Iskias?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reisikipuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reisikipuinen

Vieras
Mulla nyt ollut toisessa takareidessä ja pakarassa sähköiskumaista terävää kipua, lieviä alaselkäongelmia ollut jo ennen tätä, nyt selässä ei kipuja. Olen ajatellut sen olevan iskias tai sitte piriformis-lihas on jumissa. Burana 600 mg olen syönyt, mutta nyt olen huomannut, että 1g parasetamolia auttaakin kipuun paremmin. Voiko parasetamoli olla tehokkaampaa jompaan kumpaan vaivaan vai voikohan tämä olla jotain muuta?

Voi hyvin olla iskiaskipua, mulle se on iskenyt myös kylkeen. Viime kerralla pelkkä ibuprofeeni 400 mg ei tehonnut ja sairaanhoitajaystäväni neuvoi ottamaan tuon ibuprofeenin (siis vaikka Buranan) lisäksi 1 g parasetamolia. Toimi.

Tsemppiä! T. selkävaivainen..

Mulla on alaselkä ja pakarat jostain muusta syystä kipeiä ja kiskoo reisiä alas kantapäihin asti. Buranakuurit jo kokeilin ja sirdaludiakin kiskoin mut nyt kokeilen parasetamolia. Kiitos!

Ja tuoteselostteeesahan lukee maksimi päiväannos, oli se enemmän (tai sit just se) kuin kolme grammaa päivässä, ellen ihan vääin muista.

Kauankohan parasetamolia saa syödä putkeen, ettei maksa poksahda? Ja uskaltaako päivässä ottaa kolmesti 1g kerrallaan eli yhteensä 3g päivässä?

En tuohon tietenkään uskalla ottaa kantaa tuohon maksa-asiaan, mutta jotenkin luulisi, että saa aika kauan syödä putkeen, ennen kuin vaurioita tulee. Tuollaiseen akuuttiin tilaan muutama päivä putkeen ei varmaan haittaa.. ja muistaakseni saa ottaa kolmekin päivässä. Ainakin mä otin ensin ja sitten vähensin kahteen ja yhteen. Se tosiaan tehosi paremmin ja nopeammin kuin aikaisemmissa tapauksissaa tapani ottaa muutama päivä ibuprofeenia 3 krt päivässä.

Mulla on alaselkä ja pakarat jostain muusta syystä kipeiä ja kiskoo reisiä alas kantapäihin asti.

Tuttu tunne, mullakin on joskus käynyt noin, eikä meinannut saada housuja päälle :/

Kävin joskus muutaman kerran naprapaatilla ja kysyi, tuntuuko mulla kipu myös jalkaterään asti. Näytti sitten kuvasta, miten ne hermot ulottuvat sinne asti, joten ei ihme, jos tuntuu kantapäässä asti! Inhottavia kipuja.

Olen oppinut kuulostelemaan kehossani merkkejä siitä, milloin kipu uhkaa, ja yritän venytellä ja voimistella mahdollisimman paljon ja istumatyöläisenä pitää riittävästi taukoja.

Yhteistyössä