Se läsnäolo on joskus arjessa väsyneenä kovin vaikeaa.
Ja sitä ei välttämättä aina edes itse tajua, ennenkuin joku asia ravistelee hiukan.
Ja sitä ei välttämättä aina edes itse tajua, ennenkuin joku asia ravistelee hiukan.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Eli avain on siinä, että ap alkaa itse kiinnittämään huomiota miten viettää lasten kanssa aikaa. Mutta silti sanon entisenä yh:na, että jos ex olisi tullut mulle lähivanhemmalle harvemmin tapaavana urputtamaan, että pitäisikö sun olla enemmän läsnä, niin mä olisin vetänyt varmaankin sitä pataan.
HÄH![]()
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Sitten on vielä sellainenkin, että jos ei kemiat natsaa jokaisen lapsen kanssa samalla tavalla niin sekin on elämää. Tietysti tasapuolinen pitää yrittää olla. Mutta mitä se läsnäolo on oikeasti mikä ap:n mielestä puuttuu?
En ymmärrä miksi ap ei voi kertoa hieman esimerkkiä? Muuten niin avoimesti kertoilee tässä kuitenkin.
Tarkoitan sellaista aitoa vanhemman läsnäoloa. Sitä että on saatavilla. Joku kirjoitti aikaisemmin, että hänelle oli enemmän kuin sata jänistä se, että isä kerran viikossa oli hänen kanssa. Vaikka eivät välttämättä puhuneet mistään yhtään mitään, niin hänen isänsä oli läsnä. Paikalla muutenkin kuin fyysisesti.
Enkä lähde heittämään esimerkkiä. Tällä palstalla siihen tartuttaisiin kuin nälkäinen susilauma eteen heitettyyn lihanpalaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:No sitten ymmärrät ihan mun pointtini, sellaisena kuin sen ajattelenkin ja tarkoitinkin tuoda esille. =) Äidin poissaolevuus voi olla ihan ap:n omaa ajatusta (kuten itsekin kirjoitti, kun siitä kysyin s.2 Isä-: "Mahdollisesti kuvittelen koko tilanteen, mutta vahvasti epäilen, että nytkään savua ei ole ilman tulta." ).
Ja totuus voi olla ihan toinen (eli äiti ei välttämättä ole poissaoleva ja murkun äidinkaipuu johtuu kasvusta, erosta tai jostain ihan muusta asiasta).
Siinä tapauksessa sulla uupuu sun aiemmasta pätkästä pieni, mutta tärkeä sana JOS. Nyt vain ilmoitit että asia ON¨.
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Se läsnäolo on joskus arjessa väsyneenä kovin vaikeaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Se läsnäolo on joskus arjessa väsyneenä kovin vaikeaa.
Mä veikkaan, että tästä juuri on kysymys.
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Se läsnäolo on joskus arjessa väsyneenä kovin vaikeaa.
tosin se, että vaikka kyseessä on teidän lapsenne- en tiedä oletko kuitenkaan oikea ihminen ottamaan asiaa puheeksi. Vaikka eilen kauttarantain sitä kehotinkin tekemään.
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Se läsnäolo on joskus arjessa väsyneenä kovin vaikeaa.
tosin se, että vaikka kyseessä on teidän lapsenne- en tiedä oletko kuitenkaan oikea ihminen ottamaan asiaa puheeksi. Vaikka eilen kauttarantain sitä kehotinkin tekemään.
Ja se haaste tässä jutussa onkin juuri tämä.
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Se läsnäolo on joskus arjessa väsyneenä kovin vaikeaa.
Ja se haaste tässä jutussa onkin juuri tämä.
onko teillä yhteisiä ystäviä, tai sellaisia yhteisiä tuttuja, joita entisesi paremmin kuuntelisi.
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:onko teillä yhteisiä ystäviä, tai sellaisia yhteisiä tuttuja, joita entisesi paremmin kuuntelisi.
Minusta ei kannata missään nimessä yhteisiä ystäviä laittaa omiin perhejuttujen keskelle. Tällätavoin menettää ne yhteiset ystävät hetkessä...
