iso riita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hihka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hihka

Vieras
mitä mä teen... mä ja mies tapeltiin äsken ihan hirveesti.se huusi ja mua ihan pelotti. hetken jo luulin että se lyö. mutta sitten se iskikin kihlasormuksen vaan pöytään,mä ja meidän esikoinen kyhjötettiin vaan nurkas...sanoin mäkin pahasti..tyhmästä riita alkoi...,mutta voiko suhde enää korjautua mitenkään kun on näin pahasti sanottu...puolin sun toisin...en jaksa enää olen ihan loppu... seksiä en mieheni kanssa halua. voisin elää totaalisesti ilman sitä...mitä teen...missä vika on...

Täällä toinen, joka on riidoissa miehensä kanssa. Olisiko teillä mahd jutella asiasta? meinaan, et kihlauksen purku on jo aika vakava jutu. Mistä tuollainen sai alkunsa oikein? kyllä asiat voi sopia ja antaa anteeksikin. unohtaminen tietty vaikeaa, mut yhdessä jatkaminen ei mahdotonta.

No tuohan nyt riippuu ihan ihmisen tempperamentistä, oliko kyseessä vaan ihan tavallinen riita vai jotain vakavampaa.
Ei tuo minusta niin pahalta kuulostanu, kyllä mä olen useammankin kerran heittäny miestä sormuksella :ashamed: ja ilmottanu yksiselitteisesti etten mokomaa tarvi yhtään mihinkään, sopii mennä narunjatkoksi vaan tai vaikka ajaa rekan alle :ashamed: Joten kiukuspäissään nyt tulee sanottua yhtä ja toista...

Eipä tuo miun mittapuun mukaan ns. pahalta kuullosta. Meilläkin on joskus lennelly sormukset ja paljon muutakin, tahtoo meikäläisellä olla suuttuessa tuota tempperamenttia ihan liikaakin :whistle:

En tietenkään voi tuosta teiän tilanteesta sen tarkemmin kun en taustoja tiiä, mut uskon että puhumalla saatte asian selvitettyä. Sitä kun suuttuessa monesti sylki tuo suuhun sanoja, mitä ei todellakaan tarkota.

Meillä lentelee sormukset (ja myös muut tavarat) harva se päivä =) Tempperamenttia löytyy molemmista enemmän kuin tarpeeksi. Tuossa vähän aikaa sitten riidan jälkeisenä päivänä mies puhui viisaita. Riidellessä mun kanssa haluaa loukata mua vain niin pahasti kuin pystyy eikä todellakaan tarkoita mitään. Paineet ympärillä vain kuulemma niin kovat, että olen ainoa kenelle voi kiukutella kun tietää että pysyn aina sen vierellä. No, tuo pätee molempiin suuntiin. Ei se ole niin vakavaa.

Kyllä meilläkin välillä riidellään rajusti ja mies välillä viskasee sormuksen suutuspäissään. Mä tekisin varmasti samoin, mutta sormuksia pidän kotioloissa niin harvoin. Ja sit tulee sanottua mitä sylki suuhun tuo, ja yritetään sanoilla satuttaa toista niin pahasti, kuin voidaan. No ehkei ole mitenkään kehittävää riitelyä, mutta tällaisia me ollaan. Mä pystyn kyllä unohtaan ja antaan anteeksi, mutta miehellä menee siihen enemmän aikaa.

Vaikka näin riidelläänkin, niin silti toisiamme rakastetaan. Mutta kieltämättä ne sanomiset jää joskus mieleen, jos on loukattu tosi henkilökohtaisesti..

Eli kysymykseesi vastaus, kyllä minun mielestäni isonkin riidan jälkeen on mahdollisuus suhdetta jatkaa ja välillä riitely voi vain vahvistaa sitä suhdetta.. tietenkin riippuu riidan aiheesta ja molempien olotilasta... ja tuskin jatkuva riitely nyt yhtäkään suhdetta vahvistaa, päinvastoin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 19:48 Vanha Kääpä kirjoitti:
No tuohan nyt riippuu ihan ihmisen tempperamentistä, oliko kyseessä vaan ihan tavallinen riita vai jotain vakavampaa.
Ei tuo minusta niin pahalta kuulostanu, kyllä mä olen useammankin kerran heittäny miestä sormuksella :ashamed: ja ilmottanu yksiselitteisesti etten mokomaa tarvi yhtään mihinkään, sopii mennä narunjatkoksi vaan tai vaikka ajaa rekan alle :ashamed: Joten kiukuspäissään nyt tulee sanottua yhtä ja toista...

