isän osallistuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Taustaa aluks. Nuorin 7 kk ja isompia lapsia 3, vanhin 6 vuotta. Yhteensä siis 4lasta. Isä työttömänä kotona mä äitiyslomalla kotona. Nuorin herättää 5-15 kertaa yössä. Mä olen väsynyt. Sanoin aamulla et hän vois joskus herätä ja mä saisin nukkua. Vastaus oli se on äidin homma. Mä menin ihan hiljaiseksi. Mitä tähän pitäis nyt sit sanoa? Muutenkin on mennyt huonosti viime aikoina. Mies oli eilen koko päivän pois apuna ja meidän päivä meni tosi hienosti ja tuntu et mullakin oli tilaa hengittää. Onko tää lopun alkua?

Miks olet kotona, jos mieskin on kotona työttömänä? Mies vanhempainlomalle heti kun äitiyslomasi loppuu ja sinä töihin (jos työpaikka on). Ilmapiirikin paranee kun jompikumpi saa käydä tuulettumassa töissä ja isäkin oppii arvostamaan äidin "työtä" kotona.

öö..miksi ei voi suoraan puhua puolisolle ihan juurta jaksain? eikä vaan tokasta et väsyttää ja voisitko nousta ? ei se nyt yksin ole äidin tehtävä olla lapsen kanssa vaikka tuo kaava on aikas tuttu

hän onkin menossa töihin marraskuussa. Ja on mullakin työpaikka mut oon kotona kun nuorin on 3 vuotta. Ja hän onkin ollut vanhempainlomalla muista ja tietää kyllä tän arjen. Mua vaan ahdistaa niin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hän onkin menossa töihin marraskuussa. Ja on mullakin työpaikka mut oon kotona kun nuorin on 3 vuotta. Ja hän onkin ollut vanhempainlomalla muista ja tietää kyllä tän arjen. Mua vaan ahdistaa niin paljon.

puhu.jos ei ota kuuleviin korviin niin ota asia esiin neuvolassa

Sitä se saattaa teettää kun on napit vastakkain :p Joskus väistämätön tilanne. Miestä voi jopa masentaa työttömyys, stressi päällä ainakin. Ei osaa asettua välttämättä sun asemaan nyt.
Kehoitan siis miettimään asiaa miehen kannalta, vaikka minusta ei ole oikein miehellekkään asettua yhdeksi lapseksi sinne ja "kiukutella" ettei tarvitse osallistua mihinkään, edes niihin yöheäilyihin.

Tilanne voi helpottaa kun mies menee töihin tai sitten ei. Kannattaa keskustella tilanteesta jo nyt! Tee selväksi mitä toivot mieheltä, mm. yöheräilyt voi hoitaa puoliksi, etenkin nyt, kun mies vielä kotona!

Jos mies on ennen hoitanut hommansa kotona asiallisesti, vaikuttais siltä että stressi tai joku nyt vaivaa sen verran ettei kykene hoitamaan rooliaan miehenä ja isänä(?)

mä vaan oon niin kyllästynyt tähän. Siis tämä pelkkä yöheräily ei ole ainoa ongelma. Mä en jaksa enää yrittää ja tuntuu et mietin eroa nykyään lähes päivittäin.

mä vaan oon niin kyllästynyt tähän. Siis tämä pelkkä yöheräily ei ole ainoa ongelma. Mä en jaksa enää yrittää ja tuntuu et mietin eroa nykyään lähes päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

No sit voi olla että ero on edessä jos omat ajatukset on jo täysin siinä pisteessä että ero on ainoa vaihtoehto ja yrittää ei jaksa. Siitä yrityksestähän kaikki lähtee ja jos ei siihen löydy voimia/halua niin...