iseminaatio,onko tehty?

Nea
Moikka!

Mulla on takana ensimmäinen iui joka tehtiin perjantaina, mutta siitä voin kertoa...

Toimenpide on tosi nopea ja oikeastaan kivuton. Pelkäsin jonkun verran, koska kun mulle tehtiin aukiolotutkimus niin se katetrin laitto sattui aivan törkeesti. Nyt siis laitettiin kans katetrilla simpat kohtuun, mutta kuulemma paljon ohuemmalla tässä toimenpiteessä.

Elikkä heti aamulla (meillä klo 8 ) mies vie simpat labraan, jossa ne pestään niin että vaan parhaiten toimivat jää jäljelle. Sitte ite meet paikan päälle puolen päivän aikaan (meillä klo 11 ), jolloin inssi tehdään. Mulla katottiin ennen inssiä ultralla, että mikä niiden muniksien tilanne on, mitattiin jne. Sit spruutattiin simpat sisuksiin, jonka jälkeen vielä katottiin että miltä niiden kulku näyttää ja että etenevätkö. oli kiva lääkäri joka selitti kaiken mulle ruudulta. Sitte vaan normaalia elämää pari viikkoa ennen kun voi testailla...odottavan aika on pitkä.

onko sulla kyseinen operaatio edessä? Yleensä kai inssiä pohjustetaan hormoneilla, joita piikitetään yksilöllinen aika ja määrä...ei hankalaa.

Toivottavasti sait selvää, terv Nea

heippa nea!!!
mulla on se nyt kohta edessä,huomenna eka hormoonipisto naistenklinikalla ja sit tehään inseminaatio..mua kans pelottaa se et jos sattuu..
onko sulle aiemmin tehty inseminaatio??
saanko kysyä että onko sulla todettu lapsettomuuden syytä??
-minttu-

Nea
Meil on takan just kaks vuotta yritystä, eikä syytä ole löytynyt. Kummassakin ehkä omat vikansa, simpat vois olla parempia (mutta eivät pitäs olla nyt ratkasevassa asemassa) ja mulla ei välttämättä aina ovulaatiota tapahdu. Mutta uskoisin (ainakin aikasempien ultrien kannalta) että munikset kasvaa suht normaalisti ilman ylimäärästä hormoonia.

Kierto on vaihdellu 25-34 päivää, mut pysytelly lähinnä siinä 28 tienoilla. Mä piikitin itteeni kp 5-12 puregonia vaan 50iu kerrallaan ja sitte laitoin kp 12 illalla irrotuspiikin (pregnyl). Mun mielestä se piikitys ei ollu ongelma, vaik olikin ensimmäinen kerta ku kosken sellasiin !

Mitä suhun piikitetään ja kuin monta kertaa, tiedätkö?

Älä turhaan pelkää inssiä, ja jos tosi paljon pelottaa ni ota vaikka särkylääke etukäteen...niin luin et joku oli tehny ja niin mäkin tein mut ilmeisesti turhaan. Kyl se vähän nipisti, mutta ei paljoa.

Oletko hoidossa yksityisellä vai julkisella?

Tsemppiä, kyllä se siitä etenee B)

-Nea

terve!muhun pitetään puregonia mutta en tiedä yhtään et kuinka paljon...
kai se ultra joka tehään 5 pvää pistosten alotuksesta,ni kertoo jatketaanko samoilla piikeil vai vaihdetaanko...
mä oon yleisellä,siis naistenklinikalla.
mulla on endometrioosia ja sen takia vähän ongelmia raskaaks tulossa,mut kai se siitä ki vähän lääkkeillä ja muilla avittelee.
mä taidan kans turvautua särkylääkkeeseen ku oon niin pelokas ja kipuherkkä tyyppi.
huomenna mä meen ja kyllä jänskää :heart: :heart: :heart: :heart:
-minttu-

Nea
TSEMPPIÄ HUOMISEEN :flower:

Kyllä kaikki sujuu mutkitta, älä huoli. Endometrioosista löytyy varmaan tosi paljon tietoa näiltä palstoilta sekä myös esim. vauva-lehden palstoilta. Oon saanu sen kuvan että lievä endo ei olis niin vakava juttu. Tietysti lääkäri huomenna kertoo varmaan kaiken mitä haluat tietää!!