Ei ole kyse temperamentista, vaan huonosta käytöksestä ja tapojen puutteesta.

Meillä riidellään asioista, eikä olla koskaan toisiamme loukattu tahallaan tai paiskittu sormuksia eikä mitään muutakaan... Yhdessä ollaan oltu 10 ihanaa vuotta.

MIKSI HALUATTE LOUKATA TAHALLAAN? Erimielisyydet ovat suhteessa normaaleja, ei sen takia tarvi tavaroita paiskoa tai toista sättiä!

Sama juttu-Iso riita pikkuasiasta...Kun miehelleni pitääpuhua aina niin maltillilisesti-ei saa ääni nousta tai kuullostaa mitenkään agressiiviselta.Ja teperamenttini on sellainen italianveri,joten en aina jaksa miettiä millä äänen painolla sanon asiasta.Mieheni vaati mieletäni kohtuuttomia!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.06.2006 klo 16:32 Just kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 19:48 Vanha Kääpä kirjoitti:

Meillä riidellään asioista, eikä olla koskaan toisiamme loukattu tahallaan tai paiskittu sormuksia eikä mitään muutakaan... Yhdessä ollaan oltu 10 ihanaa vuotta.

MIKSI HALUATTE LOUKATA TAHALLAAN? Erimielisyydet ovat suhteessa normaaleja, ei sen takia tarvi tavaroita paiskoa tai toista sättiä!

Pakko kyllä peesiä tätä. Meillä jos sormus lentää, se on eka ja vika kerta, kummallakaan ei ole tapana sanoa eikä tehdä asioita, joita ei sitten oikeasti tarkoita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 18:48 hihka kirjoitti:
mä ja meidän esikoinen kyhjötettiin vaan nurkas...

Niin, mulla jäi vaivaamaan tuo lause... Eihän sitä toki aina voi lapsiaan säästää kuulemasta vanhempien välisiä riitoja, mutta kyllä tuolanen "draama" varmasti jää pienen mieleen. Minkälaisen muistijäljen jättää lapsen aivoihin tuollainen, kun isä huutaa, äiti huutaa ja kyhjöttää peloissaan(?) nurkassa??

Kyllä meilläkin riidellään, mutta ei koskaan kovaan ääneen lasten kuulleen. Eikä ole kyllä tullut sormuksia heiteltyä.

Taustojanne tietämättä on vaikea sanoa, mistä tuossa teidän riidassa oli kyse, mutta mikseipä toivoa vielä olisi! Toivottavasti saatte riitanne sovittua ja osaatte myös selittää tilanteen lapsille niin, ettei se jää heitä vaivaamaan. Tsemiä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 00:39 maher kirjoitti:
Sama juttu-Iso riita pikkuasiasta...Kun miehelleni pitääpuhua aina niin maltillilisesti-ei saa ääni nousta tai kuullostaa mitenkään agressiiviselta.Ja teperamenttini on sellainen italianveri,joten en aina jaksa miettiä millä äänen painolla sanon asiasta.Mieheni vaati mieletäni kohtuuttomia!!!

Riita = Molemmat pitävät kiinni omista mielipiteistään ja myös ääni saattaa korottua. Molemmat ajavat omaa näkemystään ja eivät varsinaisesti kuuntele toista.

Keskustelu = Pyritään näkemään asiat myös toisen näkökulmasta ja koitetaan molemmat tulla asiassa vastaan. Päämääränä molempia osapuolia miellyttävä ratkaisu.

