isän toimettomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elättäjä-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elättäjä-äiti

Vieras
HEI!

Onkos kenelläkään muulla samaa tilannetta, että äitiyslomalla oleva äiti on perheen elättäjänä? Meillä on tällainen mukava tilanne: Miestä ei työnhaku kiinnosta, kortistossa on, mutta korvausta ei makseta, kun ei ole kiinnostanut selvittää sinne tilannettaan, kun ei itsekään tiedä, tehdäkö työtä ja mitä, mistä sitä omalla alallaan voi löytää (kun ei ole yhtään työkokemusta) vai opiskellako edelleen (johon ei kuitenkaan voi saada edes opintotukea).
No, keksi juuri mennä golfkurssille ja haaveilee jos jonkinlaisten teknisten vimpainten ostamisesta. Vauva tulossa n. 3 vkon päästä, esikoinen kotona, mutta onneksi minä hamstraan kaikkea vanhaa tavaraa. Vauvalle ei olla ostettu mitään, eikä olis varaakaan....
Positiivista: mies tekee kaikkea kotitöitä pyytämättä tai pyytäen.

Miten teillä on reagoitu vastaavaan tilanteeseen vai onko tällaisia edes muilla?

kyllä minä tuossa tilanteessa jo sanoisin et hopi sinne työkkäriin..onko sulla hyväkin äitiysraha kun pystyt yksin elättämään koko perheen?ei ois onnistunut meillä..kun minä äippälomalla ja mies liitonrahalla niin molemmat tositarpeeseen..nyt mulla alkaa työt pian niin helpottaa rahallisesti..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2005 klo 18:36 sibelius 79 kirjoitti:
kyllä minä tuossa tilanteessa jo sanoisin et hopi sinne työkkäriin..onko sulla hyväkin äitiysraha kun pystyt yksin elättämään koko perheen?ei ois onnistunut meillä..kun minä äippälomalla ja mies liitonrahalla niin molemmat tositarpeeseen..nyt mulla alkaa työt pian niin helpottaa rahallisesti..

Veikkaanpa että perhe saa täysimääräisen asumistuen, eli vuokraa maksetaan vain omavastuuosuus. En silti minäkään ymmärrä miten jää vielä rahaa ruokaan, vesi- ja sähkölaskuihin, puhelinlaskuun, netin ylläpitoon, tv-lupaan jne jne.

En katsoisi päivääkään moista luuseria nurkissani. Edes sen verran pitäisi ryhtiä olla että ilmottautuu työvoimatoimistoon ja alkaa täyttää "kuponkeja" työttömyyskorvausta varten.
Tulee myös míeleen että moinen saamattomuus on masennusta. Tai sitten mies on vaan ihan aito vätys. Se onnistuu, koska äiti-vaimo hoitaa. Kaiken.
Golf-kurssi onkin hyvä. Siitä se leveä leipä repeää, ura vielä urkenee. Ehkä hän pääsee joskus jonkun silmäätekevän mailapojaksi tai jopa semmosta golf-kärryä ajelemaan.

Se on kyllä vähintä mitä vois tehdä niin selvittäis edes sen tilanteensa työkkäriin et alkais saada rahaa. Minä en suostuis moiseen tai ukko sais alkaa ettiä itselleen kämppää.Meilläkin mies joskus ei saanut täyttä päivärahaa mun tulojeni vuoksi niin otti työharjoittelu paikan vastaan et sai täyden rahan ja vielä kulukorvauksen.