Isä synnytyksessä mukana

  • Viestiketjun aloittaja Jossu
  • Ensimmäinen viesti
Vaimo
Minä en menisi sinne synnytykseen ilman miestäni ja mieheni haluaa myös mukaan. Tilanne on mulla ihan sama kuin sinulla, joka otat ystäväsi, etkä miestäsi..
Miehelläni on kaksi lähes aikuista poikaa ja minulla on kohta viisivuotias tyttö.
En varmaan ajattele, että en selviytyisi tästä yhtä hyvin kuin hänen exänsä joskus selviytyi, päh! Minähän selviän tästä hyvin.
Ajattelen ihan niinkuin ""miesnäkökulma"" kirjoitti. Mies rakastaa minua nyt. Hän erosi koska hänellä ja hänen ex vaimollaan ei sujunut yhteiselo. No meillä menee hyvin ja minä rakastan miestäni ja tarvitsen hänen läsnäoloaan siellä synnytyssalissa. Itseasiassa mulle tulisi kamala olo jos jättäisin mieheni jonnekin sairaalan käytävälle odottamaan tai kotiin. Olisin vähän onneton jos niin tekisin.
Mitä se mies siellä näkee? Rakastamansa vaimon ponnistelemassa hänen lastaan kovalla kivulla maailmaan. Mitä pahaa siinä on? Ei mitään.

Ja kokemuksesta voin sanoa sen, että kun viimeksi synnytin exäni oli mukana..hän on ihan friikki, joka inhoaa verta ja meinaa sipata jo sitä nähdessään, silti pumpulipää yritti vongata jo viikon päästä synnytyksestä, vaikka se on ihan täys mahdotonta ;)


 
Janis
Moikka ""Vaimo"",

Hiukka hyväntuulisuutta itsessäni herätti, kun sanoit, että et menisi synnytykseen ilman miestäsi...Siis ei lainkaan pahalla, se vaan kuulosti niin hauskalta. Meillä kun ei ihan hirveesti ole siinä loppuvaiheessa enää valinnanvaraa =).

Siinä suhteessa olen sinun kanssasi ehdottoman samaa mieltä, että mitä se mies voi siellä synnytyksessä nähdä niin pahaa? Todellakin se on miehelle varmasti hyvinkin liikuttavaa kun vaimo puskee yhteistä lasta maailmaan tuskan ja parahdusten saattamana. Voi siinä välillä huonovointisuuskin käydä kyllä pyörähtämässä.

Oma mieheni vastasi kysymykseeni ""Tottakai minä tulen, ei siitä ole puhettakaan!"". Toisaalta kun eilen tuli kaksosista dokumentti ja mieheni katseli sitä tutkimukseen otettua istukkaa niin kyllä se siihenkin kommentoi ""toi oli kyllä vähän liikaa nähtävää""
Mua lähinnä huvitti se kommentti=)! Ei se nyt itsellekään mikään itsestäänselvyys ole tuijottaa jonkun istukkaa rauhallisin mielin kun sitä leikataan ja tutkitaan...
Mukavaa odotusta kaikille, Janis 10+5


 

Yhteistyössä