Sitten sinulle suosittelisin Suomalaisen kommunikoinnin tärkeimpiä elementtejä. Eli sitä hiljaisuutta. Ei puhuta ellei ole jotain sanottavaa. Mietitään pitkään ja hartaasti. Ei Italialaisissa ole mitään kadehdittavaa. Esim. Minun silmissäni tekevät huutamalla itsestään pellen. Kun ääni korottuu niin multa menee korvat lukkoon ja häivyn muualle. Ymmärrän miestäsi todella hyvin.

ps. Inhoan äitiäni juuri tuon huutamisen takia. Kiva muistot mulla kun muistan äidistä suurinpiirtein vain kauhean kimittävän äänen. Onneksi erosivat niin sain rauhan ;)

[provoilua]
Hanki joku kiihkeä Italiaano jonka kanssa sitten voi harrastaa riidan päätteeksi niin ihanaa sovintoseksiä että huhu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.06.2006 klo 16:32 Just kirjoitti:
\

Viha ja rakkaus on voimakkaita ja äärimmäisiä tunteita. Mä en vois vihata ketään vierasta ihmistä, halveksia kyllä, mutta en jaksais nähdä sitä vaivaa, että tosissani loukkaantuisin ja ottaisin vieraan sanomiset itteeni.

Eli kyllä, riidan tietyssä vaiheessa se muuttuu kilpailuyksi siitä, kumpi osaa loukata paremmin.

Mutta toisaalta, psykologien mukaan parisuhteessa jossa ei ikinä riidellä on ihanne tapauksessa kaksi tunnevammaista ihmistä, joilla minäkuva on hämärtynyt, todennäköisemmässä ja yleisemmässä tapauksessa toisella on minä kuva hämärtynyt ja antaa toisen kävellä ylitseen. Eli vähintään toinen silloijn hyssyttelee ja ylläpitää kulissia siitä että on niin sopuisaa ja mukavaa, mielessä kaihertaa, mutta kun sivistynt ihminen ei riitele, ollaan hiljaa vaan ja annetaan periksi.

Niin...jos mies noudattaa neuvoa olla hiljaa, jos ei ole sanottavaa, eli ei vastaa mitään, kun riidellään, niin mä kyllä ahdistun. Kestän riidan, kun osaan vastata siihen ja sanon takaisin, mutta jos toinen on hiljaa niin heitän kyllä vaikka kaikki talon astiat seinään tai kajautan sitä paistinpannulla, mutta mullehan ei sillai v*****lla ettei vastata mitään. Se on loukkaus, silloin minut on mitätöity, kun minun sanomisiani ei tarvi sen vertaa noteerata, että vastais. Ja miespä onkin sitten alkanu käyttää tota toisinaan täysillä hyväksi... saa mut ottamaan kunnolla kierroksia kun touhuaa niinku en olis sanonu mitään, kun yritän aloittaa keskustelua jostain, mistä ei jaksais just nyt puhua.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 15:26 Vanha Kääpä kirjoitti:
....
Niin...jos mies noudattaa neuvoa olla hiljaa, jos ei ole sanottavaa, eli ei vastaa mitään, kun riidellään, niin mä kyllä ahdistun. Kestän riidan, kun osaan vastata siihen ja sanon takaisin, mutta jos toinen on hiljaa niin heitän kyllä vaikka kaikki talon astiat seinään tai kajautan sitä paistinpannulla, mutta mullehan ei sillai v*****lla ettei vastata mitään. Se on loukkaus, silloin minut on mitätöity, kun minun sanomisiani ei tarvi sen vertaa noteerata, että vastais. Ja miespä onkin sitten alkanu käyttää tota toisinaan täysillä hyväksi... saa mut ottamaan kunnolla kierroksia kun touhuaa niinku en olis sanonu mitään, kun yritän aloittaa keskustelua jostain, mistä ei jaksais just nyt puhua.

Säähän oot söötti. Eka kerro tunnevammasista ja sitten lataat omat ässät pöytään. Lueppa nyt uudestaan oma tekstisi ja tee diagnoosi. Suosittelen sulle hoitoa.

Minäminäminäminäminä. Vai minäkuva pielessä, taitaa sullakin hieman tuo minäkuva olla vinossa. Että kun on hiljaa niin se oikeuttaa väkivaltaan vai? Onko tämä tätä naisten logiikkaa? Aina pitää keskustella ja riidellä jos susta siltä tuntuu? Mene nyt sinne peikkometsään juttujesi kanssa.

Yhteistyössä