Tuu huomenna kertomaan kuulumisia ja fiiliksiä B)

Jos haluat, niin tuu mukaan vauva-lehden "inssi lokakuussa"-ketjuun, sieltä paljon muiden kokemuksia!

-Nea
:)

kiitos kivoista sanoista nea!!!
mul on paljon tietoa siitä endosta,multa on poistettukkin sitä 2 kertaa laparoskopiassa..
oon ihan ekoja kertoja näillä palstoilla,mikä se vauvalehden palsta on?tämä samako mutta eri otsikolla??? :heart: :heart: :heart:
-minttu-

heippa viel....
palaan viel miettimään kun puhutaan PASista että onko se niin että se voidaan tehä vast ku kaikki inseminaatiot jne on kokeiltu...???
ja kuinkahan kaun ja montakoha kertaa ne kokeillaan ennen kun aletaan siirtyä rankempaan hoitomuotoon?? :hug:
-minttu-

Nea
Nyt rentoudu äläkä ajattele enää koko asiaa... B)

Inssistä sen verran, että meille ainakin sanottiin et se tehdään keskimäärin 3-4 kertaa, ja sit ehkä kannattaa miettiä muuta. Mutta olen myös lukenu pareista, joilla on tärpänny esim. yhdeksännestä inssistä. Eli mieti sitä yhdessä lääkärin kanssa.

Mä uskon, et meil tehään 3 kertaa maks ja sit mennään IVF:ään. Ollaan yksityisellä, jossa homma menee nopeasti eteenpän ja hyvä niin! Meillä on kyl aika naikkarille joulukuussa, mut taitaa jäädä käyttämättä kun kerran on alkuun päästy.
Mun sosiaalialan palkasta ei paljon säästellä hoitoja varten, mutta mies saa pistää sopivasti juemmaan =)

Öitä :kieh:

mulla on aika 13.15,joten aamulla ehin mukavasti viel jännittää...
hain just naapurista ne niiltä jääneet täydet lääkejutut,säästin siinä 520euroa...
onkohan se neula sellanen ku laukee itestään vai täytyykö se työntää ite???aaarrrggghh,se hirvittää mua!
-minttu-

Nea
Eli jos puregonia tarkoitat, niin se pistetään sellasella kynällä!

Mut opetettiin lataamaan se kynä ja pistämään sillon ekalla käynnillä, josta kuukauden päästä aloin pistelemään...kyl jännitti. mut siis se on kynän näkönen, jonka sisälle lataat sen lääkeampullin. Sit neula kiinni ja sitte asetat oikean annostuksen ja varmistat ettei siellä oo ilmaa. Sit vaan mahaläskistä navan alta kiinni ja neula sisään...on kyl lyhyt neula :LOL:

Oikeesti se on helppoa kun vaan katsoo ohjeet kunnolla. Mä aloin pistelemään thaimaan auringon alla...jäi ainaki hyvät muistot :)

Kuinka paljon sieltä naapurista oikein lääkettä löytyi? Mulle makso yks ampulli (300iu) puregonia ja se (kai 5000iu) pregnyliä kelan jälkeen runsaat satasen.

Siitä passista vielä, että jonot yleisillä on aika huimat. Todennäkösesti ne kuitenkin usein laittaa heti jonoon, jotka on sitä kuutta kuukautta mun ymmäärtääkseni. Siinä välissä sitte kokeillaan varmaan useampi inssi!

Mut älä neulaa pelkää, se pistäminen ei satu kun sen verran ku laitat sisään, mulla ei ainakaan ollenkaan sen jälkeen. enkä oo saanu mitään sivuoireita hormooneista, kuten clomeista aiemmin kesällä!