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Jos mun ystävä tulisi sanomaan jotain läsnäolosta ja vihjailisi, että on mun exän kanssa tästä puhunut ja ovat miettineet vietänkö tarpeeksi laatuaikaa lasten kanssa niin kyllä mun ystävyys olisi koetuksella kyllä. Edelleen suosittelen ap:ta keskittymään omaan läsnäoloonsa ja lisäämään vaikka tapaamisia lapsiin, sen sijaan, että pohtii täällä ex:än mahdollista väsymystä. Onko se hemmetti ihme, 3lapsen yh. Kyllä siinä arjen pyörittämisessä on kuule hommaa. Viepä useimmin lapsia vaikka ulkoilemaan, uimaan tms. niin saa ex siivoilla rauhassa jospa sitten jäisi sitä laatuaikaa sitten.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Anteeksi mutta mä en ymmärrä ettet voi antaa esimerkkiä, minusta sinua on kovasti kannustettu ja ymmärretty tässä ketjussa. Miksi epäilet, että esimerkin annettua tulee kuraa niskaan?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Vaikka esim joululahjaksi. Korttiin vain et palkkaan kerran viikossa siivojaan sinua auttamaan koska tiedän että arjen pyörittäminen yksin on hankalaa ja vie voimiasi, näin haluan osoittaa että arvostan sinua ja antaa sinulle hieman enemmän aikaa. Ei sitä apua tarvitse törkeällä tavalla tehdä ja äidillä olisi varmasti enemmän aikaa lapsille kun ei tarvitsisi tehdä viikkosiivoa.
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:onko teillä yhteisiä ystäviä, tai sellaisia yhteisiä tuttuja, joita entisesi paremmin kuuntelisi.
Minusta ei kannata missään nimessä yhteisiä ystäviä laittaa omiin perhejuttujen keskelle. Tällätavoin menettää ne yhteiset ystävät hetkessä...
Pitäisi olla sellainen yhteinen ystävä, joka olisi todella luotettava ja uskottu ystävä molemmin puolin. Muuten kyllä minäkin jätän asian ihan minun ja exän väliseksi kahdenväliseksi jutuksi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Haluat puuttua exän asioihin lasten takia mutta et kuitenkaan helpottaa hänen elämää jotta lapsilla olisi parempi olla.
On selvä asia jos aviopari eroaa ja toinen on yksin lasten kanssa ja hoitaa kaiken yksin niin lapset siinä kärsii. Yksi ihminen ei jaksa 24h aikana määräänsä enempää.
Olisit miettinyt asiaa kunnolla ennen kuin erosit. Exänä et voi oikein auttaa muuten kuin helpottamalla arkea jotta äidillä on aikaa olla lastensa kanssa. Aikuisen miehen pitäisi tämä tajuta.
Exän täytyy olla hienotunteinen koska et voi varsinaisesti puuttua ex-vaimon elämään, asioihin tai päätöksiin. Tilanne on eri kuin avioliitossa vaikka onkin yhteisiä lapsia.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Haluat puuttua exän asioihin lasten takia mutta et kuitenkaan helpottaa hänen elämää jotta lapsilla olisi parempi olla.
On selvä asia jos aviopari eroaa ja toinen on yksin lasten kanssa ja hoitaa kaiken yksin niin lapset siinä kärsii. Yksi ihminen ei jaksa 24h aikana määräänsä enempää.
Olisit miettinyt asiaa kunnolla ennen kuin erosit. Exänä et voi oikein auttaa muuten kuin helpottamalla arkea jotta äidillä on aikaa olla lastensa kanssa. Aikuisen miehen pitäisi tämä tajuta.
Exän täytyy olla hienotunteinen koska et voi varsinaisesti puuttua ex-vaimon elämään, asioihin tai päätöksiin. Tilanne on eri kuin avioliitossa vaikka onkin yhteisiä lapsia.
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Haluat puuttua exän asioihin lasten takia mutta et kuitenkaan helpottaa hänen elämää jotta lapsilla olisi parempi olla.
