Isänpäivä uusperheessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muurame
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja tota:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ehkä on liikaa vaadittu, että lapsen äiti kannustaisi lasta antamaan kortin omalle isälleen tai avustaisi lahjan ostossa. Kyllähän kouluikäinen osaa jo ajatella, mitä sille omalle isälleen voisi ostaa, ja ainakin meillä, lapsipuoli haluaa antaa lahajan ja kortin. Eihän äidin tarvitse exälleen lahjaa ostaa vaan olla lapsen tukena ja apuna sellaisessa asiassa joka on lapselle tärkeä. Mutta siis yhtälailla minäkin voin etälapsen apuna olla jos tilanne vaatii. On vaan niin ihmellistä välillä, kun aikuinen ei osaa laittaa omia fiiliksiä sivuun hetkeksi ja ajatella lapsen parasta..

No just sitä mä ihmettelinkin, että outoa kun aikuinen ei osaa laittaa omia tarpeitaan sivuun ja ajatella lasta. Ei luulisi olevan äitipuolelle niin vaikea juttu ottaa lasta mukaan lahjaan jonka kuitenkin hankkii miehelleen yhteisten lasten kanssa.

Mun mielestä kuulosti tosi oudolta toi että olet masuvauvan kanssa hankkinut isänpäivälahjan ja jätät kouluikäisen lapsen siihen nolostelemaan kun hänellä ei ole mitään annettavaa. Mun mielestä se isänpäivä on kuitenkin ensisijaisetsi sen isän perheen juhla ja sen onnistumiseksi se äitipuoli tuntuu luontevammalta vastuuhenkilöltä kuin se ex-vaimo, joka voi muuten jopa pelätä tämän nyxän reaktioa mennessään sotkeutumaan toisten juhliin ja lahjoihin.

Siis - etälapsen äiti antaa lapsen askarteleman isänpäiväkortin isäpuolelle, ja se on sun mielestä ihan normaalia käytöstä? Lähettää sitten lapsen isälleen isänpäivävklopuksi ilman mitään korttia tai lahjaa?

Missähän mä niin ole sanonut?? Jos luet vähän ylempää huomaat ehkä kommenttini "Tietty tässä äiti on idiootti kun ei antanut lapsen tuoda sitä korttia isälle.".

Mutta yleisesti ottaen mun mielestä äitipuoli joka masuvauvan kanssa ostamansa lahjan myötä leikkii isänpäivää jättäen vanhemman lapsen nolona nuolemaan näppejään ei hänkään käy ihan täysillä.

Olisihan se hienoa jos äiti auttaisi lahjan hankinnassa lastaan, mutta jos lapsen äiti ei tähän halua ryhtyä, niin luulisi edes äitipuolen yrittävän korjata tilannetta. Äitipuolen perheen juhlasta kun on kuitenkin kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ehkä on liikaa vaadittu, että lapsen äiti kannustaisi lasta antamaan kortin omalle isälleen tai avustaisi lahjan ostossa. Kyllähän kouluikäinen osaa jo ajatella, mitä sille omalle isälleen voisi ostaa, ja ainakin meillä, lapsipuoli haluaa antaa lahajan ja kortin. Eihän äidin tarvitse exälleen lahjaa ostaa vaan olla lapsen tukena ja apuna sellaisessa asiassa joka on lapselle tärkeä. Mutta siis yhtälailla minäkin voin etälapsen apuna olla jos tilanne vaatii. On vaan niin ihmellistä välillä, kun aikuinen ei osaa laittaa omia fiiliksiä sivuun hetkeksi ja ajatella lapsen parasta..

Auttaako sun mies lasta jouluna/äitienpäivänä/äidin synttäri päivänä ostamaan exälle lahjan ja kortin? Tulipa vaan mieleen että :whistle:

Just tätä mä ajoin takaa. Kun noita rupeaa laskemaan niin vuodessa tulee aika paljonkin juhlia joihin ex-puolisoiden tarvii lasten kautta hankkia toisilleen lahjoja. Mun mielestä vaan olisi yksinkertaisempaa jos ne isä- ja äitipuolet voisi tulla näissä vastaan ja jeesiä lapsia vanhempiensa muistamisissa. On kuitenkin kysymys heidän perheensä ja puolisonsa juhlista.

Eikä siinä mitään vikaa jos joissain perheissä tuo toimii ja exät mielellään hankkii toisilleen lahjoja eikä nyxät vedä niitä herneitä nenuihin.

Missähän mä niin ole sanonut?? Jos luet vähän ylempää huomaat ehkä kommenttini "Tietty tässä äiti on idiootti kun ei antanut lapsen tuoda sitä korttia isälle.".

Mutta yleisesti ottaen mun mielestä äitipuoli joka masuvauvan kanssa ostamansa lahjan myötä leikkii isänpäivää jättäen vanhemman lapsen nolona nuolemaan näppejään ei hänkään käy ihan täysillä.

Olisihan se hienoa jos äiti auttaisi lahjan hankinnassa lastaan, mutta jos lapsen äiti ei tähän halua ryhtyä, niin luulisi edes äitipuolen yrittävän korjata tilannetta. Äitipuolen perheen juhlasta kun on kuitenkin kysymys.

