oli ihan innostunut kirjeenvaihtoon, heti kyseli että missäs asutte että voidaanko sit käydä kylässä kattomassa "teidän" heppoja... ; ) Mutta jatketaan siitä sit vaikka suljetulla.

Mirkulle tsemppiä tytön hampomiseen, kuulostaa kurjalta... Toivottavasti jossain välissä helpottaa.

Ohdikselle vilkutuksia takaisin!!

Jaha, pitäiskö aloittaa työt tänään...

Yhteistyössä