Mää olen aikalailla samaa mieltä. Jokainen ihminen tekee omilla voimavaroillaan asiat ja kasvattaa lapsensa. On aina helppo sanoa vierestä epäkohtia ja vielä huomautella niistä asioista. (enkä nyt tarkoita, että sinä isä näin tekisit..) Jos tosiaan ap on oikeassa ja ex ei ole tarpeeksi läsnä (ja syynä vielä jaksamattomuus), huomauttaminen ei auta asiaan yhtään. ainoastaan olemalla itse enemmän läsnä ja yrittää auttaa jotenkin on melkein oikeastaan ainoita asioita, mitkä voisi auttaa. Mutta silloinkin pitää olla hyvin neutraali, ettei tunge liikaa toisen reviirille. Kun kerran on ero tullut, pitää molemmilla olla oma yksityisyys elämässään, asioissaan ja myös päätöksissään.
Alkuperäinen kirjoittaja sösses:Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Haluat puuttua exän asioihin lasten takia mutta et kuitenkaan helpottaa hänen elämää jotta lapsilla olisi parempi olla.
Mää olen aikalailla samaa mieltä. Jokainen ihminen tekee omilla voimavaroillaan asiat ja kasvattaa lapsensa. On aina helppo sanoa vierestä epäkohtia ja vielä huomautella niistä asioista. (enkä nyt tarkoita, että sinä isä näin tekisit..) Jos tosiaan ap on oikeassa ja ex ei ole tarpeeksi läsnä (ja syynä vielä jaksamattomuus), huomauttaminen ei auta asiaan yhtään. ainoastaan olemalla itse enemmän läsnä ja yrittää auttaa jotenkin on melkein oikeastaan ainoita asioita, mitkä voisi auttaa. Mutta silloinkin pitää olla hyvin neutraali, ettei tunge liikaa toisen reviirille. Kun kerran on ero tullut, pitää molemmilla olla oma yksityisyys elämässään, asioissaan ja myös päätöksissään.
Samalla tavalla te täällä huomauttelette vierestä ja arvostelette ja kauhistelette milloin kenenkin vanhemmuutta. Kaverin, naapurin, toisen palstalaisen.
Alkuperäinen kirjoittaja heli:Tämä on nyt vähän off topic mutta miten voidaan heti ajatella että ex väsyy juuri siivoamisesta ja siten ongelma on ratkaistu. Eivät kaikki yh:t tai ydinperhe äidit, eli näemmä kodin siivoojat, koe sitä ongelmaksi ollenkaan. Tietysti jos ap on aina yhdessä ollessaan hoitanut kaiken siivouksen, niin eihän se ex ehkä pidä tai halua tai tykkää siitä ja siten siivousavun ostaminen olisi luontevaa.
Ensin varmaan kannattaa etsiä ongelma, jos sitä onkaan ja sitten vasta siihen ratkaisu. Huoli lapsista on toki ongelma, mutta onko se vain ap:n ongelma. Projisoiko hän omaa riittämättömyyttään exän kautta?
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja heli:Tämä on nyt vähän off topic mutta miten voidaan heti ajatella että ex väsyy juuri siivoamisesta ja siten ongelma on ratkaistu. Eivät kaikki yh:t tai ydinperhe äidit, eli näemmä kodin siivoojat, koe sitä ongelmaksi ollenkaan. Tietysti jos ap on aina yhdessä ollessaan hoitanut kaiken siivouksen, niin eihän se ex ehkä pidä tai halua tai tykkää siitä ja siten siivousavun ostaminen olisi luontevaa.
Ensin varmaan kannattaa etsiä ongelma, jos sitä onkaan ja sitten vasta siihen ratkaisu. Huoli lapsista on toki ongelma, mutta onko se vain ap:n ongelma. Projisoiko hän omaa riittämättömyyttään exän kautta?
Tuota minäkin ihmettelen. Ihan kuin kaikki parisuhde- ja vanhemmuushaasteet johtuu siitä, että nainen ryytyy siivoamisen alle.
:headwall: