isän toimettomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen vm -72
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen vm -72

Vieras
Onkos kenelläkään muulla samaa tilannetta, että äitiyslomalla oleva äiti on perheen elättäjänä? Meillä on tällainen mukava tilanne: Miestä ei työnhaku kiinnosta, kortistossa on, mutta korvausta ei makseta, kun ei ole kiinnostanut selvittää sinne tilannettaan, kun ei itsekään tiedä, tehdäkö työtä ja mitä, mistä sitä omalla alallaan voi löytää (kun ei ole yhtään työkokemusta) vai opiskellako edelleen (johon ei kuitenkaan voi saada edes opintotukea).
No, keksi juuri mennä golfkurssille ja haaveilee jos jonkinlaisten teknisten vimpainten ostamisesta. Vauva tulossa n. 3 vkon päästä, esikoinen kotona, mutta onneksi minä hamstraan kaikkea vanhaa tavaraa. Vauvalle ei olla ostettu mitään, eikä olis varaakaan....
Positiivista: mies tekee kaikkea kotitöitä pyytämättä tai pyytäen.

Oi "ihanaa"! Tää oli just kun meiltä. Mies on kyllä rakas, joten en aio laittaa vaihtoonkaan, mutta olispa ihanaa, kun perheessä olisi kaksi tienaajaa! Yritän olla empaattinen ja olla painostamatta, mutta välillä tuo "mikä musta tulee isona"-pohdiskelu ärsyttää suunnattomasti samalla kun itse pyörittää perheen taloutta. Ja samalla nää ajatukset saa tuntemaan itsensä paatuneeks pahikseksi, kun onhan toisella oikeasti välillä vaikeaa tässä työorientoituneessa maailmassa.

Jaksamista!!

Hih! Ei ole omakohtainen tilanne. mutta miksi kuulostaa näin päin huvittavalta, vaikka päinvastaisia tilanteita on pilvin pimein. Siis että nainen pähkäilee kotona, mitä tekisi, vai tekisikö mitään...

Mun lapseni isä on samanlainen. Odotin ja uskoin monta vuotta kun toinen vaan odotti sitä unelmahommaa (vuosi amitsua takana, eikä mikään työ ollut hänen arvoisensa.) Aina oli joku hyvä syy. Lopulta minä kuulemma vain olin rahanahne. No, vaihdoin miestä kun tajusin (liian myöhään) ettei hän muutu, ja nyt olen onnellinen. Tällä exällä on uusi avovaimo ja uusi lapsi, jotka vuorostaan odottavat ja uskovat muutokseen... Siinä varoittava esimerkki....

Yhteistyössä