Mä lähen pikkuhiljaa nukkumaan...oon koittanu pysyä hereillä koska alotan huomenna yövuorot, mut kyl väsyttää liikaa ku oon ollu koko viikonlopun töissä!
Mut ensin viel pyykit kuivumaan...äsken tiskasin...hyvä aika kaikelle tolle :LOL:

Pikkuhiljaa öitä... =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 10:51 minä vaan kirjoitti:
onko kellään tehty inseminaatio eli IUI.joka olisi myös onnistunut.voisitko kertoa enemmän tästä toimenpiteestä?
Täällä yksi lisää. Nopsaan koko homma ohi eikä tuntunut oikeastaan miltään :) Kannattaa tutkailla jo aiemmin aloitettuja ketjuja inssistä ;)<br><br>

Huomenta kaikille!
Mä kans mukana. Tänään kans aika taysiin iltapäivällä, katotaan inssiin kuuluvat jutut, eli pohditaan millä hormoneilla lähdetään. Hieman jännittää...

En tiedä mikä nyt on kun viime yö meni aiheesta unta nähdessä ja nyt jännittää. Ennen sinne meno ei näin ole jännittänyt. HUI! =)

Nea
Meillä hinta oli tätä luokkaa kun just tehtiin:

- Miehen simppojen pesu n. 100?

- Mun ultraus kp 10 ja kp 14 sekä itse inssi yht. noin. 190?

Noista sitte tietty kelalta takas, jolloin summa on kutakuinkin 150? yhteensä kai.

Hinnat löytyy kaikkien klinikoiden nettisivuilta omavastuuosuuksineen!

-Nea

moikka nea!!!
mun piti jo eilen kertoa kuulumisia kun olin naistenklinikalla ja piikitys(puregon) alkaa tänä iltana,lääkäri sanoi että on hyvät lähtökohdat....
mua pistää mun mies koska ite inhoon piikkejä niin kauheesti mutta hyvin se häneltä sujuu ku eilen sairaalassa harjotteli...
maanantaina meen ultraan ja katotaan mikä on tilanne silloin!!! :heart:
minkäslaiset tunnelmat sulla tänään?
-minttu-

Huooh
Heips, nyt liityn minäkin tähän ketjuun

Tänään kävin ekassa inssissä. :'(
Miehen simppojen laatu oli heikentynyt PUOLESSA VUODESSA niin, että on ihan turhaa toivoa raskautta inssin avulla. :'(
Pesunkin jälkeen lähes 100% oli vasta-aineiden peitossa kauttaaltaan ja vain 100 000 "laatusiittiötä" löytyi, mutta raskautuminen mahdotonta vasta-aineiden takia.
Tänään itkemme itsemme uneen. \|O

voi eiiii!!!!!
tosi surullista :'( :'(
miten ne niin oli voinut heikentyä??
kauan on teijen viime käynnistä?
aaarrrggghh...nyt muakin alko pelotta että toivottavasti meille ei oo käyny samoin,kun inssi edessä ens vkolla..
mikä on teijen seuraava mahdollisuus?
halauksia ja voimia. :heart:
-minttu-

Huooh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 17:52 minttu kirjoitti:
voi eiiii!!!!!
tosi surullista :'( :'(
miten ne niin oli voinut heikentyä??
kauan on teijen viime käynnistä?
aaarrrggghh...nyt muakin alko pelotta että toivottavasti meille ei oo käyny samoin,kun inssi edessä ens vkolla..
mikä on teijen seuraava mahdollisuus?
halauksia ja voimia. :heart:
-minttu-
En tiedä, mikä aiheuttaa heikentymisen. Luullakseni stressi yms. paineet.
Mies passitettiin verikokeisiin. Määritellään mm. testosteroniarvo. Sen jälkeen katotaan, voiko aloittaa jonkin lääkkeellisen hoidon, esimerkiksi Clomifenin.
Tuli taas takapakkia, mutta pakko vaan jaksaa yrittää. :(

Moikka! Meillä edessä inssi ens viikolla. Jos nyt mut noilla menopureilla saadaan ovuloimaan. Mua kans kovasti pelottaa että mitä tulee eteen miehen osalta. Että onko simpat vielä samassa kunnossa kuin viime vuonna. Silloin oli hieman heikentynyt hedelmöitys kyky, mutta kuulemma ihan ok. Mutta mitä jos nyt onkin toisin. No sit sen näkee ja kuulee.

Yhteistyössä