Isätön lapsi vai ei lasta ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hukassa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pienenä ei ehkä varsinaisesti kärsi (ainoastaan jää paitsi jostain) mutta kasvaessaan kyllä. Ja sinun on turha väittää ettei kärsi, jos et tiedä muuta kuin oman PIENEN lapsesi kokemuksen.

Nämä tällaiset puheet kieltämättä satuttaa. Asian vuoksi olen monet itkut itkenyt. Oma psyykeni ei vain aborttiin pystynyt. Itse tunnen monia isättöminä kasvaneita ja ihan normaaleja ihmisiä ovat. Mun tapauksessahan on kumminkin se, että lapsella on isä ainakin paperilla, eli siis tulee tietämään kuka on hänen isänsä.

Niin eli mielestäsi mun olisi pitänyt tehdä abortti? Kyllä minä sen tiedän että lapsi joskus asiaa käsittelee. Mutta ihan ihmisiä isättömistä lapsistakin on tullut. Tietysti äitinä olen miettinyt että miten asian lapselle joskus kerron.

En tarkoittanut sitä, että sinun olisi pitänyt tehdä abortti. Halusin vain tuoda oman mielipiteeni esille, että mielestäni lapsi kyllä kärsii isättömyydestä. Mutta mahtuuhan sen lapsen elämään satatuhatta muutakin iloista ja surullista asiaa.

Pienenä ei ehkä varsinaisesti kärsi (ainoastaan jää paitsi jostain) mutta kasvaessaan kyllä. Ja sinun on turha väittää ettei kärsi, jos et tiedä muuta kuin oman PIENEN lapsesi kokemuksen.

Ei muuta kuin unohdat tuollaiset jutut. Itse kasvoin ilman tätä biologista isää ja sen on korvannut aivan ihana , ei biologinen, isä. Tosin ehdin kasvaa 5 vuoden ikään, ennenkuin hän tuli mukaan elämäämme.

[QUOTE="hukassa";25833616]En tarkoittanut sitä, että sinun olisi pitänyt tehdä abortti. Halusin vain tuoda oman mielipiteeni esille, että mielestäni lapsi kyllä kärsii isättömyydestä. Mutta mahtuuhan sen lapsen elämään satatuhatta muutakin iloista ja surullista asiaa.[/QUOTE]

Täytyy nyt kyllä tähän väliin sanoa, että kaikista eniten siihen "kärsiikö" lapsi, vaikuttaa miten äiti suhtautuu asiaan. Jos äiti on ihan lukossa, salailee ja häpeilee asiaa, niin varmasti lapsi kärsii..

Jotenkin ihan älytöntä ajatella, että tälläsen asian takia pitäis abortti välttämättä tehdä. Ap:n pitää laittaa ne kolme äijää testeihin niin sillä se selviää.

[QUOTE="vieras";25833713]Täytyy nyt kyllä tähän väliin sanoa, että kaikista eniten siihen "kärsiikö" lapsi, vaikuttaa miten äiti suhtautuu asiaan. Jos äiti on ihan lukossa, salailee ja häpeilee asiaa, niin varmasti lapsi kärsii..

Jotenkin ihan älytöntä ajatella, että tälläsen asian takia pitäis abortti välttämättä tehdä. Ap:n pitää laittaa ne kolme äijää testeihin niin sillä se selviää.[/QUOTE]

Testeillä kyllä selviää, kuka se isä on, mutta eipä se testi välttämättä sytytä halua olla isänä lapselle.

Nämä tällaiset puheet kieltämättä satuttaa. Asian vuoksi olen monet itkut itkenyt. Oma psyykeni ei vain aborttiin pystynyt. Itse tunnen monia isättöminä kasvaneita ja ihan normaaleja ihmisiä ovat. Mun tapauksessahan on kumminkin se, että lapsella on isä ainakin paperilla, eli siis tulee tietämään kuka on hänen isänsä.

No, sulla on se lapsi jo hankittuna, en mä nyt tosiaankaan sano ettei hänen olisi pitänyt syntyä jne. Voihan joillakin lapsilla sitten isän lähes korvata läheiset välit johonkuhun sukulaismieheen, isäpuoli tms. Ei todellakaan ole tuhoon tuomittu jos ei ole isää, mutta MUN MIELESTÄ ei tietoisesti pitäisi pyrkiä 'tekemään' isättömiä lapsia.

[QUOTE="hukassa";25833740]Testeillä kyllä selviää, kuka se isä on, mutta eipä se testi välttämättä sytytä halua olla isänä lapselle.[/QUOTE]

Älytöntä ajatella, että lapselle pitäisi olla aina täydellinen tilanne, johon syntyä. Ei vaan ole mitenkään realistista. Elämässä voi tapahtua myös hyviä asioita, jotka vaikuttaa lapsen elämään. Toisaalta sun elämäs rakkaus, jonka kanssa olet ollut kymmenen vuotta naimisissa saattaa vaan yhtenä päivänä päättää lähteä. Kyse on enemmän siitä, haluatko SINÄ huolehtia lapsestasi.

Sä olet harrastanut seksiä, tässä tulos. Kaikkien pitäisi ymmärtää, että kun harrastaa seksiä, näin voi käydä..

Ei ns. "isätön lapsi" ole välttämättä mitenkään huonommassa asemassa. Voihan lapsen elämään tulla rakastava isäpuoli myöhemmin, joillain vaari ajaa sitä asiaa ja jotkut eivät sitä lainkaan kaipaa. Voihan se olla kummisetä, eno tai joku muukin, se miehen malli. Jos sellaista lapselleen haluaa. Jos lapselle opettaa, että isä on pakko olla, lapsi kaipaa sellaista. Jos taas näyttää, että äidin kanssa elämä on täysin normaalia, vaikka isää ei olekaan, lapsi hyväksyy senkin. Lapsi voi kysyä isästään ja olla utelias, mutta näihin kysymyksiin voi vastatakin. Iän mukaisesti. Ei isättömyys maailmanloppu ole.

Ei ns. "isätön lapsi" ole välttämättä mitenkään huonommassa asemassa. Voihan lapsen elämään tulla rakastava isäpuoli myöhemmin, joillain vaari ajaa sitä asiaa ja jotkut eivät sitä lainkaan kaipaa. Voihan se olla kummisetä, eno tai joku muukin, se miehen malli. Jos sellaista lapselleen haluaa. Jos lapselle opettaa, että isä on pakko olla, lapsi kaipaa sellaista. Jos taas näyttää, että äidin kanssa elämä on täysin normaalia, vaikka isää ei olekaan, lapsi hyväksyy senkin. Lapsi voi kysyä isästään ja olla utelias, mutta näihin kysymyksiin voi vastatakin. Iän mukaisesti. Ei isättömyys maailmanloppu ole.

hyvin vastattu, kaikilla vaan ei ole sitä kummisetääkään, tai enoa, tai setää miehenmallinaan, eikä välttämättä saa mukavaa isäpuoltakaan. mutta lapsi voi kasvaa onnellisena myös äitinsä ja sisarustensa kanssa, ei siihen aina tarvita sitä isää, jos se on huono vaihtoehto, ja mitä muutakaan se voi olla, jos isää ei kerran lapsen elämässä ole.