No jäin ihmettelemään tota, kun sun mielestä on ihme ettei äitipuoli osaa asettua toisen asemaan, vaikka mun mielestä äiti oli se, joka alunperin toimi väärin. Kun siis isänpäiväkorttihan ei ole isäpuolenpäiväkortti. Näissä jutuissa se äitipuoli kun yleensä tuomitaan ensimmäisenä, oli tilanne mikä hyvänsä. Meillä kun ei tosiaan oo noita perheitä lähdetty erittelemään, niin en osaa niin ajatella kenen "perheen" juhla se isänpäivä itse kulloinkin on. Mutta siitä ollaan samaa mieltä, että ensisijaisesti pitäisi varmistaa, etteivät lapset joudu hankalaan tilanteeseen aikuisten skismojen takia :)

Ymmärrän, että tähän ei ole mitään oikeaa keinoa, koska kaikki perheet toimii omalla heille sopivalla tyylillään. Niin, viime vuonna, kun meidän yhteinen lapsi vielä masussa, ostin meiltä miehelle lahjan, siis olettaen, että etälapselle on kortti, kun kertoi sellasta koulussa tehneen. Oli siis näistä lahja ja korttiasioista puhetta, ja oletin, että lapsen tekemä kortti on omalle isälleen ei isäpuolelle. Isänpäivän aamuna vasta ilmeni, ettei tytöllä korttia ole, kun äiti oli sen keksinyt antaa isäpuolelle. Sanoin kuitenkin, että tämä isänpäivälahja on siinä tapauksessa kaikilta meiltä, myös siis etälapselta. En siis todellakaan jättänyt häntä nolostumaan tilanteessa, kuten joku täällä viisaasti esitti.

Sitten näistä lahjojen osteluista, niin kyllä olemme lasta auttanut ostamaan tuliaisia matkoilta, ja joitakin lahjoja jos lapsi itse haluaa ostaa, hän kuitenkin meillä suhteessa niin vähän aikaa, että lahjaostokset tekee useimmiten äidillään ollessaan.

Me tehtiin lapsena siskon kanssa niin isälle kuin isäpuolelle kortit. Kortit väsättiin myös fafalle ja isäpuolen isälle, jota kutsuttiin *****- ukiksi. Ei pitäs olla niin vaikeeta!

No jäin ihmettelemään tota, kun sun mielestä on ihme ettei äitipuoli osaa asettua toisen asemaan, vaikka mun mielestä äiti oli se, joka alunperin toimi väärin. Kun siis isänpäiväkorttihan ei ole isäpuolenpäiväkortti. Näissä jutuissa se äitipuoli kun yleensä tuomitaan ensimmäisenä, oli tilanne mikä hyvänsä. Meillä kun ei tosiaan oo noita perheitä lähdetty erittelemään, niin en osaa niin ajatella kenen "perheen" juhla se isänpäivä itse kulloinkin on. Mutta siitä ollaan samaa mieltä, että ensisijaisesti pitäisi varmistaa, etteivät lapset joudu hankalaan tilanteeseen aikuisten skismojen takia :)

Siis tottahan se äiti toimii tosi väärin kun pakottaa lapsen antamaan isälle tehdyn kortin isäpuolelle. Mutta mun mielestä vaan se äitipuoli joka näistä tietoisena ei yritä korjata tilannetta vaan antaa lapsen siinä nolostella ilman lahjaa ja korttia ei toimi ihan kunnolla hänkään. Ei lasta pidä laittaa maksamaan äitinsä virheistä.

Mut siitä lahjan ostamisesta olen yleisestikin sitä mieltä että se voisi ensisijaisesti olla sen äitipuolen juttu. Olisihan siinä kivaa yhteistä tekemistäkin lapsen kanssa. Ne lahjojen hankkimiset exille kun voi joillain olla vaikeita paikkoja ja jotkut nyxätkin ottaa niistä herneitä nenuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Me tehtiin lapsena siskon kanssa niin isälle kuin isäpuolelle kortit. Kortit väsättiin myös fafalle ja isäpuolen isälle, jota kutsuttiin *****- ukiksi. Ei pitäs olla niin vaikeeta!

Tässä huomaa, kuinka yksinkertaista asia on lapsen kannalta, siis jos kaikki toimii, eikä aikuiset ala sähläämään ja vaatimaan lapsilta puolen valitsemista ym. Teillä on ollut viisaat aikuiset perheessä, onnittelut!

Siis tottahan se äiti toimii tosi väärin kun pakottaa lapsen antamaan isälle tehdyn kortin isäpuolelle. Mutta mun mielestä vaan se äitipuoli joka näistä tietoisena ei yritä korjata tilannetta vaan antaa lapsen siinä nolostella ilman lahjaa ja korttia ei toimi ihan kunnolla hänkään. Ei lasta pidä laittaa maksamaan äitinsä virheistä.

Mut siitä lahjan ostamisesta olen yleisestikin sitä mieltä että se voisi ensisijaisesti olla sen äitipuolen juttu. Olisihan siinä kivaa yhteistä tekemistäkin lapsen kanssa. Ne lahjojen hankkimiset exille kun voi joillain olla vaikeita paikkoja ja jotkut nyxätkin ottaa niistä herneitä nenuun.

Ja mistähän sinä päättelet, että äitipuoli on TAHALLAAN antanut lapsen nolostella. En usko että näin on keissi, miksi hän muuten tänä vuonna nyt sitten näkisi niin paljon vaivaa että pohtisi näitä asioita jo nyt ennen isänpäivää ettei sama toistuisi?? Ehkä lapsi on tullut vasta itse isänpäivänä käymään tai asia ei ole noussut esille ennen isänpäivää, eikä korttia sitten ole ehditty tekemään. Et tiedä tilannetta, joten älä jeesustele.

Yhteistyössä