Iskeekö tautikierre päikkärissä?

Hei,

yksivuotiaamme aloitti päiväkodissa, ja olen paniikissa (monien muiden plus) tautikierre-asian kanssa.
Ensimmäiset 2 viikkoa on mennyt muuten mainiosti, mutta koko ajan on oltu enemmän tai vähemmän flunssassa. Osasin odottaa tätä alkuun, mutta nyt mietin, onko tämä todella tätä koko tuleva syksy ja talvi.
Taaperomme on vielä allergioiden takia varsinainen tautimagneetti.
Millaisia kokemuksia muilla? Millaisia ensimmäisiä syksyjä/talvia/vuosia..?

Muuten kaikki on mennyt mainiosti, lapsi viihtyy ihmeellisen hyvin. Voi tietysti olla, että alkuinnostusta. Toisaalta kyseessä taapero, joka kaipaa ERITTÄIN paljon actionia koko ajan.
Mietityttää vain... Taudit, ja muukin. :\|
 
Hei
Oma lapseni on kotihoidossa (nyt 2,5v), mutta kommentoisin vain, että meillä ainakin juuri vuoden iässä sairasteltiin runsaasti. Aika monelta olen kuullut samaa, että eniten sairasteltu juuri vuoden kieppeillä. Välttämättä siis tarha pelkästään ei ole "pahan alku ja syy". Kun kotihoidossakin lapset sairastelevat. Ihan vain lohduttaakseni kommentoin.
 
Ikävä kyllä hyvin todennäköistä...
...meillä poika aloitti päiväkodin 2v3kk vanhana ja ensimmäinen puoli vuotta oli jatkuvaa sairastelua - käytiin läpi vatsataudit, yskät, nuhat ja korvatulehdukset. Toivottavasti vastustuskykyä on nyt hankittu, eikä tämä syksy mene enää sairastellessa...

...ennen päiväkotia pojalla oli vain 2 nuhaa, ei muuta. Että meillä ei kyllä sairasteltu vuoden vanhana kotihoidossa ollenkaan.
 
Meillä lapsi oli reilut puoli vuotta piäväkodissa alkaen 1v 3kk iästä. Tuona aikana sairasti vain yhden nuhan ja sekin taisi olla peräisin minulta. Nyt kotona ollessa vatsatauteja on ollut muutama, hoidon aikana niitä ei (onneksi) tullut, vaikka pöpöjä liikkuikin ryhmässä.
 
Meillä neiti on pph ja 9 kk ikäisenä alotettiin flunssat sairastamaan, oli sillon vielä kotona. Muutama vatsatauti on tarttunut, mutta luultavasti nekään ei ole hoidosta vaan serkuilta, hoitolapsilla ollut eri oireet.

Meillä on pienestä pitäen syöty rela-maitohappobakteereita ja kuulutan niiden positiivisuutta vaikkei mulla näyttöä olekaan, kun ei ilman olla oltu, mutta meillä on kyllä liikkeillä olevista taudeista hyvin pieni osa menty läpi, hoidossa muut ovat sairastaneet viime talvena huomattavasti useammin kuin meidän neiti.
 
Ekan 4 kuun aikana, lapsemme oli yhteensä 1½ kuukautta poissa eri sairausten takia. Oli flunssaa, korvatulehdusta, uudelleen flunssaa, vatsatautia, Rota-virusta, korvatulehdusta...

Niin että kannattaa varautua! :/
 
Iskee
Iskee se. Siskon poika oli muutaman ekan viikon jälkeen enemmän pois päiväkodista kuin paikan päällä noin puolen vuoden ajan. Jatkuva korvatulehduskierre iski ja muut taudit päälle. Oli älyttömän rankkaa koko perheelle, pienestä potilaasta nyt puhumattakaan!
Nyt onneksi kunnossa, mutta otettiinkin pari kuukautta sitten kotihoitoon ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 21:11 hanne kirjoitti:
Meillä neiti on pph ja 9 kk ikäisenä alotettiin flunssat sairastamaan, oli sillon vielä kotona. Muutama vatsatauti on tarttunut, mutta luultavasti nekään ei ole hoidosta vaan serkuilta, hoitolapsilla ollut eri oireet.

Meillä on pienestä pitäen syöty rela-maitohappobakteereita ja kuulutan niiden positiivisuutta vaikkei mulla näyttöä olekaan, kun ei ilman olla oltu, mutta meillä on kyllä liikkeillä olevista taudeista hyvin pieni osa menty läpi, hoidossa muut ovat sairastaneet viime talvena huomattavasti useammin kuin meidän neiti.
Missä muodossa rela-maitohappobakteereita myydään? En tunne, kiinnostaa ehdottomasti, vaikkei vaivoja juuri olekaan ollut.
 
rela tuotteita on ainakin tippoina ja tabletteina... käyypä katsomassa apteekin sivuilta:)
odotan itse kans kauhulla että joko työ tyttö alkaa sairastelemaan kun lähtee eka päivä tarhaan...kun ei ole ikinä ollut kipeenä 1,5vee...
 
mulle terveydenhoitaja sanoi että sairastelukierre ei ole niin voimakas mitä myöhempään tarhaan/hoitoon menee.jos esim.on reilusti yli vuoden ikäinen niin keskimäärin selviää vähemmällä sairastelulla.
 
no joo, tää on taas niin yksilöllistä. tottakai päiväkodissa on enemmän viruksia tarjolla kuin kotona, mut ei se välttämättä mee yks yhteen lapsen sairastelun kanssa. meillä esim. tyttö meni tarhaan 1v3kk. nyt siis yks vuosi takana. nuhaa on ollu pari kertaa, mutta muuten sailytty kokonaan sairasteluista =)
 
Mulla on 1v 5kk ikäinen lapsi. Hän oli kotihoidoss 11kk saakka.
Sairastelu kierre oli 6-9kk iässä eli koko tuo kolme kk sairastettiin jollain tapaa. Nyt poika on siis ollut hoidossa puolisen vuotta eikä yhtään sairastelua ole tullut.
Poika on ollut päiväkodissa 5kk ja pph:lla 1kk.
 
juu
Lapsi aloitti päiväkodissa reilun 2 v iässä ja samaan aikaan alkoi korvatulehduskierre, jota sitten piisasikin, eli joka kuukausi antibiootti korvatulehdukseen ja poissaoloa niin töistä kuin päiväkodistakin...

Reilun puoli vuotta tätä, päästiin putkitukseen ja siihen se suunnilleen loppui, kesä meni terveenä ja ainakin tämä alkusyksy myös. Eli ensimmäinen vuosi on pahin.
Mutta on yksilöllistä..
 

Yhteistyössä